Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Parça Bulma Sıkıntısı


volkngunduz
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar;

 

5 Aralık 2015 tarihinde arabamın sol arka camını kıran hırsızlar arabadaki bir kaç değerli eşyayı çalıp gitmişler. Olayın farkına varınca karakol işlemlerini falan tamamladım. Akabinde Diyarbakır'daki mazda servisine gittim yani cam taktırmak için. Ellerinde cam yokmuş, türkiyedeki bütün mazda servisleri ve genel merkezle iletişime geçtiler ama yok.  2 hafta bekleme süresi verdiler (japonyada gelecekmiş). 

 

Arkadaş sen bir ürün satıyorsan bu ürünün yedek parçası, ıvırı zıvırına dikkat edeceksin. Stoksuz çalışma maliyeti denen bir şey var. Ben iki hafta aracı kullanamayacağım. benim mağduriyetim ne olacak? istersen dünyanın en güzel ürününü üret ama arkasında duramıyorsan o iş olmaz. birde utanmadan garanti süresi uzatımı falan diye kampanya yapıyorlar. Her kuşu sevdik bir leylek kaldı hesabı. sen ilk önce stoklarını kontrol etmeyi öğren. Garanti uzatsam ne olacak? Garanti kapsamına giren ürün için iki hafta daha bekleyeceğim.

 

Forumu takip eden (araç almayı düşünen) arkadaşlar varsa mazda skyactiv mükemmel bir araç ama kesinlikle bulaşmayın. Malum türkiyedeki yol şartları insan şartları falan derken aldığınıza alacağınıza pişman olursunuz. işin özü türkiyede  mazda pişmanlıktır.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun. Bunu Mazda İletişim'e de bildirmenizde fayda var. Camın Japonya'dan geleceğini çok tahmin etmiyorum. Hadi Türkiye'de bulunamayabilir, kimse stokta tutmamıştır v.s. ama Mazda Avrupa'da çok büyük bir depo var. En azından buradan daha hızlı bir şekilde gelmesi gerektiğini düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok geçmişler olsun. :nazar:

2 Hafta beklemek yerine,

Peki bir başka yerden tedarik edilemiyor mu ? Yani sırf oto cam işi yapan yerler mevcut. Bu gibi yerlerden bu hizmet alınamıyor mu ?

Burak abininde dediği gibi, bu durumu yazılı olarak bildirmelisiniz Mazda İletişime...

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle büyük geçmiş olsun. Bu tarz durumlar insanın canını çok sıktığı için size hak veriyorum. Bu arabanın parçaları belçikadan gelmiyor mu ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dostum büyük geçmiş olsun, umarım en yakın zamanda  sıkıntın çözülür bende elimden geldiğince araştırmaya çalışıyorum, ancak mazda ve kasko şirketi birlikte hareket ederek senin mağduriyetini gidermek zorundadır, en azından 2 haftalık süre için sana araç tedarik etmelidirler diye düşünoyrum.  sonuçta aracın hem garantisi hem kaskosu var , eğer o kadar para verip sıfır araç alıyorsan garanti denen olayın bu durumlarda devreye girmesi gerekir, kasko olayı da hakeza. ağza alınmayacak miktarda paralar veriliyor kasko şirketlerine, cam tedarik edemiyorsa, lastik bulamıyorsa, jant bulamıyorsa vs. ne diye para alıyor o zaman, illede aracı pert etmek mi lazım? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba,

Mazda nın avrupa deposu Avusturya da diye biliyorum, dolayısıyla parçalar oradan geliyor (Japonya olayını sizi sakinleştirmek için söylemiş olabilirler). benim de imalat kaynaklı bir sorunum vardı ve parça için 2 hafta bekledim. Sizin değişmeniz gereken parçanız sık olarak ihtiyaç duyulabilecek bir parça, dolayısıyla Türkiye de olmaması saçma. Ama dediğiniz gibi, Türkiye de Mazda nın yedek parça tedariki biraz sıkıntılı. Satışlar artmadığı sürecede bu değişmeyecek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, EMRbrc2144 :

