Jump to content

2. Nesil Mazda 3'üme Hız Sabitleyici Taktırdım


Mutlu Tekir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese selamlar,

Dün Herter'de hız sabitleyici taktırdım. Bilgisayarlarındaki yazılımdan ötürü önce güncelleme yapılamadı. İnternetleri de yavaş olduğundan 3 saatte inebildi 388 mb'lik mazda programı. Asalet abi ve Ahmet usta sağolsun mesai sonrası kalarak iftara kadar hız sabitleyicinin özelliğinin açılmasını sağladı. Ahmet usta 1-1.5 saatte taktı, Herter'in ilk deneyimiymiş. 
biggrin.png
sonra 3-3.5 saat sırf programın inmesi için bekledik. 5 dakikalık iş için 3 saat bekletti bizi program. 
smile.png
 Neyseki mutlu sona ulaştık. 


Öncelikle hız sabitleyiciye ne gerek diyenler, gereksiz diyenler görürdüm hep. Hız sabitleyici o kadar büyük bir nimetmiş ki. Ayak, topuk ağrısı derdinden kurtuldum çok şükür. Otobanda, nispeten düz yollarda kullanılması büyük bir konfor sağlıyor. 


Dün Ankara (Acity)-Kayseri arasında kullandım, yolun ilk 1-1.5 saatinde 110'a sabitledim, sonra gece gece hafiften yorgunluk olmaya başlayınca 120'ye sabitledim. Ortalama 7.3 lt gösteriyordu gösterge. Ne kadar yaktığımı yakıt alınca göreceğim.

Genelde düz yolda 110'da 5.6, 120'de 6.3 lt gösteriyordu. 

Otomatik vites olmasının güzelliği de ayrı bir konfor sağladı. Yokuşlarda kendi vites küçültüyordu, yokuş aşağılarında kendisi motor freni yaptı. Fakat yokuşta hızı sürekli sabitlediğim hızda tutmaya çalışması, yakıt tüketimini birazcık artırdı. Hafif de olsa bir yokuş fazla uzun sürerse 3. vitese düşerek bağırıyordu. 4. vitesin her 2 kademesinde çok konforlu yoksa, ta ki 3. vitese düşesiye kadar. Bir seferinde yokuşu çıkarken 1 saniye aralıkla - ye basarak vites küçültmesini engelleyebildim bir süre, ama sonra otomatik vites şaşırmaya başladı. 3. vitese mi 4. vitese mi geçsem diye.


Tek sıkıntım bu, bu konu hakkında önerisi olan var mı? Acaba manuel 4. vitese alıp da öyle sabitlesem? Başka püf noktaları var mıdır?

Kullanım olarak da kolay ama erişmesi güç biraz. Kornanın 2 yanında değil de kol şeklinde olsa sanki daha kullanışlı olabilirmiş. Ama bu haliyle bile büyük konfor sağlıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mutlu hayırlı olsun.. Olmazsa olmaz bir şey gerçekten hız sabitleyici. Gereksiz diyenler hiç kullanmamışlar herhalde bu teknolojiyi :)

 

Butonlara erişim konusunda hiçbir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar. İnanıyorum 1 hafta sonra butonlara bakmadan yapabileceksin tüm ayarları.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mutlu hayırlı olsun.. Olmazsa olmaz bir şey gerçekten hız sabitleyici. Gereksiz diyenler hiç kullanmamışlar herhalde bu teknolojiyi :)

 

Butonlara erişim konusunda hiçbir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar. İnanıyorum 1 hafta sonra butonlara bakmadan yapabileceksin tüm ayarları.

 

Yok Mehmet abi, bakmadan basabiliyorum sıkıntı yok da, 9-3 tutuşunda erişim sıkıntı. Hız sabitleyici devredeyken direksiyonu nasıl tutuyorsunuz? 

