Jump to content

Rotary Motor Rektifiye ( Rotary Engine Rebuild )


mutlu-rx7
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mutlu tebrikler, tebrikler, tebrikler....

Forumdaki belgesel tadında ki paylaşımlardan birisi diyebilirim. Ellerine, emeklerine sağlık. Payaşımlarının devamını heyecanla bekleyerek takipteyim. :)

Değerli paylaşımların için teşekkürler. Keyifli forumlar diliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 İlginize ben teşekkür ederim arkadaşlar. 

Bakın yataklarınızda bu hali alır. Buna da yatak sarma ve klepaj denir.

CIMG2271.JPG

CIMG2272.JPG

CIMG2273.JPG

 

 

Takipte ve sağlıcakla kalın

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tesekkurler mutlu bey cok bılgılendırıcı oldu. elınıze saglık paylasımlarınız ve bılgılendırmelerınız için...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 saat önce, mutlu-rx7 :

Forumda Kurucu statüsünde olan Burak beyede ayrıca teşekkür ediyorum sebebide daha önce ki konumu hatırlattı bende eskiyi anmak adına bir göz gezdireyim dedim, baktımki okunma sayısı epey bir yüksek hemen bir göz gezdirdim forum içerisinde açık ara ençok okunan  konu olmuş. Pardon forum içerisinde değil rx8 teknik motor mekanik başlığı altındaki topic lere baktım sadece komple forum da durum nedir bilmiyorum. Okuyan, gözatan herkeze çok teşekkür ediyorum bu beni biraz motive etti inşallah sıkılıp boşvere sarmam. Buda demek oluyorki bu topic te ilgi görecek.Ama yazdıklarını birilerinin dikkate alması çok hoş teşekkür etmek istedim. Herkeze çok teşekkür ederim.

Takipte ve sağlıcakla kalın.

Rotary engine rebuilder Mutlu

GSM: 0532 205 93 02

Rica ederim, ismi ve konuyu görünce hemen eski konu aklıma geldi. Aslında birleştirecektim ama ilk konudaki resimlerin linkleri artık geçerliliğini yitirdiği için bu konuya hatırlatma koymanın daha doğru olduğunu düşündüm.

Önceki yazdıklarınızın okunma rekorunu bu konunun zamanla kıracağını düşünüyorum zira dikkatinizi çektiyse her yazınız en az 5 beğeni kazanarak sağ üst köşesine Popüler Mesaj amblemini alıyor yani daha şimdiden bir çok kişinin beğenisini kazanıyor.

Devamını heyecanla bekliyoruz. Paylaşımlarınız arttıkça bunları daha çok kişiye ulaşabilmesi için bölümlere ayırmak, bilgi bankasına koymak da mümkün olacak hatta belki zorunlu kalacağız. 

Bilgi Bankasının RX-8 bölümü hazır boşken neden olmasın değil mi ? :) 

http://www.mazdaclubtr.com/bb/mazda-rx-8/

Not : Bu arada dikkatinizi çektiyse konu @İlhan arkadaşımız tarafından öne çıkarılarak ana sayfa ve forumdaki sağ sütunda herkes tarafından erişilebilir duruma getirildi ki bunu hak ettiğini düşünüyoruz. ;) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gayet güzel bir gönderi. @İlhan ın dediği gibi belgesel ayarında. diğer forumlarda ve hatta Internette bile görmediğim parça resimleri var. siyah renk yağ emiş borusu folluğa dönmüş. karter içindeki (resim) yağ metalle mi karıştığından bambaşka birşey olmuş. eksantirik milin yataklara dayandığı kısımlar da bayağı aşınmış belli ki oraya hiç yağ gitmemeye başlamış. aşırı hararet nelere yol açıyor. ancak rotor ve rotorun uç kısımları sağlam göründü, aynı şekilde blok içleri de çok aşınmış gibi görünmüyor zaten oralarda motor yağlamaya devam etmiş gibi görünüyor.

IMG_20150615_190714.jpg.0d4a8a14aa1e20dc

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hımm, hemen bir düzeltme yapayım sevgili revivo 73 o rengi farklı olan karter resmi bu aşırı hararet yapan motora ait değil. O resmi içeren iletimin hemen ardından bir üye bu parçayı daha önce hiç görmedin nereye takılıyor diye bir soru yöneltti bende parçanın bulunduğu lokasyonu okurlara göstermek adına o resmi eski rebuild ettiğim motorların dosyasından aldım. Pardon bunu belitmeliydim o iletideki resimlerin 3 yanesi bu motora ait değil rx7 pompa emişi ve toplu olan motor blokları bu motora ait değil.

