Jump to content

1.Nesil (2006-2009) Mazda 3 Otomatik Şanzıman


Serdar Ç.
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba;

1.Nesil (2006-2009) model Mazda 3 satın almayı planlıyorum. Bu modelin otomatik şanzımanı hakkında bilgim olmadığı için hep manuel vites araştırıyorum.

Bu model aralığındaki 1.Nesil Mazda 3'lerin otomatik şanzımanlarının ;

  • Bakım içeriği
  • Arıza durumu
  • Yakıt tüketimi
  • Kullanım ömrü

konuları hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yardımlarını rica ediyorum. Otomatik şanzıman öcü mü ? Korktuğumuz kadar sıkıntıları ve masrafları var mıdır ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar merhaba;

1.Nesil (2006-2009) model Mazda 3 satın almayı planlıyorum. Bu modelin otomatik şanzımanı hakkında bilgim olmadığı için hep manuel vites araştırıyorum.

Bu model aralığındaki 1.Nesil Mazda 3'lerin otomatik şanzımanlarının ;

  • Bakım içeriği
  • Arıza durumu
  • Yakıt tüketimi
  • Kullanım ömrü

konuları hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yardımlarını rica ediyorum. Otomatik şanzıman öcü mü ? Korktuğumuz kadar sıkıntıları ve masrafları var mıdır ?

Mazdaların otomatik şanzımanları aracın motor ömrü kadardır bakımları yapıldığında.mazda 3 ler ortalama 80.000 km de bir otomatik şanzıman yağı ve filtresi değiştirilir bu bakım yapılınca ömürlüktür .alırken yetkili servise baktırın expertiz yaptırın raporlu araç temizse otomatiği felen de siz aldıktan sonra da bakım yapıldığı sürece temizliğini korur.ama benim tavsiyem 2009-2010 model mazda 3 almanız.çünkü emiz 2006-2009 arası mazda 3 lere 2.nesil mazda 3 fiyatı istiyorlar ona göre kıyaslarsınız artık değer mi değmez mi diye?hem 1 nesil mazda 3 ler Euro ncap çarpışma testlerinde 4 yıldız almıştır güvenlikte,ama 2009 model ve üstü mazda 3 ler 5 yıldız güvenlikden almıştır bu faktörü de unutmayınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle birinci nesil mazda3 kullanıcısıyım. 

1. 10.000 km' de bir götürüyorsun. (Manual vites ağır bakımı 100.000 km sonra tekrar normal rutin bakımlara devam.)

2. Arabayı sıfır aldık yaklaşık sekiz sene kullandım arıza görmedim.  Km 130.000' de

3. Manual mazda3 trafikte 8.5 9 arası değişiyor. Yol ve yoğunluk normalse düzgün kullanımda düşürüyorsun. (Otomatik 4 vites daha çok yakıyor.)

4. Artık çoğu firma kendini geliştirdi bakarsan uzun km binersin. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç bakımı konusunda tabiri caizse çok kıl birisiydim. Gönül ister ki sıfır araç alıp bakımlı bir şekilde kullanalım ama maalesef ülkemizdeki vergi ve faiz durumlarındaki olumsuzluk 2.el araç almaya yönlendiriyor. Dediğiniz gibi almadan önce hem ekspertiz hem de ustasına göstermekte fayda var.  Ben araç konusunda donanım delisiyimdir. :)  Aslında 2. nesil gönlümden geçiyor ancak temiz bir 1.Nesil Dynamic donanım ile 2.Nesil 2010 model Impressive arasında 10.000 TL'ye varan farklar olabiliyor. Bu kadar fark olunca da 2007-2009 arasında kalmak zorunda kalıyorum. Bekar olsam hiç düşünmem ama evli olunca 10.000 TL gibi bir rakam bütçeyi zorluyor.

Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Araç bakarken otomatik vites seçeneğini de değerlendireceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 6 senedir üst üste en sorunsuz marka seçiliyor, buna otomatik vites kriteri de dahil ;)

Otomatik 2005 BK HB 3 üm var, silecek suyuna kadar yetkili servis bakımlı.

Bakımları tamsa, yağ değişimi periyodik olarak zamanında yapılıyorsa alınır.

Servise götürmeden arabaya bakmaya gittiniz, nasıl test edersiniz? Gidin hafif yokuş yukarı olan bir alana, trafikte durur gibi durun, vitesi D de tutun. Gaza basmadan dengede duruyorsa kaçırma yok yani şanzıman iyi durumda demektir. 2. kontrol ise duruyorken N ye alın. Sonra tekrar D ye aldığınızda hafif bir basınç [vuruntu değil aman dikkat ] hissediyorsanız bu da yine şanzımanın iyi olduğunu gösterir.

Güvenle alabilirsin otomatiklerini...

EfeAksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle siz rölantide titreme olup olmadığını kontrol edin. (Subap nedenli) Gaza basarak egzos gazının renginin olup olmadığına bakabilirsiniz. Kaput altında yağ atma, yağ kaçırma gibi durumlar var mı kontrol edebilirsiniz. Ardından yol testinde aracı sıkıştırarak motoru hakkında bilgi edinebilirsiniz. Tabi bu esnada ses geliyor mu diye de test sürüşünü uzun tutabilirsiniz. 

Yokuşta geri kaçırmama yokuşun eğimine bağlıdır. %5 derecelik eğimlerde aracım tutuyor, fakat biraz fazla eğimlerde kaçırdığını gördüm, bu şanzımanın sağlığını göstermez. Tabi düz ve hafif eğimli yokuşlarda ileri atılmak isteyecektir. Vites geçişlerindeki sarsıntı var mı bu şanzıman hakkında bilgi verir.

 

Bunun dışında aracı bir ekspertiz yerine götürüp lifte kaldırmadan da durumunu anlamak çok kolay değildir. Lifte kaldırılınca kendisini belli ediyor zaten. Boya kalınlığı ölçümü vs de yapılması gereken bir kontrol bence.

 

1. nesilin dolusu ile 2. nesilin dolusu arasında dağlar kadar fark var. Benim için en önemli fark hız sabitleyicidir mesela. Çok büyük bir konfor ve nimet. Donanımlara tekrar bakıp ihtiyacınızın olmadığını düşünüyorsanız 1. nesil alınabilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kullanım halinde , bakımları düzenli yada düzensiz yapılan araçlarda dahi şanzıman arızası yaşayan görmedim.. Büyük kaza , yada alttan hasar olmadığı sürece "Mazda Transmission is my best.." 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...