Jump to content
Mehmet Özdemir

Masamichi Kogai: Yeni Rotary Motorumuz İçin Bir Ekibimiz Heyecanla Çalışıyor

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mehmet Özdemir    2.535
Mehmet Özdemir

Mazda, katılaşan emisyon mevzuatlarını karşılayamamaktan dolayı, efsane RX serisi wankel motorlu spor araçlarının üretimine 2012 yılında son vermişti. Geliştirilen turbo beslemeli yeni prototipte de başarı sağlanamayıp, rotary motorlu araç üretimine son verilmişti.

Frankfurt Motor Show'da, Autocar dergisi Mazda Ceo'su Masamichi Kogai'ne, Mazda'nın rotary motor ile ilgili planlarını soruyor.

 

Masamichi Kogai; rotary motorda, günümüz pistonlu motorlarındaki çağdaş emisyon değerlerinin yakalanması için bir araştırma grubu kurduklarını ve şevkle çalışmalarını sürdürdüklerini ve ümitli olduklarını belirtiyor.

 

Soğuk çalıştırma karakteristikleri, CO2 emisyonu ve düşük devirlerdeki tork miktarı, geliştirilmeyi bekleyen önemli etkenlerden. Bu gelişmeler sağlanıncaya kadar, Rotary motor taşıyan bir araç üretmeyeceklerini de sözlerinin sonuna ekliyor Masamichi Kogai.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
PAN    314
PAN

Enteresan haber... doğrusu pek ihtimal vermiyorum yeniden wankel motora

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bosphoruss9    379
bosphoruss9

kibarca THE END,demiş Masamichi  efendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
PAN    314
PAN

Çok denediler olmadı. Malzeme biliminde devrimsel bir buluş olmadan bu motorları tekrar görmek zor. Şu an aktif  wankel motorlu arabalara tarihi eser gözüyle bakabiliriz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bosphoruss9    379
bosphoruss9

şimdi bu araç yakıt normlarına uymuyor diye seri üretime geçemiyor,peki 6.2 motorlu amerikan araçları,,ferrariler,bugattiler çok mu uyuyo yani..onlar nasıl yapılıyo da bu araç yapılamıyor..fabrıka verisi ise mesele bundan daha yuksek veri dolu ortalık..reel tüketimse m5 30litre tüketiyor(tabi son gaz canını cıkartarak)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emregc    401
emregc

Soğuk çalıştırma karakteristikleri, CO2 emisyonu ve düşük devirlerdeki tork miktarı, geliştirilmeyi bekleyen önemli etkenlerden. Bu gelişmeler sağlanıncaya kadar, Rotary motor taşıyan bir araç üretmeyeceklerini de sözlerinin sonuna ekliyor Masamichi Kogai." 

 

Yeni rotary araç elektrik destekli hibrit olabilir bu şartlar karşılanacaksa :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×