Jump to content

2.Nesil Mazda 3 e Hidrojen Yakıt Sistemi


Uluç Pulat
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese merhaba,

Size internette bulduğum sonra test ettiğim ve sonra arabama taktırdığım bir sistemden bahsetmek istiyorum çünkü biliyorumki bir coğunuz benim gibi yakıttan şikayetçi :)

Bu sistem 1 elektroliz ve 3 adet bidon gibi bisey birde cihazdan olusuyor.Amacı eklediğiniz suyu hidrojen ve oksijen diye ayırıp oksijeni doğaya hidrojeni motora vermek.Torku hissedilir derecede arttırdığı için (40 civarında arttı benim mazdada) yakıt tüketimini baya bir düşürdü.

 

Sistemi maltepede kuruyolar fakat başka şehirlerdede şubeleri varmış sadece istanbul değil ayrıca kurulu sistemleri var ben gittim 1 saat arabaya bağladık kurumları temizlesin diye ara ara gittik tam gaz verdik 1 saat sonra tabi çok az temizlendi 1 saat az bir süre ama aracım 5. viteste yaptığı silkelemeleri yapmadı.

Sizde gidip ücretsiz test edebilirsiniz ayrıca A sınıfı bir yetkili servisten aracın motoru iyi durumdadır bir sorunu yoktur yazısı alırsanız ve cihazı taktırırsanız motor garantisi veriyolar 100 de 20 nin altında yakıt tasarufunda cihaz iade garantisi veriyolar.

Tüketime gelince ben biraz sert kullanırım hatta baya sert 1 depo ile kışın 370 civarı yol yapardım şehir içi şimdi 470 yaptım depoyu dün akşam fulledim cihazın gücünü biraz daha arttırdım bide böyle denicem.

Cihazın çalışma prensibini filan tam bilmiyorum ama deneyim konusunda sorularınıza cevap verebilim.

Bilmiyorum forumda yasakmı ama taktırmak isteyene mazdaclubtr adına konuştum indirim yapıyolar sağ olsun mustafa abi benim aracıma çok özenli davrandı şuana kadar bir çok araca takmışlar ama ben bizim mazdaclubtr için ayrıcalık istedim bize fiyat ve sıra konusunda elinden geldiği kadar yardımcı olucak :)

İletişim ve sorularınız için mustafa beyin telefonunu verebilirim.

Telefonu burdan aldığınızı söylerseniz indirim yapıcak.

Mustafa bey : 0532 549 00 00

IMG-20151115-WA0008.jpg

IMG-20151115-WA0010.jpg

IMG-20151115-WA0009.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yukarıda linkini paylaştığım konuda birisi de hidrojen yakıt tasarruf cihazları hakkında bilgi istemişti ve aynen bunu yazmıştım.

 

22.11.2015 11:51:24, emekli :

arkadaşlar merhaba herkese iyi pazarlar diliyorum benzinli araçlarda chip tuning yapmanın hiçbir avantajı olmadığını görüştüğüm birçok firmanın tavsiyesi olarak kabul ettim ve vazgeçmiştim güç artırımının mutlaka olacağını motorda oynamaların olabileceği fakat çok masraflı olduğunu onun yerine yeni bir aracın alınmasının daha karlı olacağını söyleyen ustalar var, sıvı hidrojen olayına gelince 2 yıl önce  denizli' de klima yakıtı olarak su kullanılan bir sistem bulduklarını yani klima çalışırken yakıt yakmıyor   özel yapılan su deposundan suyla çalışıyormuş ilk önce pejo minibüslerde denenmiş tam not almış belkide daha da geliştirilip yakıt olarak kullanicak olabilir mi                                                                                                                                                                                   

Konu gereğinden sapmış ama bu yanlış bilgilere de açıklama yapmak gerekiyor. Hidroljen yakıt tasarrufu adlı cihazı araştırdım zamanında. Kandırmacadan başka bir şey değil. Yukarıda bir üyemiz de detaylıca yazmış zaten. Elektroliz uzun süren bir işlemdir. Ve bu elektroliz sonucu üretilen hidrojen az, en azından motorun harcadığı yakıt hava miktarının yanına yaklaşabilecek oranda değildir. Hadi diyelim bu elektroliz işlemini hızlandırdık ve motora gerektiği miktarda verebiliyor bu sistem. Bu sefer de aracın alternatöründen çekeceği güç, bu gücü oluştururken harcanan yakıttan daha fazla olacaktır. 

