Jump to content

I-Stop Kullanımı Motor Yağlanmasına Olumsuz Etki Eder mi?


ayhan01
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar. i stop ; dur kalk trafikte malumunuz defalarca tekrar ediyor. Motor yağının aşağı süzülmesi müteakip tekrar çalışmasının motor ömrüne olumsuz katkısı olduğunu düşünüyorum. Dolayısı ile çok kısa süreli dur kalk trafikte i stop kullanımı iptal edilmeli diye düşünüyorum.

Değerli fikirlerinizi rica ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

I-stop sistemine sahip bir Mazda'm yok ama şöyle bir mantık yürütebiliriz; i-stop devreye girdiğinde krank, pistonlar falan aracı stop ettiğiniz koşullardaki gibi hareket etmiyorlar. Yağlanmaya da ihtiyaçları olmadığını düşünüyorum. Benim de aklıma, bu sistemin turbolu araçlarda turboya bir zararının olup olmadığı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, ayhan01 :

Merhaba arkadaşlar. i stop ; dur kalk trafikte malumunuz defalarca tekrar ediyor. Motor yağının aşağı süzülmesi müteakip tekrar çalışmasının motor ömrüne olumsuz katkısı olduğunu düşünüyorum. Dolayısı ile çok kısa süreli dur kalk trafikte i stop kullanımı iptal edilmeli diye düşünüyorum.

Değerli fikirlerinizi rica ediyorum.

o kadar komplo teorisi üretmeye gerek yok bnce i-stop devreye girdimi en fazla 20saniye fln devreye girio,o kadar zamandada ne kadar yağ süzülcekte tüm meteller yağsz kalcak ve asıncak??uzak bi ihtimal gibi geldi,,bir çok marka kullanıyor bu teknolojiyi,pek korkulcak birsey olmasa gerek

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Mehmet Özdemir :

 

I-stop sistemine sahip bir Mazda'm yok ama şöyle bir mantık yürütebiliriz; i-stop devreye girdiğinde krank, pistonlar falan aracı stop ettiğiniz koşullardaki gibi hareket etmiyorlar. Yağlanmaya da ihtiyaçları olmadığını düşünüyorum. Benim de aklıma, bu sistemin turbolu araçlarda turboya bir zararının olup olmadığı.

istop turboyu etkilemez yazıyor kitapçıkta. Motoru kapatmadan önce beklenilmesi istenmiş. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ayhan abi merhaba,

Mazda İ-Stop teknolojisinde, rakiplerine göre bir adım önde bu konuda. Ve yanlış hatırlamıyorsam İ-Stop teknolojisi ödül almıştı geçmişte. En hızlı çalışıp devreye giren İ-Stoptu. Bilmiyorum bu konuda halen lider mi ?

Mazda mühendisleri İ-Stop teknolojisini tasarlarken yine alışılmışa meydan okuyup. İnanılmaz bir şeyden haz alıp esinlenmişler. Aşağıda ki videoyu bilmiyorum daha önce izledin mi ? 

 

Yani demem o ki, Mazda mühendisleri bu aşamada nelerden haz alıp, neleri düşünmüşken. Bu yaşanacak sorunu/sıkıntıyı da düşünmüş olmalılar ki, buna bir çözüm bulmuşlardır bu teknolojinin içinde.

Keyifli forumlar ve keyifli sürüşler diliyorum @ayhan01 abi.

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, ayhan01 :

Merhaba arkadaşlar. i stop ; dur kalk trafikte malumunuz defalarca tekrar ediyor. Motor yağının aşağı süzülmesi müteakip tekrar çalışmasının motor ömrüne olumsuz katkısı olduğunu düşünüyorum. Dolayısı ile çok kısa süreli dur kalk trafikte i stop kullanımı iptal edilmeli diye düşünüyorum.

Değerli fikirlerinizi rica ediyorum.

Mazda idling-stop teknolojisi, motoru marş motoruyla değil ateşleme ile tekrar başlatma üzerine dayanıyor. Yani motor durduğunda yakıtı bir pistona direkt püskürtüyor ve tekrar başlatıldığı zaman piston doğal hareketine devam ediyor. Ayrıca bu işlemler saniyenin .35 i bir sürede meydana geldiğinden yağlanma konusunda bir sıkıntı olacağını zannetmiyorum.

i-stop özelliğinin en sevdiğim tarafı sadece frene güçlü dokunduğunuzda devreye girmesi. VW Grubu gibi araç durur durmaz otomatik devreye girmiyor.

