Jump to content

Garantideki Mazda 3'ümün Sararmış Farları


gokhan.gungor
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese selamlar,

Kasım 2013 trafiğe çıkışlı 2012 Mazda 3'ümün farlarının sürekli güneş maruz kalan üst taraflarında sararma ve matlaşmalar var. Bu sorunun garanti dahilinde halledilmesi ile ilgili bir tecrübesi olan var mı acaba?

Teorik olarak buna kullanım sonucu oluşan doğal yıpranma denemez. Sadece güneş gören üst taraflarında olması problemin kullanıcı kaynaklı olabileceği tezini de çürütür.

Araç Ankara arabası ve ömrünün neredeyse tamamını kapalı otoparkta geçirmiş. İzmir güneşi olsa belki zararı dokunabilir.

Bir yorumunuz var mı? Servisle muhatap olmadan önce bir danışayım dedim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kasım 2013 ve şimdiden sararma olması pek kabul edilebilir birşey değil. Hala garanti dahilindeyse öyle birşeyin giderllmesi gerek diye düşünüyorum. Bir arkadaşta 2005 BMW 3 var ve farlarında dikkat çeken birşey yoktu fakat bu yaza girerken 2 far birden sarardı, ancak kendisi gölge olayına pek dikkat etmiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2006'dan beri polikarbonat farlı bir çok araç kullandım. Bunlardan dördü şirket aracıydı, hep güneşin altında park ettim ve yıkama konusunda hiç özen göstermedim. Ancak hiçbirinde sararma olmamıştı. Bir Linea'nın farı iki yılda sararmıyorsa Mazda'nınki hiçbir zaman sararmamalı.

Servise gidip şansımı deneyeyim. Forumda servislerin ilgililiği ile okuduklarıma bakarsam hiç umut yok ama...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Far ön camı yerinden sökülüp yenisi de takılabilir, yani tüm far hurdaya çıkmadan halledilebilir o iş.

2013 Ekim'de benim aracın sağ ön farını ısı tabancası ve lazerli ısı ölçerle fara hiç zarar vermeden kendim söktüm,  oradan biliyorum.)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeri geliyor garantisi bitmiş araç için, iyi niyet garantisini devreye sokabiliyorlar. Burada iş Servis-Mazda Türkiye-Mazda Avrupa üçlüsü arasında bitiyor sanırım. O yüzden öncelikli olarak servisle irtibata geçmelisiniz.

 

Serviste olmadı diyelim, şu şekilde pratik bir çözüm bulabilirsiniz.

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/22765-2nesil-mazda-3-far-ve-jant-temizli%C4%9Fi/

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Perşembe günü İzmir'deki Mazda servisini ziyaret ettim. Aracımın servis zamanları ile ilgili bilgi aldım ve farların durumundan bahsettim. Tahmin ettiğim gibi bakmaya gerek bile görmeden değişim yapılmaz cevabını aldım. Şimdiye kadar hiç değiştirmediklerini, bazı müşterilerin farlarını temizlediklerini anlattılar.

Israrcı davrandım. 2013 Kasım ayında trafiğe çıkan ve sadece Ankara gibi güneşi birkaç ay gören bir şehirde bulunan bir aracın 1,5 senede bu hale gelemeyeceğini anlatmaya çalıştım. Bütün argümanları anlattım. Fotoğrafını çekip merkezle görüşeceklerini söylediler. Bakalım dönecekler mi yoksa yeniden gidip bastırmak zorunda mı kalacağım.

Sizlere de sormak istiyorum. Yanlışım varsa söyleyin lütfen.

1-Aracın normal olarak aşınan parçaları haricindeki tüm parçaları garanti altında değil mi? Far diye bir sarf malzemesi kalemi mi var?ğ

2-Güneşten oluyor diyorlar. Arka stop lambaları da polikarbonat. Onlarda neden hiçbir şey yok?

3-Yanlış malzeme ile yıkanmış deseler neden sadece güneşe maruz kalan üstleri soluyor da ön tarafları ve arka stoplar sağlam. Ayrıca kullanma kılavuzunda yıkanırken kullanılabilecek malzemeler yazıyor da ben mi göremedim?

4-Yıllardır polikarbonat farlı bir sürü araç kullandım ve hiç birinde bu sıkıntı yoktu. Olacak diye bir şey de yok.

5-Defalarca Arap ülkelerine gittim ve orada bol bol Mazda var. Güneşten bozuluyor olsa oradaki araçların altı ayda bir far değiştirmesi gerekir.

Normalde son derece iyi niyetliyimdir bu konularda ama baştan ve haksız oldukları halde olmaz dedikleri zaman elimden geleni ardıma koyasım gelmiyor.