 O bahsiniettiğiniz motorda soğutma suyu ile yağı karışmış bir motora ait yani yağ ve su bir araya gelip iyice karışır ise ohali alır

Takipte ve sağlıcakla kalın

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Internetten stok fotoğraflarını buldum. Yağ emiş borusu, ing adıyla oil pickup tube:

nLr0P5.jpg

RX-7 için olanı:

vn4Wzm.jpg

Folluğa dönmüş olan boru o kırmızı RX-8'ten çıkan mı yoksa başka zamanda başka bir aracın mı ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Eccentric millin yatağa oturduğu yerler tamamen yağsız kalmış bu sebeple yatağı sarmış ve klepaj yapmış. Klepajı biraz açayım size üretici firmalar yatak ve yataklanan malzemenin arasını çok ince klerensler (klerens: boşluk) bırakır ve brakmak zorundadır bu bırakılan boşluk yağ ile dolar ve bu ince yağ filmi yatak ile yataklanan malzemenin birbirine sürtüp aşınmasını engeller. Ama yinede bu tip durumlar (yağsız çalışma) gözönüne alınıp birbirine sürttüğü hallerde herzaman ama herzaman aşınması istenen parça ucuz olan parçadır bu sebepten dolayı yatak eccentric milden daha ucuz olduğu için yatağın aşınması daha makuldür. Bu yüzden yatak malzemesi eccentric milden çok ama çok daha yumuşak malzemeden üretilir prinç,aliminyum gibi eccentric mil ise çok daha sert malzemeden yapılır çelik gibi. yatak sarmış olan fotolara dönecek olur isek eccentric mil nekadar çok kütü görünsede drekten dinmüş inanın sürtündüğü yatağı yani prinç malzemesini bitirmek üzereymiş eğer bitirmiş olsaydı busefer eccentric milden daha yumuşak ama prinçten çok daha  sert olan motor bloğu ile surtunüp kendisinede zarar verecekmiş. Mil üzerinde bulunan kötü görüntü yataktan kopan parçalardır mile yapışmış mile henüz temizlemedim ama %80 -90 hiçbiri kalmayacak eccentric mil eski kondisyonuna dönecek. yani tekrar kullanabilicez o mili bu sebeple azda olsa şanslıyız

Hımm, hemen bir düzeltme yapayım sevgili revivo 73 o rengi farklı olay karter resmi bu aşırı hararet yapan motora ait değil. O resmi içeren iletimin hemen ardından bir üye bu parçayı daha önce hiç görmedin nereye takılıyor diye bir soru yöneltti bende parçanın bulunduğu lokasyonu okurlara göstermek adına o resmi eski rebuild ettiğim motorların dosyasından aldım. Pardon bunu belitmeliydim o iletideki resimlerin 3 yanesi bu motora ait değil rx7 pompa emişi ve toplu olan motor blokları bu motora ait değil.

Takipte ve sağlıcakla kalın

CIMG2275.JPG

CIMG2266.JPG

Revivonun gönderisindeki resimleri neden açamıyorum ?????  benim bilgisayar ile alakalı sanırım veya şirket bilgisayarının güvenlik duvari ile alakalı olsa gerek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, mutlu-rx7 :

 Eccentric millin yatağa oturduğu yerler tamamen yağsız kalmış bu sebeple yatağı sarmış ve klepaj yapmış. Klepajı biraz açayım size üretici firmalar yatak ve yataklanan malzemenin arasını çok ince klerensler (klerens: boşluk) bırakır ve brakmak zorundadır bu bırakılan boşluk yağ ile dolar ve bu ince yağ filmi yatak ile yataklanan malzemenin birbirine sürtüp aşınmasını engeller. Ama yinede bu tip durumlar (yağsız çalışma) gözönüne alınıp birbirine sürttüğü hallerde herzaman ama herzaman aşınması istenen parça ucuz olan parçadır bu sebepten dolayı yatak eccentric milden daha ucuz olduğu için yatağın aşınması daha makuldür. Bu yüzden yatak malzemesi eccentric milden çok ama çok daha yumuşak malzemeden üretilir prinç,aliminyum gibi eccentric mil ise çok daha sert malzemeden yapılır çelik gibi. yatak sarmış olan fotolara dönecek olur isek eccentric mil nekadar çok kütü görünsede drekten dinmüş inanın sürtündüğü yatağı yani prinç malzemesini bitirmek üzereymiş eğer bitirmiş olsaydı busefer eccentric milden daha yumuşak ama prinçten çok daha  sert olan motor bloğu ile surtunüp kendisinede zarar verecekmiş. Mil üzerinde bulunan kötü görüntü yataktan kopan parçalardır mile yapışmış mile henüz temizlemedim ama %80 -90 hiçbiri kalmayacak eccentric mil eski kondisyonuna dönecek. yani tekrar kullanabilicez o mili bu sebeple azda olsa şanslıyız

Hımm, hemen bir düzeltme yapayım sevgili revivo 73 o rengi farklı olay karter resmi bu aşırı hararet yapan motora ait değil. O resmi içeren iletimin hemen ardından bir üye bu parçayı daha önce hiç görmedin nereye takılıyor diye bir soru yöneltti bende parçanın bulunduğu lokasyonu okurlara göstermek adına o resmi eski rebuild ettiğim motorların dosyasından aldım. Pardon bunu belitmeliydim o iletideki resimlerin 3 yanesi bu motora ait değil rx7 pompa emişi ve toplu olan motor blokları bu motora ait değil.

