Jump to content

2015 Hyundai Tucson Teknik Özellikleri (1.6 Litre)


Mümin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Rengi ve duruşu çok hoşuma gitti demesem yalan olur. CX-5 ten bile alımlı geliyor nerdeyse. (dış görüntüsü için söylüyorum sadece)

 

Hyundai'nin Ağustos ayında ülkemizde satışa sunacağı yeni Tucson modelinin ayrıntılı teknik özellikleri açıklandı.

 

2015-hyundai-tucson-teknik-ozellikleri-1

 

Hyundai'nin, ülkemizde Ağustos ayında satışına başlayacağı yeni Tucson modelinin tüm teknik detayları ortaya çıktı. 135 hp ve 177 hp güç çıkışlarına sahip 1.6 litrelik benzinli motorun dışında 1.7 litrelik ve 2.0 litrelik dizel motor seçeneklerine sahip olan yeni Tucson'da vergi dilimi açısından ülkemiz için en ideal olarak kombinasyonların sunulduğu 1.6 litrelik motorların, 135 hp çıkışa sahip olanları sadece manuel şanzıman ile sunulurken, T-GDi olarak nitelendirilen 177 hp'lik güçlü versiyon dört tekerlekten çekiş ve otomatik şanzıman birlikteliğini sunmasıyla öne çıkıyor.

 

Aracın giriş seviyesi olan 1.6 GDi 2WD Manuel ISG, seçeneğinden, 6300 devride 135 hp güç ve 4850 devirde 161 Nm tork üretebilen 1.6 litrelik atmosferik benzinli ünite, 6 kademeli manuel şanzıman, önden çekiş ve start-stop sistemi ile birlikte görev alıyor. 0'dan 100km/s hıza 11,5 sn’de ivmelenen Tucson 1.6 GDi 2WD Manuel ISG, 182 km/s hıza çıkabiliyor. Şehir içinde 100 km’lik bir kullanımda yaklaşık 7,9 litre yakıta harcayan araç şehir dışında 5,4 litre ve ortalamada 6,3 litrelik tüketim değerlerine imza atıyor. Aracın emisyon değeri ise 147 gr/km olarak veriliyor. 

 

Yeni Tucson'da en çok ilgi görmesi beklenen seçenek olan Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 4WD 7 DCT'de ise 1.6 litrelik T-GDi turbo benzinli motor, 7 kademeli çift kavramalı otomatik şanzıman ve 4x4 aktarma görev yapıyor. Aracın 1.6 T-GDi benzin motoru 5500 d/d’de 177 hp güç üretirken, 1500-4500 d/d’de 265 Nm olan maksimum torkunu veriyor ve aracın 0'dan 100 km/s hıza 9.1 saniyede ivmelenmesini sağlıyor. Maksimum hızı 201 km/s olan araç şehir içinde 9,2 litre, şehir dışında 6,5 litre ve ortalamada 7,5 litre yakıt tüketirken 175 gr/km'lik emisyon değeri vaat ediyor. 7 kademeli otomatik şanzımanı sayesinde 4x4 sistemine sahip manuel şanzımanlı kardeşinden ( şehir içinde 10 litre, şehir dışında 6.2 litre ve ortalamda 7.6 litre) daha düşük tüketim değerlerine imza atabilen Tucson 1.6 T-GDi 4WD 7 DCT'nin teknik değerleri, aracın gerçek hayatta şehir içi kullanımda 10 litreyi aşan tüketim değerlerine ulaşabileceğine işaret ediyor. Performans, konfor ve dört tekerlekten çekiş sistemi ile güvenlik konularında avantaj sağlayan bu seçenek, Ford Kuga 1.5 litre (eskiden 1.6 litre) Ecoboost 4x4 otomatik ile benzer bir görüntü çiziyor. 

 

Hyundai Tucson 1.6 litre ve altı hacimlerde dizel motor kombinasyonunu sunamayacak olmasının dezavantajını, yüksek tüketim değerlerine sahip 1.6 litrelik benzinli motorları ile aşmakta zorlanacağa benziyor.

