Jump to content

1. Nesil Mazda 3 Otomatik Viteste Zorlanma ve Vuruntu


Selimkayar
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bence de bu sitede gördüğüm ilgiyi serviste görmedim kabul etmek lazım Mazda yı herkez çok iiii diyor fakat kimse almıyor bence sıkıntı servis ve lansman ben şanzuman hız sensörü ve vurultu sensörünü bir tek İst merser Mazda da buldum  o da 20 günde geldi sıkıntı büyük yani Yada sadece benim başıma geldi daha gerçeği pek anlayan usta da görmedim mazdayı gören usta 2 adım geriden bakıyor 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 dakika önce, Selimkayar :

Bence de bu sitede gördüğüm ilgiyi serviste görmedim kabul etmek lazım Mazda yı herkez çok iiii diyor fakat kimse almıyor bence sıkıntı servis ve lansman ben şanzuman hız sensörü ve vurultu sensörünü bir tek İst merser Mazda da buldum  o da 20 günde geldi sıkıntı büyük yani Yada sadece benim başıma geldi daha gerçeği pek anlayan usta da görmedim mazdayı gören usta 2 adım geriden bakıyor 

İstanbulda da usta bulamıyorsanız ben karabükte napayım?

Adem ustayıarayın, evoya gidebilirsiniz ayrıca 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Selimkayar :

Sıkıntı da bu ben eskişehir deyim mutlu tekir. 

Ankara yapacaksınız o zaman dediğim gibi. Ben de karabükten gidip geliyorum ankaraya

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim Mazda 3 otomatik vites aracım var ileri veya geri gidişte frene fazlasıyla basma ihtiyacı duyuyorum sanki şanzımandan kaynaklı gibi geliyor bana. yani sanki arabayı birisi çekiyormuşta bende frene fazla basıyormuşum gibi oluyor..neden olabilir acaba henüz servise gitmedim yakın zamanda gideceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

29 dakika önce, Kayıbey :

Benim Mazda 3 otomatik vites aracım var ileri veya geri gidişte frene fazlasıyla basma ihtiyacı duyuyorum sanki şanzımandan kaynaklı gibi geliyor bana. yani sanki arabayı birisi çekiyormuşta bende frene fazla basıyormuşum gibi oluyor..neden olabilir acaba henüz servise gitmedim yakın zamanda gideceğim.

Eğer aracı ilk başlattığınızda 30 sn devirin 1800 den aşağı düşmesini bemlemiyorsanız böyle bir sıkıntı olabiliyor. İlk başlatmada aceleci davranılıp hemen hareket edilirse ilk birkaç durma sıkıntılı olabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, Mutlu Tekir :

Eğer aracı ilk başlattığınızda 30 sn devirin 1800 den aşağı düşmesini bemlemiyorsanız böyle bir sıkıntı olabiliyor. İlk başlatmada aceleci davranılıp hemen hareket edilirse ilk birkaç durma sıkıntılı olabiliyor.

Anladım motorun soğuk olması nedeniyle böyle olabilir oluyorda ama garip olan 1 saat sürekli kullandığım durumda bile oluyor mesela kırmızı ışıkta duracağım zaman önceden N ye alıp çok rahat bir şekilde fren yapıyorum D de iken durdurmak güç oluyor.Mesela Babamın Captiva aracı var onda hiç böyle bir problem yok sanki viteste takılı değilmiş gibi.başka araçtan örnek verdim ama eminim diğer Mazda 3 lerde böyle sıkıntı yoktur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, Mutlu Tekir :

Hocam bi fren merkezini westinghouse u kontrol ettirin derim.

Doğrusu buda olabilir buna da ihtimal vermeye başladım. Peki 1. vitesin takılı kalmış gibi yapması Yani 2. vitese uzun süre sonra geçmesi neden olabilir ? gaza fazla basmıyorum ama devir yükseliyor. Sanki manuelde 2. vitese atmayacaksın da 1 de gidecem der gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok emin değilim fakat benim fikrim sıcak su sensörü araba suyun derecesini okuyamıyor sürekli soğuk görüyor ve otomatik jikle devreye giriyor böylece araç sürekli gaz veriyor böyle bir durum benim Honda da başına geldi araç sürekli gitmek istiyor gibi makinaya bağladılar ve sorun sıcak su sensörü çok basit 20 dakikada hallettiler ve çok pahalı değil ama Mazda da aynı şeyim bilmem

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, Kayıbey :

Doğrusu buda olabilir buna da ihtimal vermeye başladım. Peki 1. vitesin takılı kalmış gibi yapması Yani 2. vitese uzun süre sonra geçmesi neden olabilir ? gaza fazla basmıyorum ama devir yükseliyor. Sanki manuelde 2. vitese atmayacaksın da 1 de gidecem der gibi.

Öncelikle aküyü resetleyin sonra aşırı yumuşak kullanın,öyle bir deneyin. Manuel geçişte süre ne kadar. Gerçekten fazlaysa bu süre selenoid valfden kaynaklı olması yüksek bir olasıdır.

