Jump to content

Ford Mondeo 1.5 Ecoboost 160 HP Otomatik


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yani Mondeo'yu şahsen çok beğendim. Tasarım olarak oldukça yakışıklı olmuş. Düşük hacimli alternatif motor seçenekleri ile. Pazarı bayağı bir kızıştıracağa benziyor.

Yeni_Ford_Mondeo_test-6.jpg

 

Otomobilin yan kısmındaki kat izlerinin ve yansımaların otomobile güçlü ve sıra dışı bir hava kattığını ifade ederken, önden görünümde eskiden aşağıda olan trapez formlu ızgaranın, daha yukarı konumlandırılması ve krom kaplı enine çıtalar ize görsel bir premium algı yaratıyor. Bu otomobilin lazer kesiği tarzındaki far grubu da Berk Keskin imzasını taşıyor. Görsel olarak göze güzel gelen otomobilin 2850 mm’lik dingil mesafesi değişmezken, uzunluğu 21 mm’lik artışla 4871 mm, aynalar hariç genişlik 34 mm azalarak 1852 mm ve yükseklik de 22 mm artışla 1482 mm olmuş. Sedan karoserin 429 lt’lik bagaj hacmi (tam boy stepne ile) bu sınıftaki rakiplerinden küçük. Yurtdışı kataloglara göre küçük boy stepne kullanımı ile 516 lt. Mondeo’da daha fazla bagaj hacmi isteyenler hatchback (458 lt) veya station (488 lt) karosere yönelmeliler.

 

Yeni_Ford_Mondeo_test-4.jpg

 

Otomobilin ön ve arka koltuklarındaki yaşam alanı 4 yetişkinin sıkışmadan yolculuk yapabileceği kadar geniş. Mondeo’nun ilginç bir yeniliği olan havayastıklı emniyet kemerleri arka koltuklarda sunuluyor. Bu sayede kaza anında yolcuların göğüs kafesine binen yük yumuşak bir şekilde karşılanıyor. Eskisinden daha köşeli duran ön konsola 8 inçlik dokunmatik ekran entegre edilmiş. Vites konsolunun ön tarafında ise yan tarafları açık olan bir eşya gözü var. Otomobilin iç mekânına hafiflik hissi vermesi için düşünülmüş bu bölüm fazla derin değil ve bundan dolayı virajlı yol kullanımlarında buradaki eşyalar dökülebiliyor. İç mekânda kalite hissi fena değil ama bizce orta sınıfta bu konuda daha iyisini sunan rakipleri var.

 

Yeni_Ford_Mondeo_test-3.jpg

 

1.5 litrelik motor nasıl?
Test sürüşü organizasyonunda 6 ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş, 160 HP güç ve 240 Nm tork üreten, turbo beslemeli, 4 silindirli 1.5 lt silindir hacmine sahip Ecoboost motoru kullandık. Açıkçası bu motor performans olarak beklentileri rahatça karşılayacak kapasitede 1600-4000 d/d gibi geniş bir devir bandına yayılan maksimum tork sayesinde çekiş sıkıntısı olmuyor. Gaza biraz yüklenince sportifleşen motor sesi de rahatsız edici değil. 6 ileri oranlı otomatik şanzıman genelde hızlı ve sarsıntısız. Ancak bazen dip gaz yapıldığında vites ufaltmada biraz gecikme yaptığını da gözlemledik. 0-100 km/s hızlanması 9.1 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum hızı ise 214 km/s. Fabrika verilerine göre şehiriçinde 10.3 lt/100 km benzin tüketen otomobilin ortalama yakıt tüketim değeriyse 7.2 lt/100 km olarak açıklanıyor. Tüketim değerleri rakiplerinden daha yüksek.

 

Yeni_Ford_Mondeo_test-5.jpg

Direksiyon tepkileri ve yol tutuş, neredeyse tüm Ford modellerinin kendi sınıflarında en iyi oldukları konular. Yeni Mondeo’da bu böyle ve hem direksiyon tepkileri, hem de yol tutuş başarılı. “Torque Vectoring” sistemi de bulunan bu otomobilde özellikle ıslak ve dar yarıçaplı virajlarda avantaj sağlanıyor. Güvenli yol tutan bu aracın süspansiyonu konforlu da. Bununla birlikte akustik konforda da eskiye göre iyileştirmeler var ve yol sesinin eskiye göre 3 dB azaltıldığı ifade ediliyor.

