Jump to content

Fiat Aegea Station Wagon


Mümin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ah şu Fiat'ın arabalarının yüzü hemen bir eskimese. Ayrıca yeni bir araç çıkarırken genelde yeni bir model ismiyle tanıtmalarına da uyuz oluyorum. Biz Linea yaptık ama olmadı arkadaş der gibi geliyor bana.

 

9772418271256067751-700x357.jpg

 

Küçük orta sınıfta Linea’nın yerini alacak ve önceden de olduğu gibi Türkiye’de üretilecek yeni Fiat Aegea’nın stationwagon modeli sanal olarak görselleştirildi. Ünlü render ustası Theopilus Chin’in kollarını sıvadığı bu çalışmada, sanatçı tarafından Stilo Multiwagon adı altında sunuldu.

 

Buna ek olarak Aegea’nın Bravo için de bir ön ayak olacağı için stationwagon modelinin tasarlanması aslında olmazsa olmazlar arasında. Linea’da olduğu gibi tasarımındaki büyük gelişmeye rağmen tamı tamına 510 litrelik bagaj hacmine sahip Aegea’nın stationwagon’u ortalama 550 litrelik bir kapasiteye sahip olacak gibi görünüyor. Üstelik bu hacim arka koltuklar yerli yerindeyken elde edilen bir büyüklük. Hem sınıfında hem de diğer sınıflara ithafen Aegea bu konuda selefi kadar başarılı.

 

aegea-kapak.jpg

 

 

İki dizel, iki benzinli motor seçeneğiyle satışa çıkacak yeni Türk işi İtalyan’ın güç çıkışları 90 ile 120 beygir arasında değişecek. Linea’da olmayan otomatik şanzımanlar ise Aegea ile artık alınabilecek. Kasım ayı ile birlikte satışa çıkacak yeni Aegea’nın olası hatchback ve stationwagon modelleri ise 2016 yılında müşterisiyle buluşacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Al birini vur ötekine. Linea, Megane ve florasan kırması bişiy olmuş. İsmi desen tuhaf. Fiat'ın bu güne kadar hafızamda kalan tek otomobili var. Oda Fiat Stilo....

Ancak bunun sedanı, bir Reno Florasan gibi kiralama şirketi aracı olabilir. Bu Sw modelide ancak kırk yılın başında görürüz yollarda.

 

BB-renault-megane-sw-post1.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu arabayı, türkiye de bu jantlarla görme ihtimalimiz yok gibi bir şey sanırım  185/65/r15  devam

 

Ufuk alemsin...sesli güldürdün vallahi beni. :D

 

Nelere dikkat ediyorsun öyle. Ama tebrikler vallahi. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

SW arkası Sedan'dan daha güzel duruyor. Sedan'da plakalık üstünde garip bir çıkıntı var. Fuarda yakından görmüş garipsemiştim ama arkası dışında o kadar da kötü görünmemişti gözüme dıştan zira dünya prömiyeri olduğu için aracın içine bindirmiyorlardı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fiyati iyi olsun cok satar bu araba. Sedanini canli gordum sekil guzel olmus tutar kesin...

 

Line'nın peynir ekmek gibi satıldığını dikkate alırsak. Teşhisiniz kesinlikle doğru, çok satılır.

 

Ama Linea genelde filo satışı olarak kiralama şirketlerine yada direk kiralayan şirketlere daha çok satılıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Line'nın peynir ekmek gibi satıldığını dikkate alırsak. Teşhisiniz kesinlikle doğru, çok satılır.

Ama Linea genelde filo satışı olarak kiralama şirketlerine yada direk kiralayan şirketlere daha çok satılıyor.