Aracım 2.Nesil, eski araçları bilemiyorum. Fakat günümüz araçlarında motor soğukken siz gaza az da bassanız ayağınızı gazdan da çekseniz  yakıt fazladan püskürtülür ki erken ısınsın motor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim de sorunum bu 1 den 2 ye geçerken zorlanıyor çözemedik bir türlü hatta bazen vuruntu yapıyor şanzuman yağı filitreleri dediler değişti aynı vuruntu sensörü dediler aynı şanzuman hız sensörü dediler değişti aynı işin garibi makina ve ustalarda bulamıyor bir usta gazdan dedi aracı bir aydır benzinde kullanıyorum değişen bir şey yok aynı şimdi Ankara'ya gideceğim oradaki servis yazılım falan dedi inşallah yazılımdır

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Mutlu Tekir :

Öncelikle aküyü resetleyin sonra aşırı yumuşak kullanın,öyle bir deneyin. Manuel geçişte süre ne kadar. Gerçekten fazlaysa bu süre selenoid valfden kaynaklı olması yüksek bir olasıdır.

Aracım 2.Nesil, eski araçları bilemiyorum. Fakat günümüz araçlarında motor soğukken siz gaza az da bassanız ayağınızı gazdan da çekseniz  yakıt fazladan püskürtülür ki erken ısınsın motor.

Tamam bu dediklerinizi değerlendireceğim çok teşekkür ederim. zaten yarın sanayiye gideceğim bunlarıda bir göstermiş olurum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim de sorunum bu 1 den 2 ye geçerken zorlanıyor çözemedik bir türlü hatta bazen vuruntu yapıyor şanzuman yağı filitreleri dediler değişti aynı vuruntu sensörü dediler aynı şanzuman hız sensörü dediler değişti aynı işin garibi makina ve ustalarda bulamıyor bir usta gazdan dedi aracı bir aydır benzinde kullanıyorum değişen bir şey yok aynı şimdi Ankara'ya gideceğim oradaki servis yazılım falan dedi inşallah yazılımdır

Akü nasıl resetleniyor mutlu tekir 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Selimkayar :

Benim de sorunum bu 1 den 2 ye geçerken zorlanıyor çözemedik bir türlü hatta bazen vuruntu yapıyor şanzuman yağı filitreleri dediler değişti aynı vuruntu sensörü dediler aynı şanzuman hız sensörü dediler değişti aynı işin garibi makina ve ustalarda bulamıyor bir usta gazdan dedi aracı bir aydır benzinde kullanıyorum değişen bir şey yok aynı şimdi Ankara'ya gideceğim oradaki servis yazılım falan dedi inşallah yazılımdır

Akü nasıl resetleniyor mutlu tekir 

Akü kutup başını sökerek, kontak açıp fren pompalarsınız 5-10 dakika beklerdiniz. Eksi kutup başını taktığınızda ortalama yakıt tüketimi sıfırlanır. Sıfırlanmadıysa yeteri kadar beklememişsinizdir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, Selimkayar :

Çok emin değilim fakat benim fikrim sıcak su sensörü araba suyun derecesini okuyamıyor sürekli soğuk görüyor ve otomatik jikle devreye giriyor böylece araç sürekli gaz veriyor böyle bir durum benim Honda da başına geldi araç sürekli gitmek istiyor gibi makinaya bağladılar ve sorun sıcak su sensörü çok basit 20 dakikada hallettiler ve çok pahalı değil ama Mazda da aynı şeyim bilmem

Buda olabilir aklımda bulunsun yarın bütün ihtimalleri değerlendiririm.Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12/30/2015 at 13:21, Selimkayar :

Esotoyla sıkıntı yaşadım arabamda ilk bu sıkıntıyı yaşadığımda gittim bana bakarız arıza olur olmaz yaptırırsın Yada yaptırmasaın 100 lira alırız dediler.daha önce Honda ve toyata araçları kullandım ve sürekli servis hizmeti aldım böyle bir durum yaşamadım onun için gitmek istemiyorum

Ağustos ayında motorumda tekleme oldu  sorun  bobinlerdendi buna eminim.Esotoya gittim problemi anlattım cihaza baglicaz fakat ücretli dediler.Tamam dedim ne kadar 100 tl cihaza bağlama 100 tl arıza tespiti dediler.Arizayi burda yaptirirsam 200 lirayı alacakmisiniz dedim evet dediler.Kizdim çıktım bende.Bobin soketlerini tek tek denedim 2.silindirin bobin gitmişti. Yan sanayi bobin aldım 80 TL Ye 20 liraya arıza lambasıni söndürmek için beyinciye verdim.100 liraya işimi hallettim.Bence arıza serviste yapılınca bu ücretleri almamalari lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Arkadaslar herkese iyi aksamlar benim aracim 2004 model mazda 3 dnyamik otomatik sanzuman son zaman larda 1 den  2 ye gecerken vurultu oluyor sakin kullanimda fakat gaza biraz basinca yani 4 000 devirlerde gecince sikinti yok birde bazen yapiyor bazen yapmiyor neden olur acaba yardimlariniz icin simdiden tesekkurler 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...