Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Şanzıman Sorunu


goodpasture
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

11 saat önce, burhanakcil :

merhaba,

konuyu hortlatmakla farklı konu açmak arasında kaldım, yanlış işlem yapıyorsam mod arkadaşlar uyarırsa düzeltirim.

 

benim sorum bu şanzıman problemi makyajlı kasada da devam ediyor mu, bilginiz var mı, örneğini gördünüz mü? bu araçlardan almak isteyen benim gibi insanlar için en büyük tereddüt sebebi şu an bu şanzıman problemi. şu an satışta olan 2014-2016 araçların kilometresinin de 50bin-100 bin arasında değiştiğini düşünürsek, bu araçlara saatli bomba muamelesi yapmak da istemiyorum ama izlenim şu an öyle. ekşi sözlük de bir arkadaş örnekleri toparlamış:

 

https://eksisozluk.com/entry/109905313

senede ortalama 1200 -son satış sayılarını bilmiyorum, aklımda bu miktar kalmış- civarı mazda 3 satıldığını varsayarsak; 6000 civarı 3. nesil mazda 3'ten şanzıman arızasıyla şikayette bulunanlar forumda takip edebildiğim kadarıyla 2 elin parmaklarından daha azdır. tüm şanzımanlarda böyle bir arıza çıkacak diye bir durum söz konusu olamaz bence.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, Mehmet Özdemir :

senede ortalama 1200 -son satış sayılarını bilmiyorum, aklımda bu miktar kalmış- civarı mazda 3 satıldığını varsayarsak; 6000 civarı 3. nesil mazda 3'ten şanzıman arızasıyla şikayette bulunanlar forumda takip edebildiğim kadarıyla 2 elin parmaklarından daha azdır. tüm şanzımanlarda böyle bir arıza çıkacak diye bir durum söz konusu olamaz bence.

teşekkür ederim, hepsinde çıkmayacağına katılıyorum fakat keşke elimizde bir istatiktik olabilseydi, görülme sıklığı nedir, hangi model şanzımanda veya ne tür kullanımda oluyor vsvs.. forumda bununla ilgili bayağı paylaşım var, bilgi almaya çalışıyorum. ama üzüldüm açıkçası, aklımdaki tek araç neredeyse buydu, vazgeçip de başka bir şey alırsam hep aklım kalacak. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaş aslında hangilerinde çıkıyor diye sormuş. 150-180 bin verip bir de üstüne 16 bin vermek koyar abi. Dsg’nin artık tamiri de kolay  her yerde 3-5 bine yapılıyor. Ama bu şanzımanı yapan da yok  belki atco  

Belki de yeni yeni görmeye başlayacağız şanzıman sorunlarını  misal ben 2. Nesiller için abs sorununu 2 sene hiç görmedim forumda, facebook’ta  ama son birkaç aydır sayılar arttı  ben de yaşadım tabi. Ben sadece 2010’da var sanıyordum ama bugün 2011’de de yaşayan gördüm facebook grubunda  pompa veya dsc hatası veriyor

48 dakika önce, Mehmet Özdemir :

senede ortalama 1200 -son satış sayılarını bilmiyorum, aklımda bu miktar kalmış- civarı mazda 3 satıldığını varsayarsak; 6000 civarı 3. nesil mazda 3'ten şanzıman arızasıyla şikayette bulunanlar forumda takip edebildiğim kadarıyla 2 elin parmaklarından daha azdır. tüm şanzımanlarda böyle bir arıza çıkacak diye bir durum söz konusu olamaz bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Her rahatlığın bir bir sıkıntısı vardır, otomatik vites olayının teknolojisi arttıkça, hatta dijitalleştikce arızalar yaygınlaşıyor. Aslında manuel vitesi çok iyi kullanan insanlarda illa otomatik olsun, pahalı olsun şehir içinde rahat edeyim olayı fazla abartıldı. Neredeyse sadece baz donanımlara manuel vites konulur oldu. Olay binamızda 1. kattan zemin kata inmek için, 7. kattaki asansörü çağırıp aşağıya inen maşallah turp gibi delikanlıların yaptıkları gibi bence otomatik vites olayı abartıldı. Trafiğin neredeyse hiç olmadığı bazı il, ilçelerde yılın 355 günü yaşayıp, hala çok para verip otomatik vites alan yiğitler, piyasa iyi satıyor deyip alanlar, satanlar vs. Bayan sürücüleri bu yorumdan muaf tutuyorum. (diğer farklı araçlarda da incelediğinizde ağırlık otomatik vites sorunları hayli yoğun)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, burhanakcil :

