Jump to content

3.Nesil Mazda 3 Otomatik 4. Vitesten 5. Vitese Geçerken Sarsıntı


NihatMert
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba Arkadaşlar,

 

Başlıkta da yazdığım gibi otomatik vites 4. vitesten 5. vitese geçerken zaman zaman bir sarsıntı oluyor. araç 2400 km ye geldi. Nedenini bir türlü anlayamadım çünkü her zaman da yapmıyor. Kimi zaman gazı köklediğimde yaparken kimi zaman ise gaza neredeyse hiç dokunmazken bu durum başıma geliyor. Aranızda bu durumu tecrübe edenler var mı ? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araç garanti de servis ne dedi hocam.

henüz servise gidemedim, sizin aracınızda vites geçislerinde herhangi bir sarsıntı veya geçişi hissetme gibi bir durum var mıdır ?

araç henüz 2600 km de acaba zamanla geçebilecek bir şey mi ? 

Bu arada 3 gündür giremedim foruma geç cevap verdim kusura bakmayın.

3 nesil olarak konuyu görünce gerçekten üzüldüm inşallah önemli bir şey değildir....

Teşekkür ederim umarım değildir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

henüz servise gidemedim, sizin aracınızda vites geçislerinde herhangi bir sarsıntı veya geçişi hissetme gibi bir durum var mıdır ?

 

Benim aracım 1200 km şu an vites geçişinde hiç bir sorun hissetmedim. Bence hazır garantisi varken yetkili servise gitmeniz lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vites geçişlerini ben de hissediyorum fakat bir sorun gibi algılamadım. Arasıra ben de sarsıntı hissediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vites geçişlerini ben de hissediyorum fakat bir sorun gibi algılamadım. Arasıra ben de sarsıntı hissediyorum.

Arada sırada çok hissettiriyor , normalde gerçekten bi sıkıntısı yok gibi ama arada yaptığı o sarsıntılı geçişler beni korkutuyor , bakalım servis ne diyecek 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Birde Toyota'nın, Citreon'un, Peugeot'un otomatik viteslerini kullansanız. Kanımca yarı yolda sarsıntıdan ürküp, koltuk fırlatma imdat butonuna basarsınız. :geyik::D

 

Özellikle Toyota'nın Multimode şanzımanına sahip modellerinde. Vites geçişlerinde bırakın sarsıntıyı, arac her vites geçişinde yığılıyor. Sanki arkadan birisi aracı geri çeker gibi his oluşuyor.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Birde Toyota'nın, Citreon'un, Peugeot'un otomatik viteslerini kullansanız. Kanımca yarı yolda sarsıntıdan ürküp, koltuk fırlatma imdat butonuna basarsınız. :geyik::D

 

Özellikle Toyota'nın Multimode şanzımanına sahip modellerinde. Vites geçişlerinde bırakın sarsıntıyı, arac her vites geçişinde yığılıyor. Sanki arkadan birisi aracı geri çeker gibi his oluşuyor.

 

SKY-Activ şanzımanın bu yığılmaları veya sarsıntıları yaptığını hiç duymadığım ve okumadığım  için sorma gereği hissettim, umarım bir problem yoktur 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

beni aracım 6000 km de ve hiç bir sarsıntı hissetmiyorum. gerçi hergün 7-8 saat belediye otobüsü kullanıyorum otomatik vites belkide ondandır  :fiuw:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Birde Toyota'nın, Citreon'un, Peugeot'un otomatik viteslerini kullansanız. Kanımca yarı yolda sarsıntıdan ürküp, koltuk fırlatma imdat butonuna basarsınız. :geyik::D

 

Özellikle Toyota'nın Multimode şanzımanına sahip modellerinde. Vites geçişlerinde bırakın sarsıntıyı, arac her vites geçişinde yığılıyor. Sanki arkadan birisi aracı geri çeker gibi his oluşuyor.

 

Otomatikleştirilmiş bir tek kavramalı şanzımandan çok bir şey beklememek gerekir. :) Vites değişimi esnasında ayak gazdan çekilse daha az sarsıntılı bir deneyim sunacak, ama o bile manuel şanzımanın konforundan çok iyi olmayacak. 

