Jump to content

Mazda CX-3 Yakıt Tüketimi


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda CX-3 sahipleri bu başlıkta araçlarının şehir içi, şehir dışı yakıt tüketimi paylaşabilirler. Yakıt verilerimizi paylaşırken, aracımızın manuel veya otomatik olduğunu belirtmeyi unutmayalım lütfen.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir soru da ben sormak istiyorum.

Cx-3 sahipleri araçları uzun yoldayken 2000 devirde max kaç km hızla gidebildiklerini söyleyebilirler mi ?

2000 devirde 105-110 arası bi hızla gidiyordu yanlış hatırlamıyorsam. Gps hızıyla 100 civarıydı heralde.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

103km suratte tam 2000 devir. 120km suratte yaklasik 2300 devirde gitti. Aracim daha 300km yol yapti. Istanbul- Masukiye arasi ortalama 120 ile gittim. Arada 160 a kadar ciktim. Bu arada 120 den 160 a o kadar cok cabuk cikti ki inanamadim.

Yakit ortalamasi 7.1 gosteriyordu.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Bizim passat 10.000i geçti galiba ama ilk geldiği günden bu yana tüketim değişmedi kanımca :D

Passat b8 TDI DSG 120 hp CR, 2000 devirde, 120 km/h hızla gidiyor.

Sapanca yolunu biz de sık sık kullanırız 130-140 hız civarı ara hızlanma ve sollamalar dahil 5, en fazla 5.5 yakıyor.

Bana kalırsa 7.1 ne olursa olsun dizel bir araç için uzun yol ortalaması olarak fazla.

Zaten bizim 2.0 DISI mazda 6 130 km hızla ara hızlanmalar sollamalar dahil 7.6 yakardı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizim passat 10.000i geçti galiba ama ilk geldiği günden bu yana tüketim değişmedi kanımca :D

Passat b8 TDI DSG 120 hp CR, 120 hız ile 20000 devirde gidiyor.

Sapanca yolunu biz de sık sık kullanırız 130-140 hız civarı ara hızlanma ve sollamalar dahil 5, en fazla 5.5 yakıyor.

Bana kalırsa 7.1 ne olursa olsun dizel bir araç için uzun yol ortalaması olarak fazla.

Zaten bizim 2.0 DISI mazda 6 130 km hızla ara hızlanmalar sollamalar dahil 7.6 yakardı

 

Ege'cim yeni araç malum alışma süreci, kullanım tarzı vs. O yüzden bence çok takılma. İlerleyen süreçte Cx-3 kullanıcıları arttıkça. Ve kullanıcılar araçlarına alışınca daha fazla ve sağlıklı bilgiler ortaya çıkacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ege'cim yeni araç malum alışma süreci, kullanım tarzı vs. O yüzden bence çok takılma. İlerleyen süreçte Cx-3 kullanıcıları arttıkça. Ve kullanıcılar araçlarına alışınca daha fazla ve sağlıklı bilgiler ortaya çıkacaktır.

abi takıldığımdan değil ama genel olarak herkes benzer tüketimlerden bahsediyor. Alışma süreci, rodaj süreci birtek cx3 için geçerli sebepler değil ki. Tüm araçlar ve sürücüler bu dönemlerden geçiyor ama bunlara rağmen 7 lt bence yine çok fazla bence. Araç satıldıkça daha fazla yorumlar gelir muhakkak umarım bu tüketim değerleri rodajdan kaynaklanıyordur
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

103km suratte tam 2000 devir. 120km suratte yaklasik 2300 devirde gitti. Aracim daha 300km yol yapti. Istanbul- Masukiye arasi ortalama 120 ile gittim. Arada 160 a kadar ciktim. Bu arada 120 den 160 a o kadar cok cabuk cikti ki inanamadim.

Yakit ortalamasi 7.1 gosteriyordu.

hah işte bu

7.1 in bütün sebebi bu  :nea:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi takıldığımdan değil ama genel olarak herkes benzer tüketimlerden bahsediyor. Alışma süreci, rodaj süreci birtek cx3 için geçerli sebepler değil ki. Tüm araçlar ve sürücüler bu dönemlerden geçiyor ama bunlara rağmen 7 lt bence yine çok fazla bence. Araç satıldıkça daha fazla yorumlar gelir muhakkak umarım bu tüketim değerleri rodajdan kaynaklanıyordur

 

Herkes derken !! Daha 1 kişi sarfiyat bildirimi yaptı. Daha kullanıcı sayısı artmadı. Başka yerlerde okumuş olabilirsin.

