Jump to content

Hukuki haklarımız


volkngunduz
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar;

 

Maalesef bu foruma hep sorunum olduğunda giriyorum. Bu konuda sizden özür diliyorum. (ayrıca doğru yere başlık açtığım umarım)

Konu; yaklaşık iki ay önce mazda3 power model aracımla kaza yaptım. araba ile 20 metre uçup 4 teker üzerine düştüm. (uygun bi zamanda fotografları paylaşırım). aracın sağ ön ve arka jantları parçalandı ve alt takımında adını bilmediğim bir kaç parça daha hasar gördü. eksper süresi işin içine girdi ben pert istediğimi söyledim aksigorta bana 57 bin tl teklif etti. Doğal olarak kabul etmedim ve aracın onarılmasını söyledim. 40 günü aşkın süredir aracım serviste yatıyor... parça gelmesi bekleniyormuş. şimdi yine(18.03.2016) konuştum kendileriyle ve parçaların p.tesi ve ya salı günü geleceğini daha önce gelmesi gerektiğini ama parçayı getiren tırın gümrükte takıldığını söylediler. bu arada eksper onayından sonra 1 hafta kiralık araç kullandım aksigorta tarafından karşılanan. Sorum şu yoönde; hukuki bir yaptırımı yok mu bunun? araç tamiriyle beraber 2 ay süre olacak. internetten araştırdığım kadarıla serviste 30 günden fazla kalan araçlarda mahkemeye gidip araç bedel iadesi ve ya yeni araç talebi olabiliyormuş. konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim. herkese iyi günler. iyi çalışmalar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Büyük geçmiş olsun, kimseye bişey olmaması sevindirici... Garanti kapsamında bir tamir söz konusu olmadığından sanırım iade söz konusu olmayacak.. Ancak biraz bastırıp ,parçaların daha hızlı , örneğin  hava yolu ile getirirlmesi istenebilir , belki yardımcı olurlar...

--

Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik gereğince; tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın tamiri için gereken azami sürenin aşılması halinde, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesini veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir. Satıcı, tüketicinin bu taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludurlar.

--

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikli olarak çok geçmişler olsun ve Allah beterinden korusun. Burada size veya bir başkasına bir şey olmaması en sevindirici haber.

Öncelikli olarak Emre zaten belirtmiş, bende üzerinden geçmiş olacağım. Arıza/tamir ve hasarı birbirine karıştırmayalım. Sonuçta ortada ağır hasarlı bir otomobil var. Tek talep edebileceğiniz şey parça tedarik sürecinin hızlandırılması.

Bu arada aracınızın donanımı nedir ? Sigorta 57 Bin lira teklif etti dediniz. Güncel sigorta değeri ne kadardır acaba aracınızın ? Artık yeni poliçelerde gözükmüyor ama acentanız bu durumu size söyleyebilir. Bu gün yeni kasko yapmaya kalksanız ne kadar değer gözüküyor ? 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracin kasko degeri 78 bin tl. Araba agir hasarli degil hasarli diye gececek. Cikarilan fatura 25 bin tl. Ne yani mesela arabayi bir yil sonra verseler parca gelmedi diye hukuki hakkim olmayacak mi. Tmm kaza yaptim ama parasi neyse veriyoruz. Simdi mazdaya gidip sifir araba alsak kac gunde felir merak ediyorum. Yardimlariniz icin tesekkurler. Kizginligim size degil yanlis anlamayin. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

1 saat önce, volkngunduz :

Merhaba arkadaşlar;

 

Maalesef bu foruma hep sorunum olduğunda giriyorum. Bu konuda sizden özür diliyorum. (ayrıca doğru yere başlık açtığım umarım)

Konu; yaklaşık iki ay önce mazda3 power model aracımla kaza yaptım. araba ile 20 metre uçup 4 teker üzerine düştüm. (uygun bi zamanda fotografları paylaşırım). aracın sağ ön ve arka jantları parçalandı ve alt takımında adını bilmediğim bir kaç parça daha hasar gördü. eksper süresi işin içine girdi ben pert istediğimi söyledim aksigorta bana 57 bin tl teklif etti. Doğal olarak kabul etmedim ve aracın onarılmasını söyledim. 40 günü aşkın süredir aracım serviste yatıyor... parça gelmesi bekleniyormuş. şimdi yine(18.03.2016) konuştum kendileriyle ve parçaların p.tesi ve ya salı günü geleceğini daha önce gelmesi gerektiğini ama parçayı getiren tırın gümrükte takıldığını söylediler. bu arada eksper onayından sonra 1 hafta kiralık araç kullandım aksigorta tarafından karşılanan. Sorum şu yoönde; hukuki bir yaptırımı yok mu bunun? araç tamiriyle beraber 2 ay süre olacak. internetten araştırdığım kadarıla serviste 30 günden fazla kalan araçlarda mahkemeye gidip araç bedel iadesi ve ya yeni araç talebi olabiliyormuş. konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim. herkese iyi günler. iyi çalışmalar

 

49 dakika önce, İlhan :

Öncelikli olarak çok geçmişler olsun ve Allah beterinden korusun. Burada size veya bir başkasına bir şey olmaması en sevindirici haber.