teşekkür ederim, hepsinde çıkmayacağına katılıyorum fakat keşke elimizde bir istatiktik olabilseydi, görülme sıklığı nedir, hangi model şanzımanda veya ne tür kullanımda oluyor vsvs.. forumda bununla ilgili bayağı paylaşım var, bilgi almaya çalışıyorum. ama üzüldüm açıkçası, aklımdaki tek araç neredeyse buydu, vazgeçip de başka bir şey alırsam hep aklım kalacak. 

Bende tam sizin gibi düşünen Mazda3 alma niyetinde birisiyim. Bu konuları gördükçe endişelendim. En azından makyajlı kasalarda da var mı diye doğrulamaya çalışıyorum. Günümüz piyasasına göre bu donanımda ve çizgileri itibari ile gözüme hoş gelen başka bir araç bulunmuyor. Yeni kasanın gelme ihtimaline karşın araç değiştirme planlarımı ertelemeyi düşünüyorum artık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 saat önce, Renegade :

Her rahatlığın bir bir sıkıntısı vardır, otomatik vites olayının teknolojisi arttıkça, hatta dijitalleştikce arızalar yaygınlaşıyor. Aslında manuel vitesi çok iyi kullanan insanlarda illa otomatik olsun, pahalı olsun şehir içinde rahat edeyim olayı fazla abartıldı. Neredeyse sadece baz donanımlara manuel vites konulur oldu. Olay binamızda 1. kattan zemin kata inmek için, 7. kattaki asansörü çağırıp aşağıya inen maşallah turp gibi delikanlıların yaptıkları gibi bence otomatik vites olayı abartıldı. Trafiğin neredeyse hiç olmadığı bazı il, ilçelerde yılın 355 günü yaşayıp, hala çok para verip otomatik vites alan yiğitler, piyasa iyi satıyor deyip alanlar, satanlar vs. Bayan sürücüleri bu yorumdan muaf tutuyorum. (diğer farklı araçlarda da incelediğinizde ağırlık otomatik vites sorunları hayli yoğun)

İnsanlar düz vitesi mecbur kaldıkları için kullanıyordu zaten, 15-20 sene ve daha önceden diğer çözümler tüketimi aşırı yükseltip performansı bitiriyordu. Durum değişince son yıllarda haliyle düz vitesin ucuz fiyat harici esprisi kalmadı. 

Otonom sürüş için de aynı süreci yaşayacağız. Çoğunluk direksiyonu zoraki çeviriyor, teknoloji olgunluğa erişip fiyat seviyesi düştükçe insanlar otomobil kullanmayı bırakacak. Bozulan otomatik şanzımanların yerini kaza yapan otonom araçlar alınca bizde kısacık mesafede direksiyonu çeviriverseydiniz tembeller diyeceğiz :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

merhaba arkadaşlar.aracım 2015 skyactiv-g otomatik

Sanırım aynı sorunu bende yaşayacağım.  bir aydır özellikle ilk çalıştırmada araba D'de iken ve muhtemelen 1. viteste vıyk vıyk vıyk diye bi ses yapıyordu. bu gün arabayı kaldırırken geri vitese ve 1. vitese geçmekte zorlandı (tekledi) hatta bi kere stop etti(acemi şoförlerin debriyaj-gaz ayarını yapamaması gibi) . 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar cahilliğime verin bişey aklıma takıldı.  Bizim araçlarda baskı balata vs varmı. Yoksa sadece 100000 de bir yağ değiştir devam et şeklindemi. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, drburka :

Arkadaşlar cahilliğime verin bişey aklıma takıldı.  Bizim araçlarda baskı balata vs varmı. Yoksa sadece 100000 de bir yağ değiştir devam et şeklindemi. 

