Jump to content

Mazda 323 Famillia Radyatör Su Eksiltme ve Araçta Tekleme


alekofs
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

aracın dün radyatör ve radyatör kapağını değiştirdim ustam üst kapak contası yanmış olabilir diyor daha önce başına böyle bi olay gelen arkadaşlardan yardım. araca lpg takıldı arada tekleme de yapıyor araç motor ısınınca biraz daha hissediliyor bu tekleme.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Radyatör kapagı acıkken motoru çalıştırıp hararet yukselince suyu tamamlamadıysanız sistem hava yapar

Termostat açmazsa aynı sorun olabiliyor

Kapaği kaç bar degerinde taktınız buda önemli butun bu secenekler devre dışı ise contanız yanıktır

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

su eklediğimde araç çalışmıyordu conta yakan aracın performansı düşer benim araçta performans yerinde radyatör tıkalı olabilir dediler. en son radyatör kapağını servisten istemiştim kapak yerine oturmadığı için kapağın ağzını biraz genişlettik. yeni bi kapak alıp tekrar denedim. eksilme oldu eklediğim suda ama tahliye ye su bastığı için mi oldu yoksa radyatöre eklediğim su havasını alınca mı eksildi bilmiyorum. benim görüşüm araç dengesiz ( tekleme oluyor motor ısınınca) çalıştığı için yapıyor olabilirmi.


ustalardan biri conta yakmışsın dedi ama güvenemedim sorunu önce radyatörde arayacam. aracın fanı açılıyor hararet yarıyı bulunca muhtemelen termostatda çalışıyordur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konu başlığınız şu şekildeyken,

 

323 familia su bidonuna arac ısındıktan sonra su basıyor

 

Bu şekil değiştirdim,

 

Mazda 323 Famillia Radyatör Su Eksiltme ve Araçta Tekleme

 

Mevcut konu başlığınız ile konu içeriğiniz farklı olduğu için pek bir şey anlaşılmıyordu konu başlığından.

 

Mevcut sorununuzu kopuk, kopuk anlattığınız için. Tam olarak sorununuzun ne olduğu anlaşılması zorlaşıyor.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorununuzu İlhan beyin de tarif ettiği gibi parça parça anlattığınız için esasında bende pek birşey anlamadım ama size yardımcı olmak adına tarif edeyim,

Radyatörü ve kapağı değiştirdim demissiniz ilk yazınızda bu durumda bu iki ekipmanın arıza imkanı çok az fakat araca bu değişimden sonra 3 litre antifriz ve kalanına da su koyduğunuzu varsayarsak radyatör kapağı açıkken motoru çalıştırıp normal çalışma ısısına gelince termostat açılır ve su eksilir sizde eksilen suyu takviye ederek beklersiniz bir müddet sonra daha az bir azalma olur onuda takviye edince radyatör kapağını takar yedek deponuza yeteri kadar su doldurursunuz,Şayet bu şekilde yapmadıysanız ve antifiriz yoksa bu adımları takip edin.Kapak kapalıyken yedek depodan su doldurmakla olmaz.

 

Aracınız conta yaksa kuvvetle muhtemel hararet yapacaktır ,yağı suya suyu yağa karıştırma gibi belirtileri de olur.

 

Isınınca tekleme sorununa gelince bu problemi sırasıyla buji,buji kablosu,disbiritör kapağı,ateşleme modülü ve ateşleme bobininden yapar bir arkadaşımızın 97 model mazdası sabah yola çıkınca 20km ye kadar sorunsuz giderken sonrasında düşük devirde silkeleme vites değişiminde tekleme yapıyordu heleki durkalk trafikte daha da can sıkıcı hale geliyordu,ateşleme bobinini ölçüp bozulduğunu anladık çünkü primer devre sargısı kendi içinde kısa devrelere sahipti ,benzinde araç aynı sorunu yapmayabilir çünkü benzin lpg ye göre daha çabuk daha az ateşleem voltajıyla kolayca tutuşur.

 

Bujiler ve kablolar yeniyse ,disbiritör kapağınızın iç orta kısmındaki kömür bitmemiş ve yayı çalışıyorsa geriye disbiritörün içindeki modül ve bobin kalıyor.Benim oyum bobinden yana.

 

Acele etmeden detaylı olarak sorununuzu yazmanız çözüm açısından daha faydalı olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...