Babamda linea var onun en buyuk sikintisi uzun lakin dar bir arac. Bu ise oturaklı passat cakmasi gibi olmus. Halkımız sever boyle araclari[emoji3] [emoji3] [emoji3]
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Babamda linea var onun en buyuk sikintisi uzun lakin dar bir arac. Bu ise oturaklı passat cakmasi gibi olmus. Halkımız sever boyle araclari[emoji3] [emoji3] [emoji3]

Kesinlikle toplum olarak büyük bagajlı, manuel, sedan ve gri renkli otomobil hastasıyız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kesinlikle toplum olarak büyük bagajlı, manuel, sedan ve gri renkli otomobil hastasıyız.

Dizeli 55 65 arasi olsun sen seyret rakamlari[emoji3] [emoji3] [emoji3]
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Bu aracın adı egea mı aegea mı? sitesine bakıyorum egea yazıyor, çok yerde aegea yazıyor.

 

edit: evet, çok boş bir insanım, böyle şeyleri araştırıyorum gün içinde :D


Bir de görseldeki fiyatlar bunun için mi yoksa sedanı falan var onun için mi?

 

f0641ece-6ec6-41b1-a83a-aa86ba5470b3.jpg

Mehmet Özdemir tarafından düzenlendi
edit
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Muhtemelen zor okunacağı için Egea yapmışlar. Zaten Aegea da Ege anlamına geliyor ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fiyatlar belli oldu.

 

Fiat Egea Modelleri Fiyatlar 1.4 Benzinli 95 hp Easy 49.900 TL 1.4 Benzinli 95 hp Urban 53.400 TL 1.3 Multijet Dizel 95 hp Easy  60.400 TL 1.3 Multijet Dizel 95 hp Urban  63.900 TL 1.6 Multijet Dizel 120 hp Urban  67.400 TL 1.6 Multijet Dizel 120 hp Lounge 70.900 TL

 

Teknik özellikleri de belli oldu

 

Ülkemizde, satışına başlanmakta olan yeni Fiat Egea, ilk olarak ikisi dizel üç farklı motor alternatifi ile sunuluyor. 4532 mm uzunluk, 1792 mm genişlik, 1497 mm yükseklik ve 2636 mm’lik aks mesafesi değerlerinin yanında 1542 mm'lik ön ile 1543 mm'lik arka iz mesafeleri ile b ve c segmenti arasında boyutlara sahip olan yeni Egea, 520 litrelik bagaj hacmi ile dikkat çekiyor. Önlerde MacPharson tipi arkalarda ise yarı bağımsız süspansiyon sistemi ile donatılan Fiat Egea'nın tüm motor seçeneklerinin ön aksında disk frenler sunulurken, arka aksta 1.4 benzinli ve 1.3 dizellerde kampana, 1.6 dizelde ise diskler yer alıyor. 45 litrelik bir yakıt deposuna sahip olan Fiat Egea, 10.9 metrelik dönüş çapına sahip.

 

Yeni Fiat Egea'nın giriş seçeneği olan 1.4 litrelik Fire benzinli motora sahip versiyon 6 kademeli manuel şanzıman ile kombine ediliyor. Araçta görev yapan 1.4 litrelik atmosferik ünite, 6.000 devirde 95 hp güç ve 4.500 devirde 127 Nm tork üretiyor. 1.150 kg'lik boş ağırlığa sahip olan Fiat Egea 1.4 Fire, 185 km/s hıza çıkabiliyor ve 0'dan 100 km/s hıza 11.5 saniyede ivmeleniyor. Şehir içinde 7.7 litre, şehir dışında 4.6 litre ve ortalamada 5.7 litre yakıt sarfeden aracın emisyon değeri ise 133 gr/km. Fiat Egea 1.4 Fire, Euro6 emisyon normlarını karşılayabiliyor. 

