Jump to content

Rotary Motor Rektifiye ( Rotary Engine Rebuild )


mutlu-rx7
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  Uzun bir aradan sonra herkese selamlar.

   Bilmiyorum forum içerisindeki kullanıcılar sürekli sirküle oluyor mu yani şu anki kullanıcılar yeni üyeler mi eğer öğle ise bir çoğu kullanıcı beni hatırlamayacaktır fakat forum içerisinde eski kullanıcı var ise ve rotary motora biraz dahi ilgi duyuyorsa beni muakkak hatırlıyacaktır. Forumdaki yeni kullanıcılarında daha önceki konularıma ve msj larıma bakmalarını tavsiye ediyorum.

 Eskiden ikamet ettiğim il nedeni ile ve asli işimin yoğunluğundan dolayı sevdalısı olduğum mazda rx serisi araçlar ve aktif olarak yaptığım rotar motor rektifiyesi işinden epey uzak kaldım. Simdi ikamet adresimi memleketim olan İzmir e taşıdım ve boş vaktimin hatrısayılır derecede müsait olması nedeni ile rotary motor rektifiye işine ivme kazandırıyorum,tüm izmir ve çevresindeki rx serisi kullanan araç sahiplerine duyurulur. . Bundan önce de işimin ve vaktimin olmamasında kaynaklı motorunu rektifiye etmediğim arkadaşlardan tekrar özür diliyorum motorlarınıda problemsiz bir şekilde kullanmalarını temenni ediyorum

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Homemade renesis rebuild.

Arkadaşlar tekrar selam, yukarıda da belirttiğim gibi hakikatten homemade olacak bu öğle görünüyor çünkü aracın sahibi arkadaş çok sıkıştırıyor aracının biran önce tekrar yollara çıkması için bende bu sebeple zamanım buna müsait olmadığı için evde toplamaya karar verdim. Evlilik hayatımı riske atsada bunu yapmak zorundayım. ama siz siz olun parçaları çok ama çok iyi temizlemeden benim gibi oturma odasına bu tip parçaları sokmayın :):):) 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

24 dakika önce, mutlu-rx7 :

fotolar büyük geldi onları kırpıyorum suan

Buraya koymadan önce aslında Rotary Motor Rebuild diye bir albüm oluşturursan daha kolay yükleyebilirsin ;) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

IMG_20150615_185737.jpg

IMG_20150615_185745.jpg

IMG_20150615_190559.jpg

IMG_20150615_190605.jpg

IMG_20150615_190613.jpg

IMG_20150615_190613.jpg

IMG_20150615_190624.jpg

IMG_20150615_190709.jpg

IMG_20150619_085331.jpg

IMG_20150619_093414.jpg

IMG_20150619_085338.jpg

IMG_20150619_085343.jpg

IMG_20150619_085352.jpg

IMG_20150619_085357.jpg

IMG_20150619_093316.jpg

IMG_20150619_093323.jpg

IMG_20150619_093331.jpg

IMG_20150619_093333.jpg

IMG_20150619_093357.jpg

IMG_20150619_093407.jpg

  Arkadaşlar bu aracın sahibi arkadaş arabası bir süredir hararet yapıyormuş ve buna aldırmadan aracı kullanmaya yönelik arzularına yenik düşmür ve sonuçlarını buyurun hep beraber görüp inceliyelim.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Vaktide gelmişken 2003 ile 2007 model rx8 kullanıcılarının artık yavaş yavaş daha dikkatli olma zananları geldi. Tabi bunu sadece rx8 ile sınırlamamak gerekir çünki her araçta ister rotary ister pistonlu ister dizel ister lpg li araçlar için gecerli bu söylüceğim. Arkadaşlar araçlar fabrikadan çıktığında soğutma sisteminin ara iletim ekipmanı olan hortumlar zaman içerisinde soğuk sıcak soğuk sıcak tan dolayı üzerine binen termal streslersen epeyce yorgun düşmüş haldeler ve türkçe tabiri ile gevremiş durumdalar birde eğer araç antifirizsiz kullanılıyor ise  buna bir etki daha yardım ediyor onun adıda korozyon oda küflenme demek. Buna her araç kullanıcısının dikkat etmesi gerekiyor rx8 kullanıcıları dahada dikkat etmeleri gerekiyor sebebide malumunuz pistonlu motordan daha zor ve pahalıya eski kondüsyonuna dönmesi. Lafın kısası araç kullanıcıları arabanızın motor soğutma suyu hortumlarınızı iyice kontrol edin sıkın çimcirin eğerki sizi korkutan çatlaklar tespit ederseniz muakkak o hortumu değiştiriniz. Hiç anlamassanız hortumun birtanesi patlar eğer patlak büyük ise soğutma suyunuzu çok kısa zamanda kaybedersiniz ve hararete sık bakma alışkanlığınız da yoksa motorunuz inner water seal denilen o-ring leri yakar ve motorunuz size belki hiçte zamanı olmayan bir anda masraf acar. Buda sizi çok ama çok üzer, kolay ve ucuza yapılan bir motor olsa çok büyük sıkıntı değil ama rotary motor bu malum. 

