Jump to content

LPG'li Otomobillere Olan Talep Azalıyor !


Efebey
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

 

LPG'li araçların oranı, geçen yıl yüzde 41,4'e düşerken, bu yılın eylül sonu itibarıyla yüzde 40,6'ya kadar geriledi.

LPG'li otomobillerin toplam otomobiller içerisindeki payı 2004-2013 arasında yüzde 182 artarken, bu trend 2014'ten itibaren tersine dönmeye başladı. LPG'lilerin oranı, geçen yıl yüzde 41,4'e düşerken, bu yılın eylül sonu itibarıyla yüzde 40,6'ya kadar geriledi.

AA muhabirinin Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden derlediği bilgilere göre, LPG'lilerin payı, 2004'te yüzde 14,7 seviyesinde bulunurken, bu oran hızla yükselerek 2013'te yüzde 41,5'e çıktı.

LPG'li otomobillerin payındaki artış oranı, 2004-2013 arasında yüzde 182 olarak gerçekleşirken, bu ivme 2014'ten itibaren tersine döndü. Söz konusu oran, 2014 sonu itibarıyla 41,4'e, bu yılın eylül ayı itibarıyla da 40,6'ya geriledi.

Son 12 yıllık dönemde payı en çok azalan benzinli otomobiller olurken, 2004 yılında 75,2 seviyesinde yer alan benzinlilerin payı, bu yılın eylül sonu itibarıyla yüzde 27,9'a kadar düştü.

Söz konusu dönemde, LPG'li araçlara talep hız keserken, dizel otomobil ise sürücülerin yeni gözdesi oldu. 2004 yılında dizel otomobillerin toplam otomobiller içerisindeki payı yüzde 4,7 seviyesinde bulunurken, bu oran ağustos sonu itibarıyla yüzde 31,1'e yükseldi.

- Petrol fiyatları en düşük seviyelerde

Brent petrolün varil fiyatı, petrol arzındaki artışın yanı sıra dünyanın en büyük ikinci ekonomisi olan Çin'in büyümesine ilişkin endişelerin yükselmesiyle 43,97 dolara gerileyerek ağustos sonu itibarıyla, 6,5 yılın en düşük seviyesini görmüştü. Brent petrol fiyatları kasım ayı itibarıyla da 50 doların altında seyrediyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ankarada 4.31 den benzin alıyorum çoktan taktırmam gereken lpg yi şimdilik bu yuzden taktırmadım. 5 e yaklaşırsa anında yapıştırırım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

LPG li araçlara yapılan muamele ( parka almamak, servisin her suçu LPG ye atması v.s. ) ve benzinin ucuzlaması bu eğilime sebep olmuş olabilir. Dizel araçların da artık çok daha kolay erişilebiliyor olması da etken. Eski bir LPG kullanıcısı olarak şikayet olduğum 2 şey vardı

  1. Sık karşılaşılabilecek ayar veya arıza durumu
  2. Muayene sırasında yapılması gereken ek işler.

Bunların birincisi daha etkendi ama temel olarak bu iki sebepten dolayı LPG'yi terk ettim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence en büyük sebebi benzinli turbo motorlar.

+ 1 Dikkatli kullanıldığında gerçekten az yakıyorlar. Octavia 1.2 105 bg ile ortalamada 5.0 litre ile gezenler var niye tüp taktırsın ki?

Diğer etkisi ise satışları artan turbo benzinlilerde lpg çok sağlıklı uygulanamıyor, o kısmı da var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tsi motorlar evet normal benzinli araçlara göre az yakıyor. fakat bir de kesim var mesela 5 litre yakan kesim. onlar bisiklet sürsünler.

çünkü 3 bin deviri geçmeden dahi o araç normalde 7 litre civarında yakıyor.  5 litre yaktıran adam bence bisiklet sürsün daha zevkli onun için

en azından bedava gider.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, M.E.G :

 

+ 1 Dikkatli kullanıldığında gerçekten az yakıyorlar. Octavia 1.2 105 bg ile ortalamada 5.0 litre ile gezenler var niye tüp taktırsın ki?

 

Diğer etkisi ise satışları artan turbo benzinlilerde lpg çok sağlıklı uygulanamıyor, o kısmı da var.

Evet haklısın Mustafa, turbo ve/veya direk enjeksiyonlu motorlara uygulama sıkıntılı olduğu için sayı düşmeye başladı. İnsanlar da artık acaba veya problemlerle uğraşmak yerine dizele dönüyor. Turbo dan sebep Tork da hoşlarına gidince sayı gittikçe artıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tsi motorlar evet normal benzinli araçlara göre az yakıyor. fakat bir de kesim var mesela 5 litre yakan kesim. onlar bisiklet sürsünler.

