Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Chip Tuning ? +14hp +18tork


karaqedi
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

8 saat önce, sojustbecause :

x beygir güce ihtiyacım var, yazılım öncesi 5000 çevirmem gerekiyordu, şimdi 4300 çevirerek elde edebiliyorum o yüzden daha az devirde aynı gücü elde ediyorum. dolayısı ile yakıtım teknik olarak düşüyor.

 Siz sanıyorsunuz ki, artık 5000 yerine  4300 devirde aynı  gücü elde edince,   daha az yakıt yakacaksıniz.. 

Hayır,  yazılim sonrası 4300 devirde püskürtülen yakıt = yazılım öncesinin 5000 devirde püskürtülen i  ile eşittir.  Bişey değişmez,  100kw enerji için 100 gram yakıt gerekirse,  istersen 1000 devirde git, istersen 8000 devirde .  Devire bağlı yakıt hesabı yapmak, teknik ten çok uzaktır.  

2. Vites 6000 d/d  da 90la giderken 

Ve 

6. Vites 2000 d/d da 90la giderken 

3 katı fazla benzin yakamaz siniz, hatta sürtünme katsayısı ihmal edilirse aynı yakıtı yakarsinz. 

Bir diğer yandan 

88-92 yillarinda az yakan bi benzinli 2.0 motoru,  bugün ün bi benzinli 2.0 motoru ile tüketim olarak karşılaştırın,  nerdeyse 30senede, bir arpa boyu yol gidilemediğini görebilirsiniz. Örneğin 626 fs 2.0  şehir dışı temiz 6 lt.  Yüzyılın motoru skyactiv 2.0  mazda 6 = 5-6 lt, 

Sadece direkt enj. Sayesinde bile %15 tasarruf etmesi gerekir.. 

Sonuç olarak Servet bey, tecrübesini getirdiği bilgi ve birikim ile, doğru ve öz cümleler kurmuş.  100 gram yakıtı 90a düşüremezsiniz.  Kendisi enjeksiyon, yazılim vb motor konularında çok tecrübelidir. Herkesin kulak vermesini tavsiye ederim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Devire bağlı yakıt hesabı yapmak, teknik ten çok uzaktır.  
2. Vites 6000 d/d  da 90la giderken 
Ve 
6. Vites 2000 d/d da 90la giderken 
3 katı fazla benzin yakamaz siniz, hatta sürtünme katsayısı ihmal edilirse aynı yakıtı yakarsinz. 


Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Siz sanıyorsunuz ki, artık 5000 yerine  4300 devirde aynı  gücü elde edince,   daha az yakıt yakacaksıniz.. 
Hayır,  yazılim sonrası 4300 devirde püskürtülen yakıt = yazılım öncesinin 5000 devirde püskürtülen i  ile eşittir.  Bişey değişmez,  100kw enerji için 100 gram yakıt gerekirse,  istersen 1000 devirde git, istersen 8000 devirde .  Devire bağlı yakıt hesabı yapmak, teknik ten çok uzaktır.  
2. Vites 6000 d/d  da 90la giderken 
Ve 
6. Vites 2000 d/d da 90la giderken 
3 katı fazla benzin yakamaz siniz, hatta sürtünme katsayısı ihmal edilirse aynı yakıtı yakarsinz. 
Bir diğer yandan 
88-92 yillarinda az yakan bi benzinli 2.0 motoru,  bugün ün bi benzinli 2.0 motoru ile tüketim olarak karşılaştırın,  nerdeyse 30senede, bir arpa boyu yol gidilemediğini görebilirsiniz. Örneğin 626 fs 2.0  şehir dışı temiz 6 lt.  Yüzyılın motoru skyactiv 2.0  mazda 6 = 5-6 lt, 
Sadece direkt enj. Sayesinde bile %15 tasarruf etmesi gerekir.. 
Sonuç olarak Servet bey, tecrübesini getirdiği bilgi ve birikim ile, doğru ve öz cümleler kurmuş.  100 gram yakıtı 90a düşüremezsiniz.  Kendisi enjeksiyon, yazılim vb motor konularında çok tecrübelidir. Herkesin kulak vermesini tavsiye ederim. 

Geçen bunu anlatmaya çalışıyordum bir arkadaşa :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tüm yazıştıklarımızı tekrar okuyunca, ifade hatalarımı yaptığımı farkettim. Aslında aynı şeyden bahsetmiyormuşuz, daha doğrusu ben anlatamamışım aslında ne demek istediğimi. ilk uygun zamanda etraflıca düzelteceğim, sevgiler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...

https://www.youtube.com/watch?v=-ig838CyQv0

chip tuning yapan var mı acaba aramızda meak ediyorum. video da yazılım sonrası 165 hp e yükselmiş araın hızlanma değerleri de gayet ilgi çekici duruyor.. eğer böyle bir durum olabiliyorsa çok özledim mazdamı geri dönmek istiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, goodpasture :

https://www.youtube.com/watch?v=-ig838CyQv0

chip tuning yapan var mı acaba aramızda meak ediyorum. video da yazılım sonrası 165 hp e yükselmiş araın hızlanma değerleri de gayet ilgi çekici duruyor.. eğer böyle bir durum olabiliyorsa çok özledim mazdamı geri dönmek istiyorum.

