Jump to content

Mazda RX-8 Geç Çalışma Problemi


Bahadır
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Sizden önceki sahibi sentetik yağ kullanmış olabilir.  Mazda'nın tavsiye ettiği yağı kullanmanız lazım, bu motor şakaya gelmiyor maalesef. İyi bakıldığında sorun yaratmaz ama gerekli bakımlar yapılmadığında sıkıntı çıkarma ihtimali yüksek.  Sizin de gerekli hassasiyeti göstermeniz gerekli açıkçası.  Bir de sanayi değil de özellikle rx8 gibi bir araçta yetkili servise danışmanızı tavsiye ederim

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

RX-8 2003'te ilk çıktığında 250HP'ydi fakat 2005'te birçok sorun bildirilince mühendisler fiziksel tasarımı değiştirmeden yazılım değişikliği ile motora en uzun ömrü verecek denemeler yaptılar ve 2006'dan itibaren 232HP olarak çıkarmaya başladılar ve motordaki sorunlar bir anda büyük oranda azaldı. 232HP bu motorun en uzun ömür ve en yüksek güç noktasıdır, bunun üstündeki HP ayarları motorun ömrünü azaltır ve beklenmedik sorunlara yol açabilir.

O yüzden yazılım marifetiyle 250, 290HP yapılmış RX-8'ler her an beklenmedik sorunlar çıkarabilir. Ayrıca, hiç bir sorunla karşılaşılmasa bile Mazda'daki mühendisleirn 1967'den bu yana birikimleri sonucu elde ettiği deneyim ve bilgiyi bir kenara itip kendi aklı ile tek başına birşeyler başarmak isteyen kişinin aracı zavallı konuma düşer, yani kontağı cevirdiğinde hemen çalışsa bile o araç çoktan zavallı konuma düşmüştür.

Soğuk halde ilk marşta çalışmaması sebebi zayıf akü, eskiyen buji veya ateşleme bobinleri olabilir. buji'lerden Lead olanların NGK RE8C-L olması gerekli, RE7C-L ise soğukta zor calışabilir.

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arabadan çok anlamaya gerek yok, ben hiç arabadan anlamasam bile modifiye edilmiş araçlardan uzak dururum. Hatta geçenlerde bir mesajda şöyle birşey dedim: Araç alacak olsam cam filmi yapıştırılmış araçları bile baştan elerdim! Çok radikal oldum yani, ancak sebebi bazı yaşanmış deneyimler var.

RE8C-L buji  İngiltere ebay'de $36+ $7kargoya var RX-8 ateşleme bobinleri amazon.com da $60+ kargoya var. Bu fiyatların altındaki tekliflerin sahte olasılığı yüksek yani $45'e ateşleme bobini görürsen bil ki orj. Mazda değildir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kusura bakmayın ama hem motoru hassas olan bu araca yazılım atılmış, öncesinde bakımları nasıl yapıldı belli değil, her kavştakta yan veriyormuşssun ( marifet gibi ) , gençlikmiş kan kaynıyormuş bilmem neymiş. Trafikte bu tür hareketleri tasvip etmiyoruz biz. Birine veya kendinize zarar vermeden önce bu tür yan vermek tarzı şeyleri trafikte yapmayınız. Kendinizi düşünmüyorsanız başkalarını düşününüz. Aracı almadan önce nelere dikkat etmeniz gerektiği ile ilgili herşey var forumda. Yazılım atılmış, hor kullanılmış, 150 milyarlık utanç kaynağı arabanız ile size kazasız sürüşler diliyorum.

 

Not: Mazda bozulmaz, bozarlar.

Semih Uluca tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motorun sıcakken çalışmaması daha önceki konulardan hatırladığım kadarıyla bittiğini gösteren durumlardan biridir. Alırken kompresyon testine sokmamış olma ihtimalin var mı?

Bu arada yazdıklarından şunu anlıyorum, ilk çalıştırmada da filmlerdeki gibi yanlayarak kalkıyosun, onu da yapma. Motor sıcaklık ibresi ortaya gelmeden 3000 devirin üzerine çıkmaman gerekiyor. Öte yandan ben 37 yaşındayım ve rx-8 i bu sene aldım, eğer senin yaşında alsaydım şu anki kadar titiz olurmuyudum bilemiyorum :) Yine de tehlikeli kullanımdan elinden geldiğince kaçınmalısın, aracın için ise videolarda ve forumlarda anlatılan kurallara uymalısın. Herşey düzgün çalışsa bile arabayı soğuk çalıştırdığında 45 - 60 sn arasında beklemelisin, ben yanımdaki kız neden bekliyoruz diye sorduğunda aracın motorunun diğer araçlardan tamamen farklı olduğunu anlatıyorum. O süre zaten fark etmeden geçiyor ;) ondan sonra eğer biraz meraklı biriyse muhabbet uzuyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, Bahadır :

