Jump to content

2.Nesil Mazda3 - Energizer Akü Hakkında Düşünceleriniz


SpeedMazda
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar,
Dün başımdan geçen ve daha önceki aracımda da başıma gelen " Araç Farını Açık Unutma" durumundan dolayı akümü değiştirmek zorunda kaldım. Aracımı henüz yeni aldığım sırada yaptırdığım ekspertizde Eskişehir Mazda Servis ustası Akü'nü zayıf olduğunu ve değişmesi gerektiğini belirtmişti. Bende İstanbula geldikten sonra aracımı 60.000 bakımına götürmeyi planladığım için ve orjinal aküsünü taktırmayı düşündüğüm için yeni akü işini servis kontrol zamanına erteliyordum. Bahsettiğim sebeple akümün son nefesleri de tükenince mecburen en yakın akücüyü çağırıp aracı Üsküdar'da bulunan Oto Start adlı servise götürmek durumunda kaldım.

2e0kacw.jpg

Ellerinde aracıma uygun ( 12V 60Ah 510 [EN] ) Energizer Akü vardı. Açıkçası akü markası olarak Orjinal Mazda3 aküsü haricinde bilindik marka anlamında Varta, Mutlu, İnci Akü markalarından birini tercih etmeyi düşünüyordum. Oto Start'daki beyefendi  Energizer akünün Varta ile aynı fabirkada üretildiğini, eğitimlerde çok iyi olduğundan kendilerine bahsedildiğini ve Sabancı Holding tarafından Türkiye'ye yeni yeni getirtildiğini anlattı. O sırada elimdeki telefonla hızlıca araştırma yapmaya çalıştım ve ilk gördüğüm yorumlar da olumlu olduğu için aküyü taktırma kararı aldım. Normal fiyatı 208TL idi, eski akümü bırakınca 170TL'ye geldi.

Enegizer akü modelleri için buraya tıklayabilirsiniz.

Akşam eve gelince daha önce paylaştığım lastik seçimi ile ilgili makalede olduğu gibi akü karşılaştırma ve testlerinin bulunduğu bir web sitesi aradım fakat bulduğum sitelerdeki markalar ülkemizde görmediğim duymadığım markalar olduğundan pek işime yaramadı.

Aküler hakkında bilgisi olan arkadaşlar/uzman kişiler bu akü hakkında ne düşünüyor? düşüncelerini, bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pilleri çok kaliteliydi. Aküsü de öyledir zannediyorum. Uzun zamandır göremediğimiz bir marka, demek ki yeniden ithalatına başlamışlar. Geçmiş olsun, güle güle kullanın. Akü almadan önce hep şu makaleyi öneririz ama siz çoktan satın almışsınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pilleri çok kaliteliydi. Aküsü de öyledir zannediyorum. Uzun zamandır göremediğimiz bir marka, demek ki yeniden ithalatına başlamışlar. Geçmiş olsun, güle güle kullanın. Akü almadan önce hep şu makaleyi öneririz ama siz çoktan satın almışsınız.

Teşekkürler Mehmet bey, evet aküyü mecburiyetten almış bulundum. Şimdilik performans açısından herhangi olumsuz bir durum yok. Olduğu taktirde Oto Start'daki beyfendi "sorun yaşarsanız direkt değişim sağlıyoruz" demişti. Önerdiğiniz makaleyi okudum güzel ve bilgilendirici.Benim aldığım Energizer akünün test değerleri burada. Çok soğuk bir yerde olmadıkça sanırım sorun yaşamayacağım. Yaşarsam da yeni bir akü takarım çok sorun değil :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şarj edilebilir kalem pil olarak Energizer oldukça iyidir. yıllardır sarj edilebilir pil kullandığım için, kendi deneyimlerimden şöyle bir dayanıklılık sıralaması da yapabilirim:

 

Varta > Energizer > Sony > GP > Duracell

 

