Jump to content

2. Nesil Dizel Mazda 3 Vites Geçişleri


kemal87
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese merhaba,

Forumu aracımı almadan önce de takip ediyordum, birçok konuda cevap buldum kafama takılanlara. Aracımı Konya'dan satın aldım ve Ankara'ya gelirken araç ile ilk tecrübemi elde etmiş oldum. Dikkatimi çeken birkaç soruyu tecrübeli arkadaşlara danışmak istiyorum. Araç 2013 model, Dizel 60bin km'de. Vites geçişlerinde çıkan mekanik sesleri aracın içinden duyabiliyorum, bu sorunlu sıkıntılı bir ses duyduğumu söylemiyorum ancak bu tarz sesleri aracın içinden duymak garip geldi, normal midir? Dizel olmasından dolayı sarsıntılı olmasını yadırgamıyorum ancak gaz pedalından ayağımı kaldırdığımda ya da gaz pedalına bastığım anda aracın sarsılması normal midir? Bir de sabah soğukken 2. vitese biraz zor geçiyor.  Benzinli motordan dizele geçtiğim için bana biraz fazla sarsıntılı mı geliyor, bahsettiklerim aracın normal tavrı mıdır?

Bunlar haricinde genel olarak motor şanzuman ikilisini değerlendirecek olursam, aracın esnekliğini çok sevdim. 6. viteste dahi olsanız 2 bin devir civarındaysa güç talep ettiğiniz anda çok güzel hızlanıyor. Açıkcası 1.6 dizel bir araçtan bu kadarını beklemiyordum. Olumsuz olarak da 1. , 2. vitesi bana fazla kısa geldi, bu da yine benzinli araç alışkanlığımdan kaynaklanıyor olabilir.

 

İyi akşamlar diliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 dakika önce, Mehmet Özdemir :

@kemal87 aracın servis geçmişini inceleme şansınız oldu mu? Garantiden baskı balata ile ilgili bir işlem görmüş mü?

Şanzuman komple değişmiş garanti kapsamında, aslında soğukken 1. vitese de çok zor geçiyor. Araç hala garanti kapsamında, bu gibi sorunları garanti süresi içerisinde hallettirmek istiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önce baskı balata konusu altında yazan @ilgunilgun arkadaşımızın aracını aldığımı düşünüyorum hatta neredeyse eminim diyebilirim. Konya'daki serviste volan, debriyaj yayı, baskı balata vs. değiştirilmiş ancak ben sorunların tamamen çözüldüğünü düşünmüyorum. Çözülmeyecek sorunlar olduğunu da düşünmüyorum. Aracı Ankara'da Konya yolundaki Mazda bayiine götürüp, tespitlerimi anlatacağım. 1. ve 2. vitese geçmeme problemini çözeceklerdir. Özellikle de garantiden daha önce değişmiş bir parçada böyle bir sorunun olmaması gerekir ki, bu değişim yapılalı 10bin km olmamış daha.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba 2011 yılından bu güne Dizel Mazda 3 kullanıcısıyım. Aracı şu an 118 bin km'ye geldi. 105 bin km'de baskı balatam değişti. Vites geçişlerinde baskı balatanın değişmesinden ne önce ne sonra bir sıkıntı yaşamadım bu güne kadar. Ama şu var bizim guzuların vites geçişleri biraz kemiklidir, geçişleri sürücüye hissettiriyor.

Volanın değiştiğinden emin olun derim. Taşlatmış olabilirler ! İlk kalkışlarda sarsıntılı kalkıyorsa, volan kaynaklı olabilir.

Sizinde dediğiniz gibi kuvvetli ve performanslı bir araçtır. Yakıt konusunda çok memnunum karmada tüketimim 5.8 Litredir benim. Uzun yolda çok kasmadan 4.4, kasarak 3,6 litreleri gördüm.

İyi bir serviste iyi bir ustanın el atması lazım bu işe bence. Geçmiş olsun..Umarım sorununuz bir an önce çözülür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@ilhan bilgilendirmeniz için teşekkür ediyorum. Şu an aracı tanıma sürecindeki, biraz da aracın doğal davranışları mı bunlar acaba diye merak ettiğimden sordum. Ankara Konya yolundaki sk plazaya götürmeyi planlıyorum aracı bakım için. 1600km kalmış bakımına zaten, şu an için kritik bir sorunum yok. Bakıma gittiğimde ustaya detaylı olarak anlatıp belki beraber test sürüşünde çıkarım. Sonuçları da paylaşırım. Yalnız 1. ve 2.vites geçişleri diğerlerine gerçekten hiç benzemiyor. Bayaa ittirmek çekmek gerekiyor. Volan konusunu da ustaya danışacağım. @ilhan Bu arada sizin yakıt değerlerinizden memnun olmamak mümkün değil. O değerleri görürsem kendi aracımda çok mutlu olurum.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...