Ben fabrika çıkışlı orjinal araba almış olsaydımda modifiye yapacaktım, hani benim için o problem değil. Gençiz, kanımız kaynıyor :P Başımız ağrır gibi gözüküyor ama sağlık olsun :)  motor sıcakkende çalıştırmıyor yalnız, o daha kötü çalışmıyor :) Daha kötü derken baya uğraştırıyor çalışmak için, sabahları o kadar da kötü değil. En azından motor sıcakken kendini açsın yeter şuanlık :/

Modifiye yapmak derken, spoiler takmak ta motora yazılım atmak ta modifiye fakat farklı şeyler. RX-8'in özellikle 1. serisi öyle tasarımdaki hiçbir modifiye gitmiyor. Mazda arka bagaj kapağını aluminyum yapmış örneğin bazen bagajı kaldırırken elimle bile baya esnediğini görüyorum o kadar yumuşak parçaya kocaman spoiler takmak komedi değil de nedir. Motorda ise 232-240HP aralığı en güçlü ve uzun ömürlü ayar olarak tespit edilmiş zaten. Bir de yanlama falan için daha yüksek HP'ye ne gerek var, benim 231HP ile parlak asfaltta rahatlıkla yanlama yapıyor. Yanlama seven bir kişi vardı lastikleri özellikle değişmiyordu daha iyi kayıyor diye. 

Bu benim motor sıcakken çalıştırma videosu, gayet kolay calışıyor gördüğün gibi. Soğukta - derecede de gayet rahat calışıyor. Yazılımıyla oynasaydım birşeyler yapsaydım kim bilir ne olurdu.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

29.12.2015 at 09:24, Semih Uluca :

123

29.12.2015 at 09:54, SweepeR :

Motorun sıda 45 - 60 s her seviyeye uyan bir yazı yazdığınız için

29.12.2015 at 13:06, revivo73 :

Modifiye yapmak derken, spoiler takmak ta motora yazılım atmak ta modifiye fakat farklı şeyler. RX-8'in özellikle 1. serisi öyle tasarımdaki hiçbir modifiye gitmiyor. Mazda arka bagaj kapağını aluminyum yapmış örneğin bazen bagajı kaldırırken elimle bile baya esnediğini görüyorum o kadar yumuşak parçaya kocaman spoiler takmak komedi değil de nedir. Motorda ise 232-240HP aralığı en güçlü ve uzun ömürlü ayar olarak tespit edilmiş zaten. Bir de yanlama falan için daha yüksek HP'ye ne gerek var, benim 231HP ile parlak asfaltta rahatlıkla yanlama yapıyor. Yanlama seven bir kişi vardı lastikleri özellikle değişmiyordu daha iyi kayıyor diye. 

Bu benim motor sıcakken çalıştırma videosu, gayet kolay calışıyor gördüğün gibi. Soğukta - derecede de gayet rahat calışıyor. Yazılımıyla oynasaydım birşeyler yapsaydım kim bilir ne olurdu.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, Bahadır :

Yok hocam yanlışınız var, hiç konyada bulunmadım MALESEF :) Sevgilimin yanına gidicektim hatta ben rx8'le konyaya, malum daha araba yeni alındı(Süpriz olacaktı), kısmet olmadı ayrıldık. Göremeyecek bizi konya, konya üzülsün :) 

ben sizsiniz zannettim. bundan 1 ay önce bir RX-8 sahibi birisi vardı, o da sizin gibi genç ve kıbrıs'a götürüyordu aracını. bakımlarını yaptırmışı konya'da

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Bahadır :

