Jump to content

1. Nesil Mazda 3 Otomatik Viteste Zorlanma ve Vuruntu


Selimkayar
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Öncelikle herkeze merhaba 

2004 model Mazda 3 otomatik şanzuman aracım 1.vitesten 2. Vitese geçerken zorlanıyor ve vurultu oluyor bu vurultu bazen çok sert oluyor bazen olmuyor ama son zamanlarda çoğaldı şanzuman hı sensörü vurultu sensörü ve şanzuman yağı değişti sorun bitmedi sizce ne olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vallahi bilmiyorum Eskişehir'de anlayanda yok en anlayan dediklerimi yaptı olmadı her ke korkuyor şanumansan ellemiyor

Çok canım sıkılıyor makinaya bağlıyorlar sıfır hata ama vurultu devam ediyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Esotoyla sıkıntı yaşadım arabamda ilk bu sıkıntıyı yaşadığımda gittim bana bakarız arıza olur olmaz yaptırırsın Yada yaptırmasaın 100 lira alırız dediler.daha önce Honda ve toyata araçları kullandım ve sürekli servis hizmeti aldım böyle bir durum yaşamadım onun için gitmek istemiyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Selimkayar :

Esotoyla sıkıntı yaşadım arabamda ilk bu sıkıntıyı yaşadığımda gittim bana bakarız arıza olur olmaz yaptırırsın Yada yaptırmasaın 100 lira alırız dediler.daha önce Honda ve toyata araçları kullandım ve sürekli servis hizmeti aldım böyle bir durum yaşamadım onun için gitmek istemiyorum

Size kim dedi bu 100 lira mevzsunu ? Esotoyu tanırız, yardımcı olacaklardır. Fazıl bey ve İlhan bey var onlara forumdan yönlendirildiğinizi söyleyiniz. @İlhan Abi başka servislerimizde bu arıza tespit ücreti varmıdır ?  İlk defa duydum ben şuan. Diğer servislerde de var ise tamam derim ama esotoya özgü bir davranış ise gerekli mercilere söylemek gerekecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fazıl beyi tanırım o showroom da satış ile ilgili sanırım bana serviste bir bey söyledi hatta üslübuda hiç hoş değildi aramızdaki dialog aynen şöyle bana burda arızayı öğrenip sanayiye yaptırıyorsunuz Yada sanayide yaptıramadığınıI burada yaptırıyorsunuz arıza tespit çihazına kira falan veriyoruz dedi işin gerçek yanı ben direk Mazda Esotoya gittim makinaya verdiği kiranda beni hiç ilgilendirmiyor bu sayede aracın bakımlarıda eskişehir öZden oto yaptı hatta özden otoyu bana tavsiye edende Fazıl bey di fakat onlarda Mazda dan çok anladığını sanmıyorum Mazda yı alırken çok tereddüt ettim almadan önce Servisi'nin Zayıf olduğunu duymuştum ama çok hevesle aldım ama söylenenlerin haklı olduğunu bizzat yaşadım evet sıkıntısız bir araba ama sıkıntı olduğu zaman sa kimse ilgilenmiyor benim 5 . Arabam ve ilk defa Mazda Servisi'nde duydum bu sistemi böyle prestijli bir markanın servis ağı nasıl böyle ilgisiZ olur anlam veremiyorum vu arada ilginiz içinde çok teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, Semih Uluca :

Size kim dedi bu 100 lira mevzsunu ? Esotoyu tanırız, yardımcı olacaklardır. Fazıl bey ve İlhan bey var onlara forumdan yönlendirildiğinizi söyleyiniz. @İlhan Abi başka servislerimizde bu arıza tespit ücreti varmıdır ?  İlk defa duydum ben şuan. Diğer servislerde de var ise tamam derim ama esotoya özgü bir davranış ise gerekli mercilere söylemek gerekecektir.

Bu konunun doğrusu, yanlışı nedir diye yorum yapmayacağım. Konuyu tamamen tarafsız olarak şu şekilde açarak örneklendireceğim.

Ortada 2004 model garantisi bitmiş bir otomobil ve sahibi var.

Diğer yanda da Yetkili Servis hizmeti veren, Mazda servisi var.

