Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Ayak Altına ve Bagaja Led Şerit Uygulama


Mutlu Tekir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bagaja led şerit için orjinal tesisat kablosunu kesmek istemedim. Soket de bulamayınca, normal ampul alıp onun ayaklarından kablo çekeyim dedim. Gerçekten sabır işi.  Ampulu yuvadan çıkarıp ayaklarına lehim yapıp geri soktum. Lehimlerden dolayı tam oturmayınca plastik yuvanın üst kısmını traşladım. Ayaklar değmesin diye küçük parça elektrikçi bantıyla yalıttım. Led şeritlere + - kabloları da lehimledim. Sırada bagaja yerleştirmek kaldı.
 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

 

Ayak ucu için de yolcu ayak ucunun üstündeki kapaktaki soketi kullanacağım. O sokette aktif güç var. Bugün led ampul bağladım ve iç tavan aydınlatmayla eş zamanlı çalıştığını farkettim. Ayak ucu karşılama aydınlatmaları için bu soketi kullanacağım. Aynı zamanda orta sütunlara kadar kabloyu getirip arka yolcu ayak aydınlatmasını da yapacağım kısmetse.

İleride ise mavi led şerit alarak, kısa farlardan tetik alıp ayak altlarına bağlayacağım. Böylece kapıları açtığımda beyaz ayak ucu aydınlatması karşılayacak ve kapıları kapattığımda iç tavan aydınlatmasıyla sönecek. Kısa farları da yaktığım anda iç mekanla uyumlu olarak mavi ayak ucu ambiyans aydınlatması olacak.

8 (1).jpg

 

Öncelikle led şeritte diyot göremediğimden ve ters polarizasyonda yanabileceğini düşündüğümden hiç riske girmedim. Daha önce tavan için aldığım ledi ters polarizasyon koruması olduğunu bildiğimden bunu kullandım. Bagajdaki T5 ampule ek kablo yapmıştım önceki mesajlardan görebileceğiniz gibi ve kablolardaki + - leri tespit edip led şeritten gelen + - kablolarını ona göre birbirine bağladım. Yolcu ayak ucundaki sokette ise mor kablo - , kahverengi ise +. Bunları belirledikten sonra işlemlere başladım.
 

DSC_0046.jpg

 

Bagaj için uygulama bu şekilde. Bagajın tavanını aşağıdaki fotoğraflarda görebilirsiniz. Hafif yuvarlayarak şeriti bagaj tavanındaki uygun bir yere yapıştırdım. İlk resimde aydınlatmayı gündüz bile farketmek mümkün.

DSC_0070.jpg

DSC_0040.jpg

DSC_0041.jpg

DSC_0042.jpg

DSC_0044.jpg

 

Torpido içi aydınlatma için de torpidoyu söktüm. Önce torpido kapağını söküyorsunuz. İki yandaki ayakları dışarı doğru itip kendinize çektiğinizde ayaklar kilitlerinden kurtuluyor. Diğer ayakları da çekerek çıkarıyorsunuz. Torpidoyu çıkardıktan sonra 2 tane vidamız var. Ardından kapı eşiği trimi ve kapı eşiğinin hemen üstündeki yan trimi çıkardıktan sonra torpido yuvasını çekerek çıkarabilirsiniz. Torpido içi aydınlatma ampulu halojen ve kopuktu teli. T10 ampul buradaki, T10 ledi yerine taktım ve park ya da kısa farları açınca buradaki ampul de yanıyor.
 

DSC_0068.jpg

DSC_0059.jpg

DSC_0060.jpg

DSC_0061.jpg

DSC_0062.jpg

DSC_0063.jpg

DSC_0064.jpg

DSC_0065.jpg

DSC_0066.jpg

DSC_0067.jpg

 

Ayak ucu aydınlatma için de yolcu ayak ucundaki kabloyu sürücü ayak ucuna alabilecek en kolay yolu aradım. Ayak ucundaki plastik trimlerin en ucundaki parçaları çıkarınca iki taraf öbür taraftan görülebiliyor. Bunu fırsat bilip yolcu ayak ucundaki kabloyu ittirdim ve sürücü ayak ucundaki yerden de kabloyu aldım. 
 

