Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Kullanıcı Yorumları


Ultrass34
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

19 saat önce, smookeus :

Bir kerede garip bir uyarı verdi. Baktığımda arabayı sağa çek motoru kapat servisi ara yazıyordu menüde. arabayı kapatıp 1-2dk bekleyip çalıştırdım bir daha aynı uyarıyı vermedi sanırım 1 yıl kadar önceydi.

Aracınız dizel mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bir hafta falan evvel kullanıcı yorumu olarak karda eğlencesine kayarken dsc'nin devreye girmediğini söylemiştim. daha doğrusu araç kayarken herhangi bir ışık yanmıyordu kadranda. dsc 20 km üzerinde devreye giriyormuş, ben de 25-30 km civarlarında kaydırmıştım hatırladığım kadarıyla, belki de fren sonrası hız düşünce devreye girmemiştir şimdi bilemedim.

ancak bugün hava ankara'da sıfırın altındayken keskin bir  virajda hafiften kıçı attı ama yine ne bir ışık ne de bir ses vs duymadım ama hemen toparladı, hızım 35 km civarında idi. hızım düşük olduğu için araba kendi kendine herhangi bir destek olmadan da toparlamış olabilir. ben herhangi bir kontra harekette bulunmadım. 

kitapçık sistem eğer çalışmıyorsa ışığın devamlı yanacağını söylüyor. bu durumda benim araçta çalışıyor olması gerekiyor ama arkadaşın bi müdahalesini henüz görmedim. bugünkü deneyim de hiç hoşuma gitmedi. ama kitapçıkta ilgimi çeken bir sey gördüm, yanlış anlamadıysam çalışıp çalışmadığını kontrol etmek mümkün. normalde dsc kapatmak için düğmeye iki üç saniye basılı tutulunca hem çarpışma önleme hem de dsc off ışığı sürekli yanıyor, ama eğer 10 saniyeden fazla basılı tutarsanız ve sistem çalışıyorsa ışıklar sönüyor ve bu sistemin hesapta çalışıyor olduğunu gösteriyor. şu şekilde anlatılmış, 

IMG_20200117_052400.thumb.jpg.a3272abfd3b21abbde360dd3469939a1.jpg

bilgi olarak bulunsun, bi ara fırsat bulursam da servise uğrayayım bakalım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 11 ay sonra ...
17.05.2016 at 16:26, Koray74 :

Çok doğru söylediniz. 90 bin tl lik arabada böyle basit şeylere yer verilmemesi çok garip. Bir de Aynalar içeriden otomatik kapanıyor ama dışarı çıktınız açık unuttunuz tekrar arabayı açıp kontağa basıp içeriden kapatabiliyorsunuz  bu da beni kasan bir şey.

O artık 400 k Mazda 3 😢😥😰

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Selamlar Mazda nın sitesinde mazda 3 ün resimleri ve tanıtımını tamamen kaldırmışlar sebebini bilen var mı ? Daha satışı yapılmayacak anladığım kadarı ile.. Mazda 3 ü satamayacaksa bay ne satacak ? Bilemiyorum ama sanırım TR den çıkmayı düşünüyorlar ...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@ISF Mazda 3 zaten gelmeyecek Tr'ye, eski kasasının da üretimi çoktan durmuştu, sitede unuttularsa girip kaldırmışlardır bir ara.

Mazda 2'ler geldi bir ara ama onların da 2021'i gelmedi sanıyorum, zaten son üretilen araçlardı. MX-5 satıyorlar tek tük. Mazda 3'ler soldan direksiyon olarak sadece 2.0 motor ve üstü üretiliyor, bu yüzden buraya getirip satamazlar, diğer modeller komple 2.0 motor üstü zaten. "Mazda europe" olarak Türkiye'de bulundukları için Avrupa'dan çıkmadıkça burdan da çıkmazlar ama artık satış işi bitti tabi ki. Ssangyong vs gibi tek tük araç getirip satan ve birkaç büyükşehirde servis hizmeti veren bir tabela markası oldular maalesef.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 saat önce, Leanback :

@ISF Mazda 3 zaten gelmeyecek Tr'ye, eski kasasının da üretimi çoktan durmuştu, sitede unuttularsa girip kaldırmışlardır bir ara.