Yani her halukarda tasarruf sağlayamacaktır. Bu iddiaların oluşmasının sebebi ise motorun hava-yakıt karışımının fakirleştirilerek tasarruf yapıyormuş gibi lanse edilmesidir. 

 

Takdir sizin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İsteyen gelip aracımın tasarrufunu seriliğini deniyebilir  ayrıca 9.5 amperde kullanıyorum bunda bile gayet yeterli ayrıca yavaş bir cihaz değil kaç saniye sonra devreye girmesi gerektiğini bile hesaplayan bir cihaz istediğiniz gibi ayar yapabiliyorsunuz.Ayrıca motorun normal hava akışını kesmeden içeri hidrojen veriliyor yani tamamını karşılamasa bile içerdeki patlamalar artıyor gözümle gördüğüm değişime Nasıl yalan diyorsunuz anlamadım ama Pendik Marina'da çalışıyorum isterseniz gelin test edelim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir bardağa sabunlu su koyarlardı sonra hidrojen çıkışını bardağın içine daldırırlardı. Oluşan köpükleri çakmakla patlatırlardı. Esaslı bir patlama sesi duyulurdu. O zamanlar pek verimli değildi bu işlemler, çok sorun yaşayan insan tanıyorum. Belki sizinki daha teknolojik, daha sağlam yapıdadır. Zamanla göreceğiz siz de bu konuya sürekli son durumunu güncellerseniz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazdıklarımı okumadığınız belli.

Hidrojen atomlarının bağı çok kuvvetlidir, su ile 12 V* 9 A = düz hesap 120 W ile gerekli miktarda hidrojen oluşturulamaz. Enerjinin korunumu, termodinamik kanunlar gereği harcarken kullanılan enerjiden fazla bir tasarruf sağlanamaz. (elektroliz için gerekli elektrik üretilirken yakılan ekstra yakıt bu durumda.) 

Saniyede litrelerce hava çeken bir motora bu sistem yeterli miktarda hidrojen sağlayamaz sonuç olarak. Yakıt ekonomisi sağlamasını da aracın haritasını değiştirerek ve belirli oranlarda fakirleştirerek sağlar. 

Konu ile ilgili yurtdışında bir çok araştırma mevcut. Makalelere bakabilirsiniz. Bu sistemi kullanan ilk siz değilsiniz, son da değilsiniz. 

Lpg konumda da yazdım, herşeyin düzgün sorunsuz gözükmesi o sistemin doğru kararlı düzgün çalıştığı anlamına gelmez. 

http://www.autoblog.com/2008/08/29/read-carefully-before-you-retrofit-your-car-with-hydrogen-fuel-i/

 

http://www.popularmechanics.com/cars/a3983/4310717/

 

http://www.autoblog.com/2008/08/04/why-on-board-hydrogen-generators-wont-boost-your-mileage/

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yakılan etraftakiler derken cihaz gucunu aküden alıyo dediğim gibi size teorik olarak hiç bişey sunamam Mustafa beyi arayın ben pratikte konuşuyorum aracımın Torku arttı yakıtı düştü kış aylarında şehir içi 9.5 litreyi tutturan varmı İstanbul'da dur kalkta aracımda 225 45 17 lastikler var . Size yardımcı olması açısından üründen bahsettım ve gerçekten işe yarayan bi ürün denemeside bedava neden bu kadar karşısınız anlamadım :) yakıt dümenseler Torku yeter az önce eve gelirken yeni 1.16 d ile dalga gectim sırf sizin için yarın 0-160 videosu çekicim hava güzel olursa :)