 

Fiat Egea'nın dizel cephesinde yer alan ilk seçenekte ise 3.750 devirde 95 hp güç ve 1.500 devirde 200 Nm tork üreten 1.3 multijet dizel motor ve 5 kademeli manuel vites birarada görev alıyor. 0'dan 100 km/s hıza 11.7 saniyede ivmelenebilen Fiat Egea 1.3 Multijet, 183 km/s'lik son hıza sahip. Boş ağırlığı 1.205 kg olan araç, şehir içinde 5.4 litre, şehir dışında 3.5 litre ve ortalamada 4.2 litre yakıt tüketiyor. Euro5+ normlarını karşılayabilen Egea 1.3 Multijet, 110 gr/km'lik emisyon değerine sahip.

 

Yeni Egea'nın en güçlü seçeneği olarak dikkat çeken 1.6 litrelik Multijet dizel motora sahip versiyonda 6 kademeli manuel şanzıman görev alıyor. 3.750 devirde 120 hp güç ve 1.750 devirde 320 Nm tork üreten 1.6 litrelik multijet motor, aracın 0'dan 100 km/s hıza 9.7 saniyede ulaşmasını sağlıyor. Maksimum hızı 199 km/s olan araç, şehir içinde 5.2 litre, şehir dışında 3.6 litre ve ortalamada 4.2 litre yakıt harcıyor. 1270 kg'lık ağırlığa sahip olan Egea 1.6 multijet, 110 gr/km'lik emisyon değeri ile Euro6 normlarını karşılayabiliyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mazda41
      Yazan: Mazda41
      Aracımı 2. el olarak aldım. Eskidende linea kullanıcısıydım. 2011 modeli vardı bende kilometresinin artması ve model yılı sebebiyle değiştirdik aracımızı. Öncelikle 2011 actual plus farkı dış tasarımda ufak dokunuşlar yapmışlar. İç mekan tamamı ile aynı. 2011 modele göre boşaltmışlar bile. Arka 2 hoparlor actual plusta olmasına rağmen pop donanımda olmaması beni şaşırttı. En büyük değişim motorda. Onceki aracım 90 hp euro 4 motordu. Yeni linea da ise euro5 95 hp motor bulunuyor. Performans olarak bir fark hissetmesemde yakıt anlamında aralarında 0.5 1 litre oynadıgını rahatlıkla soyleyebilirim. Ekonomik modelli dizel ve ferah bir otomobil arayanlara şiddetle tavsiye ediyorum. Temiz kazasız boyasız 2016 model 30.000 km gecmemis Linea yı 46 47 arası rahat bir şekilde bulabilirsiniz. Aklınıza takılan soru olursa cevaplayabilirim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Geçtiğimiz gün şirketten bir arkadaşın Egea'sı için yola çıkmadan önce bakım yaptırdığını öğrenince merak ettim ve ne kadara yaptırdığını sordum. O da bana 1000 TL tuttuğunu söyleyince şaka yaptığını sandım ama oldukça ciddiymiş. İlk bakım, 20.000 km de KDV dahil 1.017 TL Şaka gibi....
      En çok dikkatimi çeken ise OPAR OLIO DS1 0W-30 yağ oldu. Litresi KDV dahil 89 TL ye yağ koyuyorlar EGEA'ya.. Ferrari'de bile böyle lüks yoktur muhtemelen  

       
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Bu konuyu aslında @revivo73 abinin açmasını bekliyordum.  
      Test sonuçları hiç iç açıcı değil ! Araçlarımızın, standartlarımızın kıymetini bilelim derim...
      Fiat Egea'nın büyük merakla beklenen Euro NCAP çarpışma testi sonunda HB kasa tipi ile gerçekleştirildi. Birçok kişinin güvenirliliğini sorguladığı model iki farklı donanım ile teste katıldı. İlk olarak standart olarak sunulan güvenlik donanım paketi ile denenen model ardından ekstra ücret karşılığı sunulan güvenlik paketi ile tekrar değerlendirildi. Araca aşağıdaki görselde temsili olarak gösterilen frontal offset, frontal full width, rear impact ve lateral impact testleri uygulandı.