Öncelikli olarak Emre zaten belirtmiş, bende üzerinden geçmiş olacağım. Arıza/tamir ve hasarı birbirine karıştırmayalım. Sonuçta ortada ağır hasarlı bir otomobil var. Tek talep edebileceğiniz şey parça tedarik sürecinin hızlandırılması.

Bu arada aracınızın donanımı nedir ? Sigorta 57 Bin lira teklif etti dediniz. Güncel sigorta değeri ne kadardır acaba aracınızın ? Artık yeni poliçelerde gözükmüyor ama acentanız bu durumu size söyleyebilir. Bu gün yeni kasko yapmaya kalksanız ne kadar değer gözüküyor ? 

 

 

 

24 dakika önce, volkngunduz :

Aracin kasko degeri 78 bin tl. Araba agir hasarli degil hasarli diye gececek. Cikarilan fatura 25 bin tl. Ne yani mesela arabayi bir yil sonra verseler parca gelmedi diye hukuki hakkim olmayacak mi. Tmm kaza yaptim ama parasi neyse veriyoruz. Simdi mazdaya gidip sifir araba alsak kac gunde felir merak ediyorum. Yardimlariniz icin tesekkurler. Kizginligim size degil yanlis anlamayin. 

Hukuki hiç bir hakkınız yok demiyorum/uz, arıza / tamir ile hasar sonrası işleyişi birbirine karıştırmayalım. Bundan ötürü bir değişim yada para iadesi söz konusu olamaz.

(*) Böyle bir durum söz konusu olsa, garanti süresi 5 yıl olan otomobili. Garanti süresi bitmesine yakın şarampolden aşağıya yuvarlayarak ağır hasar oluşmasına sağlayıp. Sonra da servisten yasal süresi sarfında yapılmasını talep edelim ! Sizde ne kadar adil bir durum ?

Şöyle bir hak arayışına yada hak sorgulatma yöntemini deneyebilirsiniz. Bulunduğunuz ilçenin belediyesi yada valiliği binasında bulunan Tüketici Hakem Heyetine bu konuda başvuru yapabilirsiniz. Ruhsat, ehliyet, kaza tutanağı, servis kabul belgesi vs eşliğinde ..

Geçmiş olsun ve kolay gelsin.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaten durust kullanici oldugumdan soruyorum. 5 yil sinra garantisi vitecek araci yuvarlayip mahkemeyle ugrasacagima gider kaskidan alirim parasini. Ki yapan bir cok insan var. Ben durust bir insan olarak size bilginiz var mi diyevsoruyorum siz benim niyetmi sorguluyorsunuz. Kaymakamlikta falan cozulecek is degil. Degeri 3000 tlyi gectigi icin mahkemeye gitmek gerekiyor. O kadar hukuk bilgim var. Zaten turkiyede kime adres sorsaniz soyler. Bilmese bike tarif eder. Lugatimizda bilmiyorum diye bir sey yoktur. Son olarak kisi kendinden bilir isi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

50 dakika önce, İlhan :

 

 

 

Hukuki hiç bir hakkınız yok demiyorum/uz, arıza / tamir ile hasar sonrası işleyişi birbirine karıştırmayalım. Bundan ötürü bir değişim yada para iadesi söz konusu olamaz.

(*) Böyle bir durum söz konusu olsa, garanti süresi 5 yıl olan otomobili. Garanti süresi bitmesine yakın şarampolden aşağıya yuvarlayarak ağır hasar oluşmasına sağlayıp. Sonra da servisten yasal süresi sarfında yapılmasını talep edelim ! Sizde ne kadar adil bir durum ?

Şöyle bir hak arayışına yada hak sorgulatma yöntemini deneyebilirsiniz. Bulunduğunuz ilçenin belediyesi yada valiliği binasında bulunan Tüketici Hakem Heyetine bu konuda başvuru yapabilirsiniz. Ruhsat, ehliyet, kaza tutanağı, servis kabul belgesi vs eşliğinde ..

Geçmiş olsun ve kolay gelsin.

 

 

 

27 dakika önce, volkngunduz :

Zaten durust kullanici oldugumdan soruyorum. 5 yil sinra garantisi vitecek araci yuvarlayip mahkemeyle ugrasacagima gider kaskidan alirim parasini. Ki yapan bir cok insan var. Ben durust bir insan olarak size bilginiz var mi diyevsoruyorum siz benim niyetmi sorguluyorsunuz. Kaymakamlikta falan cozulecek is degil. Degeri 3000 tlyi gectigi icin mahkemeye gitmek gerekiyor. O kadar hukuk bilgim var. Zaten turkiyede kime adres sorsaniz soyler. Bilmese bike tarif eder. Lugatimizda bilmiyorum diye bir sey yoktur. Son olarak kisi kendinden bilir isi.