DSC_0050.jpg

DSC_0049.jpg

DSC_0051.jpg

DSC_0052.jpg

 

Led şeritleri bağlayıp uygun yerlere yapıştırdım. Yolcu ayak ucundaki plastik kapağa yapıştırdım ledi, sürücü ayak ucunda ise plastik bir kapak olmadığından metal boruya yapıştırmak istedim, yapışmadı. Ben de boru kalınlığındaki kablo demetinin altına yapıştırdım. Oranın fotoğrafını çekmeyi unutmuşum.
 

DSC_0047.jpg

DSC_0048.jpg

 

 

Kapıları kilitleyince iç aydınlatma sönüyor, kapı kilidini açınca yanıyor, kapıları kapatınca kontak açıkken kademeli sönüyor, kontak kapalı ve kapıları kapayınca bir süre yanmaya devam ediyor. İç tavan aydınlatma ile eşzamanlı çalışmasını çok sevdim.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1. nesil makyajlı mazda 6 larda, (muhtemelen 2. nesil mazda 6 larda da )

T5 soketli  bagaj ampulüne  1,5watt(sanırım) tan daha güçlü bir ampul taktığımızda  ,  

şoför kapısında bulunan merkezi kapı kilidi "Beyni" bazen geçici arıza yapıyor.  (zamanla kalıcı olarak bozulabilir)

geçici süreyle kumandayla arabanın kapıları açılmıyor veya kapanmıyor. anahtarla bile açılmıyor . anahtarı çevirince kendisi anında geri kitliyor v.s.  

düşük kalite xenon kit takınca da yine aynı merkezi kilit beyni başlarda geçici olarak ve sonunda kalıcı olarak bozuluyor

 

inşallah olmaz ama,  olur da bir gün kumandadan 1-2  sefer basmanıza rağmen araç açma kapama komutuna tepki vermez ise,  sebebi uzaklarda aramayın

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3528 kodlu-  tek çipli diye geçen ledler : çoğunlukla metrede 60 adet olup 5W/metre kadar güç tüketir.   
5050 kodlu - 3 çipli diye satılan ledler de çoğunlukla metrede 60 adet olup 15W/metre kadar güç çeker. 

1 adet 3528kodlu  led tüketimi : 5W / 60  =0,0833 watt

 

genel kültür  :   bu led isimleri  led chipinin üstten bakışa göre boyutlarını temsil etmektedir.

tek çip : 3,5 x 2,8 mm    "led strip 3528"

3 çip : 5 x 5 mm    "led strip 5050"

8 çip : 5,6 x 3mm   "led strip 5630"

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilgilendirme amaçlı: kullandığım led şerit hepsiburadadan modacar tek çipli beyaz 1 m. Çok aşırı fazla bir ışık talebim olmadığından yeterli görüyorum. Yarın akşam detaylı resimleri atarım. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 10 ay sonra ...

 

Bugün eşim Ales'e girip bana da sınav görevi çıkmayınca, arabayla uğraştım 3 saat.

Polen filtresini çıkardım, ıslak mendille uzun uzun temizledim zar zor çeşitli şekillere girerek. Ardından klima temizleyici sprey ile aracı 5 dk soğuk, 5 dk sıcak, 5 dk kapılar açık sıcak dışardan alacak şeklinde dezenfeksiyonunu yaptım. Filtreleri yerine takarken de bol bol sövdüm. 

Üstüne iç aydınlatma ile eşzamanlı yanan ayak altı aydınlatmaları değişmiştim, led şeritler kötü oluyor diye. Montajlarını yaptım, üstüne mavi ambiyans lambasını ön ayak altlarına yerleştirdim.