Mazda 2'ler geldi bir ara ama onların da 2021'i gelmedi sanıyorum, zaten son üretilen araçlardı. MX-5 satıyorlar tek tük. Mazda 3'ler soldan direksiyon olarak sadece 2.0 motor ve üstü üretiliyor, bu yüzden buraya getirip satamazlar, diğer modeller komple 2.0 motor üstü zaten. "Mazda europe" olarak Türkiye'de bulundukları için Avrupa'dan çıkmadıkça burdan da çıkmazlar ama artık satış işi bitti tabi ki. Ssangyong vs gibi tek tük araç getirip satan ve birkaç büyükşehirde servis hizmeti veren bir tabela markası oldular maalesef.

Mx5’te 1.5 motor yok mu? Üretimde olan

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

24.01.2022 at 10:58, Leanback :

Sadece MX5 var 1.5 litre olarak.

İyi işte mazda 3’de 1.5 koyup getirebilirdi yani. Soldan direksiyonlu olarak. Mazda artık bir şeyler yapmalı. Skyactiv-x’e harcağı bütçeyi hibrit veya plug-in hybrid’e harcasaydı çok daha iyiydi. Boşa kürek çekme oldu biraz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

53 dakika önce, tansu87 :

İyi işte mazda 3’de 1.5 koyup getirebilirdi yani. Soldan direksiyonlu olarak. Mazda artık bir şeyler yapmalı. Skyactiv-x’e harcağı bütçeyi hibrit veya plug-in hybrid’e harcasaydı çok daha iyiydi. Boşa kürek çekme oldu biraz

Hocam motorlar ne yazık ki torpido gözüne gözlük koyar gibi koyulamıyor. Mx5'deki 1.5 bizdeki 3'lerdeki motorun aynısı değil, uzunlamasına konumlu, manuel şanzıman ve arkadan itiş için yapılmış bir paket. Üstüne 6 ileri otomatiğe de uyarlamak için mühendislik çalışması yapılması lazım, bu ülkede 5 tane araba satacak diye? Bu kadar kısıtlı satış adedi beklentisi ile simkart'ı entegrasyonunu kabul etmemiş adamlar, böyle bir şeyi dünyada hiçbir marka yapmaz.

2009 yılında Mercedes yaptı (C180k 1.6) burası için ama Tr'de ciddi bir 1.6lt altı Ötv desteği vardı, o dönem 1.6 D sınıf premium yoktu, müthiş bir talep vardı, 1.8 motora da sadece destroking yapıp daha küçük kasnak takarak 1.6 yaptılar, sonuçta marka da Mercedes idi, kamyonlarla da sattılar. Uzakdoğulu ufacık üretici eski bir atmosferik motoru entegre edip yılda 34 adet satış planlıyoruz, 650bin tl başlangıç lansmanı japonya üretim falan :) Herşey aleyhte.

Bu tip ülkeye özel bir çalışmayı yapacak olsa VW yapar, halihazırda 1.6 dizelleri var grubun başka markalarında, ona rağmen Golf'e uygulanmıyor, hele Passat'ta tekrar gelse yine ne biçim satacak belki ama yapmıyorlar. Öyle motoru koydum taktım, söktüm çıkardım gibi kolay değil çünkü bu işler.

 

Hybrid, plug-in hybrid vs bunları geliştirmek Toyota'ya ait. 1 günde 15 tane ayrı elektrikli otomobil duyurdu adamlar, hemen hepsinin teknolojisi ve altyapısı Mazda'ya gelecek. Ortağı bu konuda böylesi uzman iken kendilerinin ayrıca çalışması asıl israf olur.

