Jump to content

Mazda 323 Komple Motor Yaptırmak


Atakan41
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Selâmün aleyküm herkese hayırlı günler benim bazı sorularım var 91 model 323 hb aracım var motor yaptırmak için bıraktığım usta Krank miline kadar bütün parçaları 3500 lira dedi bin lira işçilik bin lira rektefiye dedi 5 buçuk 6 ya yakın masraf olmuş oluyor gerçektende motor yaptırmak bu kadar masrafli mi acaba eğer gerçekten de bu sekildeyse aracı trafikten düşürüp yedek parça olarak kullanmak daha mantikli o masrafın üstüne 2 lira daha koysam zaten yeni bi araç alırım sizce ne yapmaliyim yardimci olursaniz sevinirim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Bu kadar pahalı olmaması gerekir, komple yarım motor alsan daha ucuz olur . Bence birkaç ustadanda fiyat al 3-4 civarı gidiyor diye biliyorum daha önce yaptıranlardan duydugum kadarıyla. Zaten araba hırpalanmış bir araç ise zaten 6 bin anca eder. İlla o fiyata çıkıyor derlerse bencede hiç yaptırma hurda olarak sat veya yedep parça olarak parçalayıp sat.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Banada usta 3000 tl ye biter demişti ama mehmet gibi sonradan masraf ivir zivir cikarmi bilmem.

Ben sahsen o duruma gelirsem hazir acilmisken piston lari gomlekleri filan biraz buyutsem diye dusunmuyo degilim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

Peki 97 model familia 1.8 ne kadara malolur yarım motor yaptırmak ? Araç biraz çekişten düşmüş ve biraz yağ yakıyor sanki. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sadece çekişten düştü diye rektefe olmaz. Yağ kapağını açtığınızda yağ üflüyor mu? Yatak vuruyor mu?  kompresyon testi yaptınız mı? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sadece çekişten düştü diye rektefe olmaz. Yağ kapağını açtığınızda yağ üflüyor mu? Yatak vuruyor mu?  kompresyon testi yaptınız mı? 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, zoptrik :

Sadece çekişten düştü diye rektefe olmaz. Yağ kapağını açtığınızda yağ üflüyor mu? Yatak vuruyor mu?  kompresyon testi yaptınız mı? 

Test yaptırmadım ama yağ kaçakları var. Biraz yağ yakıyor ve yanık yağ kokusu oluyor. Yağ keçesi sıkıntılıysa mecburen motoru açtırmak gerekecek. Bu sırada da yarım motor yaptırayım diyorum. Çekişten de bariz derecede düştü araç. 1.6'ların 3. vites çıktığı rampayı 2. vitese kadar düşürerek çıkabilliyorum. Aklıma motordan hariç bir sorun olacağı gelmiyor şu an. Yatak vurma sesi yok gibi. Dohc motorun sesi biraz farklı olduğundan ayırt edemiyorum.

 

Edit: Yağ seviye çubuğundan biraz duman ve yağ atıyor. Dohc motorlarda normal diye biliyorum ama araç çekişi düşük olunca aklıma direk motor geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kompresyon testi olmadan motor açılmaz, yazık masraf. yağ kaçağından koku yapar bu performansı etkilemez. subap kurum bağlamış çekiş düşmüş olabilir mesela? bi temizlikle iş biter.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

39 dakika önce, Çağlar Bayur :

kompresyon testi olmadan motor açılmaz, yazık masraf. yağ kaçağından koku yapar bu performansı etkilemez. subap kurum bağlamış çekiş düşmüş olabilir mesela? bi temizlikle iş biter.

Anladım. O zaman önce kompresyon testi yaptırayım. Ardına subap temizliği. Olmazsa son çare motor yaptırayım. Teşekkür ederim ilginize. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracınız yağ çubuğundan yağ üflüyorsa sekmanlar kaçırıyor demektir. Rektefiye için yeterli sebeptir. Fakat araç yatak vurmuyorsa conta yanık değilse bu şekilde aracı kullanmanızda da bir sakınca yok bence. Tek kontrol etmeniz gereken yağ seviyesi. Aracınız bu sebeple yağ yakıyordur. Eğer yağ biter ve yağ pompası 1 sn bile yağ çekemezse araç yatak sarar ve masrafınız direk ikiye katlanır. Ayrıca yağ direk pistondan gelen çok sıcak kompresyona maruz kaldığından yağ değişim periyotlarınız da kısalmalıdır. Babamın 626 sına 2 sene bindik bu şekilde. Bir sıkıntı olmadı. Eğer cebiniz elveriyorsa yaptırın. Yoksa motor için kenara bir miktar atmaya başlayabilirsiniz. Dohc motorda yağ üflemesi normal değildir. Sadece yüksek devirde uzun süreli kullanımda bir miktar yağ eksiltmesi normaldir o da dohc sohc bütün üstten egzantrikli motorlar için geçerlidir. Motor rektefiyesi ustalık gerektiren bir iştir. Motor ustası da önemlidir ama rektefiye yapan yerin işçiliği daha da önemlidir. 

Kolay gelsin. 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...