Jump to content

Mazda 626 Motor Rektifiye


Faruk_92-323
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar.1992 model 626 2.0FS aracımı 6 ay önce almıştım.Sıralı olmayan lpg sisteminde çalışmayınca onu iptal edip  depo içi benzin otomatiği çıkma parça olarak takılıp benzinde çalıştırmak istedim. Duman atıp tekleyince bir süre sonra çalışmaz hale geldi.Çekiciyle götürdüğüm motorcu ustam önce enjeksiyonlardan olduğunu,4 tane çıkma enjeksiyon alıp temizlettikten sonra motorun çalışması değişmeyince de segmanların değişmesi gerektiğini söyledi.Motor açılınca gömlek yüzeyine eliyle bakan rektefiyeci pistonların yer yaptığını,sadece segman değil;piston-segman-gömlek değişmesi gerektiğini söyledi.Oto elektrikçi(teyzeoğlu) ise motor beyninden enjeksiyonlardan birine elektriğin çok az geldiğini söyledi.Motor rektefiye oldu fakat yine tekliyor.Motorcu ustam bu sefer motorun tekrardan açılacağını,subap fincanlarının ve subapların değişmesi gerektiğini söylüyor.Ona göre subaplar sıkıyormuş,açmıyormuş. 1 tk subap tk ve fincanı değişecek diyor.Araba acil lazım olunca bindim.50 tl benzin doldurup tekleyerek eve geldim.20 km mesafede benzinin yarısını yaktı. Kaloriferi de çok az ısıtıyor. Yarın teyzeoğlum oto elektrikçinin yanına gidip motor beynine bakmasını isteyeceğim. Yani olay ilk başa döndü. Geçen seneye kadar tam 9 sene 1992  mazda 323'e bindim.O arabamın motorunu da bu usta rektefiye etmişti.Ama böyle sorunla ilk defa karşılaşıyorum.Bilgisi olan kardeşlerim yardımlarınızı bekliyorum.

 
  •  
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

motoru açtı,gözüyle gördü yaptı,motoru kapattı size verdi,,

 şimdi  subap fincanlarının ve subapların değişmesi gerektiğini söylüyo.

madem değişcekti o zaman niye yapmadın deyin ağzını burnunu kırın,,

ha açıp baktın sorun görmedin şimdi nerden uyduruyon onları deyin,bidaha dalın;D

kolay gelsin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yakın zamanda 626'sını rektefiye ettiren üyelerimiz vardı. Onların konularını bir inceleyin, nelere dikkat edilmesi gerektiğine, nelerin orijinaliyle değişmesi gerektiğini inceleyin. Geçmiş olsun

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Enjeksiyon ile başlamış segman ile devam etmiş yetmemiş piston-gömlek denmiş sonra hepsi bitmiş yine de düzelmemiş şimdi de sübap ve fincan. Motor yerine usta değiştirseydin daha az uğraşırdın herhalde. Geçmiş olsun, inşallah en kısa zamanda çözüm bulursun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Nihayet sonuca ulaştık. Kapak yeniden açılıp Subap takımı ve fincanlar değişti. Bu işlem için ayrıca para ödemedim. Yedek parçaya ödedim. Cumartesi günü teslim aldım yeşil ördeği. Ustam 1000km sonunda yağ ve yağ filtresi yapmamız gerektiğini söyledi. İki gündür deniyorum da marşa basınca zor çalışıyor. Araç benzinli. LPG' yi söktürdüm sıralı sistem olmadığı için. Biraz benzinde binmek istiyorum. Araç rolantide çalışırken boşta gaza basınca güzel gaz yiyor fakat yola çıkınca sanki kademe kademe gaza basmak gerekiyor, yoksa titreme yapıyor. Biraz da çiğ yakıyor benzini sanki. Bujileri bosch fr8dc+ takmıştı ustam. NGK ile değiştirmeyi düşünüyorum. Bir de oksijen sensörü olsa gerek; kaputu açınca motorun sağında üçlü müşürden distribütöre uzak olan.Kendisi yerinde fakat kablo bağlantı falan yok ortada. Anlayan varsa; aydınlatırsa beni şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu gün yine ilk marşta çalışmadı.Kar yağmıştı ve hava soğuktu.İki kere uzun marşa bastıktan sonra kısa aralıklarla beş altı sefer marşa bastım ve ancak çalıştı.Rolanti düşük kalıyor,ayağımı gazda çekince stop ediyor ısınana kadar.Isındıktan sonra iyi.1000 devir sabit.Bir de yola çıkınca gaza yüklenince gazı yemiyor,tekleme yapıyor.Gaza azar azar yüklenince sorun yok.Hava akışmetrenin fişini çekince rolantide değişiklik yok.Anlamadım....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

50TL'lik benzinle yaklaşık 60 km yol yaptım,gösterge dibe indi.Yolda kalma korkusundan hemen benzin aldım bu sefer 100TL'lik ama yine gaz yemiyor.Subaplar mı ayarlayamadı kendini acaba??? İlk çalışma zor ama sonrasında stop edip marşa basınca hemen çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18.01.2016 at 16:37, faruk_92-323 :

 Bir de oksijen sensörü olsa gerek; kaputu açınca motorun sağında üçlü müşürden distribütöre uzak olan.Kendisi yerinde fakat kablo bağlantı falan yok ortada. Anlayan varsa; aydınlatırsa beni şimdiden teşekkür ederim.

Bu problemi çözdün mü ? Bir resim paylaşabilir misin ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor yeni rektefiye olduğu için fazla kurcalatmak istemiyorum. Motorcu ustam da motor haricinde anlamıyor 626'dan. Kendim çözemezsem servise gideceğim artık.Kayseri'de.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23 dakika önce, faruk_92-323 :

Motor yeni rektefiye olduğu için fazla kurcalatmak istemiyorum. Motorcu ustam da motor haricinde anlamıyor 626'dan. Kendim çözemezsem servise gideceğim artık.Kayseri'de.

Ok, yardım edebileceğimiz bir şey olursa paylaşırsın değilse haberlerini bekliyoruz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç çok fazla yakıt tüketiyor.Kafamı karıştıran bu.Araç içinde kaloriferi açınca benzin kokusu oluyor.Dışarıda da aynı; egzostan sanki benzin akacak,kokudan durulmuyor.Enjektörler çıkma alınıp temizlendi,motor beyni enjeksiyona az elektrik verdiği için tamir gördü. Enjeksiyona doğru yakıt miktarını gönderen sistem nedir? ...Oksijen (lamda)sensörü ve ecu-beyinmi.....??? Yakıt fazla geliyor ya da ateşleme az. Havayla da alakalı olabilir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Hava akışmetre zor da olsa çıkma olarak bulup değiştirdim.Gaz yemesi düzeldi.Ama esas sorun zor çalışma ise rolanti motoru arızasındanmış.Rolanti motorunun su eksikliğini giderdim olmadı.Sökünce anladım ki iptal etmişler.Conta yerine yüzeyin tamamını kaplayan sac kesip koymuşlar.İki yüzeyi de zımpara ile temizleyip sıvı conta sürdükten sonra kapattım.Motor sııcak ya da soğuk farketmiyor ilk marşta çalışıyor çok şükür.1000 devir sabit.Sabrın sonu selamettir,çok uğraştım,çooook.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...