Skyactiv-x dediğin gibi boşa kürek çekme oldu. Bu da Mazda'nın suçu değil, emisyon skandalları sonrası tüm standartları baştan yazılan ve birden içten yanmalı motor karşıtı haline gelen Avrupa birliği komisyonunun yol açtığı nihai sonuç. Ha yine satıyor Avrupa'da en çok tutulan ünite ama öbür marka eski boktan bir motora, koca bir pil takıp, yan tarafa da fiş atıyor (örneğin Ford'un şu sıralar yaptığı gibi), havadan geçip gidiyor emisyon testlerini. Yol vergisi düşüyor, katma değer düşüyor. Toplam paket çevreci veya değil pek kimsenin umru değil bu geçiş dönemi keşmekeşinde.

Özetle Mazda'nın bilerek yanlış yaptığı veya yapabilecek iken yapmadığı bir şey yok aslında. Biz yanlış ülkedeyiz. En azından Ötv matrahlarının 1600cc altı olarak değil de 2000cc altı yüzde dilimler olarak kademelendirilmesi şart Mazda'nın bu ülkede varolabilmesi için. Diğer markalar için de seçenekleri birden çok zenginleştirir böyle bir değişim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, Leanback :

Özetle Mazda'nın bilerek yanlış yaptığı veya yapabilecek iken yapmadığı bir şey yok aslında. Biz yanlış ülkedeyiz. En azından Ötv matrahlarının 1600cc altı olarak değil de 2000cc altı yüzde dilimler olarak kademelendirilmesi şart Mazda'nın bu ülkede varolabilmesi için. Diğer markalar için de seçenekleri birden çok zenginleştirir böyle bir değişim.

Güzel bir yorum.  Türkiye'de gerek MTV gerekse ÖTV motor hacmi olarak mikro adımlarla gidiyor.  Yani 1600cc vergisi farklı, 1800cc vergisi farklı, 2000cc vergisi farklı.  Oysa bu verdiğim motor hacimleri gerçekte birbirine oldukça yakın.  Öyleyse neden bunları basitleştirmek yerine daha da komplike hale getiriyorlar?  Anlamak zor.  Yöneticilik kavramında iyi bilinen bir tuzak vardır.  Eğer siz bir yönetici olarak mikro yönetime odaklanırsanız (yani sadece detayları yönetmeye kalkarsanız) büyük resmi asla göremezsiniz.  MTV ve ÖTV bence bu halde.  Dünya artık içten yanmalılardan çok EV kavramını konuşuyor, biz hala motor hacmi sadece 200cc daha büyük diye fazla vergi alıyoruz.  Bu komik bir durum.  Herhalde MTV ve ÖTV'yi tasarlayanlar at gözlüğü takıyorlar.  Dünyada motor hacimlerinin ne kadar geniş aralıkta değiştiğini bilmiyorlar.  Oldu olacak bu vergileri daha da basitleştirin de (!) her 200cc yerine her 100cc'de bir vergi artışı olsun.  🙁

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, AKayhan :

Güzel bir yorum.  Türkiye'de gerek MTV gerekse ÖTV motor hacmi olarak mikro adımlarla gidiyor.  Yani 1600cc vergisi farklı, 1800cc vergisi farklı, 2000cc vergisi farklı.  Oysa bu verdiğim motor hacimleri gerçekte birbirine oldukça yakın.  Öyleyse neden bunları basitleştirmek yerine daha da komplike hale getiriyorlar?  

Bizdeki sistem 1990'ların ortalarına kadar kullanılan İngiltere'nin vergi sistemi. Avrupa'daki otomobillerin motor hacimlerinin 1300-1600-1800-2000cc gibi gitmesi de bu sebeple idi, üreticiler bu sınıflara uymaya çalışıyordu, sonuçta motorların çoğunluğu hala karbüratörlü iken iş yapabilen bir sistem. Teknoloji geliştikçe gelişmiş ülkeler sistemi geliştirdi, biz olduğumuz yerde kaldık. Hatta daha geriye gittik, 90'ların sonunda otomobil ağırlıklarını denklemden çıkararak.

90'ların başında 1400cc düşük emisyon çıtası çıkmış, birden bir çok üretici 1400cc'ye dönmüş mesela. Günümüze kadar gelen 1400cc'nin sebebi de bu, bütün Avrupa hep İngiltere'yi takip etmiş bu konularda.