 

Yeni_Ford_Mondeo_test-2.jpg

 

Fabrika verileri
Ford Mondeo 1.5 Ecoboost 160 HP A/T
Motor: 1499 cc, 4 silindirli, turbo, benzinli
Şanzıman: 6 ileri otomatik
Maksimum güç: 160 HP @ 6000 d/d
Maksimum tork: 240 Nm @ 1600-4000 d/d
Maksimum hız: 214 km/s
0-100 km/s: 9.1 sn
Bagaj hacmi: 429 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4871/1852/1482 mm
Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.): 10.1 / 5.5 / 7.2 lt/100 km
Fiyat: 84.900 TL / 94.600 TL

+ Direksiyon tepkileri, yol tutuş, fiyat-donanım ilişkisi
– Bagaj hacmi, işçilik, yakıt tüketimi
CO2 emisyonu: 146 g/km

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fiyatına göre harbi iyi araba gibi görünüyor , yalnız yollarımızda geniş olsa rahat rahat binsek keşke şu geniş araçlara ..

 

C sınıfı araçlarla genelde zorlanmıyorum ama geçen Bursaya gideyim dedim kiralık sıfır ford focusla , opel astra ile girdiğim hızlı virajlarda zorlandım, aynı yolda arkadaş Skoda Octaviasını sürttü birine(arka amorsitöründe bunda payı var) ...

 

Yani,genişlikde bir yere kadar iyi, büyük araçarın keyfini süreyim derken bir yandan da sürtmemeye, viraj dışına çıkarmamaya çabalamak keyfi törpülüyor yalnız...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Araba dediğin ne dar olacak ne fazla abartı derecede büyük ve geniş, orta halli olmalı, sonuçta bu bir binek araç gemi gibi bir araçta pek keyifli olmaz her aracın bir segmenti var sonuçta lakin son yıllarda D sınıfı bayağı büyüdü, eski D sınfı araçlar şimdinin C sınıfı araçlarından daha çelimsiz duruyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bunlar da fiyatları kampanya muhabbetine 3-4 bin yukarı çekmeşler. 89150 olan araç 86 idi. çok iyi hatırlıyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sene içinde yeni Mondeo'yu inceleme fırsatım olmuştu da buraya yazmamştım.

İçerideki malzeme kalitesi bence gayet iyiydi. İç tasarım fotoğraflarda bana çok sönük gelmişti ama içine binince fikirlerim değişti, beğendim. 

Tasarım olarak fotoğraflarda gerçekten çok şık duruyor ama yolda gördüğüm zaman üzerindeki jantların küçük olmasından mıdır nedir çok etkilemiyor beni hatta gerçekte görünce yeni Passat'ın tasarımı daha çok hoşuma gidiyor diyebilirim. Bunu eskilerden beri Ford seven biri olarak söylüyorum. Bilerek Ford'çu demedim, yanlış anlaşılmayayım  :tey:

 

 

Arabayla yola çıktığımızda yüzümde hemen bir gülümseme oluştu, çok etkilendim. İçerisi aşırı sessiz ve kaliteli hissettiriyordu. Ve son dönemde çıkan otomobillerde artık yok olmaya başlayan yayla hissi.. Süzülme hissi.. Bu hissi yıllardır bozmayan Ford'u tebrik ediyorum. Bu hissin en büyük kaynağı tasarım oyunları ile arabayı daha hacimli ve ferah hissettirmek. Örneğin çoğu firmanın aksine Ford hala çok geniş bir ön cam kullanıyor. Hele ki mondeo'nun kaputunun üzerinde çok şık duran hat ve yolda giderken bu hattın kaputun gözükmesini sağlaması sizi çok premium bir araçta gibi hissettiriyor. Bindiğim arabada kaputu görebilmek beni iyi hissettirir.

 

Ufak bir detay da Ford'un yeni araçlarında kullanmaya başlamış olduğu silecek tasarımı. İki silecek sağ ve sol alt köşelerden monteli. Bu silecek belki alışmış olduğumuz silecek şekli kadar sürücünün kullandığı yüzeyi temizlemese de çalıştığı zaman sizi daha büyük bir otomobildeymiş gibi hissettiriyor. Çoğu kişi buna önem vermez ama benim hoşuma giden bir detay..