Dostum büyük geçmiş olsun, umarım en yakın zamanda  sıkıntın çözülür bende elimden geldiğince araştırmaya çalışıyorum, ancak mazda ve kasko şirketi birlikte hareket ederek senin mağduriyetini gidermek zorundadır, en azından 2 haftalık süre için sana araç tedarik etmelidirler diye düşünoyrum.  sonuçta aracın hem garantisi hem kaskosu var , eğer o kadar para verip sıfır araç alıyorsan garanti denen olayın bu durumlarda devreye girmesi gerekir, kasko olayı da hakeza. ağza alınmayacak miktarda paralar veriliyor kasko şirketlerine, cam tedarik edemiyorsa, lastik bulamıyorsa, jant bulamıyorsa vs. ne diye para alıyor o zaman, illede aracı pert etmek mi lazım? 

Bunu hiç bir kasko şirketinin yapacağını düşünmüyorum.

İkame araç verilebilmesi için kaza,çalınma, yanma, doğal affet yada arıza şartları aranıyor.  Elektronik veya mekanik arızalardan kaynaklı aracın hareket etmemesi-yürümemesi durumunda ikame araç verilir.

Ekstra bir prim ödenerek poliçeye özel bir madde eklenmediği sürece, yukarıdaki şartlar genelde standarttır.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun hocam.

Araç camı gibi değişme ihtimali yüksek bir parçanın dahi Türkiye stoklarında olmaması büyük bir ciddiyetsizlik. Bende bir Mazda tutkunu olmama rağman şuan gerçekten sinirlendim. Siteminizde haklısınız ama bu durum araçtan soğutmasın sizi. Mazda3 eşsiz bir araç. Bu siteminizi Mazda Türkiyeye de yapın derim.

İyi kötü ülkemizde 2000 e yakın 3. Nesil Mazda3 satıldı. Buna rağmen hiçbir parçanın hazırda bulunmaması kusura bakmayın ama Mazda Türkiye'nin işini doğru düzgün yapmadığının açık bir kanıtı malesef. Mazda Türkiye fatura kesmek ve ODD'ye veri girmek dışında ne iş yapıyor merak ediyorum ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun. Hiç hoş olmayan bir durum gerçekleşmiş. Mazda Türkiye , her bakımdan sonra bağımsız kuruluşları aratarak ilgili servislerin müşteri memnuniyetini puanlayan anketler yaptırıyor.  İlgili gibi görünüyor olmakla gerçekten ilgili olmak arasında fark olduğu ortada. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun Volkan Bey, ben kayseri de oturuyorum . Bende bir kaç ay sonra araci mi satıp mazda almayı düşünüyorum ama Kayseride mazda servisi yok maalesef. Bu tür sebeplerden dolayı inanın 'acaba' sorusunu çok soruyorum kendime..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle çok çok geçmiş olsun. Başka da ne denebilir bilmiyorum.

Forumda yeniyim,

Tamda bu durum için geldim aslında. Yeni nesil mazdalar için  yedek parça tedariğinde büyük sıkıntı var.  Ydek parça dükkanım var bursada bu durumu sürekli gelip parça soran müşterilerimden öğrendim ve el atalım istedim. Bir grup ürün elimize ulaştı. Mekanik ürünler  Balatadır, disktir, ön takımdır vs. 2. Grup ürünlerimizi bekliyoruz onlar ise Elektrik ve elektronik parçalar, Far- Stop-  Ayna vs.

 

Şunu farkettik ki Şöyle bir durum daha var arkadaşlar. tedarik sürecinin uzun olmasının yanı sıra. Ürünlerin fiyatları yüksek. Bu durumuda elimizden geldiğince uygun fiyatlarla ürün saparak aşmayı planlıyoruz. Bu bi süreç umarım bir aksilik olmadan tamamlarız.