Sen zevk ne demek bilmiyo musun ? Merak etme makas atıyoruz demedik orda burda, adrenalin yaşamıyoruz. Kıbrıs trafiğinde kavşak rahatken yan veriyoruz, zararı bana mıdır banadır,arabayadır. Bilip bilmeden elalemin canıyla oynamayın klişesine gelmeyin, birileri elalemin canını yaksın, ben arabayla yanlayınca olay olsun. ''Kardeşim kendini de mi düşünmüyosun ? '' Düşünüyorum kardeşim, merak etme 1 cm ile kurtaralıcak bişey yapmıyoruz. Rx8 neden alınır abi ya, yan versin diye alınır, kapısı arkaya doğru açılıyo diye alınır, ortam kurmak için alınır. Arabayı alırken hiç bişeye dikkat etmedim. Üslubunuz hoş değil. Ha bide sizin gibileri anlamıyorum, kardeşim sen sinema izlemekten zevk alırsın,,, ben yan vermeyi seviyorum '' ONA BUNA ZARAR VERMEDEN'' sen nasıl benim zevkimi hor görürsün ya. Anlatsana zevklerini biraz, bende onları bozayım. Saçma sapan laf olsun, beğeni toplıyayım diye salak saçma yazılar yazıyosunuz ya

 

Zevk nedir bilirim. Senin kardeşin falan değilim öncelikle. Sen arabaya yan vereceksin diye çevreyi ne rahatsız etmeye, ne tehlikeye atmaya hakkın yok. Zevkini hor gördüğüm ettiğim yok. Trafiğe kapalı alanda istediğini istediğin gibi yapabilirsin. Hatta gelir hep beraber yaparız ama trafiğe kapalı alanlarda yaparız. Benim çevreyi tehlikeye atacak bi zevkim yok. Öncelikle diğer insanları düşünürek hareket ederim. Hele hele bu forumda beğeni kasmak gibi hiç bir zaman amacım olmadı. 3-4 yıldır buradayım attığım mesaj sayısından ne kadar az konulara yazdığımı anlarsın. Sana saçma gelebilir yazdıklarım. Salak kısmını da hiç üstüme alınmadan iade ediyorum size de başka cevap yazma gereği duymuyorum. Kazasız sürüşler.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Bahadır :

Bilmediğimizden heralde ya, DAHA ÇOK BEYGİRİ VAR, DAHA FENA YANLAR :D:D:D Ya bilmiyoruz abi çok bilinçsiz bi sürücüyüz ama bilmiyorum, dediklerinizi uygulamaya çalışıcam. Bugün bi yer getir bakalım dedi, sonuçlarını yazmaya çalışıcam

Fabrika çıkışı 232HP ve arkadan çekişli. Yani zaten her türlü yanlamaya uygun özellikte. Bir gün bir kızla geziyorken arka tarafı hafifce kaydırdım ve kız hemen fark etti ve şaşırdı ve tekrar yapmamı ister gibi baktı bana ancak ben bir daha yapmadım. Yanlama bana çok keyif veren birşey değil. Kardeşim yanlamayı sever ve 4 sene önce Mustang'i ile bir kavşaktan yanlayarak dönmüş onu görüp gaza gelen Seat Leon'lu biri arkasından yetişip önüne kardeşimin önüne kırarak kazaya yol açmıştı, her 2 araç ta perte çıkmıştı! Yani yanlama yaparken kaza olmadı fakat yine de onun yol açtığı birşeydi, sapasağlam Mustang'i nasıl perte çıkardığını hala daha düşünüyoruz kardeşimle.

Ayrıca bu sene öğrendim, RX-8'lerde aktarma şaftı fiber karbon imiş sırf daha hafif olsun ve iyi dönsün diye. Mazda benim tahmin dahi edemeyeceğim şeyleri arabaya koymuş. Böyle bir araba üzerine modifiyeye gerek yok. Bak benim araç, birkaç ayrıntı hariç tamamen stok. Ayrıntılar, arka spoiler gövdeden farklı renge boyanmış (normalde aynı renk oluyor) egzos uçları difüzörle uyumlu olacak şekilde değiştirilmiş, fren diskleri ve balatalar EBC marka, direksiyon simidi orjinali kırmızı motifliydi komple siyahla değiştirilmiş.

92VyLo.jpg

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

29.12.2015 at 19:52, revivo73 :

Fabrika çıkışı 232HP ve arkadan çekişli. Yani zaten her türlü yanlamaya uygun özellikte. Bir gün bir kızla geziyorken arka tarafı hafifce kaydırdım ve kız hemen fark etti ve şaşırdı ve tekrar yapmamı ister gibi baktı bana ancak ben bir daha yapmadım. Yanlama bana çok keyif veren birşey değil. Kardeşim yanlamayı sever ve 4 sene önce Mustang'i ile bir kavşaktan yanlayarak dönmüş onu görüp gaza gelen Seat Leon'lu biri arkasından yetişip önüne kardeşimin önüne kırarak kazaya yol açmıştı, her 2 araç ta perte çıkmıştı! Yani yanlama yaparken kaza olmadı fakat yine de onun yol açtığı birşeydi, sapasağlam Mustang'i nasıl perte çıkardığını hala daha düşünüyoruz kardeşimle.