Araç tam bir 'cruiser' olmuş. Sessiz,konforlu, rahat ve büyük hissettiren. Bizdeki 2011 Mazda6 da öyleydi ama yeni Mazda6'da o hissi pek göremedim.. Mondeo tam benim hoşuma giden detayları yakalamış..

 

Buraya kadar + yönlerinden bahsettim. - yönleri az olmasına rağmen maalesef çok önemli -ler. Ve tamamen genellikle Türkiye'deki Mondeolara has eksiler.

 

1.5 ecoboost motor, Mondeo ile birleşince bence tam olarak bir hayal kırıklığı olmuş. Kimi motorlar vardır taşıdığı  gövdeyle birleşince sürücüye performans veremez, anca kasayı toplar ama çok ekonomiktir. 1.5 sky-g mazda3 gibi. Kimi motor- gövde kombinasyonları vardır  çalıştığı her devirde performans verir ama çok yakar. Mondeo ve 1.5 ortaklığı maalesef hiçbiri. 1.5 ecoboost hem çok yakıyor hem de performans adına hiçbirşey vermiyor. Bu segment araçlar performanslı kullanım için üretilmezler ama hızlanma hissiyatını beklersiniz ve hızlanırken konforlu hissetmek istersiniz. Sessizce hızlanmak.. Mondeo hem bağırıyor hem hızlanamıyordu. Seslice takılıyordu sadece. Buna çok takılmadım D segmentinde böyle tasarlanmış bir otomobile hız değil süzülmek yakışır dedim.

 

Mondeo'yu incelediğimizde şuanki Passat aracı bekliyorduk dolayısıyla Vw'nin Passat ile nasıl bir satış politikası izlediğini biliyorum, oraya değineceğim. Test sürüşünde bize eşlik eden hanımefendiye sorular sordum ve hepsinde olumsuz cevap aldım.

-Bej koltuk seçeneği var mı ?

- Maalesef masajlı siyah deri koltuk opsiyonu var.

-Ben yurtdışındaki fotoğraflarda gördüm bej deri vardı.

-Türkiye'ye getirilmiyor.

 

-Aracın jantları titanium da bile biraz ufak kalmış. İsteğe bağlı olarak Avrupa'daki gibi büyük jantla getirtebiliyor muyuz?

-Maalesef sadece 17' jantlarla getirebiliyoruz ama 17'' jant ta gayet büyük bir jant seçeneği.

 

Benim için buradan itibaren iş tam bir hayal kırıklığı oldu. Karşılaştırabilmeniz açısından Passat'ın satış şeklini size anlatayım.

3 temel donanım pakedi  hazırlanmış. Trendline Comfortline ve Highline olmak üzere. Bunun yanında tam 3 sayfalık bir opsiyon listesi var. Örneğin Comfortline almak istiyorsunuz ve highline'ın bazı özelliklerini gereksiz bulup pahalı görüyorsunuz. Comfortline pakede kafanıza göre led farlar veyahut deri koltuk ekleyebiliyorsunuz.  

Yada passat almak istiyorsunuz ama durumunuz comfortline'a yetmiyor. Trendline alıp üzerine otomatik kararan dikiz aynası, koltuk ısıtma, dijital klima, cruise control vs. kafanıza göre ekleyebiliyorsunuz. Comfortline ve Highline donanımlarda hem bej hem siyah döşeme seçenekleri var ama isteğinize bağlı olarak örneğin kahverengi deri döşemeyi seçebiliyorsunuz.

Ya da jant seçebiliyorsunuz.

 

Bunun yanında bir Passat almaya karar verdiğinizde benzinli seçeneklerde hem 125 hem 150 hplik motor seçenekleri mondeo'dan daha ekonomik. 150 hp seçeneği performans konusunda  da mondeo'yu solluyor.  Ayrıyetten DSG gibi bir şanzıman ile alabilirken Mondeo 1.5i çok tutmadığım bir tork konvertörlü şanzıman ile alabiliyorsunuz ancak.

 

Bu durumda Passat daha çok satış rekorları kırar, Ford ise biz neden satış konusunda Passat'ı yakalayamıyoruz diye düşünür maalesef.  Çok güzel bir otomobili saçma satış şekilleri ile ölü getirmek buna denir.. 1.5 ve şanzıman sıkıntısında Ford biraz çaresiz kalmış olabilir ama müşteriyi koltuk ve jant seçiminden mahkum bırakmak çok saçma. Avrupa için de aynı şey söz konusu. Ben bej döşemeli bir araç istiyorsam deri koltuğa o kadar para vermek zorunda kalmamalıyım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Srkn
      Yazan: Srkn
      Selam arkadaşlar.
       