 

2382227679-yeni-hyunda-tucson-ozel-resim

 

2382228048-yeni-hyunda-tucson-ozel-resim

 

2382804782-yeni-hyunda-tucson-ozel-resim

 

2382507730-yeni-hyunda-tucson-ozel-resim

 

Kaynak : OtoTeknikVeri

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dış tasarım olarak bu sınıfın en yakışıklılarından birisi diyebilirim. İçide oldukça iyi bence. Ama halen ön kokpitte o klasik uzak doğu çizgilerini taşıyor.

 

Otomobil dünyasına hayırlı uğurlu olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Yeni Tuscon'un fiyat listesi şu şekilde. 1.6 Dizel seçeneği olmadığı için, aman aman bir satış beklememek lazım.

Ama sonradan gelir mi 1.6 dizel ? Neden olmasın gelebilir...

 

 

N4o48a.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hyundai ve kianın bu araçlara 1,6 dizel koymamasına bir anlam veremiyorum. eğer 1,6 dizel koysaydı çok sayıda ix35 ve sportage görebilirdik. bu araç , i40 ve optima içinde aynısı geçerli. i40'ı ve optimayı şaka gibi 1,7 dizel koyup getirdiler ve hiç satmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hyundai ve kianın bu araçlara 1,6 dizel koymamasına bir anlam veremiyorum. eğer 1,6 dizel koysaydı çok sayıda ix35 ve sportage görebilirdik. bu araç , i40 ve optima içinde aynısı geçerli. i40'ı ve optimayı şaka gibi 1,7 dizel koyup getirdiler ve hiç satmadı.

 

Vallahi bu ve benzer durumlarda artık ben, bir anlam aramıyorum. Otomobil firmalarının üst düzey yöneticileri, mühendisleri, pazarlamacıları. Eminim bizden kat ve kat düşünüyorlardır bu konuları. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün yeni tucson ile test sürüşü yaptık.

Motor performans olarak bana gayet yeterli geldi, tıkanma boğulma yok. Hele ki motorun sesi hoşıma gitti. Rahat rahat kaldırıyor. Klasik bir turbo motor gibi üst ve alt devirlerde çok değişim hissetmiyorsunuz. Güç homojen dağılmış

Aracın içi yeterli genişlikte. İç tasarım çok hoşuma gitti. Malzeme kalitesi olarak biraz daha iyi olabilirmiş fakat fiyatını göz önünde bulundurursak fiyatına göre çok iyi diyebilirim.

Test çok kısaydı o yüzden pek birşey anlatamıyorum ama performans, hacim, fiyat olarak başarılı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni Tuscon'un fiyat listesi şu şekilde. 1.6 Dizel seçeneği olmadığı için, aman aman bir satış beklememek lazım.

Ama sonradan gelir mi 1.6 dizel ? Neden olmasın gelebilir...

 

 

N4o48a.jpg

Abi bu araca bildiğim kadarıyla tüp takılabiliyor. Aynı ix35 gibi. Bu sebeple yine iyi satış adetleri gelecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni Tuscon'un fiyat listesi şu şekilde. 1.6 Dizel seçeneği olmadığı için, aman aman bir satış beklememek lazım.

Ama sonradan gelir mi 1.6 dizel ? Neden olmasın gelebilir...

 

 

N4o48a.jpg

 

Emin misin İlhan?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vallahi abi ben artık bizim toplumun neyi beğendiğini, neyi istediğini anlamıyorum. Çok ciddi bir rakam 500 Adet...

Aynen İlhan, ama demek zaruret böyle gerektiriyor.

Düşün, adamlar 1.6 dizel getirirlerse neler olur?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Yeni Tucson yıldızları topluyor .

 

Geçtiğimiz ay Amerika’da Top Safety Pick+ ödülünü kazanan Hyundai Tucson, Euro NCAP’in gerçekleştirdiği çarpışma testlerinden de 5 yıldız alarak segmentinin en güvenlikli modellerinden biri olmayı başardı.

