Jump to content

2. Nesil Dizel Mavi Egzoz Dumanı :(


neyim123
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Selam arkadaşlar. Emin olmamakla birlikte eşim, sabah ilk çalıştırdığımda egzozdan mavi duman geldiğini söyledi. Biraz araştırdım da sanırım motoru elime alacağımın göstergesi imiş bu durum. İkinci el aldım ve yaklaşık 6 bin km. yaptım araçla.

 

Sormak istediğim; bu durum ara sıra olabilir mi? Normal midir? Yoksa acilen motoru ustaya göstermek mi lazım?

 

Not: Bundan sonra ikinci el araba alanın ... :)

 

Edit: Egsoz değil, egzozmuş. Bir kelime daha öğrendim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selam arkadaşlar. Emin olmamakla birlikte eşim, sabah ilk çalıştırdığımda egsozdan mavi duman geldiğini söyledi. Biraz araştırdım da sanırım motoru elime alacağımın göstergesi imiş bu durum. İkinci el aldım ve yaklaşık 6 bin km. yaptım araçla.

 

Sormak istediğim; bu durum ara sıra olabilir mi? Normal midir? Yoksa acilen motoru ustaya göstermek mi lazım?

 

Not: Bundan sonra ikinci el araba alanın ... :)

 

Merhaba biraz detay verseniz.

 

Mesela Aracınız,

 

Kaç Km'de

 

Bakımları zamanında yapılmış mı ? 

 

En son nereden yakıt aldınız ? 

 

 

En son egzos muayenesi Tuvtürk muayenesi ne zaman yapıldı ?

 

En son yakıt filtreniz ne zaman değişti.

 

Konunuzun bu hali ile size cevap yerine ancak soru sorabiliyorum.

 

Edit: Sonradan gördüğüm konu başlığınıza göre tekrardan mesajımı düzenledim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba,

 

Eksik yazmışım, haklısınız.

 

Aracım dizel touring 2012.

 

KM 72 binde. Aracı 66 binde aldım birisinden.

 

Sanırım servis kayıtları yok. O yüzden alırken riskli almıştım. Aslında almak istememiştim; lakin bir arkadaş ısrar etti almam konusunda temiz diye.

 

Shell'den aldım en son motorini.

 

Muayenesi mayıs ayında yapıldı. Yani daha 3 aylık.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba,

 

Eksik yazmışım, haklısınız.

 

Aracım dizel touring 2012.

 

KM 72 binde. Aracı 66 binde aldım birisinden.

 

Sanırım servis kayıtları yok. O yüzden alırken riskli almıştım. Aslında almak istememiştim; lakin bir arkadaş ısrar etti almam konusunda temiz diye.

 

Shell'den aldım en son motorini.

 

Muayenesi mayıs ayında yapıldı. Yani daha 3 aylık.

 

 

Benim aracımda dizel ve 110 bin km'de. Ama bu güne kadar benzer hiç bir sıkıntı yaşamadım.

 

Peki bu durum en son yakıt altığınız yerden sonra mı oldu ?

 

Aracınız daha 66 bin km'de hiç bir şey değil bu km... Yakıt filtresi 40 bin ve katlarında değişiyordu sanırım. Bu güne kadar hiç değişmiş mi acaba ?

 

Peki hiç tıkanma, tekleme, rolantide bozukluk, çekişten düşme vs var mı ? Benim aklıma kötü yakıt geliyor...

 

Bu km'de motor bitmesi vs.pek mümkün değil. Tabi yağsız motor, kötü yakıt vs ile kullanılmadığı taktirde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim aracımda dizel ve 110 bin km'de. Ama bu güne kadar benzer hiç bir sıkıntı yaşamadım.

 

Peki bu durum en son yakıt altığınız yerden sonra mı oldu ?

 

Aracınız daha 66 bin km'de hiç bir şey değil bu km... Yakıt filtresi 40 bin ve katlarında değişiyordu sanırım. Bu güne kadar hiç değişmiş mi acaba ?

 

Peki hiç tıkanma, tekleme, rolantide bozukluk, çekişten düşme vs var mı ? Benim aklıma kötü yakıt geliyor...

 

Bu km'de motor bitmesi vs.pek mümkün değil. Tabi yağsız motor, kötü yakıt vs ile kullanılmadığı taktirde.

 

Daha yeni olmaya başladı sanırım. Shell'den alıyorum hep. Bir kere acil kırsal bölgedeki bir Petrol Ofisi'nden almak zorunda kalmıştım. Aklıma o geldi.

 

Araçta tekleme vs. olmadı açıkçası.

