Jump to content

RX-8 Periyodik Bakımlarını Kendim Yapacağım


qwertykam
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar...

Balıkesırde ıkamet ettıgımden dolayı ufak sıkıntılarım var. balıkesırde mazda servısı yok. aracımın yag-yag fıltresı- hava fıltresı-polenfıltresı bakımlarını bu sebepten kendım yapmak ıstıyorum... sanırım bu bakımları kenkı yapan bır abımız var forumda... bu sebepten bızle engın bılgılerını paylaşırsa cok mutlu olacagım..

ayrıca http://www.mazparts.com/en/rx-8

sitesınden alısverıs yapan varmı? guvenılır ve orjınal parca satan bır yermı...

bobınler - bujıler ve kablolarını degıstırmek ıstıyorum.. ayrıca sogutma sıvısı sensorumde problemlerım var... bunları yurt dısından temın etmeyı dusunuyorum...

dıger bır konu bu sıparıslerı verirken neye gore verecegım... yanı aracım 2007 rx-8 bır kod falan varmı ornegın bobınler ıcın

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konuyu @revivo73 abi görünce yanıt yazacaktır. Yurt dışından parça alırken dikkatli olmalısın. Bu konuda Revivo abinin dili yanmıştır. 

Çok pahalı olmayan sarf malzemeleri konusunda Mazda Gören Otomotivden @okkko Okan'dan fiyat alabilirsin. Ürünleri sana kargo ile gönderebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

revıvo abıyı mesajla sık sık rahatsız ettım.. ama haklı olarak foruma yazmamı soyledı sorularımı.. bende onu beklıyorum... okan beylede tanısmak ısterım... yakın sayılırız :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar...

Balıkesırde ıkamet ettıgımden dolayı ufak sıkıntılarım var. balıkesırde mazda servısı yok. aracımın yag-yag fıltresı- hava fıltresı-polenfıltresı bakımlarını bu sebepten kendım yapmak ıstıyorum... sanırım bu bakımları kenkı yapan bır abımız var forumda... bu sebepten bızle engın bılgılerını paylaşırsa cok mutlu olacagım..

ayrıca http://www.mazparts.com/en/rx-8

sitesınden alısverıs yapan varmı? guvenılır ve orjınal parca satan bır yermı...

bobınler - bujıler ve kablolarını degıstırmek ıstıyorum.. ayrıca sogutma sıvısı sensorumde problemlerım var... bunları yurt dısından temın etmeyı dusunuyorum...

dıger bır konu bu sıparıslerı verirken neye gore verecegım... yanı aracım 2007 rx-8 bır kod falan varmı ornegın bobınler ıcın

 

Yağ ve yağ filtresi ile hava filtresini Bursa'daki İnallar Mazda Y. Servisi 'nden alıyorum cunku hem kesin orjinal parça hem de fiyatı Internettekilerle kafa kafaya hatta daha ucuza bile geliyor (!) Ayrıca müşteriye ve insana çok güzel ilgi gösteriyorlar güzel bir ortamı var ve sadece parça almaya gittiğim için farklı muamele ile karşılaşmıyorum hatta sadece parça alan kişi olarak daha çok saygı ve ilgi görüyorum gibi geliyor. Bu sebepten dolayı ilerde bir bakımı onlara yaptırmayı düşünüyorum, yani arkama yaslanıp bir gazete okuyup servisin bakımı yapmasını seyretme olayını yaşamayı düşünüyorum, eminim ki elemanları benim kadar titizdir, yani öyle alelacele değil prosedürüne uygun dikkatli şekilde yapacaklarını tahmin ediyorum.