Sizin ne dürüstlüğünüzü nede niyetinizi sorguluyorum. Benim hukuk bilgim yok ! Sadece deneyim, tecrübe ve forumlardan okuduklarım kadar bilgi sahibim. Forum kültüründe soru/yanıt şeklinde belki sayfalarca sürer bir doğru yanıt bulabilmek için. Forum üyeleri hukuk bilgisi olan insanlardan da oluşmuyor. Bu durumda açtığınız konuya sadece hukuk bilgisi olanlar, avukatlar, yada sizin yaşadığınız şeyi tecrübe edenlere yazabilir. 

Asıl duruma gelirsek..

Bir önceki mesajımın başına (*) koyma sebebim, mesajımın sonunda size dip notla bir açıklama yapmaktı. Çünkü bu gibi durumlarda karşılaşacağım durumları az çok kestirebiliyorum. Şu an aynı olduğu gibi!! Ama bir hatam var ki, iş güç arasında bu tip notu düşmeyi unutmuşum. Bu konuda kusuruma bakmayın lütfen.

(*) Konuyu lütfen kişisel algılamayın, tamamen genel bir örneklemedir !!

Bu konuda yanlış anlaşıldıysam, sizden özür dilerim..Dediğim gibi iş güç arasında bu dip not kaynamış.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

son durum;

Arabanın parçaları 2 ay sonra geldi ve onarım tamamlandı. Aslında tamamlanamadı,  şöyle ki; arabanın direksiyon kutusunda da sorun varmış ve sağa sola kaçıyormuş deneme sürüşünde. mazda servis ile görüştüm onarım için 27.000 tl ye anahtar teslim anlaşmışlar aksigorta ile. ama sonrada bir sürü hata çıktı mesela sağ ön kapı için değişim kararı verilmişti sonradan onarım kararına döndüler, direksiyon kutusu arızalı çıktı v.s yani bu parçalar değişim kararı verilseydi ve ya daha önce onarım faturasına eklenseydi arabanın pert olma ihtimali yüksekti. yani benim çıkarımım eksper ve servisin anlaşmalı olarak arabayı perte çıkarmayıp kazanç elde ettiklerine yönelik. gün içerisinde arabayı teslim alacağımı söylemek için arayacaklar ama almayacağım. bu gün mahkemeye gidiyorum. o arabanın servisten çıktıktan sonra bile sorun çıkarıp çıkarmayacağını bilmiyorum. sınırda yazıp pert vermediler. aynası kırılmış audilere pert verildiğini gördü bu gözler. size tavsiyem allah korusun bir kaza yaparsanız soğuk kanlı olun ve arabanızı kesinlikle servise çektirmeyin sanayide bir ustanın yanına çekin. bir kaç gün düşünün araştırın.  herkese iyi günler, iyi çalışmalar.

 

Edit: 30.03.2016 tarihinde avukata vekalet verilerek bilirkişi atanması istenmiştir. hukuki süreç devam edecek ve buradan bilgilendirmeleri güncelleyerek devam edeceğim bende.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23 dakika önce, volkngunduz :

son durum;

Arabanın parçaları 2 ay sonra geldi ve onarım tamamlandı. Aslında tamamlanamadı,  şöyle ki; arabanın direksiyon kutusunda da sorun varmış ve sağa sola kaçıyormuş deneme sürüşünde. mazda servis ile görüştüm onarım için 27.000 tl ye anahtar teslim anlaşmışlar aksigorta ile. ama sonrada bir sürü hata çıktı mesela sağ ön kapı için değişim kararı verilmişti sonradan onarım kararına döndüler, direksiyon kutusu arızalı çıktı v.s yani bu parçalar değişim kararı verilseydi ve ya daha önce onarım faturasına eklenseydi arabanın pert olma ihtimali yüksekti. yani benim çıkarımım eksper ve servisin anlaşmalı olarak arabayı perte çıkarmayıp kazanç elde ettiklerine yönelik. gün içerisinde arabayı teslim alacağımı söylemek için arayacaklar ama almayacağım. bu gün mahkemeye gidiyorum. o arabanın servisten çıktıktan sonra bile sorun çıkarıp çıkarmayacağını bilmiyorum. sınırda yazıp pert vermediler. aynası kırılmış audilere pert verildiğini gördü bu gözler. size tavsiyem allah korusun bir kaza yaparsanız soğuk kanlı olun ve arabanızı kesinlikle servise çektirmeyin sanayide bir ustanın yanına çekin. bir kaç gün düşünün araştırın.  herkese iyi günler, iyi çalışmalar.

çok çok geçmiş olsun ilk ve son olur inşallah

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...