      Değerlendirmeye geçmeden önce Fiat Egea HB çarpışma testi videosunu izlemekte fayda var;
       
      Değerlendirmeye başlamadan önce standart ve güvenlik paketine sahip modellerin arasındaki donanım farkından bahsetmekte fayda olduğunu düşünüyoruz. Güvenlik paketine sahip olan modelde yolcuları doğrudan koruyan ekstra bir hava yastığı sistemi bulunmuyor ve bu pakette daha çok kazaları önlemeye yönelik fren destek sistemi ve hız asistanı gibi sistemler bulunuyor. Hem standart hem de güvenlik paketine sahip modelde aşağıdaki hava yastığı ve emniyet kemeri özellikleri bulunuyor. (o: var, x: yok)

      Şimdi çarpışma testi sonuçlarını yorumlayalım;
       
      Frontal Offset yani önden sürücü tarafından bariyere yapılan çarpışma testinde hem sürücü hem de yanındaki yolcunun baş ve boyun bölgeleri iyi derecede korunurken yan yolcunun bacakları da iyi derecede korunuyor. Diğer taraftan her ikisinin de gövdeleri yeterli düzeyde korunabilirken sürücünün bacakları ön yolcunun aksine ancak yeterli düzeyde korunabiliyor. 
      Frontal Full Width yani önden düz bir duvara çarpma testinde ise sonuçlar biraz düşündürücü. Ön yolcunun baş ve baldır bölgesi iyi bir şekilde korunurken boyun bölgesi yeterli düzeyde kalıyor. Sürücünün ise boyun ve baldır bölgesi iyi bir düzeyde ancak baş ve gövde bölgesi ancak orta düzeyde korunabiliyor. 
      Whiplash yani kamçı testinde ise ön yolcuların boyunları iyi düzeyde korunurken arka yolcuların boyunları ancak orta düzeyde korunabiliyor. 
      Lateral Impact yani yan darbe testinde ise gövdenin geneli iyi derecede korunurken boyun bölgesi yeterli düzeyde korunuyor. 

       
      Sonuç olarak Fiat Egea HB yetişkin yolcuları için %82 oranında koruma sağlıyor ve ortalama üstü diyebileceğimiz 4 yıldız ile testten ayrılıyor. Burada dikkat edilmesi gereken nokta ise 4 yıldızı kaza önlemeye yönelik donanımlara sahip paket ile alıyor olması. Bu paketten yoksun olan standart donanım paketi ise 3 yıldıza sahip. Kısacası 3 yıldız da olsa 4 yıldız da olsa her iki pakette de yetişkin yolcular %82 oranında korunuyor. Ancak burada gözden kaçmaması gereken bir başka önemli değer bulunuyor. Arkada oturan çocuk yolcular için gerçekleşen koruma %60 ile gördüğümüz en kötü değerlerden birisi ve kabul edilebilir bir değer değil. 

      Bu değer yukarıda çarpışma testi sonuçlarını verdiğimiz Peugeot 3008 modelindekine benzer bir şekilde %85 - %90 aralığında olsaydı Fiat Egea HB %82 yetişkin koruma, %62 yaya koruma ve %57 güvenlik donanımı değerleriyle 5 yıldızı zorlayabilecek kapasiteye sahip olabilirdi. Kısacası Fiat Egea HB yetişkin yolcular için güvensiz bir otomobil değil ama bu sonuçlar kaza durumunda özellikle çocuk yolcular için tehlikeli olabilecek durumlara neden olabilecek gibi görünüyor. Ayrıca bu değerler kompakt HB sınıfındaki rakiplerinden de geride ve rekabette geri kalınmaması için önlem alınması şart diye düşünüyoruz. 
      Güvenlik paketli Fiat Egea HB