15400941_10209638540735189_7505788111530911887_n.jpg

15577613_10154865118348256_580956709_n.jpg

15644642_10154865118418256_1416259005_n.jpg

15645607_10154865119543256_873588615_n.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mutlu kardeşim bu sorunumu en iyi sen anlarsın diye sana hitaben yazıyorum. Yaz ayında tatile çıkmadan önce(özel )ustam klima filtresini değiştirelim dedi, olur dedik, orjinal eğitimli, sertifikalı renault servisinde çok tecrübeli ustam mazdaya alışkın olmadığı için senin yayınladığın görüntülerden ustama tarif ettim, sökmekte bir hayli zorlandı, sonra bilgisayarından internete girip youtubeden anladı ve söktü, aldığı filtreler yanlış olduğu için, eski filtreyi temizledik, kapıları açıp klimayı yüksek devirde çalıştırıp temizlik yapıldı, yerine takılırken zorlandı ama bir şekilde takıldı. Yazın hiç sorun yoktu, geçen gün kırıkkale yolunda hava çok soğuk olduğu için ısıyı 27 derece civarında kullanmaya başladım, bir süre sonra yakıt sistemi bilgileri olan bilgisayar ekranı yukarıdan itibaren solmaya ve kararmaya başladı, bazen açılıyor normala dönüyor bazen kararıyordu, ben o bölgeyi elimle kontrol ettiğimde bölgenin ısınmış olduğunu fark ettim. dereceyi 22 ye falan getirdim, bir süre sonra gösterge normalleşti. Şimdi normal görünüyor, kışın ve yazın kalorifer ve klima sistemini sürekli olarak dijital göstergede ayak ve öncam önüne yönlendiririm, fakat orta ızgaralardanda hava geliyor, sanki eskiden bu düzende oradan böyle sıcak hava gelmiyordu veya daha az geliyordu gibi hissediyorum. , acaba diyorum, klima filtresini sökerken hava yönlendirmesindeki borularda kaydırmamı oldu, yoksa filtre eski olduğu için havayı geçirmeyip ısının giriş bölgesindemi ısı yoğunlaşması oluyor, içimde bir tereddüt kaldı. yorumlarını bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Renegade :

Mutlu kardeşim bu sorunumu en iyi sen anlarsın diye sana hitaben yazıyorum. Yaz ayında tatile çıkmadan önce(özel )ustam klima filtresini değiştirelim dedi, olur dedik, orjinal eğitimli, sertifikalı renault servisinde çok tecrübeli ustam mazdaya alışkın olmadığı için senin yayınladığın görüntülerden ustama tarif ettim, sökmekte bir hayli zorlandı, sonra bilgisayarından internete girip youtubeden anladı ve söktü, aldığı filtreler yanlış olduğu için, eski filtreyi temizledik, kapıları açıp klimayı yüksek devirde çalıştırıp temizlik yapıldı, yerine takılırken zorlandı ama bir şekilde takıldı. Yazın hiç sorun yoktu, geçen gün kırıkkale yolunda hava çok soğuk olduğu için ısıyı 27 derece civarında kullanmaya başladım, bir süre sonra yakıt sistemi bilgileri olan bilgisayar ekranı yukarıdan itibaren solmaya ve kararmaya başladı, bazen açılıyor normala dönüyor bazen kararıyordu, ben o bölgeyi elimle kontrol ettiğimde bölgenin ısınmış olduğunu fark ettim. dereceyi 22 ye falan getirdim, bir süre sonra gösterge normalleşti. Şimdi normal görünüyor, kışın ve yazın kalorifer ve klima sistemini sürekli olarak dijital göstergede ayak ve öncam önüne yönlendiririm, fakat orta ızgaralardanda hava geliyor, sanki eskiden bu düzende oradan böyle sıcak hava gelmiyordu veya daha az geliyordu gibi hissediyorum. , acaba diyorum, klima filtresini sökerken hava yönlendirmesindeki borularda kaydırmamı oldu, yoksa filtre eski olduğu için havayı geçirmeyip ısının giriş bölgesindemi ısı yoğunlaşması oluyor, içimde bir tereddüt kaldı. yorumlarını bekliyorum.