Temizlemek veya temizletmek ayrı mevzu. Kalıcı bir çözüm olmadığı, belli periyotlarda tekrarlanması gerektiği bir gerçek. Araç garantideyken neden para verip temizleteyim ki?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar, aracınızın durumuna üzüldüm ve bir çok konuda olduğu gibi ülkemzide mevcut olan haklarımızı kullanabilmek adına malesef savaş vermek durumunda kalıyoruz. En basitinden bir internet aboneliği için 96gün hat bağlatma ve üzerine verimsiz bir bağlantı hattıyla 3ay kullanım sonrasında pes ederek üzerine sözleşme iptali parasını da ödeyerek aboneliğimi iptal ettirmiştim ve çekilecek çile değildi.. Tabiki Mazdanız için böyle bir şey yapın demiyorum ki zaten bu mantık dışı olurdu. Elimden gelse keşke faydası dokunabilecek bir öneri, fikir paylaşabilsem ama söyleyecek kelime bulamıyorum.

Merakımı mazur görün ama mümkünse farlarınızın fotoğraflarını burada da paylaşabilir misiniz?  en azından aynı tip araç sahipleri de yorumlarını katarlar, benzer durumu yaşayanlar varsa da farkına varırlar. Belkide yetkisi olan birilerinin kulağına gider..

Ayrıca bir tavsiye vermek isterim. Ben bahsettiğim bu internet maduriyetiyle ilgili twitter üzerinden ilgili firmaya çokca tweet göndermiştim ve pek çok kullanıcı da bu yöntemi kullanmakta. Anında geri dönüş sağlıyorlar bu tip şikayetlere. Markalar imajlarını korumak adına sosyal medya üzerinden yapılan şikayetlere ister istemez kayıtsız kalamıyorlar. Fotoğrafları twitter üzerinden yayınlayarak maduriyetinizi belirten bir tweet atarsanız faydalı olabilir. (Mazda Türkiye'yi mentionlayarak gönderin. Örn xxxxx  konuda şikayetim var @mazdaturkey)

Not: Buradaki amaç Mazda'yı yermek değil tabiki. Sadece olayın ciddiyetini kavramalarına yardımcı olacaktır. Hatta aynı maduriyeti yaşayan kullanıcılar varsa ve size katılırsa belki daha hızlı sonuç alabilirsiniz. Teknik servisin geri dönüşü sonrasında olumsuz bir yanıt alırsanız belki bu yöntemle farklı mercilerdeki Mazda yetkilileri olaya dahil olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Far camı temizliği ile ilgili bu gün SPEEDMAZDA isimli üyenin açıklama ve uygulaması vardı sanırım, aynı durum benim araçta da vardı, daha önce pasta ile giderildi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanırım Mazdalar için kronik bir problem bu .

Benim Mazda3 ve Mazda2 aracımda ve abimin MAzda3 aracındada bu durum mevcut.

Hatta geçen ay abimin aracını İzmir servisine bıraktığımızda Far temizleme yapıldı ama sonuç çok iyi değildi.

O sırada bakımdaki başka bir Mazda3 aracada aynı işlem uygulanmıştı ondaki sonuç başarılı idi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

"speed" in söylediklerine aynen katılıyorum...

Tüketici menfaatine bir çok kanun çıktı ve yenilendi.

 

Bu olayda da (anlattıklarınız doğrultusunda) kusur üretici firmaya ait gibi gözüküyor bu kapsamda ; ekte sunmuş olduğum kanun metnini iyi okumanızı ve bu doğrultuda yasal hakkınızı aramanızı tavsiye ederim.

 

http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/11/20131128-1.htm

 

mevzunun para karşılığı temizletmek olmadığı aşikar...

velev ki yapılacak masraflar 10 tl tutsa bile vermeyin 

 

asıl olan sizi (bizi) tüketiciyi ...... yerine koymaları

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Far camı temizliği ile ilgili bu gün SPEEDMAZDA isimli üyenin açıklama ve uygulaması vardı sanırım, aynı durum benim araçta da vardı, daha önce pasta ile giderildi. 

Evet ilgili konu bağlantısı aşağıda. Fakat Gökhan beyin haklı olarak beklentisi garanti kapsamındaki aracın kusurlarının garanti kapsamında son kullanıcıya herhangi bir maddi yük bindirilmeksizin giderilmesi ve müşteri memnuniyetinin sağlanması.

http://www.mazdaclubtr.com/topic/22765-2nesil-mazda-3-far-ve-jant-temizli%C4%9Fi/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...