Jump to content

2009 Mazda 3 1.6 Touring - Vialle


cemkorkut
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ankara'da Vialle'nin dağıtıcısı olan Asil'e aracı dün (Çarşamba) bıraktım. Yarın (Cuma) öğleden önce alabileceğimi söylediler. Fiyat 3.250 TL peşin vadeli 3.500 TL oluyormuş. (Prins Valve Care ile birlikte daha fazla tutuyordu.)

Dediklerine göre %40-%45 arası yakıt tasarrufu, ve her ne kadar inanmasam da %5 performans artışı oluyormuş. 41 lt'lik yedek lastik yerine sığıyormuş sanırım. Onun haricinde benzinden bir farkı olmaz bakımlar vb. benzin de ne vakit oluyorsa bunda da o vakit olur dediler. Göreceğiz bakalım.

Takıldıktan sonra da performans ve yakıt konusunda da bilgi vereceğim inşaAllâh.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sıvı sistem taktırdınız galiba hayırlı olsun, yorumlarınızı, deneyimlerinizi takipteyim.

evet sıvı sistem, anlattıkları kadarıyla benzinden çok farklı olmayan ve normal lpglere göre hem yakıt hem bakım, servis vb. avantajı olan bir sistemmiş. yarından itibaren kullanım konusunda da bilgiler verebilirim umarım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sabah 11.30 gibi aracı teslim aldım. Tam olarak linkteki Vialle tarafından yapılan LiquidSi kullanılmış. http://www.liquidsi.com/

Hızlanmada, kakışta, yokuşta performansın benzinden farkı yok. Yakıt değerleri ile ilgili şimdilik yorum yapmak zor. 47 lt'lik bir simit tüp kullanmışlar. Usta 37 lt alır dese de 41 lt aldı nedense. Şimdilik 102 km yapmış olmama rağmen henüz LPG ışıklarında bir değişim olmadı. Yakıt performansı da fena değil gibime geliyor bu sebepten ötürü. Değerler ile ilgili sonra bilgi veririm inşaAllâh.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

136,5 km kullanım için litresi 1.95 TL'den 27,91 TL yakıt aldı.

Yani 20,4 kuruş falan tüketimi. Gayet iyi performans. Zira benzinde iken yapmaktan çekindiğim son gaz yokuş çıkışlarını ve performansı ölçmek için ciddi manada devir üzerinde kullandığımı varsayarsak epey başarılı.

Bu arada ortalama tüketim de gerçekten benzinle aynı gibi yani bir artış olmamış. Benzinle ortalama 100 km 10.6 lt idi. Bunda da aynı gibi. Hatta %3,5-%4 civarı bir performans artışı var gibi.

Tabi bunlar ilk deneyimler. Biraz kullanmak lazım. Yakın zamanda uzun yola da gideceğim. Oradaki performanstan da bahsederim.

 

----

Minimum 1000 km yapmadan kesin veriler elde edilemeyecek sanırım.

Aynı şekilde performans üstü kullanımda (4000 üstü devir) bu sefer yaklaşık 30 kuruş (Lt 1,95) yaktı.

Depoyu komple bitirdikten sonra oluşacak veriyi de burada paylaşacağım.

 

----

 

300,7 km'de yakıt tüketimi 31,59 lt.

Performans gayet iyi. Hatta benzinden başarılı.

 

SONUÇ: Tavsiye olunur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Üstad merhaba, bende lpg düşünüyorum ciddi ciddi ama sürekli usta tarafından kandırılacakmışım gibi hissediyorum o yüzden değerli yorumların benim için çok önemli.

Bir kaç sorum olucaktı nacizane;

1) Atiker, brc gibi lpg kitlerine göre neden tercih ettiniz yani aradaki farkı vermeye değer mi

2)sistemi ile ilgili bir farklılık mı varmış?

3)Usta ile görüşmeniz nasıl geçti ayrıntılı yol testi gibi işlemlerden bahsediyor arkadaşlar bu gibi işlemler oldumu?

4) kontroller için gittiğinizde ücret talep ediyorlar mı?

5) motor garantisi gibi seçenekler sundular mı?

Şimdiden teşekkür ederim. Saygılar..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende BRC var 2010 otomatik mazda 3 benzinde şehir içi 10-11lt lpgde 15-16lt yakıyor. LPG bakımını yaptırdım yeni filtre değişti. Ayarlar bakıldı ancak yakıt düşmedi. Gazda 16lt çok geldi bana en fazla 12-13 lt beklerdim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende BRC var 2010 otomatik mazda 3 benzinde şehir içi 10-11lt lpgde 15-16lt yakıyor. LPG bakımını yaptırdım yeni filtre değişti. Ayarlar bakıldı ancak yakıt düşmedi. Gazda 16lt çok geldi bana en fazla 12-13 lt beklerdim.

 

Eğer yolunuz yokuşu bol ise ve de agresif kullanıyorsanız gayet normal. Ben de 15-16 lt yakıyorum şehiriçinde. 