Skyactiv sanzimanlarda ve diger modern tam otomatik sanzimanlarda kilitlemeyi sağlamak için baskı balata diyebileceğimiz ekipmanlar var ama bunlar servisi yapılabilecek şekilde değil. Yağ olayı da karışık biraz. Sıkıntı yasamayayim diye yağını değiştirip, bu yüzden sıkıntı yaşayabilirsiniz. Ya da yağını degistirmediginiz için de sıkıntı yaşayabilirsiniz. Biraz piyango işi. @Zealot arkadaşımız daha detaylı bilgilendirme yapar diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

05.10.2020 at 15:52, drburka :

merhaba arkadaşlar.aracım 2015 skyactiv-g otomatik

Sanırım aynı sorunu bende yaşayacağım.  bir aydır özellikle ilk çalıştırmada araba D'de iken ve muhtemelen 1. viteste vıyk vıyk vıyk diye bi ses yapıyordu. bu gün arabayı kaldırırken geri vitese ve 1. vitese geçmekte zorlandı (tekledi) hatta bi kere stop etti(acemi şoförlerin debriyaj-gaz ayarını yapamaması gibi) . 

Ben bunu 2-3 kere yaşadım, 1. viteste tekleme hatta 2 kere stop etme durumu, akaryakıt istasyonunu değiştirdim, 10bin km olmuştur bir kere dahi sorun yaşamadım (Total kullanıyordum Shell ve BP'ye döndüm). Birde şanzıman arızalarının büyük çoğunluğu 2014 japonya üretim modellerde görüldü, 2015 ve sonrasında hiç duymadım ben. Sorununuz ateşleme-bobin buji vb kaynaklı da olabilir.

Şanzımanda çoklu plakalı bir kavrama var ama kalkışlarda ve düşük hızlarda kavrama görevini tork konvertörü yaptığı için aşınma durumu yok. Bakım gerektirmeyen normal tam otomatik şanzıman gibi düşünebilirsiniz. Yağ değişim olayı üreticiye göre yok, yağ ömürlük de sadece Mazda değil, ömürlük yağ lafını modern tork konvertörlü lock-up kavrama kullanan ve çok çabuk kitleyen her otomatik şanzımana sahip markanın üreticisi söylüyor, aksini yapıp belli km sonra yağını değiştiren bir çok kişide zift gibi yağ çıkıyor ve değişimden sonra şanzıman rahatladı diyorlar. Kimi uzun yol yapan araçta uzun km'ler sonra bile kırmızı yeni gibi yağ çıkıyor (bazı ZF8 BMW'lerde durum bu), çok uzun süre yağı değişmemiş şanzımana sahip arabanın yağını değiştirmek ayrı sıkıntı, çok sorun yaşayan, şanzıman açtıran var. Otomatik şanzıman konusu bir okyanus, biz bir kepçe alıp karar vermeye çalışıyoruz.

Zaten Mazda'nın ömürlükten kastı araba motor gittiği kadar 600-700k'km'ler veya senin ömür yettiği kadar değil, şanzımanın çalışmasına biçtikleri bir ortalama km veya yıl bazında bir ömür oluyor (bazı ürünlerde geçen lifetime warranty olayının benzeri), bu ömür dolana kadar yağın kullanılmasında sakınca yoktur gibi bir durum aslında. 

Benim görüşüm şu, çok fazla şehir içi dur-kalk, düşük hız yokuşlu yol vb yol yapıyor olsam, nadiren romörk falan çeksem yağı mutlaka değiştirirdim. Fakat çoğunlukla açık yol sakin sürüş kullanan, yani tork konvertörünü pek devreye almayıp şanzman içi yağ basıncını yükseltmeyen, yani yağın sık sık ısınmasına sebebiyet vermeyen bir kullanım şekliyle bence çok da elzem değil yağ değiştirmek. İlla arabama 300bin km binecem diyorsam şanzımanı değiştirmeyi göze alırdım açıkcası ama çoğu üretici için otomobiller acayip dayansın diye yapılmıyor artık, belli ömrü var, geri dönüşüme gitmeli ve yenisini alırsın tipi oto imalatı ön planda. Herşeyi göz önüne alıp kararı sizin vermeniz lazım.