Söz konusu Garantisi Bitmiş bir otomobil için, yetkili servisten hizmet almak istiyoruz. Bu hizmet için en az 1 personel görevlendirilip, bu işe süresi belli olmayan bir zaman ayırarak emek verecek. Bu sırada bu personel başka hiç bir işle ilgilenemeyecek.

Şimdi bir başka örnek vereceğim. Evimde garantisi bitmiş arızalanan kombim için servis çağıracağım. Servis diyor ki İlhan bey garantiniz bittiği için, sizden 30 Lira servis hizmeti almak zorundayız. Ama arıza teşhisi sonrası bize yaptırdığınız taktirde bunu faturadan düşüyoruz. 

Sonuçta ortada sarf edilen bir emek var. Bu emeğin karşılığını kişinin talep etmesi en doğal hakkıdır.

Empati yapalım kendimizi onların yerine koyalım. Yetkili servis sahibiyiz ay içinde bu şekilde 10-15 otomobil geldiğini düşünün. Her birine 1 saat ayırsa 1 ustanızı 2 gün kaybediyorsunuz.

Ama istenilen ücreti, yüksek oluşu, servisteki üslup vs o tartışılır elbet.

Yukarıda ki örnekte belirttiğim gibi. Dense ki teşhis edilen arızayı bizde yaptırırsanız, bu ücret alınmayacaktır, faturanızdan düşülecektir vs denilebilir. Bizde ister yaptırın ister yaptırmayın bu ücret sizden alınacaktır sözü çok ayıptır. Böyle bir cümle sarf ettiklerine emin misiniz? Eğer öyleyse Mazda Türkiye'ye bu durumu şikayet etmelisiniz. Bu konuda tüm yasal haklarınızı aramalısınız !

Yahut daha düşük bir ücret belirlenebilir. Ama bu seferde düşünsenize usta arızanın teşhisi için 2-3 saat uğraştığını.

Yani durum ince bir çizgi açıkçası..Aşağı tükürsen sakal, yukarı tükürsen bıyık.

Dediğim gibi burada kimseyi savunmuyorum.. O haklı bu haksızda demiyorum..Mesleğim gereği işe maliyetlendirme gözüyle bakarak yaklaşıyorum.

Bir diğer nokta daha var. Burada ki söz konusu müşteri sabit sadık müşteri olsa. Yani otomobil sürekli o serviste periyodik bakıma giden bir otomobil olsa.Durum böyleyken böyle bir arıza için ücret talep edilirse. O zaman işte kişisel yorumumu yaparım yuhhhh artık derim, ayıptır derim....

Mesela kendimden örnek vereyim. Şu an otomobilim 120 bin km'de, garantisi biteli 2 yıl oluyor. Her hangi bir arıza olsa. Bende sürekli gittiğim X yetkili servise gitsem. Benden bu ücreti isteyecekler mi ? %99,99 hayır istemeyecekler. Ama sürekli müşterisi olduğum X servisine değilde diğer Y yetkili servisine gitmiş olsam o zaman işte %50 isteme ihtimalleri var.

Keşke bu tip tüm arıza teşhisleri bedava olsa. Ama..ama..ama...yukarıda elimden geldiğince açıklamaya çalıştım.

Geçmiş olsun.

 

 

 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlhan bey çok haklısınız herkeİn bir işi var ve ticaret yapılıyor aynen bir ücret istemeleri çok normal ve istemeleride gerekiyor fakat ben ilk defa Mazda araç kullanıyorum ve ilk defa gidiyorum periyodik bakımda yapılacağını da ilettim kendilerine bunun yanındada böyle bir sorunu dile getirdim ve gelinen sonuç bu eğer güler yüz ve ilgili olsalardı bütün bakımları düzenli olarak diğer araçlarımda olduğu gibi servisini kullanırdım

çünkü her zaman sanayi işçiliğine ve sanayi ağzına deli olurum bakın eskişehir sarar toyata Servisi'ne ve Honda Ufuk otoya bir çok ke aacımla ilgili gittim kapıda karşılayandan tutun içerideki ustasına faturayı kesen bayana kadar hepsi güler yüzlü ilk kez götürdüğümdede aynıydı son kez de görürdüğümdede aynıydı araçımı alırlar bakarlar yapılması gerekenleri söyler ve izah ederlerdi ve bir fiyat çıkardı eğer durumun müsaitse yaptırıdım