 

Aldığı bu başarılı sonuçla birlikte Hyundai’nin gelişmiş teknolojisini de gözler önüne seren Tucson, donanım listesinde bulunan Otomatik Acil Fren Sistemi (AEB) ile de olası kazaları önlemeye yardımcı oluyor.

 

Hyundai’nin SUV segmentindeki yeni modeli Tucson, geçtiğimiz günlerde yapılan Euro NCAP çarpışma testlerinde 5 yıldız alarak ne denli iddialı olduğunu kanıtlarken aynı zamanda teknoloji ve güvenlik donanımları açısından da markanın hızla yükselen grafiğine ışık tutmuş oldu. Şerit Takip Sistemi (LKAS) ve Hız Sınırı Uyarısı gibi donanımlar Euro NCAP tarafından dikkate alınan en önemli özellikler olarak öne çıkarken aynı zamanda olası kazaları önlemek için geliştirilen Otomatik Acil Fren, Kör Nokta Uyarısı, Arka Çapraz Trafik Uyarısı (RCTA) ve Araç Denge Yönetimi gibi kapsamlı aktif güvenlik sistemleri de Tucson’un artı puanlar almasında önemli rol oynadı.

 

Tamamen yeni bir platform üzerinde inşa edilen Hyundai Tucson, daha güçlü bir darbe direnci sunmak için burulma sertliği yüzde 30 artırılmış yüksek mukavemetli çelik bir gövdeye sahip. Ayrıca gelişmiş gövde bağlantı noktaları da çarpışma enerjisinin dağılımında önemli bir rol oynayarak Euro NCAP testlerinde beş yıldız alınmasında etkili oldu.

 

Zorlu çarpışma testleriyle bilinen Amerikan IIHS de geçtiğimiz ay Hyundai Tucson’u mercek altına almış ve gerçekleştirilen testler sonucunda sürücü ve yaya güvenliği bakımından en yüksek değer olan “Top Safety Pick+” ödülünü kazanmıştı. Hyundai Tucson, böylelikle Amerika ve Avrupa’da gerçekleştirilen çarpışma testlerinde en yüksek skorları kazanarak güvenlikte 1 numara olduğunu kanıtlamış oluyor.
 
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de çok beğendim arabayı. performans olarak beni tatmin etti, tüketim olarak 10.5 bu araba için bu performansla beraber iyi bir değer bence. İçeride sert plastik kullanımı biraz fazlaydı ama kötü hissettirmiyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Dışarıda ciddi sayıda Tuscon görüyorum arkadaşlar. Yapmış oldukları tanıtım ve reklamların, meyvelerini yiyor sanırım marka. En son Poyraz Karayel dizisinde sağlam reklam yaptıklarını görmüştüm.

Araç yolda gerçekten çok dikkat çekiyor ! 

 

12138508_10205154381767754_8735214310302

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dış tasarimi çok güzel bir arac.c

CX5 ile kıyaslandığında daha güzel

İç konforu düşük ağırlığı 200 kg kadar fazla

Ama işte motor hacmi avantajı ile daha alınabilir olmuş hyundai

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, M.E.G :

İçine falan binmedim ama dışarıdan gayet güzel görünüyor...

TAMAMEN FARKLI BİR TASARIM
Hafızanızı birazcık yokladığınızda, “TUCSON” ismine zaten 2004’ten beri aşina olduğunuzu hatırlayacaksınız. Ama içinizden şunu diyeceksiniz “İyi de abi o Tucson çok başka bir şeydi.. Bu çok başka olmuş..” Aynen de öyle. Yeni Hyundai Tucson, selefi eski Tucson ile ortak olarak sadece önü ve arkasındaki Hyundai logosunu paylaşıyor. Oldukça sportif ve akıcı bir tasarıma sahip olan Tucson’un, önde far üstü gündüz LED’leri ve üç şeritli köşeli geniş ızgarası ile Hyundai’nin yeni tasarım felsefesinden ilham alarak tasarlandığını anlamak zor değil. Biraz daha önde kalacak olursak Tuscon’da kullanılan ön far grubunun, kesinlikle çok çekici göründüğünü söylemeden geçemeyeceğim. Çift mercekli xenon’lar kapalı halde iken dahi oldukça dikkat çekiyorlar. Sis farları ile gündüz LED’lerinin birbirlerine yakın konumlandırılması da tasarım için bütünlük oluştururken, Tucson’un dinamik görünümüne de katkı sağlıyor.