Energizer akü olarak da iyi olmalı. Varta ile aynı yerde üretilmişse kesin iyidir. Bu arada ben en son Varta akü aldım, üretim yeri Almanya.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tahminen 2007-2011 arası dönemde yaklaşık 20 tane kadar şarj edilebilir Duracell aldım birkaç sene önce hepsi telef oldu. Alırken üzerinde Made in Japan yazmasına da dikkat ettiğim halde. Ondan çok önceki yıllarda aldığım bazı GP'ler hala şarj tutuyor. 2006'da  aldığım Sony'lerin de coğu hala çalışıyor. Yani uzun yıllar çalışabilmesine göre yaptığım değerlendirme bu şekilde. Birkaç sene çalışıp sonra çöpe gidecek pil verdiğim onca paraya da yazık oldu cevre kirliliği de arttı. Şimdi Varta'ya geliyorum (neden listenin en başında olduğuna .) 2003'te aldığım 1700mAh 'lık 4 adet Varta hala ilk günkü gibi sorunsuz çalışıyor .)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hazır fotoğrafını çekmişken şunu da sormak istiyorum. Akünün önünde bulunan bu alan neden bukadar boş? aracın kaputunu ilk kez açtığımda "ulan burada bir şey mi vardı acaba? söktüler mi yoksa? " diye düşünmekten kendimi alamamıştım :) internetten biraz bakındım bazılarında o alan daha farklı, bazılarında da aynı görünüyor. Acaba farklı motor tiplerinde o alanı değerlendirdikleri için mi benim aracımda o alan boş bırakılmış?

16h5e79.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bildiğiniz gibi aynı kasa farklı motor seçenekleriyle de sunuldu. Onların aküleri daha büyük olmalı haliyle. Ben de gördüğümde bu boşluk neden bu kadar fazla demiştim. Bu açıklama mantıklı gelmişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim arabada da aku kutusunda boşluk var. daha büyük kapasitede akü de konulabilsin diye öyle yapmış olmalılar.

 

Bu arada rechargable pil yogun kullandığımı söylemiştim. Elimdeki son Duracell'ler de son nefesini vermeye başladı. Elimdeki bu Varta şarjör her pili ayrı olarak şarj ediyor ve aynı zamanda test ediyor, pil özelliğini kaybettiyse şarj etmeyi kesiyor. Ortadaki 2'si bahsettiğim 12 senelik Varta, sonuna kadar tam şarj oluyor.

 

8bW3Lk.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Energizer in akülerini varta üretiyor ve çok kaliteli akülerdir. Ben, sattığım aracıma akü alacağım zaman hiç tereddütsüz energizer almıştım. Erzurumun -30, -40 larında rahatça çeviriyordu motoru. İyi bir seçim.

Hayırlı olsun. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın. Benim guzunun aküsü hala fabrikadan çıkan akü 6. yılına girdi araç üretim tarihi ile. :) Hiç bir sorun yok maşalah. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

 Arkadaşlar 2011 dizel aracım var sabah arabaya binip çalıştıracağımda tık tık tık sesi geldi motor tarfından göstergeler sağa dayanıp tekara sıfıra iniyor. Akü bitmiştir diye diüşünüyorum. yazdıklarınızı okudum. şimdi 55A,60A,72A kaçlık akü hangi marka araçta sadece fazladan navigasyon geri görüş kamerası eklenmiş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, murataslanix :

 Arkadaşlar 2011 dizel aracım var sabah arabaya binip çalıştıracağımda tık tık tık sesi geldi motor tarfından göstergeler sağa dayanıp tekara sıfıra iniyor. Akü bitmiştir diye diüşünüyorum. yazdıklarınızı okudum. şimdi 55A,60A,72A kaçlık akü hangi marka araçta sadece fazladan navigasyon geri görüş kamerası eklenmiş.

Aküyü değiştirecekseniz orjinal Amper (A) değerinden daha düşük kesinlikle almayın. 55A ise minimum 55A olsun.Yüksek olmasının sakıncası yok.Tabi yüksek değer fazla maliyet demek orası ayrı.Zaten bir noktadan sonra çok yüksek amperde olsa akü yerine sığmaz.O yüzden orjinali 60A ise alabiliyorsanız mesela 72A lık bir akü alın.