Birazcık fazla yakması daha sonra subap için masraf çıkarmasından iyidir. ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ya bu subaplar sorun çıkarsa da değiştirsek. Biraz yokuş var evet. Agresif kullanmıyorum motor yüksek devirlerde giderken gazdan çekiyorum ayağımı. Gittiğim yer giderken yokuş aşağı dönüşte biraz yokuşlar var. Ancak ortalaması bana fazla geldi. Arabadan soğudum. Performans açısından benzinde nasıl gidiyor ise lpg de aynı. Ben çok performans meraklısı da değilim aslında. Arkadaşım 2011 otomatik honda Civic aldı 1.6 benzinli. Şehir içi 35 kruş yakıyor dedi. Bende lpg takılı 36 kruş yakıyor Gazda. Benzinli kullansam daha iyi. Çelik subapa dönüşüm yapınca düşer mi tüketim acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ya bu subaplar sorun çıkarsa da değiştirsek. Biraz yokuş var evet. Agresif kullanmıyorum motor yüksek devirlerde giderken gazdan çekiyorum ayağımı. Gittiğim yer giderken yokuş aşağı dönüşte biraz yokuşlar var. Ancak ortalaması bana fazla geldi. Arabadan soğudum. Performans açısından benzinde nasıl gidiyor ise lpg de aynı. Ben çok performans meraklısı da değilim aslında. Arkadaşım 2011 otomatik honda Civic aldı 1.6 benzinli. Şehir içi 35 kruş yakıyor dedi. Bende lpg takılı 36 kruş yakıyor Gazda. Benzinli kullansam daha iyi. Çelik subapa dönüşüm yapınca düşer mi tüketim acaba?

 

Çelik sübapla tüketim düşmez. Umudunuzu ona bağlayıp motoru açtırmayın. Kalibrasyon ayarı yaptırın. 12-13 litre yakması lazım uzun süreli ortalama da. Kısa mesafede gidip geliyorsanız gayet normal tüketim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çelik sübapla tüketim düşmez. Umudunuzu ona bağlayıp motoru açtırmayın. Kalibrasyon ayarı yaptırın. 12-13 litre yakması lazım uzun süreli ortalama da. Kısa mesafede gidip geliyorsanız gayet normal tüketim.

480km yol yaptım bunun 100 km si Erdek e git gel şeklinde şehirlerarası. Ortalama tüketim lpg de 15.9lt aldığım gaza ödediğim para da birebir örtüştü. Ben de dün sıfırladım değerleri gazı da bu sefer Shell den aldım bakalım ne olacak. Daha önce Opet Aygaz kullanıyordum. Performans olarak Mazda çok seri. Arabayı sadece bir gün benzinde kullandım. Gazdan hiç farkı yok. Işıklarda beklerken yeşil yandı mı ilk kalkış çok seri olabildiğince gaza basmadan kalkıyorum. Kendi hareketini alınca dokunuyorum. Zaten biraz dokununca diğer araçlar geride kalıyor. hız ikaz ayarım 110 da 110 u da hiç geçmedim daha. Araç çok güzel uzun yıllar binerim diye aldım. Magnezyum alaşımlı subaplar ve şehir içi çok yakması beni biraz üzdü. Yol tutuşu güvenlik sağlamlık gösteriş buna değer mi dersen değer. Uzun yolda nasıl yakacak bakalım birkaç gün sonra uzun yol yapacağım.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

136,5 km kullanım için litresi 1.95 TL'den 27,91 TL yakıt aldı.

Yani 20,4 kuruş falan tüketimi. Gayet iyi performans. Zira benzinde iken yapmaktan çekindiğim son gaz yokuş çıkışlarını ve performansı ölçmek için ciddi manada devir üzerinde kullandığımı varsayarsak epey başarılı.

Bu arada ortalama tüketim de gerçekten benzinle aynı gibi yani bir artış olmamış. Benzinle ortalama 100 km 10.6 lt idi. Bunda da aynı gibi. Hatta %3,5-%4 civarı bir performans artışı var gibi.

Tabi bunlar ilk deneyimler. Biraz kullanmak lazım. Yakın zamanda uzun yola da gideceğim. Oradaki performanstan da bahsederim.

 

----

Minimum 1000 km yapmadan kesin veriler elde edilemeyecek sanırım.

Aynı şekilde performans üstü kullanımda (4000 üstü devir) bu sefer yaklaşık 30 kuruş (Lt 1,95) yaktı.

Depoyu komple bitirdikten sonra oluşacak veriyi de burada paylaşacağım.

 

----

 

300,7 km'de yakıt tüketimi 31,59 lt.

Performans gayet iyi. Hatta benzinden başarılı.

 

SONUÇ: Tavsiye olunur.