Arkaya doğru uzanan keskin referans çizgisini takip ederek en az ön farlar kadar çekici olan arka LED stop grubuna ulaşıyoruz. Arkaya baktığımızda ise arka cam üstü spoiler, petek formundaki arka koruma tablası ve krom egzoz çıkışları Tuscon’un arka tasarımında en dikkat çeken unsurlar olarak göze çarpıyor. İster dinamik, ister akıcı ya da sportif olarak adlandırın, Tucson’un sınıfındaki en dikkat çeken ve iddialı tasarımlardan biri olduğu kesin. Çift renk 17 inçlik alaşım jantlardan tutun da, ön arka aydınlatma elemanlarına kadar “bu otomobili gören, dönüp bir daha bakacak arkadaş.. o kadar!” mantığı ile herşeyinin özenle tasarlandığını düşündüğüm bir SUV; Hyundai Tucson!..

MİNİMALİST İÇ MEKAN

Güney Koreli üreticinin en sevdiğim özelliklerinden biri ise abartıdan uzak, ancak kullanışlı iç mekan tasarımlarıdır. Hyundai’nin ülkemizdeki ürün gamının en tepesinde bulunan modeli olan Tucson’da da iç tasarım adına başarılı işlere imza atılmış diyebiliriz.

Minimalist derken anlatmak istediğim; her yerde bir düğme, bir joystik, bir havalandırma ızgarası ya da açılır bir göz yok. Sürücü ve ön yolcunun ihtiyacı olan tüm kontrol elemanları bir arada ve abartıdan uzak şekilde tasarlanmış. İç tasarıma dair Tucson’un en sevdiğim özelliği de şüphesiz bu oldu. Orta konsolun en üstünde konumlandırılan 8 inçlik multimedya  ekrandan navigasyon ve ses (Radyo/Audio/Video) özelliklerine erişim sağlayabiliyorsunuz. Sistemin Bluetooth üzerinden telefonunuzdan müzik oynatma ve pek tabii ki telefon görüşmesine de imkan tanıdığını belirteyim. Radyo frekansı rakamlarının da görsel olarak “büyük” tutulmuş olması da bence takdir hak eden bir başka tasarım detayı. Hemen aşağıya baktığımızda ise klima sisteminin bilgi ekranını ve kontrol düğmelerini görüyoruz.

Tucson’da sürücü-yolcu koltuğu ve direksiyon ısıtma gibi “kış dostu” özelliklerin de bulunduğunu hatırlatayım. Test ettiğim modeldeki siyah iç renk ana teması, bordo veya bej renkle de sunulabiliyor. Arka yolcular için diz ve baş mesafeleri tatminkar. Tamamen açılabilen panaromik cam tavan arka yolcular için daha da ferah yolculuklar vaad ediyor. Tucson’un arka koltukları tamamen yatırılabiliyor. Bu sayede 513 lt. olan bagaj hacmi 1503 litreye çıkıyor.  