Hafif yokuşlarda aracın bağırmaması için püf noktalar nelerdir?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Büyük ihtimalle benimki de bağıroyordur da ben rahatsız olmuyorumdur. Direksiyonu nasıl tutuyorsunuz? Sorunu anlayamadım

 

direksiyon_tutusu(1).png

 

3. vitese düşmesi rahatsız ediyor valla, dönüşte manuel 4. viteste deneyeceğim bakalım. :) Tutuş şeklim de resimdeki gibi abi, baş parmağı aşağı getirmek zorluyor o yüzden aşağıdan tutuyorum ben de hız sabitleyici kullandığımda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mutlu uzun süredir hem 2004 Mazda6 hem de şimdiki arabamda uzun yolda hatta bazen sahil yolunda bile kullanıyorum.

 

Rampa yukarı çıkarken hız sabitleyici ismi üstünde hızı sabitlemek istediği için dediğin gibi biraz sapıtıyor. Aslında Amerika gibi benzini dert etmeyecek bir ülkede olsak veya araç 1.6 değil de 2.0 olsa bu derdimiz çok daha az olur. Ya bırakırız 3. viteste devam etsin deriz ya da araç güçlü ise o vitese düşmez.

 

Sonuç olarak aracın o yokuşta o hızı o viteste koruması imkansız olunca mecbur vites küçültüyor. Manuel viteslerde sanırım bu durumda devre dışı kalıyordur.

 

Bu durumda ben yıllardır yokuşa girerken CC yi ( Cruise Control ) devre dışı bırakıp otomatik pilottan çıkartıyorum :D Böylelikle 3. viteste bağırıp vites büyütmeme problemim olmuyor, yokuş bitince de RES e basıyorum kendi eski hızına geliyor.

 

Direksiyonu tutarken CC ye erişmen çok gerekli olmuyor. Frene basınca zaten devre dışı kalıyor, tuşlar ile gaz vermek istemezsen gaza dokunarak hızı arttır, istediğin hızda bir kere SET e bas yeterli.

 

Hayırlı olsun, en gerekli özelliklerden birini taktırmışsın, kimin ne dediğine bakma ;)


Bir de ufak bir tavsiye, CC ye çok alışma, uykuya yakın iken kullanma, çok güzel uyku getiriyor :) Ben Mersin'e giderken Ankara - Elvankent'in orada yokuş aşağı salmışken uyuya kalmıştım..Allah korudu da tam uyuduğum sırada eşim uyandı da beni uyandırdı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Burak abi geçmiş olsun. Gece geldiğimden soğuğu yüzüme vurdurdum iyi geliyor o şimdiye kadar uyuma problemim olmadı hiç çok şükür. :) bi deneyeceğim 4. Viteste gitmeyi sürekli. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Burak abi geçmiş olsun. Gece geldiğimden soğuğu yüzüme vurdurdum iyi geliyor o şimdiye kadar uyuma problemim olmadı hiç çok şükür. :) bi deneyeceğim 4. Viteste gitmeyi sürekli. 

 

Sağolasın Mutlu, yalnız şu kısmı anlamadım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sağolasın Mutlu, yalnız şu kısmı anlamadım :)

 

Otomatik vitesi manuel kontrolle 4. viteste bırakarak sürmek. :))

 

Semin Ankara'da Herter'de taktırdım. 600'dü fiyat. (470 parça fiyatı+130 işçilik.) ama önceki ağır bakımı da (baya ağırdı :D ) yaptırdığımdan birazcık indirim yaptılar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun Mutlu bugünlerde arabaya bakıyorsun maşallah diyelim :nazar:  kazasız belasız sürüşler. Görsel olarakta çok hoş durmuştur eminim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler abilerim. Yaz sonuna doğru kil cila da düşünüyorum bakalım kısmet. Karter muhafaza parçalanmasaydı iyiydi ona takıyorum kafayı istemeden.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

 Herkese selamlar,

Dün Herter'de hız sabitleyici taktırdım

hayırlı olsun güle güle kullanın:) kaç kayme taktırmak ve fotoğraf atabilir misin:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

470 parça + 130 işçilik. Fakat biraz tanıdık birsz da ağır bakımı onlarda yaptırdığımdan indirim yaptılar. Foto atarım akşama doğru 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet Kayseri-Karabük arasında hızımı sürekli 100'e sabitleyerek göstergede 6.4 lt göstermesini sağladım. Tahminim lpgde de 7.5-8 lt arasında yakmıştır.