Ancak bazı parçalarda durum farklı, 2013 Haziran gibi ateşleme bobinleri değişmeye karar verdiğimde  aldığım adet fiyatı 350TL'ydi. Amerika'da "Avondale"adlı Mazda servisinden aynı parçayı gümrük, kargo dahil 170TL'ye getirttim. Şimdiki dolar kurunda rakamlar değişiktir. İlhan'ın bahsettiği ağzımın yanması sorunu ise, Amerika'dan önce Yunanistan'da bir Mazda servisinden aynı parçayı eBay üzerinden kargo dahil 155TL'ye aldığımda oldu (onda AB old için gümrük yazmamıştı) 155TL'lik o bobinin soketlerini takarken aşırı zorlanmıştım, nitekim sonra sahte olduğu ortaya çıktı! eBay'in alıcı güvenliği sayesinde satıcıya parçaları iade ettim ve paramı geri aldım.

Verdiğin link yani http://www.mazparts.com/ düzgün bir satıcıya benziyor cunku fiyatları ve ürünleri kontrol ettim orjinal ürün en uygun fiyat düzeyinden satıyorlar, ondan daha aşağıda fiyatlar olsa "sahte ürün" satan yer diyebilirdim. Ancak sahte parça satanlar genelde ebay veya alibaba gibi ortak portalları tercih ediyorlar (onlarda kendi e-Ticaret sitesi yapacak kafa da olamayacağı için .) Mazparts kendisi sıfırdan uğramış site yapmış, o yüzden  insanları kandırmak gibi bir misyonu olacağını hiç sanmam.

Bu arada, 1-2 ay önce özelden RX-8 parça temini soran bir arkadaşla sohbet esnasında, RX-8 bujilerin de sahtelerinin satışta olduğunu gördüm. Ona cok saşırdım cunku bobin pahalı parca sahtesi iyi para getirebilir fakat buji ucuz parça, onun dahi sahtesini yaparak para kazanmaya calışmak oldukça aptalca geldi. NGK bujinin sahtesi, eBay'de dolaşıyor. Konuyu doğrulamak için NGK kendi websitesinde özel bir sayfa da koymuş ona bakabilirsin.

RX-8 için bujiyi eBay'den aldım ve aldığım ilanın linki tam olarak: http://www.ebay.com/itm/4-RX-8-NGK-Laser-Iridium-Spark-Plugs-RE7CL-RE9BT-Leading-Trailing-1-3-2004-2011-/160830716572

Bu satıcı tamamen güvenilir zaten dikkat edersen 28.000+ alıcı yorum yapmış o kadar geniş bir kitleye ürün satan kişi yamuk olamaz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abı arac 56000 km de bobınlerı degısmeme gerek varmı? bujıler degısmıs sadece... aracın dıferansıyel ve transmıssıon yagını ben degıstırdım.. (transmıssınon castrol manuel ep 80 w GL4 dıferansıyele unıversal 75 w 90 GL5 koydular dogru heralde... bende oyle bısıler hatırlıyorum gl4 ve gl5 i ).. fl22 sıvısınıda degıstırsem mı dıyorum??....

ben sımdı bobın kablo bujı hepsını değisirsem sunları alarak http://www.mazparts.com/en/rx8-ignition (6. ürün) benım rx 8 e uyarmı emın degılım :)..

ayrıca baskı balata ıcın http://www.mazparts.com/en/rx8-clutch 2. ürünü alsam nasıl olur uzun gıdermı bana ve benım rx8 e uyarmı? (aracı cok zorlayan bırı degılım arada duz yolda anı hzılanmalar yaopıyorum sadece) .. daha omru var dedıler ama bıraz uste kavrıyor debriyaj...

ayrıca son olarak sogutma sıvısının ısıgı yanıyor... bır eksılme yok dıkkat edıyorum ancak yınede benı rahtsız edıyor onuda gıdermek ıstıyorum.... onun ıcınde  http://www.mazparts.com/en/rx8-coolant-bottle en sondakı urun sensorlu olandanalayım dıyorum... 

evet revıvo abı sımdılık sorularım bu kadar :D bana bu aracı senın yorumların aldırttı... benım cerememıde burdan boyle cekersın artık :D:D:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

56bin orjinal km'si mi öncelikle ona doğrula. Unutma Almanya gibi kanun nizam ülkesinde bile 2.el araçların 3'te 1'i km'siyle oynanmış halde, Türkiye'deki durum bilinmiyor.