2 hafta için de aracım istediğim fiyata satılmazsa, yeni mazda 3 hayalim başka bahara kalacak. Ben de bu kitten taktıracağım. Hayırlısı bakalım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

480km yol yaptım bunun 100 km si Erdek e git gel şeklinde şehirlerarası. Ortalama tüketim lpg de 15.9lt aldığım gaza ödediğim para da birebir örtüştü. Ben de dün sıfırladım değerleri gazı da bu sefer Shell den aldım bakalım ne olacak. Daha önce Opet Aygaz kullanıyordum. Performans olarak Mazda çok seri. Arabayı sadece bir gün benzinde kullandım. Gazdan hiç farkı yok. Işıklarda beklerken yeşil yandı mı ilk kalkış çok seri olabildiğince gaza basmadan kalkıyorum. Kendi hareketini alınca dokunuyorum. Zaten biraz dokununca diğer araçlar geride kalıyor. hız ikaz ayarım 110 da 110 u da hiç geçmedim daha. Araç çok güzel uzun yıllar binerim diye aldım. Magnezyum alaşımlı subaplar ve şehir içi çok yakması beni biraz üzdü. Yol tutuşu güvenlik sağlamlık gösteriş buna değer mi dersen değer. Uzun yolda nasıl yakacak bakalım birkaç gün sonra uzun yol yapacağım.

 

Sadece şehirdışı verisini tutsaydınız ne kadar yakıyor diye. Eminim Şehirdışında 7-8 lt civarında yakmıştır.

 

Sanıyorum aracı yeni aldınız. Önceki sahibinden kalma agresif gaz pedalı alışmış, bu nedenle de şehiriçinde çok fazla yakıyor. Eğer çok az dokunmanıza rağmen fazla yakıyorsa bunun başka sebebi olamaz.

 

Agresif alışmış gaz pedalı ayarını sıfırlamak için akü bağlantısını sökün, kontak açıp fren pompalayın, biraz da selektör yapın ki araçtaki statik elektrik de boşalsın. 3-5 dakika sonra yerine takıp sonraki sürüşlerinizi olabildiğince sakin kullanmaya çalışın. Gaz pedalı bu sakin kullanıma alışacak ve tepkileri yumuşayacaktır.

 

Bir de zengin ayarlanmış gaz ayarı uzun vadede aracın motorunun ayarını bozabilir. Aküyü çıkartıp takmak bu ayarı sıfırlayacaktır. Önce gaz pedalı ayarı sıfırlanmış halde bir deneyin, yakıt düzelmezse iyi bir lpg ustasına yolda ayar yaptırın.

 

 

Not: Ek olarak kendi sürüş şartlarımı da söyleyim, 8 km sabah yokuş aşağı gidiş, dönerken de 8 km sürekli yokuş. Soğuk motorla yokuş aşağı, sıcak motorla yokuş yukarı. Böyle olunca şehiriçi yakıt tüketimi 12-15 lt lpg tutabiliyor. Agresif de kullanınca haliyle.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aküyü çıkarınca teyip şifre filan isterse bende şifre filan yok. Bandırma'da da mazda servisi yok. 50 bin bakımı gelince Bursa'da mazda servisine sokmayı planlıyorum. Ayrıca şunu belirteyim otomatik vites olmasaydı düz modelleri gayet az yakıyor. Benim araç gaz pedalı dediğiniz gibi çok seri bu yüzden ilk kalkışlar seri oluyor. Bu da yakıtı arttırıyor. İş yeri de 3.5 km işe gelince motor daha verimli ısıya ulaşmadan stop ediyorum. Bu Aküyü söküp ecuyu sıfırlasam çok iyi olacak ama şu şifreyi nasıl temin ederim Aracın neresinde yazıyor bilmiyorum. Sahibi de vefat etmiş. servis telefonla söylemezse 50 bin bakımda halledeceğiz artık.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sadece şehirdışı verisini tutsaydınız ne kadar yakıyor diye. Eminim Şehirdışında 7-8 lt civarında yakmıştır.

Sanıyorum aracı yeni aldınız. Önceki sahibinden kalma agresif gaz pedalı alışmış, bu nedenle de şehiriçinde çok fazla yakıyor. Eğer çok az dokunmanıza rağmen fazla yakıyorsa bunun başka sebebi olamaz.

Agresif alışmış gaz pedalı ayarını sıfırlamak için akü bağlantısını sökün, kontak açıp fren pompalayın, biraz da selektör yapın ki araçtaki statik elektrik de boşalsın. 3-5 dakika sonra yerine takıp sonraki sürüşlerinizi olabildiğince sakin kullanmaya çalışın. Gaz pedalı bu sakin kullanıma alışacak ve tepkileri yumuşayacaktır.

Bir de zengin ayarlanmış gaz ayarı uzun vadede aracın motorunun ayarını bozabilir. Aküyü çıkartıp takmak bu ayarı sıfırlayacaktır. Önce gaz pedalı ayarı sıfırlanmış halde bir deneyin, yakıt düzelmezse iyi bir lpg ustasına yolda ayar yaptırın.

Not: Ek olarak kendi sürüş şartlarımı da söyleyim, 8 km sabah yokuş aşağı gidiş, dönerken de 8 km sürekli yokuş. Soğuk motorla yokuş aşağı, sıcak motorla yokuş yukarı. Böyle olunca şehiriçi yakıt tüketimi 12-15 lt lpg tutabiliyor. Agresif de kullanınca haliyle.

Çok faydali oldu. Bu işlemden sonra, teyp hariç resetlenmesi muhtemel neler var? Sunroof ve camların kumandadan açılıp kapanmasına birşey olur mu aceba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...