      Bu performans işinin virüsünü bir kaptımı daha duramassın,sonu yok derlerdide inanmazdım doğruymuş meğersem.Arabanın freni var bastınmı duruyorsunda kendi frenimi bulamıyorum 
      İleriye dönük parçalar için uzun yazışmalarımız sonucunda Mountune performance'dan ilk parti parçalarımız geldi ve yüklemeler yapıldı.Belki aramızda aracına performans yaptırmak isteyenler olabilir onları bir nebze aydınlatabilirsem araçtaki değişiklikleri aktarabilirsem ne mutlu bana.Revo stage 2 yazılımdan dan sonra gelen parçalar;komple milltek egzos,mountune performance intercooler,mountune charge pipe upgrade kit,mountune indiksiyon performans hortumları,mountune performance roll restirictor (sert kalkışlarda ve vites değişimlerinde motor hareketini sıfıra indirip torku maximum seviyede hissettirir) ve mountune short shifter.
      İlk izlenimim olarak motoru 5 km kadar ısıttıktan sonra ışıklarda sert bir kalkıştan sonra 1.2.3. vites derken yüzümde gıcık bir gülümseme ve mimik oluşumuna müdahale edemedim:)Son kullandığım fiesta gitmiş yerine bambaşka bir araç gelmiş resmen.İvmelenme vites değiştirme hissiyatı ve turbo basıncı enfes,resmen ısıra ısıra gidiyor.Hele devir yükselirken debriyaja basıp bir üst vitese geçerken bov dan çıkan tıss sesi insanın içini gıcıklıyor.Şu an araç tehlikeli bir boyutta viraj dönerken gaza yüklenildiğinde ciddi tork çekmesi var.Keza sert kalkışlardada var fakat kilitli diferansiyelle bu sorunlar geçeçek diye tahmin ediyorum.
      Şimdi extra olarak revo dan performans hybrid turbo,quaife den kilitli diferansiyel ve billsteinden amortisör sipariş edilecek sonucunda 230 hp civarı çeviriyor motor.Şimdilik bu kadar soru görüş ve önerileriniz veya yanlış yaptığımızı düşündüğünüz şeyler varsa eleştiri dahil 24 saat açığız.Herkese selamlar.
       









       
       
    • Serdar Ç.
      Yazan: Serdar Ç.
      Arkadaşlar merhaba. Aşağıdaki konuyu başka bir Ford forumuna yazdım ama herhangi bir cevap gelmedi. Belki bizim içimizden arkadaşlar kafamdaki soru işaretlerine cevap verebilir...
       
      "Çocuk bekleyen bir baba adayı olarak sayılı MPV'lerden olan C-Max düşünüyorum. Ancak C-Max hakkında çok fazla bir bilgim yok. Daha doğrusu kullanıcı bilgisi ve yorumu daha doğru olacaktır diye düşünüyorum. Piyasaya bakarsak bütçem 2010 Dizel Facelift (Makyajlı) C-Max'lere yetiyor. Donanım olarak Titanium X düşünüyorum çünkü tam bir cam tavan fetişistiyim
      Bu araç ile ilgili yakıt, bakım, kronik arızalar gibi konularda kullanan arkadaşların tecrübelerini rica edicem. Şimdiden teşekkürler..."

    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Ford, klimadan çıkan suyun israf olmasını engellemek için yeni bir proje üzerinde çalışıyor. Bu yeni proje sayesinde klimadan çıkan su, filtrelerden geçirilerek içmeye uygun hale getirliyor. Özetle, klima suyu içme suyuna dönüşüyor.  Henüz satışa sunulmayan teknoloji, uzun yollarda bir hayli yardımcı olacaktır.
       

       

       

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      İlk duyduğumda çok tuhaf bulup, yadırgayıp şaşırmıştım. Dizel ST... Aracın motor değerlerini gördüğümde, bir kez daha şaşırdım. Bilmiyorum yıllardır dizel otomobil kullanıyor olmanın, bıkkınlığı ile belki bu ilk izlenim oluştu bende.
      Araçla ilgili detaylar şu şekilde.
      Focus ST ilk kez dizel motor seçeneği ile satışa çıkıyor.