technology_env_i-stop_en_2nd-row_img_ts_1602150248477500.gif

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    İ stop un yağlanmaya bir etkisi olacağını düşünmüyorum. Ha i stop etmişsin ha tam stop etmişsin farkı yok, hem yağın süzülmüş olup olmamasının da bir anlamı yok, motor yağı motorun içinde dağılarak yağlama yapmaz, pompa aracılığı ile karterden  çekilip, yağ kanalları vasıtasıyla ilgili sürtünen bölümlere direkt basılır, yani motor hareket ettiği anda tüm kanalllara yağ basar ,stop edip günlerce çalıştırmadığınız halde bile ilk çalışmada tüm sisteme anında yüksek basınçla yağ çeker , hatta yağınızı değiştikten sonra ve sistemde hiç yağ yokken, ilk kontaga bastığınızda yağ lambasının ne kadar kısa sürede söndügünü ve sisteme ne kadar çabuk yağ basıldıgını görebilirisiniz.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Turbo motorlarda i-stop sorun teşkil edebilir. Turbo motorlar ile yüksek süratlerde kullanım sonucu ilk durduğunuz kırmızı ışıkta motor stop ettiği zaman oldukca sıcak olan turbo hareketli parçalarının yağlanmasıda duracaktır, çok sıcak olan turbo yağlama ile soğutması olmadığı için turboya zarar verme ihtimali yükselebilir. Bu yüzden turbolu araçlarda yüksek süratlerde kullandığınızda stop etmeden bir iki dakika rölantide çalıştırın diyorlar. Bilgi kaynağı: Onno usta.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, ayhan01 :

Bilgi paylaşımlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar.

Ayhan abi İ-Stop motor yağlamasında sorun yokta. Akünün ömrünü daha çabuk bitirdiği kesin sanırım. Forumlardan gözlemlediğim kadarıyla 2-3 yıl aralığında çok değiştiren var. Tabi bunda İ-Stop kullanılma sıklığının çok büyük önemi var. Özellikle büyük şehirlerde, yoğun trafikte kullananlar. Bu özelliği devre dışı bırakmadığı sürece daha sık kullanıyorlar. Haliyle akü ömürleri de daha kısa sürüyor olabilir. İ-Stop aküleri normal standart akülere göre ortalama 1,5-2 kat daha pahalı. Yakın zamanda akümü değiştirirken karşıma çıkmıştı fiyatlar. 

İ-Stoptan elde edilen kar, akü amortismanını karşılıyor mu acaba ? :D 

Yol bilgisayarı verileri İ-Stop enerji tasarrufu bilgisini veriyor olması lazım.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ayhan abi İ-Stop motor yağlamasında sorun yokta. Akünün ömrünü daha çabuk bitirdiği kesin sanırım. Forumlardan gözlemlediğim kadarıyla 2-3 aralığında çok değiştiren var. Tabi bunda İ-Stop kullanılma sıklığının çok büyük önemi var. Özellikle büyük şehirlerde, yoğun trafikte kullananlar. Bu özelliği devre dışı bırakmadığı sürece daha sık kullanıyorlar. Haliyle akü ömürleri de daha kısa sürüyor olabilir. İ-Stop aküleri normal standart akülere göre ortalama 1,5-2 kat daha pahalı. Yakın zamanda akümü değiştirirken karşıma çıkmıştı fiyatlar. 

İ-Stoptan elde edilen kar, akü amortismanını karşılıyor mu acaba ? [emoji3] 

Yol bilgisayarı verileri İ-Stop enerji tasarrufu bilgisini veriyor olması lazım.

 

Değerli ilhan kardeşim merhaba.Degerli bilgilerin için çok teşekkür ederim.

Start stop kullanımı Avrupa da eksoz emisyon degerlerini daha açıkçası hava kirliliğini azaltmak için geliştirilmiştir. Doğrudur rolantide beklerken gereksiz bir hava kirliliği oluşmaktadır ve bunu engellemenin ilk yolu aracı stop etmektir. Amma velakin bu işlemin orta ve uzun vadede araca vereceği zarar ve masraf sozkonusudur. Fantazi gelebilir belki ama ; start stop kullanımı bir şekilde belgelenen araçlara mtv öderken indirim uygulanabilir ... dolayısı ile bu sistemin teşvik edilmesi ve orta uzun vade masraflarının da bir nebze karşılanması gerekir diye düşünüyorum. Mazdalarimiza gelince ; piyasadaki en iyi start stop sistemi bizde ve Buna eminim. Bu yeni teknolojik özellikleri bilinçli kullanmazsak masraflarla karşılaşacağımız kesindir.

