Jump to content

Kafamı Kurcalayan Sorular (2.Nesil Mazda 3)


hsgrn
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

öncelikle hepinizin bayramı mübarek olsun.

Son bir haftadır forumu kurcalıyorum vakit buldukça.Aklıma takılan bir çok şeye cevap buldum ama bazı noktalar var netleştiremediğim:

1)Uzın süreli trafik ışığı beklemelerinde vitesi P konumuna getirin yazmış bir arkadaş, şanzımana aşırı yük binmemesi adına. Ancak otomatik insignia kullanan bir arkadaşım N de durdur P uzak kalır,pratik olmaz dedi. uzun beklemelerde vitesin N veya P de olmasının şanzımana getireceği yük arasında fark var mıdır?

2) şehir dışında pek olmuyor ama şehir içinde vitesin etrafı ısınıyor. Elimi P-N-R-D harflerinin olduğu kısma koyduğumda sıcaklığı hissediyorum. Sizce bu normal midir?

3) böylesine yaz gününde bile motor soğuk diye mavi ışık yanıp rölantiyi yükseltiyor. Araçta lpg yok ve 46 binde.beklemeyi seven bi insam değilim,hareket ettikten 1 dakika sonra ışık sönüyor.tavsiyelerinizi bekliyorum

4) kimi trigerli demiş kimi zincirli.doğrusu nedir?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim kardeşimde otomatik vitesli Passat var onla gezerken ışıklarda N 'e aldığım oluyor. N'yi yokuş aşağı sıkışık trafikte de kullanıyorum, arabada yanlız isem. P adı üstünde sadece Park için düşünülmüş bir konum.

 

2.Normal olsa gerek

3. Motorun normal çalışma sıcaklığı 90C civarı. Yazın tüm gün kullanmasan dahi motor 25-30C olur, dolayısıyla 90'a yaklaşması için yine  bir süre ister.

4. Bunu Türkçe kaynaklarda tam bilgi bulamadığın için sorduğunu varsayarak, "timing belt" (triger kayışı), "timing chain" (zincir) terimleri ile ing arama yapabilirsin. Arattırınca 2010 Mazda 3 zincirli "chain" olarak görünüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aydinlatma varsa lambarin sicakligi pnrd ye vuruyor olabilir.

P park icin. Mekanik kilit var sanzumana giren. Buhu deforme etmeyin surekli p ye alarak. N iyidir.

Mavi isik sadece motor soguk cok gazlama sakin sur diyior. Beklerseniz kisin 10 dakikayi bulur.

Dizeller de zincir var ama benzini bilmiyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim. İçim rahatladı. O mavi ışık kafamı karıştırıyordu.

Son olarak ilk çalıştırma esnasında kınından çıkarılmış kılıç sesi gibi "vjiiink" diye bir ses geliyor. Önceki sahibi mazdaya has bir ses olduğunu belirtti sizin görüşünüz nedir bu noktada?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim. İçim rahatladı. O mavi ışık kafamı karıştırıyordu.

Son olarak ilk çalıştırma esnasında kınından çıkarılmış kılıç sesi gibi "vjiiink" diye bir ses geliyor. Önceki sahibi mazdaya has bir ses olduğunu belirtti sizin görüşünüz nedir bu noktada?

 

Mavi ışık yazın 1-2 dk , kışın 3 dk kadar beklerim ve gaza çok yüklenmem, yakıt israfı da çok olur hem. İlk çalıştırmada ki o mekanik ses kılıç sürtmesi gibi olması gereken zaten . 1.nesilden sonra bu ses bana da farklı gelmişti. Vites bölümünün ısınmasında da sorun yok. 20-30 snden fazla ışıklarda n' ye alırım , p gerek yok.  Anlattıklarınızda sorun yok gönül rahatlığıyla kullanın. 

 

Yokuşlarda park ederken bilgi amaçlı : ayak frendeyken önce el frenini çek , (ayak frenin bırak araç kayıyorsa el frenini bir tık daha yukarı al) ayak frenini bırak tekrar bas n' ye al, tekrar ayak frene bırak - bas p ye al stop et. Uzun gibi ama alışınca 3-4 sn alır max.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

slash abinin son dediğin amacı da vitese yük binmemesi için yararlı bir uygulama. herkes demıs zaten hersey yolunda çok şükür sıkıntı yok merak etmeyın :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arabayı çok sevdik ailecek. Foruma da ayrı bir parantez açmak lazım. Üye olduğumdan bu yana herkes bildiğince yardımcı oldu. Hepinize ayrı ayrı teşekkürler. Eskişehir sivrihisarda meslek lisesinde öğretmenim. Hafta sonlarını şehirde geçiriyoruz genelde. Yolu düşen tereddütsüz uğrasın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracınızda herşey normal. Kırmızı ışıkta uzun süreli duruşlarda N konumuna alın. Yokuş aşağı araç hareket halindeyken N konumuna almayın. Park esnasında önce N konumuna alın el frenini çekin sonra P ye alın aracın yükünü şanzımana vermeyin. İyi sürüşler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...