 

Burak tarafından düzenlendi
Lütfen hitaplarımıza dikkat edelim. Burası birilerine sayma yeri değil.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, volkngunduz :

Merhaba arkadaşlar;

 

5 Aralık 2015 tarihinde arabamın sol arka camını kıran hırsızlar arabadaki bir kaç değerli eşyayı çalıp gitmişler. Olayın farkına varınca karakol işlemlerini falan tamamladım. Akabinde Diyarbakır'daki mazda servisine gittim yani cam taktırmak için. Ellerinde cam yokmuş, türkiyedeki bütün mazda servisleri ve genel merkezle iletişime geçtiler ama yok.  2 hafta bekleme süresi verdiler (japonyada gelecekmiş). 

 

Arkadaş sen bir ürün satıyorsan bu ürünün yedek parçası, ıvırı zıvırına dikkat edeceksin. Stoksuz çalışma maliyeti denen bir şey var. Ben iki hafta aracı kullanamayacağım. benim mağduriyetim ne olacak? istersen dünyanın en güzel ürününü üret ama arkasında duramıyorsan o iş olmaz. birde utanmadan garanti süresi uzatımı falan diye kampanya yapıyorlar. Her kuşu sevdik bir leylek kaldı hesabı. sen ilk önce stoklarını kontrol etmeyi öğren. Garanti uzatsam ne olacak? Garanti kapsamına giren ürün için iki hafta daha bekleyeceğim.

 

Forumu takip eden (araç almayı düşünen) arkadaşlar varsa mazda skyactiv mükemmel bir araç ama kesinlikle bulaşmayın. Malum türkiyedeki yol şartları insan şartları falan derken aldığınıza alacağınıza pişman olursunuz. işin özü türkiyede  mazda pişmanlıktır.  

Öncelikle geçmiş olsun. Ben serzenişinizi haklı bulmakla beraber mübalağa ettiğinizi düşünüyorum .

Arka cam sorduğum kadarıyla Muğla serviste ziyadesiyle mevcut. Diyarbakır'daki servis irtibata geçerse yollarlar.

Yazdıklarınızdan fazla kaza/bela (çok şükür) başınıza gelmediği anlaşılıyor. Hangi marka olursa olsun mahrumiyet bölgesinde aracınız kaza anında yatar. Cam da bekler, egzoz da bekler, aks körüğü de bekler . Sadece ülkemiz değil Dünya genelinde de kimse size ülke çapında anında parça tedarik edemez. Bence falan marka alıp kafanızın rahat edeceğini düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Diyarbakır'dan taşınmanız daha mantıklı olabilir. 

Diyarbakır servis size nasıl bilgiler veriyor orasını da anlamadım. Mazda yedek parçaları Japonya'dan değil, Belçika'dan geliyor (Ek: Avusturya'ya taşınmış) . Belçika'da çok büyük bir depo var ve 15-20 yaşındaki araçların bile orjinal parçalarını bulmak mümkün. Türkiye'de depo olursa bunun maliyeti parçalara yansır.  Şuan yüksek fiyatların olmasında kur farkını unutmayın arkadaşlar. Artık dolar 2tl , euro 2.6tl değil,   Diğer markaların ucuz olduğunu sanıyorsanız bir honda'ya, vw grubuna uğrayın derim :) Civic balatasını sorun başka bir şey yapmanıza gerek yok . Seçimden önce 2009 yaris'e 130binde sadece yağ, kabin filtresi fln 430 tl verdim. 120binde şanzıman yağı da değişti 730tl gitti. Paramızın değeri azalıyor ve bunu her yerden ödüyoruz.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, snorker :

Diyarbakırdan taşınma önerisi biraz ironik olmuş, hocam bakım ve parçalara fazla harcamışsınız :)