Takipte ve sağlıcakla kalın

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Forumda Kurucu statüsünde olan Burak beyede ayrıca teşekkür ediyorum sebebide daha önce ki konumu hatırlattı bende eskiyi anmak adına bir göz gezdireyim dedim, baktımki okunma sayısı epey bir yüksek hemen bir göz gezdirdim forum içerisinde açık ara ençok okunan  konu olmuş. Pardon forum içerisinde değil rx8 teknik motor mekanik başlığı altındaki topic lere baktım sadece komple forum da durum nedir bilmiyorum. Okuyan, gözatan herkeze çok teşekkür ediyorum bu beni biraz motive etti inşallah sıkılıp boşvere sarmam. Buda demek oluyorki bu topic te ilgi görecek.Ama yazdıklarını birilerinin dikkate alması çok hoş teşekkür etmek istedim. Herkeze çok teşekkür ederim.

Takipte ve sağlıcakla kalın.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, mutlu-rx7 :

 Vaktide gelmişken 2003 ile 2007 model rx8 kullanıcılarının artık yavaş yavaş daha dikkatli olma zananları geldi. Tabi bunu sadece rx8 ile sınırlamamak gerekir çünki her araçta ister rotary ister pistonlu ister dizel ister lpg li araçlar için gecerli bu söylüceğim. Arkadaşlar araçlar fabrikadan çıktığında soğutma sisteminin ara iletim ekipmanı olan hortumlar zaman içerisinde soğuk sıcak soğuk sıcak tan dolayı üzerine binen termal streslersen epeyce yorgun düşmüş haldeler ve türkçe tabiri ile gevremiş durumdalar birde eğer araç antifirizsiz kullanılıyor ise  buna bir etki daha yardım ediyor onun adıda korozyon oda küflenme demek. Buna her araç kullanıcısının dikkat etmesi gerekiyor rx8 kullanıcıları dahada dikkat etmeleri gerekiyor sebebide malumunuz pistonlu motordan daha zor ve pahalıya eski kondüsyonuna dönmesi. Lafın kısası araç kullanıcıları arabanızın motor soğutma suyu hortumlarınızı iyice kontrol edin sıkın çimcirin eğerki sizi korkutan çatlaklar tespit ederseniz muakkak o hortumu değiştiriniz. Hiç anlamassanız hortumun birtanesi patlar eğer patlak büyük ise soğutma suyunuzu çok kısa zamanda kaybedersiniz ve hararete sık bakma alışkanlığınız da yoksa motorunuz inner water seal denilen o-ring leri yakar ve motorunuz size belki hiçte zamanı olmayan bir anda masraf acar. Buda sizi çok ama çok üzer, kolay ve ucuza yapılan bir motor olsa çok büyük sıkıntı değil ama rotary motor bu malum. 

Takipte ve sağlıcakla kalın

Rotary engine rebuilder Mutlu

GSM: 0532 205 93 02

bahsettıgınız konu rx 8 ın sogutma sıvısı dısında antıfırız koyan veya su ekleyenlerde olusabılecegını sanıyorum. rx 8 servıce manualdede yazar sogutma sıstemınde alımınyum parcalar oldugunda alkol olmayan antıfırız kullanın dıyor. kı bence en ıyısı mazdadın fl 22 adındakı antıfırızı 5 yıl kadar bır omru var. 5 yıl dolduktan sonra aracta degısmelı bu sıvı..

ayrıca  soguta sıvılarının oldugu borularıda aracın motoru acıkken gosterebılırsenız cok ıyı olur mutlu bey. detaylı ogrenmıs gormus oluruz hem :)

 

IMG_20150615_190559.jpg.8f4c464785396151

 