       
      Ford Focus’un performansı geliştirilmiş modeli olan Focus ST tarihinde ilk kez dizel motor seçeneği ile satışa sunulacak. Focus ST’ye entegre edilen bu motorun değerleri bir hayli dikkat çekiyor.
      Ford, performans modeli olan Focus ST’yi dikkat çekici yeni tasarımı ve önemli performans değerleri ile otomobil tutkunları ile buluşturuyor. Multimedya sisteminin kontrolü için konsolun ortasında 8 inçlik dokunmatik ekran konumlandırılan Focus ST’de, en önemli tuşlar ve özellikler sürücünün en kolay ulaşabileceği şekilde konumlandırılmış. Bunun yanı sıra ST’nin bir performans aracı olduğunu gösteren, orta konsolda konumlandırılmış üçlü gösterge ile turbo besleme basıncı, yağ sıcaklığı ve yağ basıncı bilgilerine de ulaşılabiliyor. Bir diğer göze çarpan detay ise Recaro’nun performans koltukları.

       
      Geliştirilen elektrik destekli direksiyon sistemi ile daha sportif bir sürüş sunan Focus ST, elektronik stabilite kontrolü ile sürücünün yol hakimiyetini artırmaya katkıda bulunmayı amaçlıyor. Standart, spor ve kapalı modları 3 farklı sürüş modu bulunan Focus ST, sürücüye yol koşullarına göre seçebileceği opsiyonlar sunuyor.

      Yeni Focus ST ile alakalı elbette konuşulması gerek birçok detay mevcut ama en öne çıkan yenilik olarak tarihinde ilk olarak benzinli motorun yanı sıra dizel motor seçeneğinin de sunuluyor olması. 2,0 hacminde olan dizel motor 185 beygir güç ve 400 Nm’lik tork değeri ile ST genlerine uygun olarak yüksek performansa sahip. Yeni Focus ST performans ve yakıt tasarrufunun birlikle harmanlandığı bir otomobil. 100 km’de ortalama 4,6 litre yakıt tüketim değeri ile en verimli performans aracı unvanına sahip.

      Ford, Focus ST’de dizel motor seçeneğini PowerShift şanzımanla kombine ederek kullanıcılara sunuyor. Yeni 2,0 litrelik TDCi motoru ile Focus ST, 0’dan 100’e 7,7 saniye gibi önemli bir sürede ulaşabiliyor. 217 km/s maksimum hıza sahip motorda 400 Nm’lik yüksek torku ile de düşük devirlerde bile kullanıcısına gücü hissettiriyor. Focus ST’nin 6 ileri manuel şanzımanla donatılan 2,0 litrelik EcoBoost benzinli motoru ise 250 beygir güce, 360 Nm tork değerine sahip. Focus ST bu versiyonda 6,5 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresine sahip ve 248 km/h maksimum hıza ulaşıyor. Yeni Focus ST,50.200 eurodan başlayan fiyatlar ile satılıyor.

      Kaynak: Log
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Ford, Amerikan efsanesi Mustang’i 130.000 dolarlık etiket fiyatıyla Türkiye’de satışa sunuyor. Türkiye yollarına çıkacak
      olan Ford Mustang, Fastback ve Convertible gövde seçeneklerinde 2.3-litre EcoBoost 317 PS ve 5.0-litre V8 421 PS’lik
      motor seçenekleriyle sunulacak. 2.3-litre EcoBoost, 5.0-litre Ti-VCT V8 motor seçeneklerinin 6 ileri manuel / otomatik
      şanzıman alternatifleri bulunuyor.
       

      Gelenekselleşen karakteristik tasarımı ile Ford Mustang, yeni neslinde de temel tasarım özelliklerini korumaya devam
      ediyor. Ford Mustang’in kendine özgü tasarım detayları arasında; alçak ve geniş tavan, dik eğimli ön ve yan camlar,
      üç boyutlu, üç çizgi halindeki stoplar, kaslı gövde dizaynı, köpekbalığı burnu şeklindeki tampon ve ön ızgara üzerinde
      bulunan eşsiz Mustang logosu yer alıyor.
      Sıralı 4 silindirli 2.3 litrelik EcoBoost motora sahip olan yeni Mustang, 317 PS güç ve 432 Nm tork üretiyor.
      Mustang V8 ise 421 PS güç ve 530 Nm tork ile müthiş performans bir sunuyor.
       
      Kaynak
×
×
  • Yeni Oluştur...