çünkü 3 bin deviri geçmeden dahi o araç normalde 7 litre civarında yakıyor.  5 litre yaktıran adam bence bisiklet sürsün daha zevkli onun için

en azından bedava gider.

İstediğinde yakıt ekonomisi sağlayabiliyor mu? Evet... Bastığında da gidiyor mu? Evet... Yavaş sürmüş hızlı sürmüş, bisiklet sürmüş, koşa koşa gitmiş önemli değil benim açımdan :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

31 dakika önce, M.E.G :

 

İstediğinde yakıt ekonomisi sağlayabiliyor mu? Evet... Bastığında da gidiyor mu? Evet... Yavaş sürmüş hızlı sürmüş, bisiklet sürmüş, koşa koşa gitmiş önemli değil benim açımdan :)

 

 

Siz kendinizce haklisiniz bende asla 3 kurus az yaksin diye 75 bine bos octavia 45 bine bos polo alip binmem. 

Yada bu paralari odeyip harika 5 litre yakiyorum diyip metropol trafiginde benzini bitmis sahin gibi sag seritte 40la gidemem. 

Donanimli baska bi arac alirim lpg takarim buda benim fikrim. Lpg sanildigi kadar kotu birsey degil marka ve usta secmeyi bilmiyor insanlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

31 dakika önce, M.E.G :  

İstediğinde yakıt ekonomisi sağlayabiliyor mu? Evet... Bastığında da gidiyor mu? Evet... Yavaş sürmüş hızlı sürmüş, bisiklet sürmüş, koşa koşa gitmiş önemli değil benim açımdan [emoji4]

 

 

Siz kendinizce haklisiniz bende asla 3 kurus az yaksin diye 75 bine bos octavia 45 bine bos polo alip binmem. 

Yada bu paralari odeyip harika 5 litre yakiyorum diyip metropol trafiginde benzini bitmis sahin gibi sag seritte 40la gidemem. 

Donanimli baska bi arac alirim lpg takarim buda benim fikrim. Lpg sanildigi kadar kotu birsey degil marka ve usta secmeyi bilmiyor insanlar.

Ben orada turbo motorların özelliğinden bahsettim marka önemli değil. Bmw 1.20 ile şehir dışı 6.0 litre yakıyorsunuz 115-120 ile ama bastığınızdada hız limitörünü iptal ederseniz 260 a oturuyor ibre.

Benzinli mazda3 ' de 13-14 litre, dizel mazda 3 te yer yer 10.2 litre şehir içi ortalamasıyla geziyordum istediğim zamanda şehir dışı 3.8 leri gördüm ;) Hızlı gitme veya 40 ile sağdan gitme meselesi değil söylemek istediğim, isteğe cevap verebilme. Anlatabilmişimdir umarım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ihtiyaç olduğunda az yakması çok güzel :) benim beynim işin o tarafına hiç geçemiyor. uzun yolda hız sabitleyici le 120 ile yol gittiğim çok olmuştur.

ama şehir işi agrasif sürekli.

bu arada mazdanın dizeliyle 10.2 lite şehir içi ortalaması yapan bir adamın ki bu ortalamayı bulmak için çok çok agrasif araç sürmek lazım yavaş sürersem ne oluru pek düşünmemesi lazım. :) 

yani ben o yavaş gidince ne oluru hiç düşünemiyorum. hızlı olsun tüp takılabilsin sürekli yüklenerek sürsen bile 30 kuruş yaksın benim mantık bu.

ama sizde haklısınız sizin gibi düşünen bir ton insan var benden biraz az var sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ihtiyaç olduğunda az yakması çok güzel [emoji4] benim beynim işin o tarafına hiç geçemiyor. uzun yolda hız sabitleyici le 120 ile yol gittiğim çok olmuştur.

ama şehir işi agrasif sürekli.

bu arada mazdanın dizeliyle 10.2 lite şehir içi ortalaması yapan bir adamın ki bu ortalamayı bulmak için çok çok agrasif araç sürmek lazım yavaş sürersem ne oluru pek düşünmemesi lazım. [emoji4] 

yani ben o yavaş gidince ne oluru hiç düşünemiyorum. hızlı olsun tüp takılabilsin sürekli yüklenerek sürsen bile 30 kuruş yaksın benim mantık bu.

ama sizde haklısınız sizin gibi düşünen bir ton insan var benden biraz az var sanırım.

Kendim için konuşmuyorum ki her kesime hitap edebilmesini söylüyorum. Benim açımdan güvenlik, performans ve sürüş dinamikleri önemli. Yakıt onlardan sonra gelir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...