Birde akü amperi yanında CCA değerine bakın (Cold Crank Amper) marş basma gücünü ifade eder.Soğuk havalarda yüksek CCA değerine sahip akü Marş motorunu daha rahat çevirip sistemi daha iyi besler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Teknisyen :

Aküyü değiştirecekseniz orjinal Amper (A) değerinden daha düşük kesinlikle almayın. 55A ise minimum 55A olsun.Yüksek olmasının sakıncası yok.Tabi yüksek değer fazla maliyet demek orası ayrı.Zaten bir noktadan sonra çok yüksek amperde olsa akü yerine sığmaz.O yüzden orjinali 60A ise alabiliyorsanız mesela 72A lık bir akü alın.

Birde akü amperi yanında CCA değerine bakın (Cold Crank Amper) marş basma gücünü ifade eder.Soğuk havalarda yüksek CCA değerine sahip akü Marş motorunu daha rahat çevirip sistemi daha iyi besler.

Teşekkürler. Araştırdım. Vartanın sitesinde mazda 1.6 dizel için bluedynamic 70a cca 630 öneriyor inci akü ise formula asia 75 a cca 600 öneriyor ikiside pahalı akü. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

51 dakika önce, murataslanix :

Teşekkürler. Araştırdım. Vartanın sitesinde mazda 1.6 dizel için bluedynamic 70a cca 630 öneriyor inci akü ise formula asia 75 a cca 600 öneriyor ikiside pahalı akü. 

Fiyat hususunda bir şey diyemem ama fiyattan kaçıp sakın belirli değerlerden aşağıya inmeyin.Satıcı "ne olacak 5 amperden" falan diyebilir. Düşük amper ve CCA değeri sistemin sağlığı açısından başınızı ağrıtır.Tasarruf yapacağım diye bu sefer diğer işlerle uğraşırısınız.

Daha önce dediğim gibi fabrikanın önerdiği (orjinali) ne kadarsa minimum onu bulun.O bulduğunuz akününde CCA değeri en yüksek olanı olsun.Çok aşırı değerlerde almaya lüzüm yok ama orjinalden  kesinlikle aşağıya düşürmeyin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Enegiser 74 a cca 680 aküyü 1 sene kadar kullandım. Akünün yapması gereken şeyi fazlasıyla yapıyor. O sırada Erzurum da yaşıyordum. -30 derecede başarılı bir şekilde motoru dönderiyordu. Bu çok kullanılan tip bir akü olduğu için ucuza almıştım. (170 civarıydı sanırım 2 sene önce) Yenilerde ise şimdiki aracıma 70 a cca 630 varta akü aldım. Rx8 E23 tip akü kullanıyor ve çok satılan bir tip olmadığı için biraz pahalı. 290 tl ye aldım. Aynı şekilde çok soğuklarda bile gayet iyi dönderiyor motoru. Yani akünün tipi de önemli. Aracınız için tavsiye edilen akü tipini almalısınız. Ha almazsanız ne olur. Bir şey olmaz eğer aracı kesip biçmeden aynı yere daha büyük akü giriyorsa çok da sıkıntı olmayacaktır ama sırf ucuz diye aracın sağını solunu yontmak çok da akıllıca değil. Akü olarak iyi bildiğim markalar Energiser Varta Mutlu(bazı modelleri özellikle çok iyi). Akü meselesi hassas bir mesele ucuza kaçmayın. En fazla 50-80 tl oynar ama birini 2 diğerini 5 sene kullanırsınız. Lancer imin orijinal aküsünü 2012 de değiştirmiştik. Araç 2005 modeldi. Siz hesaplayın. Bir de aküde önemli olan amper değil CCA değeridir. @mtutun un bu konuda güzel bir yazısı vardı okuyabilirsiniz. 

İyi forumlar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...