Jump to content

Halis Toprak Ve Mazda


Badilcan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Toprak Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Halis Toprak, 38 yıllık sanayi öyküsünü ve başından geçen olayları, sadece Yeni Şafak Gazetesi'ne verdiği iki sayfalık ilanla kamuoyuna duyurdu.İlanın yarın da devam edeceği belirtilmiş.

 

Bankasını Fon'a devreden Toprak, kapısına kilit vurulan gözbebeğinin batmasına kimlerin sebep olduğunu açıklıyor verdiği ilanda. Halis Toprak, bankasının tasfiyesine yol açan sürecin, aslında çok gerilerden, Paktaş olayından başladığını ve Aydın Doğan'ın gazeteleri tarafından nasıl linç edildiğini anlatmış.

 

İLANDAN BÖLÜMLER "O yıllarda Japon otomotiv şirketi Mazda Türkiye'de bir şirkete mümessillik vermek istiyor. Japonlar Halis Toprak'a verelim diye düşünmüşler. Mazda'dan yetkililer görüşmek üzere geldi. Sonradan öğreniyoruz Aydın Doğan bu adamların arkasına kendi adamlarını takmış. Demek ki o da Mazda'yı almak istiyormuş. O zamanlar Milliyet gazetesinde Paktaş hakkında haberler çıkmaya başladı. Milliyet, 'Vergiler açıklansın' haberiyle Paktaş'a yükleniliyordu. Bizi vergi yüzsüzü olarak gösterip, Japonlar'ın Mazda'yı bize vermesi engellemek isteniyordu.

 

Asıl amaç da, Mazda'yı Aydın Doğan'ın alması. Baktım olacak gibi değil, Aydın Bey'e gittim. 'Aydın Bey, Paktaş'ta 5 bin 500 kişi çalışıyor, bu fabrika üretimde. Müsaade et bizi zor durumda bırakma etme eyleme Paktaş'la uğraşma' dedim. Aydın Bey 'he me' dedi. Biz de Yönetim Kurulu olarak Mazda temsilciliğinden vazgeçme kararı aldık. Yeniden Aydın Bey'e gittik; 'Biz Mazda'dan vazgeçtik' dedik. Bu bize inanmadı.

 

Fakat Japonlar da Mazda'yı ne bize ne de Aydın Doğan'a verdi. Sonuçta Mazda, Yüksel Mermer'e verildi. Fakat Paktaş hakkındaki kötü haberlerle iyice zor duruma düştü. Malını Paktaş'a verip parasını bir ay sonra tahsil eden işletmeler Paktaş'a güvenemez oldular ve paralarını o gün istemeye başladılar. Yoğurtçu bile 'ver paramı al yoğurdunu' dedi.

 

Paktaş işçileri yürüyüşe geçme kararı aldılar. Ankara bu durum üzerine panikledi. Ne dünya ne de Türkiye'nin tarihinde o güne kadar maliyelerin hiçbir sanayi tesisine el koyduğu görülmemiş. Maliye mecbur oldu, Paktaş'a el koydu. Sonra Aydın Bey'e tekrar gittim; 'Mazda olmadı, ben almadım ama sana da vermediler. Paktaş'a da el kondu. Artık davanı kazandın bırak beni dedim. Tamam falan dedi fakat durmadı. Bizim bir kağıt fabrikası var. O yıllarda da ABD'de seçim var 16 yıl oldu. SEKA'da grev var, kağıt yok.

 

Gazetede yine aleyhimizde yazılar çıkıyor. Ne yapalım dedik, bu adam bizden yine vazgeçmiyor. Bizde Mehmet Baler var seramik fabrikamızın genel müdürüydü o zamanlar. Mehmet bana dediki; 'Babam Mahmut Baler, Aydın Bey'in iyi dostudur. Babamı onun yanına göndereyim Aydın Bey sizden vazgeçsin.' Mahmut Baler, Aydın Doğan'la görüştü ve onu ikna etti. Biz de ondan kurtulduğumuzu sandık. Ama yanılmışız..."

 

Alıntıdır .: habervitrini.com

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ne kadarı doğru bilemeyiz ama aydın doğan'a yönelik de bir karalama kampanyası başlatıldığını da unutmayalım.

bana kalırsa toprak şu an bunu kullanıyor ya da toprak'ı bu konuda kullanıyorlar.

hani birileri kafayı hürriyet'e cnn'e falan takmış ya?

ona istinaden diyorum..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Haberin yayınlanma tarihi 14.12.2003 olarak görünüyor.

Farklı forum ve yerlerde 2005 tarihli gönderiler mevcut.

Bir arkadaşımın söylemesi üzerine araştırdım.

Yani güncel haberlerle benim paylaşımımın bir ilgisi yoktur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Haberin yayınlanma tarihi 14.12.2003 olarak görünüyor.