Ayrıca firmanın sitesinde videosu var ateşlemeyi hidrojen ile yapıyorlar 1 dakika Metale birşey olmuyor sonra oksijen cıkışıyla birlikte hidrojeni bağlıyorlar metal eriyip turuncu oluyo hem ürün dediğiniz gibi olsa noterden tasdikli motor ve iade garantisi verirmiydi ?

hemde motoru temizleme garantisi var dediğim gibi gidip 1 saat aracı bağladık rölantide o sistemle çalıştı egzosttan bir sürü pislik attım sonra aracın silkelemedi filan geçti

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben gerçekleri yazdım, takdiri millete kalmıştır. Zorla kullanma ya da zorla kullan denemez. 50-75bin km. sonra motordaki sesleri bildirirseniz sevinirim. İyi akşamlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motorda kullanılan yakıtın tamamı hidrojen olmadığından bir kısmı da benzin olduğu için benzin tüketimi azalır mantıklı. Zaten tamamen hidrojen yaksa motor 5000 km de aşınır. Önemli olan Mutlu Tekir'in dediği gibi 50-75bin km sonra durum ne olacak. Motor garantisi veriyor ama kaç km bu da önemli.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tariki günden güne iyileşen motordaki farkları bildiririm :) ayrıca bozulsada elimde garanti var motorda çıkacak tüm sorunlar firmamıza aittir yazıyor tüketiciye resmen her turlu koruma sağlanmış şimdi. İşe gitmek üzere çıkıyorum hava güzelse video çekicem

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 - 6 sene once duymustum bunu ilk kez. Arada sirada uyanik birileri yeniden bir furya baslatip satiyor bu kitleri. Hocam eger parani geri alabiliyorsan hic bekleme hemen iade et. Yeni bir sey degil bu. Internette HHO Hyrogen Generator Kit diye aratirsan bir suru ilan var.  100 dolar ile 500 dolar arasinda degisiyor. Ne tutturabilirlerse artik. Tork 40 artti demissin. 40 Nm kastediyorsun herhalde. Dyno'da mi olctuler bunu? Oncesi ve sonrasi grafik var mi? Elektroliz ile suyu ayristirmak zor birsey degil. Okulda kimya dersi deneyinde yapilabilecek bir sey bu. Ancak bu taktigin cihazin uretecegi Hidrojen miktari cok, cok ufak. Harcadigin elektrik enerjisine degmez. Gereksiz yere alternatore fazla mesai yaptiriyorsun. 

Motor garantisi veriyorlar demissin. Motor giderse OEM sandik motor mu alip bunu serviste taktiracak? O sure zarfinda sana baska bir araba mi verecek? 