Ayrıca bu sene öğrendim, RX-8'lerde aktarma şaftı fiber karbon imiş sırf daha hafif olsun ve iyi dönsün diye. Mazda benim tahmin dahi edemeyeceğim şeyleri arabaya koymuş. Böyle bir araba üzerine modifiyeye gerek yok. Bak benim araç, birkaç ayrıntı hariç tamamen stok. Ayrıntılar, arka spoiler gövdeden farklı renge boyanmış (normalde aynı renk oluyor) egzos uçları difüzörle uyumlu olacak şekilde değiştirilmiş, fren diskleri ve balatalar EBC marka, direksiyon simidi orjinali kırmızı motifliydi komple siyahla değiştirilmiş.

92VyLo.jpg

 

12

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaten Seat Leon'lu Mustang'in havası yüzünden öyle yaptı. Kardeşimin unuttuğu şeyse aynadan bir bakmaktı, aynadan öyle geldiğini görse gerekli önlemi alırdı.

Jant ve egzos veya başka birşeyde hiçbir değişikliğe gerek yok. arabanın fabrika çıkışı yeter derken boşuna demiyorum fabrika çıkış egzos ancak 5bin devir yukarısında sesi acayip değişiyor, bir arkadaş sesi duyunca egzosu değiştirip değiştirmediğimi sordu değiştirmedim dedim fakat tam inandıramadım. Jant konusunda ise üstündeki 18" en rahatı ve spor kullanımda en ufak bir yol tutuş sorunu da yaşatmadı, 18" yukarısı jant taksam daha sert olacak yollarda bedavadan rahatsızlık  verecek o yüzden düşünmedim. Bir de bu jantlar görüntüsünden de belli acayip sağlam.

Bir de Bursa'da hala Şahin ve Reno 9 kullanılıyor, oyle ortamda böyle bir araçla dolaşınca zaten inanılmaz bir konumda oluyorsun. Ben 40'lı yaşlardayım fakat bekarım ve 20'li ve 30'lu yaşlarda insanlarla takılıyorum. Bir akşam 20'li kızlarla buluşmuştum arabaya binerken bu nasıl bir araba olamaz böyle şey demişlerdi, her yeni buluşmada benzer muhabbetler oluyor. Modifiye ha yapmışım ha yapmamışım çok fark etmez. Kızın teki, arka kapıları sonradan ben mi yaptırdım diye sordu. Bu arabayı satmayı düşünmememin önemli bir sebebi arkaya doru açılan kapılarla 4 kişilik olması, başka hiçbir arabada böyle bi olay yok.

Şu açıdan resim var bir de, arabayı ilk aldığımda çekmiştim o yüzden kaliperlere takılmış kırmızı Brembo kapaklar duruyordu. Tabi ki önceki sahibine hiç kızmadım onları taktı diye cunku arka spoiler'ı kırmızı yaptığı gibi renk uyumu olsun diye öyle yapmış, fakat motor veya başka bir değişiklik yapmamış, zaten yapsa belki aracı almazdım.

0mqbV8.jpg

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Bahadır birşeyin zevkin olması bunun yasal olduğu anlamına gelmez. Yanlama dediğin şeyi trafik polisi yaptığını görse cezayı yer misin ? Yersin. İşte o zaman bunu burada bir marifetmiş gibi anlatamazsın zira forum kurallarında bu konuyu açıkça ifade ettik. Açıp okumanı tavsiye ederim. Bu sebeple bu konuda sana eleştiride bulunan kişilere de "saçma salak yazıyorsunuz" diyemezsin.

Genç ve heyecanlı olabilirsin ama bu içinde bulunduğun topluluğun kurallarını çiğneyebileceğin anlamına gelmez. Bu konulara dikkat edersen seviniriz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Konu çok sapmış bence anlamından kimse kimseye aklı vermek zorunda deyil adam boş buldum mu yanlarım diyor ne var bunda , kardeşim büyük ihtimal arabanın son sahibi olucaksın kıbrıs cukurunda, tr olsan yine bi nebze sorun çözülürdü aküden başla işe buji kablo olarak devam et düzelmezse aracı satmaya bak en kısa çözümü budur bu işin :) sonuç da özel bir araç altındaki ilgi istiyor ilgi göstermezsen oda sana göstermez kazasız sürüşler .

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...