 

Bir kere zaten rodaj diye bir şey kaldığını düşünmüyorum artık, yeni nesil otomobillerde.

 

Yakıtı etkileyen o kadar çok şey var ki Ege'cim. Yolcu sayısı, bagaj ağırlığı, gidiş geliş güzergahı yokuş, rampa, trafik ışıkları, yoğun trafik. Seyir halinde paraşüt etkisi yapan açık camlar. Jant + lastik ebatları, lastik basınçları vs.vs.vs...

 

Al benim guzuyada çok yakıyor diyorlar. 8 litrenin 7 litrenin altını göremiyorum diyenler var. Forumda mevcut konuda sürekli yakıt sarfiyatı paylaşımında bulunuyorum. Yakıt sarfiyatı sağ ayakta başlıyor...Günümüzde tüm otomobiller artık ekonomik sayılır. Araçlar çok yakmıyor, yakıtımızın litre fiyatı pahalı. Ben önce çuvaldızı sürücüye batırıyorum açıkcası.

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/10168-2-nesil-mazda-3-dizel-yak%C4%B1t-t%C3%BCketimi/

 

Ben uzun yolda Fethiye'ye 4.4 litre ile gittim. Yolcu + full bagajla. Uzun yol genel ortalamam 4.4 - 5,8 Litre arası. 

 

Şehir içi maksimum 6,5 litreleri görüyorum. Onda da çok trafiğe filan kalırsam.

 

Ortalamam 5,4-5,8 litre arası geğişken...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben uzun yolda Fethiye'ye 4.4 litre ile gittim. Yolcu + full bagajla. Uzun yol genel ortalamam 4.4 - 5,8 Litre arası. 

 

Şehir içi maksimum 6,5 litreleri görüyorum. Onda da çok trafiğe filan kalırsam.

 

Ortalamam 5,4-5,8 litre arası geğişken...

 

hımmmm 

şimdi anlaşıldı konu

yeni fark ettim ilhan da ki tarz değişikliğini (bkz avatar fotosu)

 

İLHAN' ın bahsettiği değerler motorsiklet değerleri (eee bu tarza bu motor )

 

post-2908-0-13883000-1440597718_thumb.jp

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi tamam da aynı yoldan bahsediyoruz sapanca yolu bizim arabada her zamanki gibi üç kişilik yük var. Annem ben babam.

Basın mensupları, sözlük sayfaları vs. Bu aracın tüketiminin biraz soru işareti olduğunu yazmışlar, beni biliyorsun birşeyi araştırmadan yazmayı çok sevmem ama genel olarak insanların yazdıkları ve söyledikleri değerler yüksek. Muhakkak kişiden kişiye değişir ama bu kadar araba içinde cx3 bu konuda daha fazla eleştri alıyorsa ben şahsen şüphe duyarım

Şu sıralar birsürü araç bakıyorum, yorumlar okuyorum sitelerde dergilerde vs.. genellikle insanların belirttikleri tüketimler üç aşağı beş yukarı aynı oluyor tabi istisnalar da çıkıyor. Cx3 için de aynı şey geçerli, bizim sayfa dışından da bu aracı test edenler tüketim konusunda tatmin olmamışlar genellikle

160 km/h hız da olsa abi, bana kalırsa 1.5 dizel bir araç için bu tüketim değerleri rodaj olsa bile ara hızlanmalar olsa bile fazla.

Halk aynı halk, eğer okuduğum 10 yazının 7sinde cx3ün tüketimleri eleştrilirken başka bir araba hakkında yazılan 10 yazının 4ünde tüketim eleştiriliyorsa bence tüketim konusunda rakiplerinden geride olduğunu bize gösterebilir.

Tabi ben böyle düşünüyorum başkaları muhakkak farklı düşünür ama zamanla tüketim hakkında insanların algıları, birbirlerine yaklaşacaktır

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Herkes derken !! Daha 1 kişi sarfiyat bildirimi yaptı. Daha kullanıcı sayısı artmadı. Başka yerlerde okumuş olabilirsin.