Eger bunu satan usta bu cihazin gercekten faydali olduguna inaniyorsa o adam usta falan degildir. Bozuk sigorta bile degistirmem o dukkanda. Tavsiyem en kisa zamanda cikartip parani geri iste. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 gün önce tıra bile taktılar ayrıca eve Dyo'n testleri var Honda civic sahibiyle konuştum 125 hp lik Honda eco modda 99 hp 169 tork üretirken 103 hp 211 Torka çıkmıştır Honda bakışını arayıp ilk ölçümlerin fabrika verisi farklı olduğu sorulduğunda fabrika verilerinden farklı olabileceği ve aracın ürettiği gücün 100 de 40 ının fazlasında mekaniğe zarar vermiceğini söylemiş ben denedim fark gördüm hızım devirlenmem  alt devirlerdeki gücüm arttı yakıtım düştü bende sizlere faydalı olması için paylaştım ben satıcı değilim dediğim gibi isteyen gider dener denemek bedava ayrıca 90 yılında biri çıkıp lpg dese onada laf edersiniz şimdi araçlar fabrika çıkışlı LPG'li :) aracımı seviyorum benzin fiyatlarının bizi ayırıp az yakan ruhsuz bir arabaya binmemek için hem tasarruf yaptım hem aracımın ruhuna ruh kattım size taktırın demiyorum ama bari denemiş birine saygı duyun yok gözümle görmeden inanmam diyorsanız denemesi bedava ister gidersiniz cihazı denersiniz isterseniz benim aracımda gelip görebilirsiniz.Sonuçta ben satıcı değilim kullanıcıyım aracımda bir sorun olsa buraya gelip abilerimi kardeşlerimi neden zor duruma sokiyimki ayrıca Uğur abi 6 yılda neler değişmiyorki ben internette izledim Türk'ler yapmış pet şişe ile yapıyorlar beyin yok ayar elle yapılıyor benim taktırdığım elektronik elektroliz seviyesi su seviyesi akünün kaç amper güç ürettiği cihazın ne kadar ürettiği herşey cihazda mesela bugün aracı park ettim su seviyesine bakıyım dedim cihaz otuyor 9.5 amper e ayarlamıştım fazla sıkıştırdım aracı çok yüksek diye hata verip kendini 6.5 e çekmiş benim onaylamamı bekliyordu .

Birde Mustafa beyin söylediğine göre cihaz benim harcadığımdan çok daha fazla hidrojen ve oksijen üretiyor hamde küçük cihazı taktırdım ben Nissan 350z e bile takılmış Face sayfasında gördüm tıra bile takmışlar hem bu cihaz işe yaramasa günde kim bilir kaç km yol yapıyorlar taksiciler var taktıran

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ürünü kullanıyorsunuz, tanıttınız, katkınız için sağolun ama bazı sözler üzerine de yorum yapmamak elde değil.

" ayrıca 90 yılında biri çıkıp lpg dese onada laf edersiniz şimdi araçlar fabrika çıkışlı LPG'li "

Ben size mühendislik açısından doğruları söylüyorum, siz vatandaş bakış açısıyla hala körü körüne savunuyorsunuz. Bir düşünün bakalım Hidrojen Yakıt Hücresi (Hydrogen Fuel Cell) ile çalışan araçlarda neden bu sistem yok? Olsa ne güzel, niye boşu boşuna hidrojen almak için istasyon arayalım değil mi?

Zamanında da sonsuz enerjiyi buldum diye ortaya çıkan bir sürü şarlatan vardı, hala arada sırada tek tük çıkıyor, bilmeden etmeden.. Bilgilendikçe insan bu tür deli cesareti azalıyor. bu sistemleri de şuna benzetiyorum, biri kuyuya taş atıyor, mahallenin delileri de beraberinde atlıyor misali.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Senin aracin dyno testi varsa resmini koyabilir misin? Cunku 40 civari bir artis oldu diye bahsediyorsun.

Ben sana saticisin demiyorum zaten yanlis anlama. Urunden memnun kaldigin belli. Umarim pisman olmazsin. Ancak bu iddialarin desteklenmesi icin kontrollu bir ortamda olculmesi gerekir. Bundan kastim guc artisi icin Dyno uzerinde olcum, Yakit tuketimi azalisi icin ise yine Dyno uzerinde harici faktorlerin kontrol altina alindigi bir ortamda olcum (yani hava sicakligi , yol durumu, surus hizi, surucu vb gibi faktorlerin etki etmemesini saglayarak).

LPG’ye neden laf edeyim? Ben Turkiye’deyken LPG’li aracimiz vardi :) Her sistemin avantaji ve dezavantaji var. Araci kullanma amacina, butcene gore son derece faydali bir secim olabilir LPG de.