GÖRDÜN MÜ? ARKASINDA “TURBO” YAZIYOR

Hyundai Tucson ülkemizde 1.6 GDI (benzin), 1.6 Turbo-GDI (benzin) ve 2.0 dizel motor seçenekleri ile satışa sunulmuş durumda. Test ettiğim model ise Tuscon ürün gamının 1.6 litrelik Turbo motorlu olan versiyonu. Bu noktada hemen turboya değinmek isterim. i30 ve Accent Blue’dan tanıdığımız 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman sistemi 7DCT’nin Tucson’un 1.6 Turbo motoru ile çok uyumlu çalıştığını söylemem gerekiyor. Bu sayede T’den O’ya, turbonun tüm performans nimetlerinden, akıcı vites geçişleri sayesinde faydalanmış oluyorsunuz. 
1.6 litrelik turbo ünite 5500 devir dakikada 177 beygir maksimum güç, 1500-4500 devirler arası 265 Nm maksimum tork üretiyor. Bu sayede Tucson 0-100 km arası hızlanmasını 9.1 saniyede tamamlarken, 201 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. Şehir içi tüketim fabrika verisi 9.2 lt./100 km. olarak verilmiş. Ben de trafik dostu bir kardeşiniz olarak, sıkışık bir trafik ve sakin kullanımlarla 9.9 litrelik bir değer elde edebildim. Otomobil SUV, motorda turbo olunca tüketim biraz fazla oluyor doğrudur. Ama en azından Tucson’un yaktığının hakkını performans olarak size fazlasıyla verdiğini gönül rahatlığı ile söyleyebilirim. 
    
Test ettiğim motor ve şanzıman kombinasyonu sadece 4x4 versiyonda bulunuyor. Tucson normal yol koşullarında torkun yüzde 100’ünü ön tekerleklere iletirken, aynı zamanda yüzde 50’lik kısmını da arka tekerleklere gönderiyor. Yol ve arazi şartlarına göre otomatik olarak çalışan çekiş sistemi, manuel olarak seçilebilen kilit modu (Lock Mode) sayesinde de torku 50/50 oranında eşit bir şekilde dört tekere iletiyor.  40 km/s hıza kadar çalışan bu sistem, özellikle off road kullanımlarda kullanıcısına yardımcı oluyor.
Tabi bu güzelliği kıyıpta çamura, dağa, taşa vurabilir misiniz onu bilemiyorum :)

 

NEDEN TUCSON ALAYIM ?
- Sportif tasarıma sahip bir SUV arayışındaysanız,

 

- Kar yağdığında site çıkışındaki yokuşu debelenmeden çıkıp, 4x2 SUV’unu kapalı otoparktan çıkaramayan yan komşuya hava basmak hoşunuza gidecekse,
 
- “Premium algısı yüksek olsun ama fiyatı yine de ulaşılabilir olsun” diyorsanız...


 

SONUÇ-YORUM/CANDAŞ KURTAY
İlk olarak Bodrum’da düzenlenen basın lansmanında tecrübe etme fırsatı bulduğum Tucson’la daha uzun süre vakit geçirdim. Hyundai’nin devam modellerinde bizi şaşırtmasına artık alıştım desem yeridir. Zira eski nesil Accent ile yenisine, eski nesil i20 ile yenisine son olarak da eski nesil Tucson ile yenisine bakacak olursanız ne demek istediğimi çok iyi anlayabilirsiniz. Ben Tucson ile geçen 5 günden fazlaca keyif aldım. SUV arayışındaysanız Tucson’u mutlaka bir inceleyin derim!..

Kaynak : Dosum - Kardeşim Candaş Kurtay Otoaktüel

http://www.otoaktuel.net/test/suvun-hyundai-hali-tucson-h6705.html

12087100_10205150065459849_6273315597834

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Hyundai'nin model atağı tüm sınıflarda son hızı ile devam ediyor ve bu gidişatın son üyesi de B Segmenti Crossover modelleri arasında yer alacak Kona modeli oldu. Güney Kore'de dün akşam yapılan resmi tanıtım ile basına tanıtılan modelin birçok özelliği ülkemiz şartlarına oldukça uygun görünüyor. 