Benim rx'i aldığımda 112bin km'deydi ve düz yolda yüksek devire bastırınca egoztan tak diye sert bir patlama sesi geliyordu o sesin sebebine baktığımda eskiyen bobin olduğunu buldum ve o yüzden bobinleri değiştirdim. Senin araçta da düz yolda yüksek devirlere bastırıp (yani 8500 ve yukarısı) bir dene, egzostan öyle ses geliyorsa bobinlerin zamanı gelmiş olabilir.

Benim şanzuman yağını değişme sebebim de 2.vitese atarken yüksek devirde senkro sürtüyordu. Aracı ilk aldığımda arkadaşlarla gezerken o ses çıktığında rezil oluyordum cunku ya eski araba ya da acemi şöför konumunda kalıyordum. Bursa'da spor araçlardan anlayan bir usta buldum, Alman üretimi Divinol şanzuman yağı ile değişmeyi önerdi, değişim sonrası senkro sürtmesinin gideceğini umarak değiştirdik ve hakkaten sürtme gitti. Ancak 2.vites kadar önemli olmasa da, 100km/h hızlarda vites boştayken süzülürken vitesi 5.'e takarken de bazen senkro sürtüyordu, önceki kadar olmasa da o sorun hala devam ediyor onu gidermek üzere kendim birkaç litre Divinol yağ aldım ve kendim yağı yeniden değiştirerek duruma bakacaktım. Şanzuman yağı değişiminde yağı alttan vermek gerektiği ve o şekilde ekipman bir türlü bakamadığım için değişimi henüz yapmadım ancak yapmadığım o sürede 5. vites sorunu biraz daha düzeldi ve o yüzden de değişimi erteledim. Kullandığım yağ Divinol GL4 75W90.

Baskı balata için birşey diyemem benden önceki sahibi değiştirmiş. Ancak dipnot olarak şunu da iletti, değiştirmeyi yapan usta Bursa ve hatta Türkiye'deki en ünlü RX-8 ustası (kısaca Orhan Usta) olmasına rağmen değişim sonrası debriyaj aşırı sertleşmiş, önceki sahip o yüzden tekrar değiştirtmiş. Buradaki kritik nokta Orhan Usta'nın sert debriyajı "normal" sayması. Usta olsun veya başka birşey olsun bu önemli bir eksiktir. Nitekim Bursa'da olmama rağmen Orhan Usta'ya bir kez dahi gitmedim. Ancak bunda tüm bakımları kendimin yapmamın da rolü var tabi malum; hiçbir ustaya gitmiyorum .)  

Radyatör haznesini değiştirmek sensör sorununu giderebilir, ancak o konuda bilgili değilim cunku benim araçta öyle sorun yok. bobın kablo bujı olarak belli bir ürün tavsiye edemem veya kesin yorum yapamam cunku seneler zarfında ürün kodları da değişiyor. örneğin benim aldığım bobinlerin kodu sonu 100B ile bitiyordu, senin linkteki 6.üründe ise 100C ile bitiyor aradaki fark nedir onu bilmem, araştırmasını yapmak sana düşüyor. Bu arada yorumlarıma dikkat; örneğin "2013'te şu şu satıcıdan şu bujiyi aldım uygun fiyattı ve bujiler orjinal çıktı satıcı güvenilir" diye yorumum var fakat bu aynı bujiyi sen de al şeklinde tavsiye anlamında deil aslında; sadece yaşadığım durumu anlatma şeklinde. Senin RX-8 başka şehirde, önceki sahipleri başka kişiler vs. vs. geçmişi farklı o yüzden benim RX'te güzel çalışan parça senin RX'te belki güzel çalışmayabilir. Bir iddia var, RX-8 motorları tamamen elle üretildiği için her biri diğerinden farklı diye ki o da doğru.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arac 56000 km. de ona dedıgınız gıbı ozllıkle bakım... ılk sahıbı pılotmus 2011 de 20.000 km. de almıslar 2. sahıbıde. bende 55.000 de aldım.. ıkı servısede goturup gosterdım.. orjinal motor zaten.. 2009 tuvden gectıgınde ılk sahubu 2000 kusur km. de tuve sokmus. alındıgından berıdırde zaten kaskoluymus arkadasın sıgorta acentesınden baktık.. oyle karar verdım zaten... ayrıca servıs bakımlı oldugundan dolayı gerıye donuk tum bakımlarının ve gelıs km. lerını aldım... yanı km sının orjınal oldugundan emın sayılırım..