Şuan alt seviye hacimli motorların 1500cc olması ise (Mazda, Ford, BMW, Toyota vs) Güney asya / Çin pazarındaki 1500cc limitleri sebebiyledir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Biraz eskide kalmış bir konu yine. sanırım mazda kullanıcıları her geçen gün azalıyor. Ben F30 serisi BMW'den mazdaya transfer oldum. Tabi ki sağlamlık, performans ve prestij olarak kıyaslanamaz ama yol tutuş olarak mazdanın bmw'den iyi olduğunu söyleyebilirim. Çok fazla kıyaslama yapmak istiyorum. Ekonomisi ve sorunsuzluğundan dolayı mazdayı seçtim. bmw'de ustalarla kanka olmuştum :) ve bu yaştan sonra da pek çekilmiyor. Umarım mazda bu anlamda beni üzmez.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Serdar74 :

Biraz eskide kalmış bir konu yine. sanırım mazda kullanıcıları her geçen gün azalıyor. Ben F30 serisi BMW'den mazdaya transfer oldum. Tabi ki sağlamlık, performans ve prestij olarak kıyaslanamaz ama yol tutuş olarak mazdanın bmw'den iyi olduğunu söyleyebilirim. Çok fazla kıyaslama yapmak istiyorum. Ekonomisi ve sorunsuzluğundan dolayı mazdayı seçtim. bmw'de ustalarla kanka olmuştum :) ve bu yaştan sonra da pek çekilmiyor. Umarım mazda bu anlamda beni üzmez.

BMW ve Mazda "kıyaslanamaz" demek pek doğru olmayabilir çünkü bu iki marka ABD'de her sene otomobil markalarının "karnelerini" veren Consumer Reports isimli "nonprofit" yani kar amacı gütmeyen kurumun liste başı olmuş markalardır.  Örneğin, 2021 senesinde Mazda "Brand Report Cards" birinci marka iken 2023 senesinde bu kez BMW birinci marka olmuştur.

Consumer Reports ABD bazında otomobil verisi işleyen bir kurumdur.  Kulaktan dolma söylentilerle değil somut verilerle bu "karneleri" hazırlar.  Amerikan halkı da otomobil alırken bu Consumer Reports verilerini kullanır.  Sonuç olarak, bence marka için birinci veya ikinci olmak değil, listenin (veya "karnenin") üstlerinde mi yoksa altlarında mı olduğu çok önemlidir.  Bahsettiğim iki senenin "karnelerini" buraya ekliyorum.

 

CR Brand Report Cards 2021.jpg

CR Brand Report Card 2023.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlginç bir liste. En yukarıda görmeyi beklediğimiz markalar en altta yer almış. Genel olarak uzakdoğu markaları her iki yıldaki listede de yukarıda kalırken amerika/avrupa markaları altta kalmış. Ben kendi kıyaslamamı yapacak olursam : bmw'nin ivmelenmesini ve prestijini çok arıyorum. Mazda da tabi ki gayet prestijli bir otomobil ancak şöyle de bir gerçek var ki bmw'nin kolay kolay kimse pek dibine girmezken mazdada bunu daha çok yaşıyorum. Tabi bunda arabanın renginin kırmızı olması ve "olası" bir "kadın sürücü" tacizi de olabilir. Diğer nokta ki bu ne yazık ki bu benim için büyük pişmanlık da diyebilirim mazda gitmiyor.  Buradaki kıyas noktasının bmw 3.20d olması; yani 0,5litre motor hacmi ve ~80 beygirlik eksiklik yadsınabilecek bir büyüklükte değil. Ayrıca arkadan itişin de bariz bir avantajı olduğunu insan tekrar önden çekişe geçince anlıyor. Onun da kendine has dezavantajları olsa da konfor açısından büyük konformuş. Öte yandan mazdayı tercih etmemdeki en büyük etken olan "sanayideki arkadaşlarımızla" daha az görüşme arzusu umarım gerçek olur :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Serdar74 :