Abi geçmiş olsun öncelikle. 

Eğer ayaklara versen de yine de orta havalandırmadan baya hava geliyorsa yönlendirme motorunda bir sıkıntı vardır.

Ben hep 29 dereceye ayarlarım sıcaklığı ama hiç böyle bir sorunla karşılaşmadım. Ek olarak gösterge ekranını söküp bağlantı konektörünü kontrol edebilirsin. 

Açıkçası o bölgede filtreyi yanlış takılsa dahi böyle sıkıntı çıkaracak birşey olduğunu sanmıyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlgin için teşekkür ederim, bugün eşimin rahatsızlığı dolayısıyla Kayseriye gitmek zorunda kaldım. Malum hava yine çok soğuk, giderken ısıyı 25'e çektim, 50 km sonra yoldayine ekran karardı, dönüşte +22 derecede getirdim, bu sefer hiç bir sorun çıkmadı, sanki ısınınca ekranı etkiliyor gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30 dakika önce, Renegade :

İlgin için teşekkür ederim, bugün eşimin rahatsızlığı dolayısıyla Kayseriye gitmek zorunda kaldım. Malum hava yine çok soğuk, giderken ısıyı 25'e çektim, 50 km sonra yoldayine ekran karardı, dönüşte +22 derecede getirdim, bu sefer hiç bir sorun çıkmadı, sanki ısınınca ekranı etkiliyor gibi.

Etkilediği için aklıma ilk konektör temassızlığı geldi, ama şimdi lehimlerde de atma olabileceği geldi. Sıcakta genleşince temassızlık oluşturuyor olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Renegade :

İlgin için teşekkür ederim, bugün eşimin rahatsızlığı dolayısıyla Kayseriye gitmek zorunda kaldım. Malum hava yine çok soğuk, giderken ısıyı 25'e çektim, 50 km sonra yoldayine ekran karardı, dönüşte +22 derecede getirdim, bu sefer hiç bir sorun çıkmadı, sanki ısınınca ekranı etkiliyor gibi.

Senin çözümün büyük ihtimalle burada abi.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=76964.0;topicseen

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19.12.2016 at 19:57, Mutlu Tekir :

Etkilediği için aklıma ilk konektör temassızlığı geldi, ama şimdi lehimlerde de atma olabileceği geldi. Sıcakta genleşince temassızlık oluşturuyor olabilir.

Hakli olabilirsin, yüksek ihtimal, benim aklıma gelmemişti. Bu ekrana ulaşmak, kısacası lehim ayaklarını kontrol etmek için trimler zorluk derecesi açısından inşallah sıkıntı çıkarmaz, iyi bir elektronikci bulmakta yetmiyor, trim işleri önemli, yetkili servise gitmek en iyisi. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

51 dakika önce, Renegade :

Hakli olabilirsin, yüksek ihtimal, benim aklıma gelmemişti. Bu ekrana ulaşmak, kısacası lehim ayaklarını kontrol etmek için trimler zorluk derecesi açısından inşallah sıkıntı çıkarmaz, iyi bir elektronikci bulmakta yetmiyor, trim işleri önemli, yetkili servise gitmek en iyisi. Teşekkürler.

Aman abi napıyorsun. :) Benim 2. nesil kabin içi trim rehberine bak. Orta havalandırma menfezi çıktıktan sonra onun hemen ardındaki düz trimi çıkarılabilir. O ekran önündeki düz parçayı çıkarınca da ekranın soketini ve vidalarını görüyorsun hemen. Hiçbir şey yok trimlerde. Yeter ki iyi bir elektronikçi bulmak önemli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, Renegade :

Eyvallah mutlu, hemen senin trim sökme rehberine bakıp hazırlıklara başlayım, iyiki varsın mazda ailesinde.

Sağolasın abi, yardımcı olabiliyorsam ne mutlu bana. sıkıntın olursa o konu başlığı altından sorarsın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...