      Standart donanımlı Fiat Egea HB

      Kaynak: SekizSilindir
       
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Fiat, geçmiş modellerinde sunduğu tek kavramalı robotik şanzıman nedeniyle çok fazla eleşitri almıştı. Son yıllarda bu şanzımanı kullanmayı tamamen bırakan Fiat, alternatif şanzımanlara yönelmişti. 500X modelinde 9 ileri ZF, alt model benzinli seçeneklerinde tork konvertörlü bir şanzıman ve daha üst modellerde ise DCT çift kavramalı şanzıman. 
      Benzinli Egea'da kullanılan tork konvertörlü şanzıman yerine; dizel Egea için çift kavramalı 6 ileri otomatik şanzıman tercih edilmiş. Bu şanzıman sayesinde Fiat Egea dizel otm 0-100'e 9.8 saniyede ulaşırken fabrika verilerine göre 100 kilometrede ortalama 3.9 lt tüketime imza atıyor. 0-100 verisinin, ara hızlanmalar hakkında fikir verdiğini de düşünürsek performans olarak çok tatminkar gibi gözüküyor. İşte Egea'nın rakipleriyle teknik karşılaştırması.  Fiat iyi iş yapmış gibi gözüküyor  
       



    • Efebey
      Yazan: Efebey
      Tofaş, Egea ailesinin ikinci ürünü olan Hatchback modelinin üretimine başladı.

      Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Bursa Valisi Münir Karaloğlu, Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Cenk Çimen, Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu ve Tofaş çalışanlarının da katıldığı törenle ilk Fiat Egea Hatchback üretim bandından indirildi. 
      Törende konuşan Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, “Koç Topluluğu’nun lokomotif şirketlerinden biri olan Tofaş, son yıllarda tarihi yatırımlar gerçekleştirerek en kuvvetli dönemini yaşıyor. Bugün üretimine başladığımız Egea Hathback ile bu başarının daha da ilerilere taşınacağına inanıyorum. 1 milyar dolarlık büyük bir yatırımla hayata geçirilen Egea ailesi kapsamında, 2023 yılına kadar 1.3 milyon adet üretim ve 10 milyar dolar ihracat hedefliyoruz” dedi.
      Tofaş’ın Ar-Ge sürecine liderlik ettiği Egea Projesi’nin ikinci modeli Fiat Egea Hatchback’in üretimi Bursa’da düzenlenen törenle başladı. Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ve Koç Holding işbirliğiyle faaliyetlerini sürdüren, 7 global markaya binek ve ticari araç üretimi gerçekleştiren Tofaş fabrikasında düzenlenen törende konuşan Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, Türkiye otomotiv endüstrisi ve Tofaş için önemli ve heyacan dolu bir gün olduğuna dikkat çekti. Ömer M. Koç, “Bugünün benim için ayrı bir önemi var. Tofaş’ta ilk kez sizlerle bir araya geliyor, buradan sizlere ilk defa hitap etmenin mutluluğunu yaşıyorum” dedi. Ömer M. Koç sözlerini şöyle sürdürdü: “Koç Topluluğu’nun lokomotif şirketlerinden biri olan Tofaş, son yıllarda tarihi yatırımlar gerçekleştirerek en kuvvetli dönemini yaşıyor. Tofaş’ın yıllar içindeki gelişimi ve bugünkü uluslararası başarıları; Koç Grubu ve Fiat Chrysler Automobiles arasındaki 48 yıllık güçlü ortaklığın, karşılıklı güven ve işbirliğinin önemli bir göstergesidir. 
      Tofaş son yıllarda gerçekleştirdiği 1,5 milyar doların üzerindeki yatırımı ile tüm ürün gamını yeniledi. Yeni Doblo, Doblo Amerika ve yenilenen Fiorino modellerini devreye aldı. Fiat Chrysler’in Avrupa’daki en büyük üretim merkezi oldu. Hem otomobil hem de ticari araç üreten ve gelişmiş Ar-Ge merkezine sahip olan tek otomotiv şirketi olarak Türkiye’de diğer üreticilerden farklı bir konuma ulaştı. Ve bugün 7 değişik marka için üretim yapan tek otomotiv şirketi oldu.”
       

×
×
  • Yeni Oluştur...