Yada çok aciliyeri yoksa müsait olduğumda götürürdüm. Ama mazdada bir ilgisizlik bir alaylı konuşma tamam araba 2004 model fakat amlemi Mazda bu arada Mazda şikeyet hattına gem sözlü hem yazılı şikayet ettim ama dönüş olmadı İlhan bey ilk defa servise gittim ve ilk defa sanayiye arabamı teslim ettim sayelerinde ama samimi söyleyim hiç kimse sizin kadar ilgili olmadı.

yardımlarınız için teşekkür ederim eğer sorunu çözersem paylaşırım ve farklı bir yardımınız olursa çok minnetkar kalırım çünkü sorunu çözemezsem çok beyenerek aldığım ve Zevkle kullandığım araçımı satmayı düşünüyorum 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@İlhan Abi gerçekten çok güzel bir şekilde açıklmaşsın. Maliyet konusunda yazdıklarına kesinlikle katılıyorum. Ama servislerin bu tür uslup ile müşterilere yaklaşmasını doğru bulmuyorum. Benim aracım tam 3 yıl oldu. 3 Yıldır da 5-6 sefer bakıma götürdüm aracımı esotoya. Şükür bir problem çıkmadı. Uslup ile ilgili de bir problem olmadı hep yardımcı oldular. Fakat biz genelde hayati önem taşıyan parçalar ile ilgili insanları hep servislere yönlendiriyoruz. Sanayilik birşey oldumu ufak tefek yaptırır geçeriz o ayrı mesele fakat şanzıman ve diğer mekanik aksamlar ile ilgili genelde servislere yönlendiririz. İlk defa mazda sahibi olmuş birine, ilk servis deneyiminde bu tür davranışta bulunmaları yakışmadı. Servisler yeni müşterilere bu uslup ile yaklaşırsa insanları sanayiye mecbur bırakılar. Ben Selim abiye hak veriyorum sonuna kadar. En azından işçi saat tasarufu adına bakılamasa bile servisin Selim abiyi kenara çekip, bir çay ikram edip en azından bu sorun bundan bundan dolayı kaynaklanabilir, ama yine de emin olmak için bakmamız lazım, saatlik ücretimiz bu arıza tespit ücretimiz bu ama bizde yaptırırsanız bu ücreti almayız demeleri gerekir diye düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Semih Uluca   @Selimkayar  mazda tr yi komple iptal edip yönetimine @İlhan @Mehmet Özdemir ,@Mutlu Tekir, @Oziyal   @burak gibi isimlerini sayamadığım bir kaç arkadaşımızı alıp yetki versinler mazda 2 yıla kalmaz iddia ediyorum tr de en cok satan araçlarda ilk 3 e girer

bunu tüm kalbimle inanıyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar çok teşekkürler Ankara başayar Mazda Servisi'ye telde görüştüm adamlara daha gitmeden telde yardımcı olmaya çalıştı bakalım yıl başı sonrası Ankara'ya gideceğim. Hiç yoktan vakit ayırıp telde ayrıntılı bir şekilde dinleyip sorumun tahmini sebebin aradılar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

48 dakika önce, emekli :

@Semih Uluca   @Selimkayar  mazda tr yi komple iptal edip yönetimine @İlhan @Mehmet Özdemir ,@Mutlu Tekir, @Oziyal   @burak gibi isimlerini sayamadığım bir kaç arkadaşımızı alıp yetki versinler mazda 2 yıla kalmaz iddia ediyorum tr de en cok satan araçlarda ilk 3 e girer

bunu tüm kalbimle inanıyorum

Boşver abi mazda çok satmasın. :) Ayrıcalıklı olmayız sonra, ne öyle her yerde mazda hayal edemiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, emekli :

@Semih Uluca   @Selimkayar  mazda tr yi komple iptal edip yönetimine @İlhan @Mehmet Özdemir ,@Mutlu Tekir, @Oziyal   @burak gibi isimlerini sayamadığım bir kaç arkadaşımızı alıp yetki versinler mazda 2 yıla kalmaz iddia ediyorum tr de en cok satan araçlarda ilk 3 e girer

bunu tüm kalbimle inanıyorum

Toplu iş başvurusumu yapsak. :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...