Jump to content

Saab 9.3 Stage 6 oluyor..


Srkn
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Beyler halihazırda stage 3 olan saab'ı gerçek saab ustaları ve servis ile uzun mülakatlardan sonra stage 6 yapmaya karar verdik.Bütün parçalar saab'ın kendi performance takımı olan maptun'den sipariş verildi 15 güne kadar gelecek ve serviste yüklemelere başlanacak.Sonucunda araç 387 hp direk tekerleklerden alacak 480 civarındada bir tork verecek.Şimdi tereddütte kaldığımız nokta ise araca performans camshaft (dereceli egzantrik) takmalımıyım.Ben genelde şehir içinde kullanacağım için rolantilerde çok rahatsız edecek kanısındayım servis ise bu kadar şeyden sonra kesinlikle onuda takalım diyor extradan 30 40 hp direk alınır ve sonucunda 420 hp civarında güç elde edermişiz.Siz ne dersiniz bu konuda? 

 

Maptun stage 6 box + software license

Siemen deka 630 cc performance injektor

Walbro 255 lph series performance fuelpumps

fuel pressure regulator

wössner forged pistons

air intake inlet pipe

saab mitsubishi td04hl-xt turbo

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor modifikasyonu hakkında pek bilgim yok Serkan abi. :) Ama bildiğim bir şey var bir şey oluyorsa tam olsun bence. Maddiyatta el veriyorsa 30-40 hp hiçte az değil. :) Bizim guzular içinde varmıdır bu stagelerden. :) 115 olsun yeter bana. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor modifikasyonu hakkında pek bilgim yok Serkan abi. :) Ama bildiğim bir şey var bir şey oluyorsa tam olsun bence. Maddiyatta el veriyorsa 30-40 hp hiçte az değil. :) Bizim guzular içinde varmıdır bu stagelerden. :) 115 olsun yeter bana. 

Bizimkilere malesef semih,atmosferik olduğundan dolayı hiçbir şey yapılamıyor.K&N kutu içi filitre ile 7 8 hp almak mümkün. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

garrett yada hks turbo ve blow off takılmıyor mu bu saablara ?

Turbo da takılıyor fakat maptun sitesinde verilen büyük mitsubishi.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eger gunluk  kullanilmayacaksa takin gitsin bence de. Stock guc ne kadar? Sanziman ve Frenler stock mu kaliyor?

 

Bu fikre katılıyorum. Güç kadar güvenlikte önemli. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba,  387hp tekerlekten güç çıkışı alacağınız devir noktası belli mi..

 

diğer yandan 480 NM tork değeri az.  ya tork daha fazla yükselecek. ya da    stage 6 dan sonra 7500-800 devir filan çevirmesi lazım ki  krankta 450 hp güç elde etsin.  

 

fabrika çıkışı 5500 devirde max güç elde ediliyor..   yine bu devirde maksimum güç elde edilecek ise  bu   575Nm@5500rpm  civarı tork yapar

 

 

özetle ya tork değerinin daha yüksek olması lazım. yada daha yüksek devir çevirmesi lazım..    

 

tork yükselecekse, şanzımanı zorlayacak,  devir yükselecekse,  evet dereceli egsantrik taktırman  doğru olabiliri. 

 

 

bir de  tork konvertörü 500Nm yi kaldıracakmı  datasheet e mutlaka bakın veya şanzıman üreticisi ile görüşün. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu tork değeri kağıt üzerinde verilen yaklaşık bir değer evet daha yüksekte olabilir.Şanzıman ise zaten saab larda fabrikasyon olarak aisin marka çıkıyor,mazda xedos 9 da bu şanzımanı kullanıyor tabiki saab taki daha farklı aşağı yukarı 500 hp ye kadar destekliyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aisin şanzımanların en iyilerinden ama,  datasheet ten,   tork değerine bakınız..    şanzıman model kodu varsa, google dan bulunur

hp önemli değil.   tork konvertörünün üst limitini  döndürme  momenti belirliyor.   