       
      Oldukça hızlı gelişen B Segmenti Crossover sınıfında yakında VW T-Roc modeli de tanıtacak ve sınıfın diğer modelleri olarak Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur, Fiat 500X, SSangYong Tivoli ve biraz daha büyük bir kasaya sahip olsalar da Toyota C-HR ve Honda HRV modellerini sayabiliriz. Hyundai'nin yeni tanıttığı Kona ise 4165m uzunluk, 2600mm dingil açıklığı ve 1550mm yükseklik ölçüleri ile sınıf ortalamalarına sahipken, 1800mm genişlik ölçüsü ile sınıfının en geniş üyesi olmasıyla öne çıkıyor. 

      Aracın dış tasarımı oldukça modern hatlara sahip ve C sütununun basık yapısı ile ön aydınlatma ve arka stop grubunun ince yapısı da sportif hissi artıran detaylar arasında bulunuyor. Ön panjur tasarımı birçok Hyundai modelinde kullanılmaya başlanmışken, panjur üstünde yer alan ince ve çizgi şeklindeki yarık, ön görünümü gereksiz yere kalabalıklaştırmış gibi görünüyor. Bu detayın ilk makyaj operasyonunda kaybolabileceğini düşünüyoruz. 
       
      Çeşitli araçların arazi özelliklerini vurgulamak için kullanılan siyah plastik tampon ve çamurluk detayları ise Hyundai Kona'da yoğun bir şekilde kullanılmış ve aracın dört bir tarafı bu siyah plastikler ile çevrili. Tavan rengi olarak siyah veya bir başka renk seçilmesi ise Crossover modeller arasında yayınlan bir moda ve Kona'ya da fazlasıyla yakışmış diye düşünüyoruz. Bu detay sayesinde aracın alt ve üstünün siyah olması şık bir görünüm sağlamış.
       
      Hyundai Kona modelinde kullanılacak motorlar ise tam da ülkemiz vergi sistemine uygun olmasıyla öne çıkıyor ve markanın B ve C Segmentlerinde yaygın bir şekilde kullanılmaya başlandı. Ayrıca üst motor seçeneklerinde 4x4 seçeneğinin de sunulacağı belirtilenler arasında yer alıyor. Bu motorlar ve teknik verileri şu şekilde yer alıyor.
      1.0lt turbo-benzin 3 silindir 120ps-175nm, 6 ileri manuel
      0-100km/saat hızlanma: 12 saniye
      Maksimum hız: 181km/saat
      1.6lt turbo-benzin 4 silindir 177ps-265nm, 7 ileri DCT otomatik
      0-100km/saat hızlanma: 7,7 saniye
      Maksimum hız: 210km/saat
      1.6lt turbo-dizel 4 silindir 136ps-300nm (Detaylar henüz belirtilmiyor)
       
      Görüleceği gibi sunulan motor seçenekleri ülkemiz için oldukça uygun ve bu motorlara önümüzdeki yıl tam elektrikli bir motor seçeneğinin de ekleneceği ve 400km civarında bir menzile sahip olmasının planlandığı da açık bir şekilde belirtiliyor. Hyundai Kona'nın 2017 yılı sonunda ülkemizde satılmaya başlanması ve fiyatının da Nissan Juke benzeri olması beklenebilir.
       
       
       
       
       
       
       
       
       
         
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
        Kaynak: SekizSilindir
    • EgeG
      Yazan: EgeG
    • Yılkı
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Yeni Hyundai i30 tanıtıldı. 



       