İlginç bir liste. En yukarıda görmeyi beklediğimiz markalar en altta yer almış. Genel olarak uzakdoğu markaları her iki yıldaki listede de yukarıda kalırken amerika/avrupa markaları altta kalmış. Ben kendi kıyaslamamı yapacak olursam : bmw'nin ivmelenmesini ve prestijini çok arıyorum. Mazda da tabi ki gayet prestijli bir otomobil ancak şöyle de bir gerçek var ki bmw'nin kolay kolay kimse pek dibine girmezken mazdada bunu daha çok yaşıyorum. Tabi bunda arabanın renginin kırmızı olması ve "olası" bir "kadın sürücü" tacizi de olabilir. Diğer nokta ki bu ne yazık ki bu benim için büyük pişmanlık da diyebilirim mazda gitmiyor.  Buradaki kıyas noktasının bmw 3.20d olması; yani 0,5litre motor hacmi ve ~80 beygirlik eksiklik yadsınabilecek bir büyüklükte değil. Ayrıca arkadan itişin de bariz bir avantajı olduğunu insan tekrar önden çekişe geçince anlıyor. Onun da kendine has dezavantajları olsa da konfor açısından büyük konformuş. Öte yandan mazdayı tercih etmemdeki en büyük etken olan "sanayideki arkadaşlarımızla" daha az görüşme arzusu umarım gerçek olur :) 

Güle güle iyi günlerde kullanın. Yukarıda eklenen liste de zaten doğrudan sanayi konuları ile ilgili :) otomobilde kalite sadece sorunsuzluk demek değil maalesef, Mazda "genel olarak" daha sorunsuz olabilir ama BMW ayarında bir marka değil.

Bir de moralinizi bozmak gibi olmasın ama 1.5 dizel araçlarda yaşanmış ve hala yaşanabilen arıza ışığı yakma, çekişten düşme gibi sorunlar çok yaygın, forumda ufak bir araştırma ile bulabilirsiniz konuları. Aynı zamanda otomatik şanzıman arızaları da olmadı değil. Amerika'daki versiyonlar sorunsuz olabilir ama Avrupa'da çok çok sorunsuz demek güç Mazda için. MX5 sadece her anlamda muazzam bir araç.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

53 dakika önce, Serdar74 :

Diğer nokta ki bu ne yazık ki bu benim için büyük pişmanlık da diyebilirim mazda gitmiyor.  Buradaki kıyas noktasının bmw 3.20d olması; yani 0,5litre motor hacmi ve ~80 beygirlik eksiklik yadsınabilecek bir büyüklükte değil. Ayrıca arkadan itişin de bariz bir avantajı olduğunu insan tekrar önden çekişe geçince anlıyor. Onun da kendine has dezavantajları olsa da konfor açısından büyük konformuş. Öte yandan mazdayı tercih etmemdeki en büyük etken olan "sanayideki arkadaşlarımızla" daha az görüşme arzusu umarım gerçek olur :) 

Burada yorum yapabileceğim birkaç nokta var ama en basitinden başlıyayım.  Ben hala manuel vites kullanmayı tercih ediyorum.  Manuel veya otomatik bence tamamen kişisel bir tercihtir ve bunun için biri öbüründen daha iyidir denemez.  Benim için manuelin en temel avantajı hangi viteste ne kadar uzun süre gideceğime ben karar veriyorum.  Bunun anlamı, eğer yolda ivmelenmeye gereksinim duyarsam vitesi büyültmeden (4,000 veya 4,500 RPM gibi) ivmelenip öyle vites büyütüyorum.  Yok, ivme gerekmiyorsa max 3,500 RPM gibi vites büyütüyorum.  Yani buna araç değil bizzat ben karar veriyorum.  Vitesden bahsetmemin nedeni aracın 1.5 litre motorla doğal olarak çok güçlü olmadığı gerçeği.  Tabii bu benim kişisel fikrim.

Mazda muhtemelen BMW'dan daha sorunsuzdur.  Japon arabaları (hatta Güney Kore arabaları) genel olarak Alman arabalarına göre daha sorunsuzdur.  Öte yandan, yukarıda da bahsedildiği gibi daha da sorunsuzluk isterseniz dizel yerine benzinli tercih edilebilirdi.  Olsun, her işte bir hayır vardır derler.