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lastikler patinaja kalacağından şanzımanın zorlanmasına fırsat kalmaz diye düşünüyorum. offroad araçları gibi mt lastik takılı çamura girse o zaman şanzımana yük binerdi tabi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aisin şanzımanların en iyilerinden ama,  datasheet ten,   tork değerine bakınız..    şanzıman model kodu varsa, google dan bulunur

hp önemli değil.   tork konvertörünün üst limitini  döndürme  momenti belirliyor.   

İsveç Maptun ile görüştük şanzımana hiçbir işlem yapılmasına gerek yok dedi mühendisler.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

modelleri ve 100 lerce farklı marka ve modelde kullanılan   AWTF-80 SC model aisin şanzımanın teknik özellikleri şu şekilde..

 

sizin araçtaki şanzıman bu değil,     4 ileri  model..    ama yük taşıma kapasitesi olarak benzer özelliklere veya daha kötü özelliklere sahip olabilir. çünkü boyutları benzer.  

 

Not : Tabi ki İsveç Maptun daki mühendisler, daha iyi bilirler.  ben sadece öyle bir söyleyeyim dedim.   

 

 

The Aisin AW TF-8# SC series is a 6 speed automatic transmission designed for use in transverse engine applications. It is designed to handle a maximum of 440 N·m (324.5 ft·lbf) of torque. It is built in Anjo, Japan

 

Maximum Shift speeds:

 

7000 rpm (up to 350 Nm)

6500 rpm (350 Nm to 400 Nm)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Maşallah İsveçliye ;) Stage 6 okuyunca 1000 küsür HP ler bekliyor insan :D Bu arada kutu içi filtreyle 7-8 hp alınıyorsa ben kutu kutu pense oynarım :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu fikre katılıyorum. Güç kadar güvenlikte önemli. 

Stock güç 205 hp zaten stage 3 yapıldığında fren modifiyesi komple olarak maptun yapıldı disk balata kampana çelik fren hortumları vs vs

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

modelleri ve 100 lerce farklı marka ve modelde kullanılan AWTF-80 SC model aisin şanzımanın teknik özellikleri şu şekilde..

sizin araçtaki şanzıman bu değil, 4 ileri model.. ama yük taşıma kapasitesi olarak benzer özelliklere veya daha kötü özelliklere sahip olabilir. çünkü boyutları benzer.

Not : Tabi ki İsveç Maptun daki mühendisler, daha iyi bilirler. ben sadece öyle bir söyleyeyim dedim.

The Aisin AW TF-8# SC series is a 6 speed automatic transmission designed for use in transverse engine applications. It is designed to handle a maximum of 440 N·m (324.5 ft·lbf) of torque. It is built in Anjo, Japan

Maximum Shift speeds:

7000 rpm (up to 350 Nm)

6500 rpm (350 Nm to 400 Nm)

Ben sırf şu şanzıman yüzünden Mazda3 dizele yazılım attırmadım. Şanzımanın maksimum torku 300 nm idi.

Bu arada araca emek sarfettikçe daha çok bağlanıyorsun. Emeğine sağlık, büyük zevkle binilecek araç :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba,  387hp tekerlekten güç çıkışı alacağınız devir noktası belli mi..

 

diğer yandan 480 NM tork değeri az.  ya tork daha fazla yükselecek. ya da    stage 6 dan sonra 7500-800 devir filan çevirmesi lazım ki  krankta 450 hp güç elde etsin.  

 

fabrika çıkışı 5500 devirde max güç elde ediliyor..   yine bu devirde maksimum güç elde edilecek ise  bu   575Nm@5500rpm  civarı tork yapar

 

 

özetle ya tork değerinin daha yüksek olması lazım. yada daha yüksek devir çevirmesi lazım..    

 

tork yükselecekse, şanzımanı zorlayacak,  devir yükselecekse,  evet dereceli egsantrik taktırman  doğru olabiliri. 

 

 

bir de  tork konvertörü 500Nm yi kaldıracakmı  datasheet e mutlaka bakın veya şanzıman üreticisi ile görüşün. 

 

Bu kağıt üzerindeki maptun tarafından verilen değer fakat turbo ve intercoolerin büyük olması sebebi ile değerler minimum %20 daha fazla olacaktır dedi mühendisler.

 

p9jW8r.png

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...