      Şahsen bu sefer beğenmedim. Dış tasarımda arabaları birbirlerine benzetme mantığını doğru bulmam ama arka kısmı egea Hb'e çok benzettim. İç tasarımda modaya uyum sağlanmış; tabletimsi ekran kullanılmış. Halbuki Hyundai'nin eski tasarım dili çok daha güzeldi bence. Resimlerde lastikler ufak kalmış gibi gözüktü bana.
      Bir de spor versiyonu tanıtılacak.  Bakalım gerçekte görünce beğenecek miyim  
    • Mursel_Balci
      Yazan: Mursel_Balci
      Merhaba Arkadaşlar,
      Malumunuz yaklaşık 3 senedir 91 model mazda 626 kullanıyordum. Bu araçla alakalı da elimden geldiğince bazı değişiklikler yapıp forumda paylaşmıştım. Bu aracı bir arkadaşıma satıp yerine Hyundai Sonata NF 2,4 aldım. Aslında eski bir Hyundaici olarak tekrar Hyundai markasına dönüş yaptım diyebilirim. İlk aracım 96 model Accent 1,5 gls idi yaklaşık 2 seneye yakın kullandıktan sonra satıp 2005 Hyundai Elantra 1,6 gls model araç almış ve üzerinde ciddi manada değişiklikler yapmıştım 3 seneye yakın bu aracı kullandıktan sonra ev alma niyetine girip satmıştım. Uygun fiyatlı klimalı hidrolik direksiyonlu bir araç bakarken karşıma 91 Mazda 626 çıkmıştı. Ev işi olmayınca 3-5 ay kullanır satarım derken aracı beğendim ve en uzun kullandığım araç oldu diyebilirim. Yeni araç arayışındayken Mazda 6 ve Sonatalara bayağı baktım. Kafama yatan bir mazda 6 bulamayınca eski sahibini de tanıdığım Sonata marka aracı almaya karar verdim. Mazdayı ilana koyup satmayı düşünürken arkadaşım ablamlar araba alacak onlara alalım dedi ve 626 ilana bile koyulmadan satıldı.



       
      Bunlar ilk aldığım hali diyebilirim
      Öncelikli olarak parklar beyaz ledle değiştirildi
      Arka plaka aydınlatmaları beyaz lede çevrildi
      Klima gazı eksikti tamamlandı.
      Yağı yağ filtresi polen filtresi değişti.
      Yanlış bağlanan lpg su bağlantıları düzeltildi.
      Arkadaşım Köksal tarafından bir güzel temizlendi derilere bakım yapıldı.
       
      Aracın standart özellilkleri
      2,4 motor standart 166 Beygir fakat bu araçta yazılım mevcut 180 beygir civarı
      Dijital Klima,
      Hidrolik direksiyon
      Deri döşeme
      elektrikli koltuk
      Tam otomatik triptonik vites
      Hız Sabitleme
      Direksiyon Kumandası
      Sunroof
       
      Kabataslak bir yapılacaklar listesi hazırladım
      Bagaj Aydınlatma
      Tavan aydınlatma
      Ayak Aydınlatma
      Marine aydınlatma
      Ayna altı aydınlatma
      Kapı kolu (iç+dış) aydınlatma
      İç ışıklandırma renk değişimi
      Ayna içi sinyal
      Katlanır ayna
      Far sensörü
      Follow me home
      Viraj aydınlatması
      Geri viteste sağ ayna indirme
      Ön park sensörü
      Otoban sinyali
      Ani fren ikazı
      Cam Kaldırma + Sunroof kapatma
      Orjinal LPG düğmesi
      Geri görüş kamerası
      f2.4s yazısı
      Çift çıkış egzos
      Led Stop
      Gündüz Ledi
       
      Araç 2,4 motor olmasına rağmen kasko diliminden dolayı 2,0 vergisi ödeniyor.
      Yakıt tüketimi olarak uzun yolda 140-150yi geçmezseniz 10 litre civarı lpg tüketiyor
      Eğer 180-200 civarı giderseniz 15 litreye kadar çıkıyor
      İstanbul Şehir içi normal kullanım 13 litre civarı lpg tüketimi oluyor
      Şehir içi yoğun trafik sürekli kısa mesafe 15-16 litrelere çıkabiliyor.
      Yani şöyle söyleyeyim ben aldığımdan beri 4 depo şehir içinde bitirdim bunlardan 3 tanesi 13 litre civarı çıktı 1 tanesi 15 litre civarı çıktı. Lpg yi 1,89 dan alıyorum.
       
      Gelişmeler oldukça burdan paylaşmaya devam edeceğim.
×
×
  • Yeni Oluştur...