Yokuşlarda da baktım zorlanıyor, hemen manuele alıp 4. viteste bırakıyorum ve böylece motorun gereksiz bağırmasını engelliyorum. Yokuş bitince de manuelden otomatiğe aldım. Çok dik yokuşlarda ise kendim müdahele ettim. Kırıkkale-Elmadağ çıkışındaki ünlü yokuşu bilirsiniz, orada benzine alıp 4500-5000 devirle 120 km hızla tırmandım yokuşu. Yaris ile aynı yokuşta bağırtarak 60-70 km hıza düşerdim. 1.6 motorun torkunu çok seviyorum o nedenle. 

smile.png

 Gara geçimin nefesi de açılmış oldu hem. 

smile.png

Hız sabitleyiciyi 3. vitese düşüp de bağıracak kadar olan yokuşlarda manuel 4. viteste tutarak engellediğimi söyledim, 4. viteste hızını koruyamayacak kadar yavaşlayınca hız sabitleyici 100 de iken, hız 90 a düştüğü gibi hız sabitleyici devredışı kalıyor, yokuş aşağı inerken hiç bir sıkıntı yok ama, 130-140 km hıza kadar çıktı ama devre dışı bırakmadı hiç. Motor freni yapıyor eğer eğim yeteri kadar fazla ise. Göstergede 0 gözüküyor.



90 a sabitleyebilecek kadar sabırlı olsam heralde daha az yaktıracağım. Ama Toyota Yarisimi yakıt yönünden aratıyor, fakat konforu rahatlığı helal olsun içsin yakıtı dedirtiyor. 

biggrin.png

Giderken 22 kuruş civarında yaktım, lpg 2.2 tl idi. Dönerken de Kayseri-Keskin arasında 17 kuruş yaktı. Depoyu fulledim (gazı ucuz görünce) 340 km oldu hala bitmedi depo bakalım ne kadar gidecek. 

smile.png
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sonuç olarak aracın o yokuşta o hızı o viteste koruması imkansız olunca mecbur vites küçültüyor. Manuel viteslerde sanırım bu durumda devre dışı kalıyordur.

 

 

 

Evet ayarlanan hızdan belirli bir oranda sapma oldumu otomatik olarak devreden çıkartıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet ayarlanan hızdan belirli bir oranda sapma oldumu otomatik olarak devreden çıkartıyor.

 

Siz alıntılayınca farkettim Burak abinin yazdığını.

 

"Sonuç olarak aracın o yokuşta o hızı o viteste koruması imkansız olunca mecbur vites küçültüyor. Manuel viteslerde sanırım bu durumda devre dışı kalıyordur."

 

Bu durum birazcık farklı. Çünkü yokuş çıkarken gereksiz yere hızlanıyor ve gereksiz yere vites küçülterek yakıt sarfiyatının artmasını sağlıyor.

Örneğin 85-90 ile son viteste çıkabilecekken, 100 e sabitlediğim için 3. vitese düşürüp motor bağırıyor ve gereksiz yere yokuşta hızlı gidiyor. 3. vitese düşüreceğini kestirdiğim yokuşlarda manuele alıp 4. viteste tutarak hiç bir sıkıntı yaşamadım. 

 

Yalnız aynı durumu resume tuşuna basınca da yaşıyorum. Mesela hızım 80 e düştü. Hafızadaki hız 100, res e basarak o hıza çıkartmak istiyorum. Motor anında 3. vitese düşüp aniden o hıza çıkmaya çalışıyor. Bu nedenle de set+ ya yavaş yavaş basarak artırıyorum hızı. Res e basıldığında hızın yavaş artmasını sağlayan bir çözüm olsa güzel olurdu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...