Ben Elazığ'lıyım. Bizim oralar halen mahrumiyet bölgesi sayılır. Saymasan bile coğrafi olarak İstanbul'dan eğer uçakla kargo yapmadıysan bir paketin gelmesi 2 gündür. Canı tez adamsanız yapabileceğiniz en mantıklı şey İstanbul'a yakına taşınmak. Trafiğini, kap kaçını, hanzosunu göze alıyorsanız güzeldir :) Servise,eve, işe yakın bir ev tutarsın mesele hallolur :D 

Servislere çok verdim ki az olsaydı haber olmazdı :D yetkili servise hangi aracı götürürsen götür fatura böyle. Dışarıda ucuza yaptırabiliriz ama bakım sonrası oluşabilecek sıkıntılarda muhatap bulamama ihtimalimiz var. Servis bakımlarında sadece yağ değişmez, genel kontroller de yapılır. Ben kafa rahatlığını tercih eden biri olarak her zaman servise gidiyorum. 5 yıl Mazda 3, bir ara C3 kullandım, en son yaris vardı şimdi cx-3 var. Hiç birine sanayiye götürmedim. Koltuğa naylon çekmeden oturdular mı ben delleniyorum :D o elbesiyle evinde oturuyor musun birader? Yenge ne yapıyor dene bakalım . Gerçi serviste de aynı sorun var ama söyleyince çözülüyor en azından.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Başımıza bir sıkıntı geldiğinde doğal olarak hemen işimizin yapılmasını bekliyoruz. Bunda haklımıyız, bence haklıyız. Ama maalesef kazın ayağı hiçte öyle değil. Hiç bir marka yüzde yüz parça stoğuyla çalışmıyor. Çalışamazlar zaten.

Türkiye'de en çok satan VW grubu diye biliyorum. Bu hafta bir arkadaşın aracı ( 2001 VW Polo ) için Ankara çıkmacılar sitesine gittik. Birçok parçayı yan sanayi bile bulamayınca yetkili servisten almaya karar verdik. Fakat servis bile parçaları sipariş vereceğini ve en az 15 gün beklememiz gerektiğini söyledi.

Bu arada Ankara Yıldız Sanayi Sİtesinde ( çıkmacılar sitesi ) önden kazalı bir Mazda 3 skyactive araç var. Çok beklemek istemiyorsan oraya bir bakın derim. 3 aşağı 5 yukarı camı oradan almanız mümkündür.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bildiğim kadarı ile Adana'dan yan sanayi tedarik etmişler, bu gün takılacak diye konuşmuştuk. Ancak d.bakır servisi neden japonya demiş bilemedim, madem Türkiye 'de bile var, nasıl oluyor bu iş anlamış değilim... servise ilk gittiğimde bunu sorayım >:(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, EMRbrc2144 :

Bildiğim kadarı ile Adana'dan yan sanayi tedarik etmişler, bu gün takılacak diye konuşmuştuk. Ancak d.bakır servisi neden japonya demiş bilemedim, madem Türkiye 'de bile var, nasıl oluyor bu iş anlamış değilim... servise ilk gittiğimde bunu sorayım >:(

Siz bu bilgileri @volkngunduz beyden mi aldınız ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, EMRbrc2144 :

Evet @İlhan hocam, bu gün sonuç ne oldu henüz bilgim yok.

Haydi hayırlısı diyelim o zaman.

Fakat bu işte başından beri bir tuhaflık var. Bir iletişimsizlik, yanlış anlaşılma, unutulma, atlanma. Yahut görevli birilerinin görevini layığı ile yerine getirmemesi, vs gibi bir durum sanki söz konusu. Bu kadar basit bir olay, bu kadar uzamamalı çünkü.

Yani bir taraftaki servis cam yok diyor, Ve akabinde tüm Türkiye'deki servisler araştırıldı ama hiç bir yerde yok deniliyor. Ama diğer yanda Muğla'daki bayide var deniliyor. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...