İngilizceniz varsa internette çok tartışması var bunun sky-drive şanzımanla ilgili. Sonuca bağlanmış bir durum da yok. Okuyup bişeyler öğreniyorsunuz işte o kadar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Anladım üstad. Ben bir umut balata bitmiştir diye düşünmüştüm. Benzinle alakalı olabilir mi emin değilim. Araba N'de iken hiç bir sıkıntı yok (N'de gaza basınca bile) herşey gayet normal. (Benzini indirimli olduğu için, 3 yılır aynı benzinliğin aynı pompasından alıyorum, lukoil)

Not: araba 10bin km önce 100bin bakımına girdi. Sanırım şanzıman yağıda değişti.Faturada streamer oil diye bi ibare vardı. Yanlış hatırlamıyorsam 250tl civarı bişey yazıyor karşısında. 

Birinci viteste ve geri viteste sıkıntı oluyor. Sanki manuel arabalarda debriyaja basmadan frene basmış gibi araba gitmek istiyor.

 Cumartesi günü servise götüreceğim. Her ihtimale karşı 2 araç gidip, arabanın yatması gerekirse tek araç dönebilmek için. 160 km mesafe var :( 2 güne herşey belli olacak :s

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Evet arkadaşlar benim 2015 model skyactiv 2016 Haziran trafiğe çıkışlı aracım 36000 km şanzımandan sesler geliyordu servise götürdüm şanzıman hatası dediler değişim yapmak için sisteme giriş yaptılar son bakımını yaptirmamisim , son bakım 2019 Mayıs 5 inde üzerinden 5 ay geçti son bakım 20500 km de ben bakımını nedense yaptirdigimi düşünüyorum tamamen emin değilim ve faturamida bulamadım sürekli gititigim yetkili servis kapanmış  yaptırıp yaptirmadigimi kesin nasıl öğrenebilirim yaptirmadigimi varsayarsak 4 bakım yaptırdım son bakımdan 5 ay geçmiş üstünden bu neden işin bahanesi oluyor belliki benden kaynakli bir durum söz konusu değil neler yapmalıyım bu konuda daha önce tecrübesi olan arkadaşlar bana ulasirlarsa çok mutlu olurum.bu aracı alırken çok araştırdım tabi yeni olduğu için ozamanlar bu sorun yoktu şanzıman konusunda Mazda tek geçilir deniliyordu birçok kişi neden wolsvagen almadin diyorlardi bende birçok insana aracımdan memnun olduğumu söyledim tavsiye ettim şimdi olacak durummu bu?tamam insan yapısı arıza verdi ama bu benden kaynakli değilse kesinlikle değişimi yapılıp arızanın giderilerek bana teslim edilmesi gerekiyor şimdi servise götürüp gerekli yazışmalarda neler çıkacak bekliyecegim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pandemi nedeniyle uzun sure servisler arac kabul etmemisti..Buradan yuruyebilirsiniz belki..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Montimpex :

Pandemi nedeniyle uzun sure servisler arac kabul etmemisti..Buradan yuruyebilirsiniz belki..

Artık deniyeceğiz birşeyler 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
08.10.2020 at 00:44, drburka :

Anladım üstad. Ben bir umut balata bitmiştir diye düşünmüştüm. Benzinle alakalı olabilir mi emin değilim. Araba N'de iken hiç bir sıkıntı yok (N'de gaza basınca bile) herşey gayet normal. (Benzini indirimli olduğu için, 3 yılır aynı benzinliğin aynı pompasından alıyorum, lukoil)

Not: araba 10bin km önce 100bin bakımına girdi. Sanırım şanzıman yağıda değişti.Faturada streamer oil diye bi ibare vardı. Yanlış hatırlamıyorsam 250tl civarı bişey yazıyor karşısında. 

Birinci viteste ve geri viteste sıkıntı oluyor. Sanki manuel arabalarda debriyaja basmadan frene basmış gibi araba gitmek istiyor.

 Cumartesi günü servise götüreceğim. Her ihtimale karşı 2 araç gidip, arabanın yatması gerekirse tek araç dönebilmek için. 160 km mesafe var :( 2 güne herşey belli olacak :s

Merhabalar ben de dun itibariyle aracimi servise birakmis bulunmaktayim asagi yukari ayni sorunla. Sonuc nedir ne gibi bir yol izlediniz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...