Consumer Reports listelerine bir yorum yaparsak, biz Türkiye'de herbir markanın ne kadar sorun yaşadığını sadece kulaktan dolma bilgilerle (çoğu kez de bir önyargı ile) öğrenirken Amerikalılar bunu metodik olarak yapıyor.  Yaşanan arızaları marka bazında kaydedip bu kayıtları değerlendiriyorlar.  Bu kayıtları da her sene güncelliyorlar.  İşte bu güncelleme nedeniyle her sene listede biraz değişiklik oluyor ama genel itibarıyla sorunlu ve sorunsuz markalar çok da fazla değişmiyor.  Örneğin, bir Lexus hep sorunsuz iken bir Benz hep sorunlu oluyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, AKayhan :

Burada yorum yapabileceğim birkaç nokta var ama en basitinden başlıyayım.  Ben hala manuel vites kullanmayı tercih ediyorum.  Manuel veya otomatik bence tamamen kişisel bir tercihtir ve bunun için biri öbüründen daha iyidir denemez.  Benim için manuelin en temel avantajı hangi viteste ne kadar uzun süre gideceğime ben karar veriyorum.  Bunun anlamı, eğer yolda ivmelenmeye gereksinim duyarsam vitesi büyültmeden (4,000 veya 4,500 RPM gibi) ivmelenip öyle vites büyütüyorum.  Yok, ivme gerekmiyorsa max 3,500 RPM gibi vites büyütüyorum.  Yani buna araç değil bizzat ben karar veriyorum.  Vitesden bahsetmemin nedeni aracın 1.5 litre motorla doğal olarak çok güçlü olmadığı gerçeği.  Tabii bu benim kişisel fikrim.

Mazda muhtemelen BMW'dan daha sorunsuzdur.  Japon arabaları (hatta Güney Kore arabaları) genel olarak Alman arabalarına göre daha sorunsuzdur.  Öte yandan, yukarıda da bahsedildiği gibi daha da sorunsuzluk isterseniz dizel yerine benzinli tercih edilebilirdi.  Olsun, her işte bir hayır vardır derler.

Consumer Reports listelerine bir yorum yaparsak, biz Türkiye'de herbir markanın ne kadar sorun yaşadığını sadece kulaktan dolma bilgilerle (çoğu kez de bir önyargı ile) öğrenirken Amerikalılar bunu metodik olarak yapıyor.  Yaşanan arızaları marka bazında kaydedip bu kayıtları değerlendiriyorlar.  Bu kayıtları da her sene güncelliyorlar.  İşte bu güncelleme nedeniyle her sene listede biraz değişiklik oluyor ama genel itibarıyla sorunlu ve sorunsuz markalar çok da fazla değişmiyor.  Örneğin, bir Lexus hep sorunsuz iken bir Benz hep sorunlu oluyor.

 

20 yaşımdan beri aktif olarak araç kullanıyorum. 2016 senesine kadar hep manuel araç kullanmış ve hiçbir zaman otomatik araç kullanmayı düşünmemiştim. Manuel araç kullanmak kesinlikle daha zevkli, çünkü dediğiniz gibi her şey sizin elinizde. Ancak sol dizimde çocuk yaşta olmuş menisküs zedelenmesinin yaşım ilerledikçe ve istanbul trafiğindeki dur kalkların da son zamanlarda dayanılmaz boyuta gelmesinden dizimde çok fazla ağrı oluşmaya başladı ve mecburen otomatik araca yöneldim. Yoksa şehir dışına gidip araç kiralamam gerektiğinde tercihim genelde manuel oluyor. Dizel olayına gelecek olursak, her seferinde "bu artık son dizel aracım, bundan sonraki benzinli olacak" deyip tekar dizele yönelmemin iki sebebi var; yakıt tüketimi (aslında bunun da artık eskisi kadar farkı yok) ve benzinli araçların dizeldeki torku verememesi, yine de bu konuda yani otomatik benzinli almadığım için biraz pişmanım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...