Farklı forum ve yerlerde 2005 tarihli gönderiler mevcut.

Bir arkadaşımın söylemesi üzerine araştırdım.

Yani güncel haberlerle benim paylaşımımın bir ilgisi yoktur.

haber 2003 ise o zaman benim söylediklerim boşa çıkmış oluyor.

keşke tarihi başında belirtseydiniz..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Keşke gerçekten zamanında Toprak holding alsaymış Mazdayı. Mermerler döneminde gerçekten büyük bir ön yargı oluştu bizim guzulara.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

haber 2003 ise o zaman benim söylediklerim boşa çıkmış oluyor.

keşke tarihi başında belirtseydiniz..

 

Siz yazınca güncel haberleri kontrol ettim .

Yoksa gerçekten bilgim yoktu.

Keşke gerçekten zamanında Toprak holding alsaymış Mazdayı. Mermerler döneminde gerçekten büyük bir ön yargı oluştu bizim guzulara.

 

Ben artık bu Mermerler döneminin rahatlıkla kapatılabileceğine inanıyorum.

Aradan onca zaman geçmiş , yönetim Mermerlerden alınmış durum ortada.

Sürekli geriye dönerek Mermerler kötüleniyor.

Gerekli yatırım ve pazarlama stratejileri ile gerçekten çok iyi noktalara gelinebilir.

Bir zamanların Hyundai si ne durumda görüyoruz ayrıca Kia da daha iyi durumda.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Siz yazınca güncel haberleri kontrol ettim .

Yoksa gerçekten bilgim yoktu.

 

Ben artık bu Mermerler döneminin rahatlıkla kapatılabileceğine inanıyorum.

Aradan onca zaman geçmiş , yönetim Mermerlerden alınmış durum ortada.

Sürekli geriye dönerek Mermerler kötüleniyor.

Gerekli yatırım ve pazarlama stratejileri ile gerçekten çok iyi noktalara gelinebilir.

Bir zamanların Hyundai si ne durumda görüyoruz ayrıca Kia da daha iyi durumda.

 

Mazda Mermerler dönemini atlattı fakat bizim insanımız atlatamadı. Benim bahsetmek istediğim nokta bu. Sokak muhabbetlerinden örnek vermek gerekirse. Aracımı beğenen bir amca geldi. Mazda güzeldir arabanda güzel ama PARÇASI PAHALI, BAKIMI PAHALI, ÇOK YAKAR gibi işte insanlarda ki bu önyargı çok kötü. Halbu ki bilmiyorlar FIAT dan daha ucuz bakımları var bizim guzuların. Parçası da öyle ahım şahım pahalı değil. Çoğu araç firmasıyla aynı sayılır. Çokta yakmıyor öyle. Benim uzun yolda 5-6 litre arası geziyor. Şehir için 7.5- 8.5 arası ama gelde anlat işte bunu. Önemli olan insanların önyargılarını kırabilmek. Hyundai nin bakımları çok mu ucuz sanki veya yedek parçası değil. Ama insanların önyargılarını kırdıkları için iyi satıyorlar bu kadar. Ben mesele hyundai nin kapısının önünden geçmem. Ön yargıdan dolayı değil bu kullandığımdan bildiğimden dolayı. Ama insanlar daha Mazdayı kullanmadan binmeden ön yargılı bir şekilde bunun parçası pahalı (sanki hergün arabayı çarpıyoruz bir yerlere) bakımı pahalı dedimi cinnet geçirme seviyesine geliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mermerler ile Mazdanın yolu kaç yılında ayrıl dı?

Bilen var mı ?

 

2007 gibiydi sanırım. Bayağıda kanlı bıçaklı ayrılmışlardı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ALINTIDIR.

 

Son 1 yıldır Türkiye’deki temsilciliği tartışılan Mazda, bayilerine gönderdiği yazıyla son noktayı koydu.

22 yıldır Türkiye distribütörü olan Mermerler Grubu’yla yollarını ayıran Mazda, Türkiye’de kendi şirketiyle faaliyetlerini sürdürme kararı aldı. Mazda, bayilerine gönderdiği yazıda, "Türkiye’de heyecan uyandıracak geleceğimize katılımınız bizi mutlu eder" dedi.

Son 1 yıldır Türkiye’deki faaliyetleri ve temsilciliği tartışılan Japon otomotiv şirketi Mazda, Türkiye’deki bayilerine gönderdiği yazıyla son noktayı koydu. Mazda, 22 yıldır Türkiye distribütörlüklerini yapan Mermerler Grubu’yla sözleşmelerinin 31 Mart 2007’de bittiğini belirterek, bundan böyle Türkiye’de kendi satış şirketleriyle faaliyete geçecekleri açıklamasını yaptı. Böylece, Mazda ile Mermerler Grubu’nun 22 yıllık birlikteleri resmi olarak sona ermiş oldu.