Gündüz kısa far acmayin mesela. Ömür meselesi durumu☺ sadece gündüz Led lerinizi açtığınızdan emin olun. Mazdalarimiz yarışmak amaçlı yapılmadığı için gereksiz dip gaz yapmayın mesela. Yeni nesil Fren balatalarımiz çevre dostudur ama çabuk aşınan bir formdadir. Dolayısı ile gereksiz fren kullanımından kacinmaliyiz. Gereksiz masraflara maruz kalmamak lazım diye naçizane fikirlerimi sundum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada 2015 mazda 6 aracım ile gecen hafta Renault bayisine gittim. Talisman modelini incelemek istedim. Ben talisman ı incelerken satis gorevliside dışarıya park ettiğim aracımı görmüş, hayranlikla modelini falan sordu. ☺Gururlandım tabiiki de. ..

Piyasada artık kötü arac yok. Çoğu iyi araba , güzel vs.vs. ama Mazda da farklı bir ruh var. Mazdalarinizla güzel günler geçirmenizi dilerim. Mazdayla kalin☺

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 İ-stop uzun trafik ışıklarının olduğu şehirlerde çok ekonomi sağlayabilir.

Bu i-stop özelliğine manuel kullanma seceneğinide ekleseler daha güzel olur yani i -stop Off tutuşunun yanında bir tuş daha ve i-stop manuel olmalıydı en azından stop etmeye değmeyecek beklemelerde tercih kullanıcıya bırakılırdı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, NoooFearrrr :

 İ-stop uzun trafik ışıklarının olduğu şehirlerde çok ekonomi sağlayabilir.

Bu i-stop özelliğine manuel kullanma seceneğinide ekleseler daha güzel olur yani i -stop Off tutuşunun yanında bir tuş daha ve i-stop manuel olmalıydı en azından stop etmeye değmeyecek beklemelerde tercih kullanıcıya bırakılırdı.

İ-Stop Off tuşu da aynı işe yaramıyor mu ? Kısa süreli duracaksan düğmeye basıyorsun devre dışı. Tekrar basıyorsun hemen devreye alıyorsun. 

Bizim şirkette ki Citreon C-5'lerde İ-Stop Off tuşu, hemen elinin altında. Köy yollarından/tali yollardan ana yolla çıkmadan evvel devre dışı bırakıyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ama öyle olduğunda araç gene kendisi stop ediyor , stop etme olayı fren le falan değilde tuşla olmalı diye düşünmüştüm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, NoooFearrrr :

 İ-stop uzun trafik ışıklarının olduğu şehirlerde çok ekonomi sağlayabilir.

Bu i-stop özelliğine manuel kullanma seceneğinide ekleseler daha güzel olur yani i -stop Off tutuşunun yanında bir tuş daha ve i-stop manuel olmalıydı en azından stop etmeye değmeyecek beklemelerde tercih kullanıcıya bırakılırdı.

Diğer modelleri bilmiyorum ancak Mazda CX-5'te i-stop sadece frene güçlü basıldığında devreye giriyor. Eğer devreye girmesini istemiyorsanız frene daha hafif basarak motorun stop etmesini engelleyebiliyorsunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...
16.03.2016 at 11:33, ayhan01 :

Değerli ilhan kardeşim merhaba.Degerli bilgilerin için çok teşekkür ederim.

Start stop kullanımı Avrupa da eksoz emisyon degerlerini daha açıkçası hava kirliliğini azaltmak için geliştirilmiştir. Doğrudur rolantide beklerken gereksiz bir hava kirliliği oluşmaktadır ve bunu engellemenin ilk yolu aracı stop etmektir. Amma velakin bu işlemin orta ve uzun vadede araca vereceği zarar ve masraf sozkonusudur. Fantazi gelebilir belki ama ; start stop kullanımı bir şekilde belgelenen araçlara mtv öderken indirim uygulanabilir ... dolayısı ile bu sistemin teşvik edilmesi ve orta uzun vade masraflarının da bir nebze karşılanması gerekir diye düşünüyorum. Mazdalarimiza gelince ; piyasadaki en iyi start stop sistemi bizde ve Buna eminim. Bu yeni teknolojik özellikleri bilinçli kullanmazsak masraflarla karşılaşacağımız kesindir.

Gündüz kısa far acmayin mesela. Ömür meselesi durumu☺ sadece gündüz Led lerinizi açtığınızdan emin olun. Mazdalarimiz yarışmak amaçlı yapılmadığı için gereksiz dip gaz yapmayın mesela. Yeni nesil Fren balatalarımiz çevre dostudur ama çabuk aşınan bir formdadir. Dolayısı ile gereksiz fren kullanımından kacinmaliyiz. Gereksiz masraflara maruz kalmamak lazım diye naçizane fikirlerimi sundum.

Ayhan abi bende arabaya binmeden diyorum bosuna gaza basmayayim arabayi dusuk devirde kullanayim ama Mazdamin koltuguna oturunca seytan gibi aklimi celiyor >:D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende arasıra sport moda alıp çılgınlık yapıyorum ama yerine göre... sollamada vs.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...