 

5 bin km. önce serviste götürdüm. Yani arabayı aldıktan sonra götürdüm ve serviste yağ ve çeşitli filtreleri yenilediler; ama yakıt filtresi değişmemiş olabilir. Onu 80 binde değiştiririz demişlerdi.

 

Sanırım ustaya baktırmaktan başka çare yok. Bakalım ne çıkacak.

 

Teşekkür ederim İlhan hocam, inşallah kötü yakıt ve geçici diyelim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha yeni olmaya başladı sanırım. Shell'den alıyorum hep. Bir kere acil kırsal bölgedeki bir Petrol Ofisi'nden almak zorunda kalmıştım. Aklıma o geldi.

 

Araçta tekleme vs. olmadı açıkçası.

 

5 bin km. önce serviste götürdüm. Yani arabayı aldıktan sonra götürdüm ve serviste yağ ve çeşitli filtreleri yenilediler; ama yakıt filtresi değişmemiş olabilir. Onu 80 binde değiştiririz demişlerdi.

 

Sanırım ustaya baktırmaktan başka çare yok. Bakalım ne çıkacak.

 

Teşekkür ederim İlhan hocam, inşallah kötü yakıt ve geçici diyelim.

 

Rica ederim..Bence hemen karamsarlığa kapılmayın.Bir süre kullanıp gözlemlemeye devam edin.

 

Yakıt filtresi 40 bin  ve katlarında değiştiği için 80 Bin km'de değiştirelim demiştir servis.

 

Ama acaba 40 bin km'de değişti mi yakıt filtresi ?

 

Size tavsiyem söz konusu yakıt dizel olunca. Bildiğiniz güvendiğiniz sürekli aynı istasyondan yakıt alın. Ben 2004 yılından bu güne sürekli aynı istasyonu kullanırım. 

 

Şehirler arası seyahatlerinizde yakıt almanız gerektiğinde, Opet istasyonlarını kullanmaya gayret gösterin. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

po'dan alıyorum daha uzun gidiyor :) Herkes farklı yerlerden alıyor galiba.

 

Ama Po'dan, ama Opet'ten, ama Shell'den...Fark etmez...Önemli olan bildiğimiz, güvendiğimiz istasyondan almak...

 

Yakıtı nereden alırsam alayım, fark etmiyor. Uzun km yapabiliyorum. Çünkü sağ ayağıma hükmedebiliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ama Po'dan, ama Opet'ten, ama Shell'den...Fark etmez...Önemli olan bildiğimiz, güvendiğimiz istasyondan almak...

Yakıtı nereden alırsam alayım, fark etmiyor. Uzun km yapabiliyorum. Çünkü sağ ayağıma hükmedebiliyorum.

ayni Kullanımda da fark ediyor ilhanım. Bir de Opet deneyeyim [emoji12] benim sağ Ayağım da bozuk tabi onu inkar edemeyiz [emoji12]
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selam arkadaşlar. Emin olmamakla birlikte eşim, sabah ilk çalıştırdığımda egsozdan mavi duman geldiğini söyledi. Biraz araştırdım da sanırım motoru elime alacağımın göstergesi imiş bu durum. İkinci el aldım ve yaklaşık 6 bin km. yaptım araçla.

 

Sormak istediğim; bu durum ara sıra olabilir mi? Normal midir? Yoksa acilen motoru ustaya göstermek mi lazım?

 

Not: Bundan sonra ikinci el araba alanın ... :)

bnce önce mavi duman olayını kendi gözünüzle görün emin olun.malum bayanlar çok farklı aksettirebiliyorlar))

 

birde tavsıyem mazda servisine değil ford servisine gidin sonucta o aracın motoru focustaki motor,mazda servisinden cok daha fazla zaman harcamıslardır o motorla..bnce daha yararlı bir terch olur.karar sizin. umarım bir sorun yoktur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bnce önce mavi duman olayını kendi gözünüzle görün emin olun.malum bayanlar çok farklı aksettirebiliyorlar))

 

birde tavsıyem mazda servisine değil ford servisine gidin sonucta o aracın motoru focustaki motor,mazda servisinden cok daha fazla zaman harcamıslardır o motorla..bnce daha yararlı bir terch olur.karar sizin. umarım bir sorun yoktur

 

Ve hatta dilerse Volvo, Peugeot ve Citreon servislerine bile gidebilir. Nede olsa bu markalarda aynı motoru kullanıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bnce önce mavi duman olayını kendi gözünüzle görün emin olun.malum bayanlar çok farklı aksettirebiliyorlar))

birde tavsıyem mazda servisine değil ford servisine gidin sonucta o aracın motoru focustaki motor,mazda servisinden cok daha fazla zaman harcamıslardır o motorla..bnce daha yararlı bir terch olur.karar sizin. umarım bir sorun yoktur