Öte yandan Toyota'nın Multidrive S şanzımanı en konforlu otomatik şanzıman şu anda. Sonsuz oran sayesinde sarsıntısız bir hızlanma ve yüksek hızlarda düşük devir imkanı sunuyor. (manuelde 120 km hızlarda 3000 devirken, mds 2000 devir civarında)

 

Mazda'nın yeni şanzımanı da çok gelişmiş ve ileri teknoloji, tork konvertör ve çift kavramayı bir bünyede toplamayı başarmış bir şanzıman. Bu nedenle kullanım tarzıyla da oranlı hafif bir sarsıntı yapabilmesi olağandır kanımca. Vites değişimi esnasında siz nasıl sürüyorsunuz? Agresif mi yoksa yumuşak mı? Hangi şartlarda geçişte sarsıntı hissettiriyor keşfedebilirseniz serviste gösterebilmeniz daha rahat olur. Bir de manuel kontrol ederek deneyin 4-5 geçişlerini. Hangi devirde hangi hızda yapıyor bu sıkıntıyı, hızlanırken yavaşlarken ya da sabit hızda giderken de yapıyor mu deneyin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatikleştirilmiş bir tek kavramalı şanzımandan çok bir şey beklememek gerekir. :) Vites değişimi esnasında ayak gazdan çekilse daha az sarsıntılı bir deneyim sunacak, ama o bile manuel şanzımanın konforundan çok iyi olmayacak.

Öte yandan Toyota'nın Multidrive S şanzımanı en konforlu otomatik şanzıman şu anda. Sonsuz oran sayesinde sarsıntısız bir hızlanma ve yüksek hızlarda düşük devir imkanı sunuyor. (manuelde 120 km hızlarda 3000 devirken, mds 2000 devir civarında)

Mazda'nın yeni şanzımanı da çok gelişmiş ve ileri teknoloji, tork konvertör ve çift kavramayı bir bünyede toplamayı başarmış bir şanzıman. Bu nedenle kullanım tarzıyla da oranlı hafif bir sarsıntı yapabilmesi olağandır kanımca. Vites değişimi esnasında siz nasıl sürüyorsunuz? Agresif mi yoksa yumuşak mı? Hangi şartlarda geçişte sarsıntı hissettiriyor keşfedebilirseniz serviste gösterebilmeniz daha rahat olur. Bir de manuel kontrol ederek deneyin 4-5 geçişlerini. Hangi devirde hangi hızda yapıyor bu sıkıntıyı, hızlanırken yavaşlarken ya da sabit hızda giderken de yapıyor mu deneyin.

Toyota' nın 2 tip şanzımanı var. Biri Multidrive S denilen CVT şanzıman ki en sevmediğim şanzıman türüdür kendileri. Vites geçişi yoktur. Sonsuz oranlıdır. Diğeri 1.4 dizellerde kullandığı Multimod denilen otomatikleştirilmiş mauel şanzıman. Bu şanzıman gayet konforsuz vites geçişleri çok belli olan bir şanzıman.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Toyota' nın 2 tip şanzımanı var. Biri Multidrive S denilen CVT şanzıman ki en sevmediğim şanzıman türüdür kendileri. Vites geçişi yoktur. Sonsuz oranlıdır. Diğeri 1.4 dizellerde kullandığı Multimod denilen otomatikleştirilmiş mauel şanzıman. Bu şanzıman gayet konforsuz vites geçişleri çok belli olan bir şanzıman.

 

MDS'yi isterseniz manuel kullanarak yapay oranlar eklenmiş 7 tane. Gayet başarılı bulmuştum kiralık Rav4 2013 model mds kullandığımda. Balata bitme derdi yok, kararsızlık sorunu yok. Uzun yolda hızı sabitle, yokuşlarda hız azalmadan, hız sabitleyici devreden çıkmadan gidin. :) İçimde uktedir MDS...