hayır yuksek devırlerde herhangı bır patlama sesı olmuyor. Servıstede degısmene gerek yok dedıler ama ben yıne bellı bır km. yaptıgından dolayı kararsız kaldım.. ama bobın degıstırme olcutumuz buysa, herhangı bır patlama sesı yok.

herhangı bır surtme yok vıteste.. vıtes gecıslerı cok rahat... bu arada bende sıze servıstekı halıl ustanın tavsıyesını soyleyeyım.. ust vıteslerde ozellıkle debriyaja sonuna kadar bas dedı.. serıes 1 de sanzumanda sıkıntı yaratabılıyormus.. belkıde sızın 5. vıtes problemı boyle baslamıs olabılır.. debriyaja sonuna kadar basmamızı onerdı... differansıyel yagınıda 30.000 km de bır degısmemı onerdı... arac 55000 de. ancak cıkan yag sımsıyahtı... mıknatısta bırcok pıslık toplanmıstı... pek pahalı bırsey degıl degısmenızı onerırım..

abı bende bana en yakın usta orhan usta oldugunda parcaları yurt dısından getırırsem orhan ustaya gotureyım dıyodum... ama sen bana ders verırsen (yag degısımı, yag fıltresı, hava fıltresı, polen fıltresı,bobın degısımı, bujı ve kabloların degısımı) kendım yapayım dıyorum :) baskı balata ıcın orhan ustaya gıderım dıyodum yada bursadakı orjınal mazda servısıne...

yurt dısından sıparıs uzerıne sunu merak edıyorum sadece bujı bobın kablo sıparıs ederken aracımıza uyup uymadıgını nasıl anlarız... yanı bellı bır kod veya sası nosunu bır yere gırıp bır kod bulup buna gore sıparıs mı edıyoruz? yoksa bobın bujı serıes 1 ve 2 ıcın fark etmıyor tumu bırbırıne oluyormu?

cevapların ıcın cok teskkurler tekrardan abi...

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bobin değiştirme ölçütü o değil, sadece benim araçta öyle bir problem yaşadığım için sorunun kaynağı bobin olduğu için değiştirdim. Ancak tabi o sorunu aracı aldığım 112 bin km'de yaşadım. Bobin ömrü 100bin km deniliyor.

5. vites sorununda debriyajın rolü yok, cunku benim araçta sadece debriyaj balatası değil, debriyaj hidrolik silindirini dahi değiştirdim, zamanla o parça da eskimişti cunku. Debriyaj şu anda süper basıyor. Bir de  sadece "vites boşta süzülürken" 5'e geçerken o sorunu yapıyor, yani vitesli hızlanma esnasına yapmıyor, şöyle diyeyim 4.viteste normal (3-4bin rpm) veya yüksek (8bin+ rpm) hızlandıktan sonra 5'e nasıl atarsam atayım sürtmüyor. Zaten o pozisyonda da sürtüyor olsaydı muhakkak ciddi başka bir bakım yapardım. 

Benim diferansiyelde sorun yok cunku şanzuman yağ değişimini yapan usta onu da değiştirdi, aynı yağ yani Divinol GL4 75W90 ile. Diferansiyelde neyseki sorun yok.

Bahsettiğin değişimlerle ilgili RX-8 kullanım kitapçığında tüm bilgiler şekil ve çizimleriyle mevcut ki ben de oradan yararlandım. Örneğin yağ filtresinin nasıl sıkılacağı prosedürü veya alt yağ vidasının nasıl sıkılacağı, kullanılacak rondela nasıl olmalı gibi herşey o kitapçıkta var. Kullanım kitapçığı aslında göründüğünden daha önemli cunku bir düşününce arabayı tasarlayan kişilerin Mazda'nın bastığı kitap .)