bu hangı parca acaba nerde cok merak ettım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sevgili qwertykam vakti daha gelmemişti ama siz madem sordunuz erken cevaplıyayım bu resimlerde iki tane parça var ve siyah olan rx8 e ait metal olan ise rx7 ye ait. Hepinizin malumu motor üretici firmalar malzeme teknolojilerini epey bir geliştirdi ve bunun sonucu olarak mecbur kalmadıkça metal alışımlı malzemeler kullanmamaya başladılar. Bunun sebebi ise zaman zaman ekonomik olması zamanzaman arabanın toplam ve bölgesel ağırlığını istenilen düzeyde tutmaktır bazen ise satış stratejisidir. Malzemenin kullanılacak yere göre farklılık gösteri örnegin aracınız ne marka olursa olsun motor koputunuzu acın emme manifoldları artık hemem hemen her firma bagalit malzeme kullanıyor. Eskiden aracların hemen hepsi metal ön tanpon olurdu şimdilerde ise araçlar kasayı bile kopmpozit malzemelerden yapmaya başladılar karbon fiber gövde olan birsürü araba var. Bunun avantajları maliyeti düşürmek,yakıt ekonomisi sağlamak gibi birçok neden var.Yeni nesil mazdalarda bundan nasibini almıştır atrık mazdanın ürettiği tüm motorlar bagalit manifolt bunun avantajı hafir olması maliyeti aliminyumdan muakkak daha düşüktür. Resimlerde görünen parça motorun en önemli parçalarından biri olan yağlama yağı pompasının emiş hattı onuda bagalit veya benzeri bir malzemeden yapmışlar. Bunun hafifliği elbette avantaj,dezavantajı herşey yolunda giderse yok AMAAAA araba hararet yapmaya başladımı ve kullanıcı ha birşey olmaz şuan kapalı trafikteyim aha kendime servise atayım aha burada durulmaz geçende bukadar hararet yapmıştı bi sıkıntı çıkmadı dedinmi azaman işler değişir. Uzun süreli yada sık sık hararet yapan motor normal ısısının üzerine çıktığı için bu bagalit parça deforme (ısıdan dolayı yanar) olur tıpkı resimde görüldüğü gibi ve motoru yağlamak gibi çok önemli bir börevi olan yap pompası bu deformasyondan dolayı kartelden yağ yerine hava ve yağ buharı çeker ve yağlama yapamaz buda motorunuzun sadece hararete dayalı o-ring ve bıçak kırılmalarının yanına ilaveten şüphesiz yatak sarma problemini doğurur. Resimde görülen deformeli parçanın üzerinde oring kanalı var dikkatli bakarsanız muakka görürsünüz o o-ring kanalının deforme olması demek yağlama yağı pompasının orada kartelin üst kısmından yani yağ seviyesinin üst taraflarından hava ve yağ buharı cekmesi demek ve motorun yağlamayı kesmesi demek olur buda sadece rotory değil tüm motorlarda hiç istenmeyen bir olaydır. Buda eccentric mili yataklayan 4 yatağın deformasyonu demek hatta eccentric milin deformasyonu demek olur buda rotary motorun tekrar rebuild edilmesini dahada maliyetli kılar hatta rotor bıçaklarıda kırılmış ise yeni motor almayı daha masraflı olduğu halde daha avantajlı kılar. Bu sebepten dolayı aracınıza hararet yaptırmamaya özen gösterin ( hortumlarınızı kontrol edin, tabi bu sadece hortumla olmuyor dün konusu geçti diye hatırlatmak istedim hortumun önemini vurgulamak için) hararet yapıyor ise o aracı kullanmaya devam etmeyin.

Takipte ve sağlıcakla kalın

  

IMG_3057_05ae018e-d92a-41e0-8b72-b0ce2e447514.jpg

IMG_20150615_190559.jpg

IMG_20150615_190714.jpg

HPIM7195.jpg

HPIM7280.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

FL 22 değişmesi için km olarak ömür varmı acaba yoksa 5 yılda bir değiştirmek şartmı ne dersiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Sevgili karşıyakalı hemşerim servis kitapçığında ne yazdığını açıkçası bilmiyorum ama hangimiz bir aracı alıp 10 sene veya 20  kullanıyoruzki yeni arabalarda bu sorun yaşanmaz araçlar 5 yaşından sonra bu tip sorunlar çıkarmaya başlar ve 5 yaşından sonra alınan bir araçta da hiçbir müşteri hortumlar değişmişmidiye servise gidip arşivden kontrol etmez acaba hortumlar değişmişmi diye. Benim burada asıl vermek istediğim mesaj çok az vaktinizi harcıyarak ufak kontroller yaparak motorunuzun ömrünü arttırabileceğinizi bilmeniz. Malum servisler zamanla yarışan ekonomiyi birinci kıstas olarak gören işletmeler. Bir sorun olduğunda ise ilk düşündükleri bu işten nasıl yırtarımdır, bu zihniyetindeler hemen hemen hepsi. Siz servis bakımını yaptıktan sonra bile butip ufak konroller ile motor ömrünüzü arttırabilirsiniz, Hortum örneğinde olduğu gibi. Kısacası sağlıklı ve uzun ömürlü motorun sırrı bilinçli kullanıcı diyorum formülleride yukarıda veriyorum.

Not: Bu her motor için geçerli rotary motorla sınırlamayın.

Takipte ve sağlıcakla kalın

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...