Revivonun gönderisindeki resimleri neden açamıyorum ?????  benim bilgisayar ile alakalı sanırım veya şirket bilgisayarının güvenlik duvari ile alakalı olsa gerek.

Milin rotor yatağına yaslanan kısmı gayet düzgündü zaten. Blok yatağına yaslanan kısmı orantısız çizikti sebebi yatak parcasının yumuşak olması dolayısıyla ezilmesiymiş ancak tam da o mili kurtarmış ve dediğin gibi direkten dönmüş.

Mazda RX-8 'i 4 kapılı normal bir sedan gibi yapmış ve herkes normal bir araba gibi kullanılabileceğini düşünüyor. Ancak öyle normal araba gibi heryerde ve günlük kullanınca beklenmedik yerden beklenmedik sorun çıkarabilir.

Benim resimler hizliresim.com 'dan; resim boyutunu değiştirme ve çok sorunsuz bir site old için hizliresim 'den gönderiyorum. Geçen seneye kadar Facebook da engelliyordu hizliresim'i ancak 1 senedir Facebook'un dahi güvenilir site listesine girdi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sevgili revivo paylastığım o follağa dönen oil pickup tube kırmızının kendinden çıkan o foto eskibir rebuild ten değil

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

08.01.2016 at 16:44, revivo73 :

Gayet güzel bir gönderi. @İlhan ın dediği gibi belgesel ayarında. diğer forumlarda ve hatta Internette bile görmediğim parça resimleri var. siyah renk yağ emiş borusu folluğa dönmüş. karter içindeki (resim) yağ metalle mi karıştığından bambaşka birşey olmuş. eksantirik milin yataklara dayandığı kısımlar da bayağı aşınmış belli ki oraya hiç yağ gitmemeye başlamış. aşırı hararet nelere yol açıyor. ancak rotor ve rotorun uç kısımları sağlam göründü, aynı şekilde blok içleri de çok aşınmış gibi görünmüyor zaten oralarda motor yağlamaya devam etmiş gibi görünüyor.

 

 

  Yukarıdaki iletidek dikkat çektiğim cümleye bir açıklı getireyim.Rotor,rotorun uç kısımları ve blok içleri. Arkadaşlar bu bahsedilen yerler motor yağlama pompasının yağ bastığı yerler degil. Evet hak veriyorum resimler üzerinden gidince böyle bir yanılgının oluşması gayet normal. Düşününce motor yağlamayı kesmiş ama rotor, rotor uçları, motor bloğu sağlam insan şaşırıyor. Ama rotorda yağlamaya ihtiyaç duyulan 2 bölge var birtanesi rotorun üzerinde döndüğü journal bearin (taşıyıcı yatak) ikincisi ise üretilen kuvveti eccentric mile aktaran aktarma dişlisidir. Bu iki bölgede yanma odası icerisinde değildir. Bu bölgeleri yanma odasından izole eden inner, auter oil sealler vardır ve renesis öncesinde olmayan ama renesiste olan scraper oil seal ler vardır birde tabiki side seal imiz vardır ama bu yağı izole etmek için değil compresyonu tutmak içindir. Yani yağlama yağını yanma odasından ayıran 4 tane seal imiz vardır, Bu sealler iş görmez duruma gelidiğindede motor yağ yakması artar. Pistonlu motorlarda segmanları aşınıp yağ yakan motor gibi yaani. 

  Rotorun yanma odası tarafları (rotor ve rotorun uç kısımları sağlam) sağlamolmasının sebepleri. Yukarıda dedikki rotorun yanma odası taraflarında yağlama yağı dolaşmaz, aynı şekilde motor bloğunun da yatak bölgeleri haricinde yağlama yağı dolaşmaz bu sebeple  buralar motor yağsız çalışsada yağsızlıktan etkilenmez.