1.5 – 2.0 litre hacimli atmosferik bir arac rolantide bile dakikada yaklasik 300-400 litre hacminde oksijen yakar. Atmosterik bir aracta motor zaten yeteri kadar oksijeni aliyor. Bu sistem nasil benzinli motoru daha verimli hale getiriyor? Benzin miktarini azaltip onun yerine Hidrojen mi gonderiyor silindir odasina? Eger gercekten air/fuel oranini degistiriyorsa aman dikkat derim. Motorun parcalarini karterden toplayabilirsin. Ama yok air/fuel oranini degistirmiyor ama benzinin daha iyi yanmasini sagliyorsa o zaman benzin sarfiyatini nasil azaltiyor? Hem yakit tasarrufu, hem guc artisi, hem de emisyonda azalis olmasi mantikli gelmiyor bana. 

Bir de genel bir yorumum olacak. Burasi internet. Buraya yazilan bir hususta baskalarinin gorusunu belirtmesi son derece normal. Herkesin seninle ayni goruste olmasini bekleyemezsin. Cunku burada cok ciddi bir iddia var. Boyle bir durumda daha detayli bilgi kanit istenmesi ve supheyle yaklasilmasi son derece dogal. Bu Mustafa beyin dukkaninin ismi nedir? Bir websitesi var mi? Veya Facebook sayfasinin linki nedir? Bu kitleri nereden aliyor? Turkiye’de mi yapiliyor yoksa Cin’den mi geliyor? Biraz daha bilgi ver ki herkes bilgilensin. Tipki senin gibi benim de bir cikarim yok bu isten. Eger bu usta bahsettigin rakamlarda ki guc artisini ve yakit tasarrufunu ispat ederse ben de sozumu geri alip senin nezdinde ozur dilerim. Zaten buradaki herkes dukkaninin onunde siraya girer. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Neyin kabul etmediğinizi anlamadım hidrojen az üretiyo diyorsunuz bende diyorumki 10.0 amperde yakıt tüketimi artıyo 8.0 idealim yani bu demekteki cihaz ihtiyacım olandan fazla hava içeri verip yakıtı arttırıyor.

basştada dediğim gibi size teorik açıklama yapamam Mustafa beyi ararsanız kafanızdaki soruları belki yanıtlayabilir ama ben size gözlemlediğimi söylüyorum yakıt tüketimi düştü hızı ve ivmelenmesi arttı yokuşları vites düşürmeden çıkıyorum denemek isteyen Mazda 3 sürücüsü varsa gelsin kendi aracını kullansın sonra benimkini kullansın zaten farkı görüp sizinle paylaşacaktır :) gözümle gördüğüm şeye yalan demeniz tuhaf geliyo bana birde neden denemeden bilmeden kesin yalandır damgası yapıştırdığınızı anlayamadım 

Ayrıca tamamen hidrojen değil benzine ek hidrojen nemde aracın normal hava kanalları kapanmıyor yani hidrojen karşılamasalardı motor boğulacak değil

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yalan diyorum çünkü yüksek makine mühendisiyim, şu anda doktora yapıyorum. Motor ve motorda yanma ve motorda yakıtlar üstüne 5 den fazla ders gördüm, üstüne lpg konusunda bir çok araştırma yaptım, bunların bir kısmını da forumlarda paylaşıyorum. 

ve siz hala hissetmekten, teorik olarak açıklayamamaktan bahsediyorsunuz, o kadar odaklanmışsınız ki açıklamaya kalksam zaten ne anlayabilirsiniz ne de burası yeter, ne de siz fikrinizden vazgeçersiniz. O nedenle size iyi kullanmalar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim Dyo'n testim henüz yok yaptırmayı düşünüyorumda acelem yok Honda sahibinin var ama sonuçta ben yaptırmadığım için bende tam güvenemedim ama taktırınca fark baya hissedilir.