MAZDA AVRUPA İMZALI YAZI:
Türkiye’deki Mazda bayilerine gönderilen Mazda Motor Europe imzalı yazılı açıklamada şunlar yer aldı: "Şüphesiz Mazda markasının Türkiye’de geleceği hakkında basında çıkan haberleri okudunuz ya da bu konuda söylentileri duydunuz. Bu bülten size bu konudaki bazı gerçekleri ve ileriye yönelik planlarımızın ana hatlarını sunması için hazırlanmıştır.


TÜRKİYE AVRUPA’YA BAĞLANDI:
Mermerler Grubu’nun bir firması olan Mazda Motor Türkiye A.Ş. ile olan distribütörlük anlaşması 31 Mart 2007 tarihi ile sona ermiştir. Bu anlaşmanın yenilenmesi yerine Mazda’nın kendi kuracağı bir satış firmasının Türkiye pazarında faaliyet göstermesine karar verilmiştir. Bu firma Mazda NSC (National Sale Company) olarak anılacaktır. Eş zamanlı olarak Mazda Corporation’daki yeniden yapılanma sürecinde Türkiye pazarının sorumluğunun Mazda’nın Avrupa Bölgesi faaliyet alanına kaydırılmasına da karar verilmiştir. Bundan böyle Türkiye’deki Mazda operasyonları Mazda’nın Avrupa’daki genel merkezi olan Mazda Motor Europe GmSH’ye rapor edilecektir.".


HEYECAN UYANDIRAN GelECEĞE KATILIN:
Mazda’nın Türkiye’deki araç sahipleriyle olan ilişkilerinin sağlıklı bir şekilde devam etmesinin bu geçiş dönemindeki ilk öncelikleri olduğu kaydedilen açıklamada, "Bunu gerçekleştirmek için gelecekte Mazda standartlarını sağlayabilen bir servis ağı kurmak istiyoruz. Bu ağın bir parçası olmak ve Mazda NSC ile imzalanacak bu anlaşma çatısı altında bizlerle çalışmak isterseniz ilginizi teyit eden cevabınızı bekliyoruz. Mazda’nın Türkiye’deki heyecan uyandırıcı olacağına inandığımız geleceğine katılımınız ve işbirliğiniz hakkında sizlerle görüşmekten mutluluk duyacağız" denildi.

Mazda’dan umudunu kesince çinli firmalarla söz kesti

MERMERLER Grubu yetkilileri, Mazda’nın Türkiye’de faaliyetleri hakkındaki haberler üzerine, "Kesinlikle başka bir distrübütörle anlaşma yok. Mazda gelirse ancak Türkiye’ye kendisi gelir" açıklamasını yapmıştı. Mazda’yla sorunlar yaşayan Mermerler, yeni temsilciliklere yönelmişti. Bu doğrultuda, Çinli Chery’nin Türkiye temsilcisi olan Mermerler Grubu, bir başka Çinli firma ile de görüşmelerini sürdürüyor.

1990’larda Türkiye pazarında bir numaraydı

MAZDA Türkiye’de 1990’larda ithal otomobil satışlarında bir numaralı markaydı. Ancak, 1996’da Gümrük Birliği’yle birlikte yüksek vergiler nedeniyle Mazda’nın rekabet gücü azaldı ve bugün satışlar açısından oldukça gerilere düştü. 2005 yılında 5 bin 119 araç satan şirketin geçtiğimiz yılki satışları ise 4 bin 117 adede kadar geriledi. Bu satışların sadece 2 bin 407 adedinin binek satışlarından oluşması, pazar payında son sıralarda yer almasını sağladı. Yıllık otomotiv satışının 600 bini aştığı Türkiye’de Mazda’nın satışlardaki başarısızlığı, Japonların Mermerler Grubu’yla bağlarını koparmasında etkili oldu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben çevremdeki 2 kişiye , hemde o zamanları yaşayan 40 lı yaşlardaki 2 kişiye mazda aldırdım. Bire bir gitttim ilgilendim.

Artıları eksileri anlattım.  Önümüzdeki günlerde bir arkadaşımada Mazda2 alacağız. Ben bir şekilde bu insanları inandırdım.

Peki Mazda şu anda görsel ve yazılı basında insanları inandırmak için ne yapıyor bunu sorgulamak lazım.

Bir kaç TV reklamının bile hareketlilik kazandıracağına inanıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben çevremdeki 2 kişiye , hemde o zamanları yaşayan 40 lı yaşlardaki 2 kişiye mazda aldırdım. Bire bir gitttim ilgilendim.

Artıları eksileri anlattım.  Önümüzdeki günlerde bir arkadaşımada Mazda2 alacağız. Ben bir şekilde bu insanları inandırdım.