  rotorun uç kısımları. Buraya ayrı bir dikkat çekmek istiyorum. Hani yukarıda dedikya yanma odası içerisinde yağlama yağı dolaşmaz diye aslında hakikatten dolaşmazda ama yanma odasına yağlama yağı enjekte eden bizim birtane metering oil pump diye adlandırılan bir pompamız mevcut. Bu pompa yağlama yağı hemen çıkışından bir branjman ile yağ alır ve yağı biraz daha basınçlandırıp yağ enjektörleri sayesinde  (rotor başına 2 enjektor, toplamda 4 enjektör) yanma odasına enjekte eder. Bu enjeksiyonun miktarı çok ama çok düşüktür. Bu enjeksiyonun sebebi rotor uzerinde bulunan apex seallerin yağlamasını sağlamaktır. Bu enjektörler renesis öncesinde birtanesi housing üzerinde diğeride emme manifoldunun üzerinde idi renesiste ise her ikiside housing üzerine alındı yenitip renesiste ise (r3 te yani) enjektör sayısı arttırılarak 3 e çıkarıldı he hepside housing üzerindedir. Bu enjektorler motor copresyon tutmasında baş rol oynayan apex seal lerin sağlığı için sorunsuz çalışması çok onemlidir. Apex seal in içinde çalıştığı kanal da rahat hareket etmesi apex seal in görevini eksiksiz yapması ve ömrünün fazla olması demektir. Bu sebeple buraya çok ama çok küçük miktarda yağlama yağı enjeksiyonu yapmışlar. Gelelim bizim motorumuza, mademki motor yağlama yapmamış bu demek oluyorki apex seallere de yağ gitmemiş ama apex sealler ve rotor uç kısımları nasıl sağlam oluyor. Olur arkadaşlar olur çünki bu yağ enjeksiyonu sadece apex sealin ömrünü arttırmak içindir apex seal in çalışması için değil. 2003 senesinde ilk rotary motorlu aracımı aldığımdan kısa bir süre sonra bu enjeksiyon kesildi ve ben o motorlar 3000 km gibi bir mesafe katettim. Yani bu önemlidir ama hemen sonuç vericek bir  etkisi yoktur, tıpkı suan incelediğimiz motorda olduğu gibi. Zaten rotor uç kısımlarında en ufak bir problem olsa motorun yarısı çüp olur ağırlığınca paraya hurdacıya satarsınız böyle bir rotor ve housing elimde var fotolarını ileride paylaşırım.

 Arkadaşlar biraz karışık oldu biliyorum ama elimden geldiğince basit anlatmaya çalıştım, umarım okuyan herkes anlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gayet güzel açıklama. Dediğin gibi rotor yanlarındaki segmanlardan biri yağlama değil yanma odası basıncını sızdırmazlık için. Apex contalarda küçük bir yağ enjeksiyon olması kesinlikle gerekli çünkü blok içiyle sürekli temas halinde ve sürekli yük binen parça ve yine dediğin gibi Series I'lerde 2, Series II'lerde 3 yağ enjektörü ile yağ spreylenerek ekstra yağlanması sağlanıyor. Motorda en cok dikkat ettiğim parçalar onlardır cunku en vahşi hareketleri o yapıyor, bir yandan rotor ucundaki yay onu motor bloğuna itliyor ve rotor döndükçe yanlardan da sürekli yüke maruz kalıyor . fazla aşınsa veya kırılsa kendisiyle beraber motor içini de bozabilecek potansiyele sahip bir parça. o şekilde kırılıp apex contanın motor içini mundar ettiği birçok RX-8 resmi görmüştüm Internette. ancak bu kırmızı RX-8 o açıdan şanslıymış

Bu arada Series I sandık motor 18bin TL, Series II'de 28 ya da 32bin TL gibi fiyata sahip diye duydum. Series II az olduğu için olsa gerek fiyatı daha pahalı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yanlış hatırlamıyorsam mart ta aracı alırken S1 13 bin, S2 20 bin civarındaydı. bu fiyatlara montaj dahil.

umarım @mutlu-rx7 ile araç konusunda iş yapmaya ihtiyacım olmaz :) ama eğer gerek olursa motor değiştirmeden önce danışabileceğim bir usta olması güven verici.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  Arkadaşlar hepinizden çok özür diliyorum ben telefon numaramı yanlış brakmışım :-:-:- doğrusu bu olacak 0532 205 93 01. Tekrar özür diliyorum. Ama bu msj ın da ardından imzamda yanlış tel no çıkacak.8:)8:)8:)

Burakçım tekrar teşekkür ederim uyardığın için.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

33 dakika önce, mutlu-rx7 :

  Arkadaşlar hepinizden çok özür diliyorum ben telefon numaramı yanlış brakmışım :-:-:- doğrusu bu olacak 0532 205 93 01. Tekrar özür diliyorum. Ama bu msj ın da ardından imzamda yanlış tel no çıkacak.8:)8:)8:)

Burakçım tekrar teşekkür ederim uyardığın için.

Rica ederim, imza olduğundan dolayı düzeltince hepsi otomatik olarak düzeliyor ;) An itibari ile doğru telefon numarası var mesajlarının altında. :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...