 

Bir kere zaten rodaj diye bir şey kaldığını düşünmüyorum artık, yeni nesil otomobillerde.

 

Yakıtı etkileyen o kadar çok şey var ki Ege'cim. Yolcu sayısı, bagaj ağırlığı, gidiş geliş güzergahı yokuş, rampa, trafik ışıkları, yoğun trafik. Seyir halinde paraşüt etkisi yapan açık camlar. Jant + lastik ebatları, lastik basınçları vs.vs.vs...

 

Al benim guzuyada çok yakıyor diyorlar. 8 litrenin 7 litrenin altını göremiyorum diyenler var. Forumda mevcut konuda sürekli yakıt sarfiyatı paylaşımında bulunuyorum. Yakıt sarfiyatı sağ ayakta başlıyor...Günümüzde tüm otomobiller artık ekonomik sayılır. Araçlar çok yakmıyor, yakıtımızın litre fiyatı pahalı. Ben önce çuvaldızı sürücüye batırıyorum açıkcası.

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/10168-2-nesil-mazda-3-dizel-yak%C4%B1t-t%C3%BCketimi/

 

Ben uzun yolda Fethiye'ye 4.4 litre ile gittim. Yolcu + full bagajla. Uzun yol genel ortalamam 4.4 - 5,8 Litre arası. 

 

Şehir içi maksimum 6,5 litreleri görüyorum. Onda da çok trafiğe filan kalırsam.

 

Ortalamam 5,4-5,8 litre arası geğişken...

 

 

İlave ediyorum iklim hava koşulları çok önemli. Örneğin geçen hafta kazdağlarında kayboldum. O bölgede Aracın yakıtı da, çekişide sapıttı. Sebebi açık ve net fazla oksijen. :) Benim nefes alıp vermemin değiştiği gibi, guzununda değişti. Fazla oksijen, fazla karışım... Uludağ'a çıkan otomobillerde örneğin çok yolda kalan görürsünüz. Kontak kapatıp, tekrar çalıştıramayanlar olur. :)

 

Yani işin özü bu durumu say say bitmez. Kimse yanlış anlamasın forumlarda öyle herkesin yakıt sarfiyatını dikkate almıyorum. Tanıdığım, bildiğim, otomobil kullanım tarzını bildiğim adamların bilgisine sonuna kadar güvenirim. Örneğin Burak abi, neden o. Çünkü beraber Eskişehir'e gittik geldik..Ve hemen hemen tüm güzergah boyunca o kullandı benim guzuyu. Ben kendimi sakin kullananan birisi sanırdım. Ama Burak abi benden de sakin kullanıyor..

 

Ege örneğin ben fabrika çıkışlı ilk fren balatamı 70 bin km'de değiştirdim. Kaldı ki 3-5 bin km daha kullanırsın dedi ustam. Ben bir daha gelemem diyerek değiştirmiştim. Yani sürekli ayağı gaz-fren-gaz-fren  olan kullanıcılar var. Sabit hızla gitmek çok önemli, takip mesafesini korumak çok önemli. İlgili devirde, ilgili vitesi kullanmak çok önemli..

 

Geçen hafta ki tatilimden küçük bir anı. Kaldığımız köyden, Sokakağzı koyuna ineceğiz. Yaklaşık 4,5-5 km bir inişe sahip güzergah. İnerken önümde bir Ford Connect'e rastladım..Sürücü Allah seni inandırsın neredeyse, yol boyunca ayağı frendeydi.

Eşimede yolun yarısında dedim, adam sürekli frene basıyor, neden vites küçülterek inmez anlamış değilim dedim..Sahile yaklaşmışken, bir koku, bir koku gelmeye başladı...Adam balataları resmen yaktı, sağa çekti durdu. Yol dar ve tehlikeli bir yer olduğu için duramadım. Artık kimbilir ne yapmıştır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

Fazla oksijen, fazla karışım...

 

Yükseğe çıktıkça atmosfer basıncı dolayısıyla oksijen azalıyor, zengin karışım da oksijenin azalması sonucu oluşuyor. Yani,

 

Az oksijen, fazla/zengin karışım.

 

Dağ havası iyidir yine de :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...