Evet emin değil. Bir de hamile olunca pek güven vermiyor bu konularda [emoji1]

Kendim baktığımda bir renk görmedim. Sanırım motor soğukken sabah bakmam lazım emin olmak için. Yoğun olduğum için babamdan rica etmiştim o sanayide iki ayrı ustaya göstermiş sorun yok demişler. Motoru stop etmeden bir süre çalıştırsın demişler. Ben kısa sürelerde motoru direk stop ediyordum. Yine olursa servise götüreceğim artık. Ford servisi daha mantıklı olabilir dediğiniz gibi.

Herkese teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öyle her şeyi kötüye yorumlamamak lazım bence 

 

bilindiği üzere "mavi " asilzadelerin rengidir..

hatta "mavi kan" şeklinde bir deyim dahi türemiştir bu olaya istinaden

eeee "mavi duman" da asil araçların eksozlarından çıkan duman olsa gerek :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dip not verelim...

bu konu hakkında iki tane rivayet var

 

1. Sanayi devrimi olmadığı için ve kapalı mekanlar bulunmadığından çalışan insanlar direkt güneşe temas edilen işlerde çalıştıklarından (tarla )(bağ bahçe) hafif kavruk bir vaziyette gezerlermiş. Asilzadeler çalışmadıkları için bembeyaz bir tene sahipler elbette ki ve vücutlarında yer alan bütün o damarlar masmavi gözükmekte

( şu an bile amerikanya da çalışan kesimi aşağılamak için "red neck" tabiri kullanılır

kırmızı/kızıl ense yani güneşin altında kalmaktan dolayı (tarlada sürekli eğilerek çalışmaktan mütevellit ense en fazla yanan yer olacaktır tabi ki)

 

 

 

2. Orta çağ da veba salgınından korunmak için asilzadeler gümüş tabletler yutarlarmış (hatta zenginler de bile hala kullanılan gümüş çatal-kaşık takımlarının amacı da budur) fazla alınan gümüş de bir tür deri hastalığına yol açıyor ve bu yüzden deri açık maviye yakın bir renk alıyormuş

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öyle her şeyi kötüye yorumlamamak lazım bence 

 

bilindiği üzere "mavi " asilzadelerin rengidir..

hatta "mavi kan" şeklinde bir deyim dahi türemiştir bu olaya istinaden

eeee "mavi duman" da asil araçların eksozlarından çıkan duman olsa gerek :)

bir de mavi ay var :P 

 

onlarda red neck varsa bizde de amele yanıkları var :D 10 saat güneş altında yol gidince baya da asimetrik oluyor :P

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha motor taptaze ne bitmesi. :) Benim otomatik şanzıman yağ atıyordu, şanzımanı elime aldım diye tasalanmadım, bakım bakım bakım. Herşeyin başı.

Aracını satacak çok saygıdeğer kişiler genellikle araçlarına bakım yaptırmazlar, sizde de 40bin ağır bakımını yaptırmamış olabilir, bir an evvel mazot filtresini değiştirmenizi öneririm. 40binde değişmiş olsa dahi erken bakımdan zarar gelmez, fakat ya değişmediyse?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha motor taptaze ne bitmesi. :) Benim otomatik şanzıman yağ atıyordu, şanzımanı elime aldım diye tasalanmadım, bakım bakım bakım. Herşeyin başı.

Aracını satacak çok saygıdeğer kişiler genellikle araçlarına bakım yaptırmazlar, sizde de 40bin ağır bakımını yaptırmamış olabilir, bir an evvel mazot filtresini değiştirmenizi öneririm. 40binde değişmiş olsa dahi erken bakımdan zarar gelmez, fakat ya değişmediyse?

 

İlk fırsatta değiştireyim. 40 binde değişmiş olmayabilir maalesef.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mavi dumanı devamlımı atıyor yoksa ilk calistirmalardami. önemli olan bu. Mavi duman yakitla degil yağ ile alakalıdır. Ilk calistirmalarda atiyorsa subap lastiklerini degistirmeniz yeterli ama devamli atiyorsa mubtemelen yag yakiyordur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu sabah eşim çalıştırdı ve baktım. Internetteki mavi dumana pek benzetemedim açıkçası.

 

Videoya da çekeyim dedim belki yorum yapabilirsiniz diye. 3-5 saniye sonra duman azalıyor iyice.

 

 

Şimdilik bekliyorum sanırım bir durum yok gibi, yorumladığınız için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...