Parça uyumu için çok sorun yaşamamıştım, Amazon.com 'da parçayı alırken sistem zaten benim araçla uyumlu olup olmadığını otomatik iletiyordu. Ancak Amazon dünyanın ilk ve en büyük eTicaret sitesi fakat diğer sitelerde de hep uzun uzun listeler oluyor hangi model RX-8'e uyar uymaz diye onları inceleyeceksin, ben öyle yaptım. Bakımı kendin yapacaksan işçilik sadece mekanik değil, bu şekilde masabaşı işçiliği de var. Series II olayıyla hiç ilgilenmiyorum birşey diyemem.

Benim aracın resmiyle sonlandırayım gönderiyi. Aracın ufak tefek sorunları vardı ancak 2013'te hepsini bir hallettim bir daha hiç sorun çıkarmadı. Aracın tek kazası sağ ön camurluk ucundan 1, ön tamponun tam ortasın 1 olmak üzere 2 tane, yandan arkadan veya alttan fabrikadan çıktığı gibi

3P58PA.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Revivo kardeşime parca soran benim :) İzmir de yetkili servis olmasına rağmen bana oldukça uzak o yüzden basit bakımları kendim  yaptırıyorum sonuç da başında olduktan sonra çok zor işlemler deyil genellikle okan dan alıyorum parçaları ( muğla yetkili servis ) ama bu sefer bujileri e-bay dan aldım revivo nun önerdiği satıcıdan sorun cıkmaz sanırım güvenilir satıcı yorumlar güzel  servis de buji fiyatı 480 tl indirimli kampanyalı hali, e-bay da 250 tl güvenilir tamirci varsa basit işlemler dışarda yaptırılabilir yada mecburiyetten olursa .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Revivo kardeşime parca soran benim :) İzmir de yetkili servis olmasına rağmen bana oldukça uzak o yüzden basit bakımları kendim  yaptırıyorum sonuç da başında olduktan sonra çok zor işlemler deyil genellikle okan dan alıyorum parçaları ( muğla yetkili servis ) ama bu sefer bujileri e-bay dan aldım revivo nun önerdiği satıcıdan sorun cıkmaz sanırım güvenilir satıcı yorumlar güzel  servis de buji fiyatı 480 tl indirimli kampanyalı hali, e-bay da 250 tl güvenilir tamirci varsa basit işlemler dışarda yaptırılabilir yada mecburiyetten olursa .

Aynen. Önerdiğim satıcı eBay'de AutoPartsSupplyGroup rumuzlu satıcı ise güvenilir. Bu arada arşivde 2013'te bakımını yaptığım hava emiş borusu resmi de çıktı:

J69MlB.jpg
(resim boyutu: 90kb)

Bu parçanın üstündeki 3 adet L şeklindeki boruyu yeniledim cunku soldaki 2'si tam ortadan kırıktı. Büyük ihtimalle sandık motor değişirken kırılmış olmalılardı ve üstünü yapıştırıcı ile kapatmışlardı. Bu parçaları Ankara'da bir Mazda Y. Servisinden aldım ve fiyatı oldukça uygundu, y.dışından getirtsem kesin pahalıya gelecekti ayrıca kargoda yine kırılm ihtimali bile olacaktı. Buradan şu sonuç çıkar: En iyi parçanın nerde hangi şehirde olacağı diye birşey yok, en uygunu kendiniz buluyorsunuz. Buji kablolarını eBay'den almıştım arşivden onun da resmi çıktı.

OBb5L5.jpg
(resim boyutu: 170kb)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

11 Kasımda verdiğim buji sipariji bugün elime ulaş dı bujiler orjinal sorunsuz  revivo nun söyediği satıcıdan aldım güvenilir satıcı öneririm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...