 

Multimode'u da arka koltukta deneyimledim 2007 model aurisde. Hiç sarsıntı hissetmedim. Kullanıcı bunun tam otomatik değil de manuel vites olduğunun farkında olup buna göre davranırsa hiç bir sıkıntı ve çok fazla sarsıntı vereceğini düşünmüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

MDS'yi isterseniz manuel kullanarak yapay oranlar eklenmiş 7 tane. Gayet başarılı bulmuştum kiralık Rav4 2013 model mds kullandığımda. Balata bitme derdi yok, kararsızlık sorunu yok. Uzun yolda hızı sabitle, yokuşlarda hız azalmadan, hız sabitleyici devreden çıkmadan gidin. :) İçimde uktedir MDS...

Multimode'u da arka koltukta deneyimledim 2007 model aurisde. Hiç sarsıntı hissetmedim. Kullanıcı bunun tam otomatik değil de manuel vites olduğunun farkında olup buna göre davranırsa hiç bir sıkıntı ve çok fazla sarsıntı vereceğini düşünmüyorum.

Rav4 ü satma sebebimdir MDS desem :D
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ah ah :D 4 ileri vitesten de korkuyordum sarsıntı yapacak diye fakat yağlı olmasından kaynaklı sanırım neredeyse mds kadar olmasa da ona yakınlıkta yumuşak. Devirden anlaşılıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

SKY-Activ şanzımanın bu yığılmaları veya sarsıntıları yaptığını hiç duymadığım ve okumadığım  için sorma gereği hissettim, umarım bir problem yoktur 

 

Ben açıkcası bir problem olduğunu düşünmüyorum. Bu aracı İstanbul F-1 Park pistinde limitlerini zorlayarak test etmiştim. Yine bu testin öncesinde Arabam.com editörü Alper Güler'le birlikte, 2 arkadaş test etmiştik. Bu testte aracın canını okuduk desem yerindedir. Öyle ki aracı park ettiğimizde, arka fren balatalarından duman çıkıyordu artık. :)

 

Skyactiv otomatik şanzımanın bir diğer özelliği, sürücünün sürüş karakterine göre hareket etmesi. Sizin sürüş şeklinizi kayda alıp, ona göre vites geçişleri sağlıyor.

 

Ama siz yinede içinizin rahat etmesi için bir servise gidebilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatikleştirilmiş bir tek kavramalı şanzımandan çok bir şey beklememek gerekir. :) Vites değişimi esnasında ayak gazdan çekilse daha az sarsıntılı bir deneyim sunacak, ama o bile manuel şanzımanın konforundan çok iyi olmayacak. 

Öte yandan Toyota'nın Multidrive S şanzımanı en konforlu otomatik şanzıman şu anda. Sonsuz oran sayesinde sarsıntısız bir hızlanma ve yüksek hızlarda düşük devir imkanı sunuyor. (manuelde 120 km hızlarda 3000 devirken, mds 2000 devir civarında)

 

Mazda'nın yeni şanzımanı da çok gelişmiş ve ileri teknoloji, tork konvertör ve çift kavramayı bir bünyede toplamayı başarmış bir şanzıman. Bu nedenle kullanım tarzıyla da oranlı hafif bir sarsıntı yapabilmesi olağandır kanımca. Vites değişimi esnasında siz nasıl sürüyorsunuz? Agresif mi yoksa yumuşak mı? Hangi şartlarda geçişte sarsıntı hissettiriyor keşfedebilirseniz serviste gösterebilmeniz daha rahat olur. Bir de manuel kontrol ederek deneyin 4-5 geçişlerini. Hangi devirde hangi hızda yapıyor bu sıkıntıyı, hızlanırken yavaşlarken ya da sabit hızda giderken de yapıyor mu deneyin.

 

Şu ana kadar hep farklı zamanalrda yaptı kimi zaman agrasif kullanırken kimi zaman normal kullanımda, manuel olarak vites attığımda bu sarsıntıyı yapmıyor. Çok kez denedm olmadı ancak  kendi karını verirken zaman zaman yapıyor bu sarsıntıyı, bu yüzden takip de edemiyorum, şöyle şöyle yaptım sarsıntı oldu gibi bir düşünce içersine giremiyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...