tüketime gelince aracı alt devirlerde daha canlandırıyor araştırdığım ve bir fizik öğretmenine sorduğuma göre hidrojen soğuk bir gaz bu yüzden içeride daha çok patlama yapıyormuş ondan dolayı beygiri arttırmıyor son hızı arttırmıyor ama ara hızlanmalarda ve alt devirlerde aracın gücü arttı turbolu araçlara daha çok hava girişi olduğu için büyük cihaz takılıyor yani mesela benim aracıma küçük cihaz yeterliyken 1.4 tsi golf gibi motorlar yada 1.4 tdi üstü dizellere büyük cihaz takılıyor nedeninde sizin dediğiniz gibi motor için yeterli havayı karşılayamamasıymış

Hidrojenenerji.com Face tepe ücret enerji diye grup var istediğiniz bir aracı sorun size zaten taktıran müşteri numarası verip görüştürüyor zaten sıra var 18 kişi vardı sağ olsun beni öne aldı ve pazarını bana ayırıp montajı yaptı

Şu otomatik düzeltmenin azızliği ucr enerji ve hidrojen yakıt sistemleri diye grup var orda o Honda'nın Dyo'n sonuçları var takılan bütün araçlar var

Bende çok okuyanmı çok gezenmi bilir diyorum ve teşekkür ediyorum :)

gözl gördüğüm birşeyi açıklasanızda fikrim değişmez haklısınız

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda işi bilmiyor bence. 9.5 milyar dolar harcayıp %20 yakıt tasarrufu sağlayıp 10-15 nm tork arttırabiliyor atmosferik motora. Arkadaşlar 100 -500 dolar ücretlere hiç bir zarara uğratmadan 40 nm tork artışı sağlıyorlar ve yakıt ekonomisi de cabası, muhteşem birşey.

  • Beğen 2
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

650 dolar ucuz et değil neyse ben sizinle kullandığım bir ürünü paylaştım ister denersiniz ister taktırırsınız ister yakınından geçmezsiniz beni ilgilendirmez dediğim gibi sorusu olan varsa deneyimlerimi paylaşabilirim bu arada 0-160 videosu çektim ama güneş çok vurmuş Nasıl yükleyebilelim videoyu buraya

Hidrojen zehirsiz ve havadan 14,4 kez daha hafif bir gazdır. Güneş ve diğer yıldızların termonükleer tepkimeyle vermiş olduğu ısının yakıtı hidrojen olup, evrenin temel enerji kaynağıdır. -252,77 °C'ta sıvı hale getirilebilir. Sıvı hidrojenin hacmi gaz halindeki hacminin sadece 1/700'ü kadardır. Hidrojen bilinen tüm yakıtlar içerisinde birim kütle başına en yüksek enerji içeriğine sahiptir (Üst ısıl değeri 140,9 MJ/kg, alt ısıl değeri 120,7 MJ/kg). 1 kg hidrojen, 2,1 kg doğalgaz veya 2,8 kg petrolün sahip olduğu enerjiye sahiptir. Petrol yakıtlarına göre ortalama 1,33 kat daha verimli bir yakıttır. Buna karşın, enerji olarak kullanılabilmesi için doğadaki bileşiklerden ayrıştırılması gerekir. Üretilmesi de göz önünde bulundurulduğunda petrol gibi hazır yakıtlar kadar kârlı değildir. Ancak hidrojenin diğer yakıtlardan önemli bir farkı, güneş veya rüzgar enerjisinin yardımıyla sudan üretilebilmesi ve kullanıldığında tekrar suya dönüşebilmesidir. Bu özellik hidrojenin herkesin üretimine ve kullanımına açık bir yakıt olmasını sağlar.

Hidrojen doğada serbest halde bulunmaz, bileşikler halinde bulunur. En çok bilinen bileşiği ise sudur. Isı ve patlama enerjisi gerektiren her alanda kullanımı temiz ve kolay olan hidrojenin yakıt olarak kullanıldığı enerji sistemlerinde, atmosfere atılan ürün sadece su ve/veya su buharı olur. Bunun dışında çevreyi kirleten hiçbir gaz ve zararlı kimyasal madde (karbonmonoksitveya karbondioksit gibi) üretimi olmaz..

vikipediden alıntıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...