Bu yurtdışında satılan 2.0lt 120hp'lik versiyon ki kendisi zaten 165lik modelin kısılmış hali oluyor. Yazılımla 165hp'ye çekiyorlar. Bizim 1.5lerde yapacak fazla birşey yok, değeceğini düşünmüyorum en azından.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Uzun zamandir dusundugum bir uygulamaydi. Fiyatida cok uygun 3bin tl gibi. Fakat iki nedenden ötürü vazgactim. 1ncisi belki motora zarar verebilir ve altindan kalkamam. Çünkü motor garantisi vermiyor.

2ncisi, gecen yaz tecrube edindim turkiyeye git gel (2x2500 km) 120 hp 210 tork bile fazlasiyla yetiyor bana.

Arkadaslar birde lutfen kimse yanlis anlamasin otobana ciktiginizda basin biraz ya:) Guvenlik haricinde, 80-90 km e sabitlemeyin verin su arabanin hakkini. Hem sikayet ediyorsunuz gitmiyor cekmiyor diye hemde basmiyorsunuz :) istanbul-bursa, bursa-antalya ve sonrasi antalya-konya-bursa-istanbul otobanlarinda gordugum m3, m6 ve cx3 ler biraz basin ya :) 90 km ile 120-130 km arasinda ne kadar yakit farki olabilirki.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

38 dakika önce, g3z3g3n1616 :

Uzun zamandir dusundugum bir uygulamaydi. Fiyatida cok uygun 3bin tl gibi. Fakat iki nedenden ötürü vazgactim. 1ncisi belki motora zarar verebilir ve altindan kalkamam. Çünkü motor garantisi vermiyor.

2ncisi, gecen yaz tecrube edindim turkiyeye git gel (2x2500 km) 120 hp 210 tork bile fazlasiyla yetiyor bana.

Arkadaslar birde lutfen kimse yanlis anlamasin otobana ciktiginizda basin biraz ya:) Guvenlik haricinde, 80-90 km e sabitlemeyin verin su arabanin hakkini. Hem sikayet ediyorsunuz gitmiyor cekmiyor diye hemde basmiyorsunuz :) istanbul-bursa, bursa-antalya ve sonrasi antalya-konya-bursa-istanbul otobanlarinda gordugum m3, m6 ve cx3 ler biraz basin ya :) 90 km ile 120-130 km arasinda ne kadar yakit farki olabilirki.

90 ile 120 arası %40 a yakın yakıt farkı olur. 

3 bin tl çok fazla fiyat bence. Ben mazda için sormuştum 1500 tl demişti o bile çok gelmişti :) normal turbo motorlar 650-900 arası.

sizin motor 165 bg ile herşeyi aynı bildiğim kadarıyla. Motora herhangi bir zararı olmaz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

44 dakika önce, M.E.G :

90 ile 120 arası %40 a yakın yakıt farkı olur. 

3 bin tl çok fazla fiyat bence. Ben mazda için sormuştum 1500 tl demişti o bile çok gelmişti :) normal turbo motorlar 650-900 arası.

sizin motor 165 bg ile herşeyi aynı bildiğim kadarıyla. Motora herhangi bir zararı olmaz. 

Cok özür döviz uzerinden yazmisim. Evet yazdiginiz fiyat araliginda benimde yaptirmayi dusundugum yerde.

Benim 2 yillik yakit ortalamasi turkiyeye gelip gitmeden once 7.3 du. Gelirken ortalama 120-130 km hiz klima acik 2 yetiskin 2 cocuk +100 kg ile 6.9 dustu. Bundan iyisi can sagligi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Zealot :

 

Vay, siz kapitalist patronlar, asgari ücret i bilir miydiniz,   

Not :  1600 oldu 

adam zengin bilmiyor :))))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Servet :

90km/h ile 3.8-4 litre. 110 ile 5.5-6 litre.

Yakıt litre fiatı 5.20. Asgari ücret 1450.

Eger verdiginiz yakit degerleri 1.5 motor icinse 90 km de 2.0 ile hemen hemen ayni. +110 km de 2.0 in daha az yaktigini tecrube ile sabit dusunuyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Zealot :

 

Vay, siz kapitalist patronlar, asgari ücret i bilir miydiniz,   

Not :  1600 oldu 

asgari ücreti en iyi patronlar bilir:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, Zealot :

 

Vay, siz kapitalist patronlar, asgari ücret i bilir miydiniz,   

Not :  1600 oldu 

Bizde avro ile maaşlar efendy

5 saat önce, Çağlar Bayur :

adam zengin bilmiyor :))))

Tamam şey yapmayalım milletin içinde

4 saat önce, g3z3g3n1616 :

Eger verdiginiz yakit degerleri 1.5 motor icinse 90 km de 2.0 ile hemen hemen ayni. +110 km de 2.0 in daha az yaktigini tecrube ile sabit dusunuyorum. 

2.0 hangi araç 4 litre ile geziyor?

2 saat önce, Katil Balina :

asgari ücreti en iyi patronlar bilir:)

Biz asgari ücret vermiyoruz :)

2 saat önce, Zealot :

Servet bey patron. 

Ben emekçi =(

emekçi adam 160 üstü cabrio ile geziyor biz kangoo

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, g3z3g3n1616 :

Eger verdiginiz yakit degerleri 1.5 motor icinse 90 km de 2.0 ile hemen hemen ayni. +110 km de 2.0 in daha az yaktigini tecrube ile sabit dusunuyorum. 

2.0 daha verimli bir makina zaten, özellikle yüksek hızda. Belki yoğun trafikte bir parça fazla yakabilir 1.5'lere göre.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...