Peki Mazda şu anda görsel ve yazılı basında insanları inandırmak için ne yapıyor bunu sorgulamak lazım.

Bir kaç TV reklamının bile hareketlilik kazandıracağına inanıyorum.

 

Subaru Levorg'un bile Tv'de reklamları dönerken. Mazda'dan bu konuda hiç bir hamle yok. Gerçi şu var reklam olursa, tanıtım olacak. Tanıtım olursa, satışlar artacak. Ama şu an bile araç tedarik edemiyorlar ki ! Örneğin istediğiniz renk ve donanımda bir Cx-3 almaya kalkarsanız. Kim bilir ne kadar süre bekleyeceksiniz ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda Mermerler dönemini atlattı fakat bizim insanımız atlatamadı. Benim bahsetmek istediğim nokta bu. Sokak muhabbetlerinden örnek vermek gerekirse. Aracımı beğenen bir amca geldi. Mazda güzeldir arabanda güzel ama PARÇASI PAHALI, BAKIMI PAHALI, ÇOK YAKAR gibi işte insanlarda ki bu önyargı çok kötü. Halbu ki bilmiyorlar FIAT dan daha ucuz bakımları var bizim guzuların. Parçası da öyle ahım şahım pahalı değil. Çoğu araç firmasıyla aynı sayılır. Çokta yakmıyor öyle. Benim uzun yolda 5-6 litre arası geziyor. Şehir için 7.5- 8.5 arası ama gelde anlat işte bunu. Önemli olan insanların önyargılarını kırabilmek. Hyundai nin bakımları çok mu ucuz sanki veya yedek parçası değil. Ama insanların önyargılarını kırdıkları için iyi satıyorlar bu kadar. Ben mesele hyundai nin kapısının önünden geçmem. Ön yargıdan dolayı değil bu kullandığımdan bildiğimden dolayı. Ama insanlar daha Mazdayı kullanmadan binmeden ön yargılı bir şekilde bunun parçası pahalı (sanki hergün arabayı çarpıyoruz bir yerlere) bakımı pahalı dedimi cinnet geçirme seviyesine geliyorum.

 

Benim açımdan Mazda'nın beğenilmemesi iyi. Hep ikinci el araç aldığımdan çok değer kaybetmesi benim işime yarıyor. Mazda tutulmasın da ucuz ucuz bineyim. Sıfır Mazda alanlar için kötü tabi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar bırakın onları mazda düşünsün. biz binelim "özel" ve güzel araçlarımıza. adım başı mazda'ya rastlamak daha mı iyi olurdu?

ben focus kullanırken neredeyse ustayla aile dostu olduyduk birlikte pikniğe gidecektik:)) yolda önüm arkam sağom solun focus oluyordu..

diğer taraftan bir buçuk yıldır yağ mağ değişimi hariç sanayi yüzü görmedim.

babam bu yaz köy yollarında z rotları haşat etmişti bi onları değiştim ki araba 6 yaşında 130 bin km'de üzerindekiler orjinal fabrika çıkışı dediydi usta..

insan daha ne ister?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aklımda kalan Mazda, Türkiye distiribitörü Mermerlere yatırım için, yanılmıyorsam şimdiki mazda3 üretim için zorlamıştı, mermerler yan çizip, hazır al sat, servis yap mantalitesinde ısrar edip Mazdayı oyalayınca, çeşitli hukuki durumlar neticesi mazda neredeyse Türkiyeden çekilecekti. Mermerler mazdayı Türkiyeye yatırım yapılmaması için sanki engel oldu. Şimdi hyundai yerine mazda çok popüler olacaktı. Keşke koç holding olsaydı mazdanın türkiyedeki temsilcisi, bu kalitede bir firma türkiyede kesinlikle gereken ilgiyi görmüyor. Mazda bir şekilde ikna edilip bu ülkede bir segmentini üretmesi lazım, toyata crolla ve verso gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ne kadarı doğru bilemeyiz ama aydın doğan'a yönelik de bir karalama kampanyası başlatıldığını da unutmayalım.

bana kalırsa toprak şu an bunu kullanıyor ya da toprak'ı bu konuda kullanıyorlar.

hani birileri kafayı hürriyet'e cnn'e falan takmış ya?

ona istinaden diyorum..

Bu olayın bir benzerini daha önce okumuştum fakat işin arkasında doğan grubu ve Koç grubu var Mazda yı öyle bir karaladilarki hala o şehir efsaneleri milletin ağzında.iste bu yüzden Fiat ve ford çok satanlar arasında.Toyotanin Sabancı'ya verilmesini bile engellemeye çalışmıslar.Sabanci suikastı bile bununla bağlantılı olabilirmiş.

Eğer okuduğum metni bulabilirsem burda paylasirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...