Jump to content

2.El Otomobil Alırken Nelere Dikkat Etmeliyiz ?


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar,

Bilindiği gibi 2.el otomobil satın almak sancılı bir süreçtir. Bir çok otomobil sever sırf bu sancılı süreçten ötürü, sıfır otomobil almaya yönlenmektedir. SubaruClubTR'den Ferhat diye bir arkadaşım. Bu sancılı süreci kolaylaştıracak bir konu paylaşmış. Liste uzun bir liste, belki bir çoğundan anlamayacak, bakamayacak yada baktıramayacaksınız. Ama kar kardır düşüncesi ile, emim içlerinde faydalanacağınız noktalar da olacaktır. Belki aklımıza gelmeyen, düşünemeyeceğimiz noktalar olabilir düşüncesi ile...Buyurun araç kontrol listesine..

1.       Kaçıncı sahibisiniz?

2.       Araçta sigara içilmiş mi? Sigara yanığı ve kokusu var mı?

3.       Aracı kaç km’deyken aldınız?

4.       Şu anki kilometresi orijinal mi? (Yetkili servis bakacak).

5.       Garaj arabası mı?

6.       Araç gerçekten AWD mi? (Gerektiğinde lifte kaldırıp bakılmalı).

7.       TRAMER kaza kaydı var mı?

8.       Plaka, motor ve şasi numaraları ruhsatta yazanlar ile aynı mı?

9.       Ruhsatın tüm nüshaları, egzoz emisyon kartı, LPG’li ise sızdırmazlık kartı yerinde mi?

10.   Zorunlu mali mesuliyet sigortası belgesi yerinde mi?

11.   Yan hava yastıkları var mı? (Yandan alınan darbelerde hayat kurtarır).

12.   Hava yastıkları açılmış mı?

13.   Son bakımı ne zaman (kaç km’de) yapıldı?

14.   Muayenesi ne zamana kadar?

15.   Boyalı ve değişen parçalar hangileri?

16.   Bakımları hangi serviste yapıldı?

17.   LPG takılmış mı? Kaç km’de takılmış? Hangi marka takılmış? Aracın performansına uygun kit takılmış mı?

18.   Yedek anahtar var mı? Çalışıyor mu?

19.   Merkezi kilit çalışıyor mu?

20.   Kitapçıkları var mı?

21.   Stepne, bijon anahtarı ve kriko yerinde mi?

22.   Eksik bijon veya jant kapak logosu var mı?

23.   Araç içinde logolar ve etiketlerde herhangi bir eksiklik var mı?

24.   Far ve sinyaller çalışıyor mu?

25.   Orijinal olmayan Xenon far takılıp sökülmüş mü?

26.   Bagaj subwoofer’i takılıp sökülmüş mü?

27.   Cama su püskürtme ve silecekler çalışıyor mu?

28.   Trafik seti tam mı?

29.   İç aydınlatma lambaları yanıyor mu?

30.   Akü ne durumda?

31.   Dışında göze batan aşırı çizik-deformasyon var mı?

32.   Koltuklarda yıpranma, leke vs. var mı?

33.   Koltukların ileri-geri veya yükseklik hareketlerinde bir sıkıntı var mı?

34.   Tavan döşemesinde yıpranma, leke, sarkma vs. var mı?

35.   Paspaslarda yırtık, kesik vs. var mı?

36.   Cam filmi var mı? Varsa muayene kurallarına uygun mu?

37.   Bagaj döşemesinde yıpranma, aşınma var mı?

38.   Radyo ve CD çalar çalışıyor mu?

39.   Direksiyondaki müzik kontrol tuşları çalışıyor mu?

40.   Manuel ise baskı balata değişmiş mi? Değişmiş ise kaç km’de değişmiş?

41.   Fren balataları ne durumda?

42.   Fren diskleri daha önce taşlanmış mı?

43.   Yokuşta el freni kaçırıyor mu?

44.   Aracı lifte kaldırıp baktığımızda herhangi bir sıvı sızıntısı görüyor muyuz?

45.   Cam ve ayna düğmeleri çalışıyor mu?

46.   (Varsa) Far yükseklik ayarı çalışıyor mu?

47.   (Varsa) İçeriden aynaları katlama düğmesi çalışıyor mu?

48.   Çocuk kilidi çalışıyor mu?

49.   Tüm hoparlörlerden müzik sesi geliyor mu?

50.   Araç içi ön panelde çatlak, deformasyon vs. var mı?

51.   Klima ve kalorifer çalışıyor mu?

52.   İç-dış kapı açma kolları çalışıyor mu? Kapıların açılıp kapanmasında bir sorun var mı?

53.   Araç içerisinde kırık veya hava üflemeyen ızgara var mı?

54.   Arka cam rezistansı çalışıyor mu?

55.   Tekerler ne durumda? (Yaş ve diş derinliği).

56.   Jantlarda yamulma, çatlak vs. var mı?

57.   (Varsa) Sunroof/Moonroof sorunsuz çalışıyor mu?

58.   Sunroof içeriye su kaçırıyor mu? (su tutulmalı ve içeriden bakılmalı).

59.   (Varsa) Kararan iç dikiz aynasının bu özelliği çalışıyor mu?

60.   Kış ve yas lastikleri var mı?

61.   Eğer araç 50 bin ve 100 bin km’lerin biraz üzerindeyse: 50 bin veya 100 bin ağır bakımları yapılmış mı?

62.   Çalışmayan veya arada bir çalışmayan bir aksamı var mı?

63.   Yağı-suyu tam mı?

64.   Test sürüşünde (ki mutlaka yapılmalı, eğer mümkünse gece de ayrıca test sürüşü olmalı):

a.       AWD çekişte dikkati çeken bir sapma var mı?

b.      Alt takımlardan ses geliyor mu?

c.       Amortisörlerden gıcırtı geliyor mu?

d.      Vites geçişlerinde sıkıntı veya ses var mı?

e.      Egzoz sesi aşırı yüksek mi? Egzoz orijinal mi?

f.        120 km ve üzeri hızlarda fren yapınca direksiyonda titreme var mı?

g.       Yüksek hızlarda fren yapmadan direksiyonda titreme var mı?

h.      Frenlemede dikkati çeken bir sorun var mı?

i.         (Varsa) ABS çalışıyor mu?

j.        Geri vites sürüşte bir sıkıntı var mı?

k.       Ön panelden tıkırtı geliyor mu?

l.         Korna çalışıyor mu?

m.    (Varsa) Cruise Control çalışıyor mu?

n.      (Varsa) Turbo ile ilgili bir problem var mı?

o.      Duraklama halinde rölantide silkeleme yapıyor mu?

p.      Sunroof veya moonroof’tan tıkırtı geliyor mu?

65.   Son olarak: En yakın noter nerede? :D

Not: Aman Dikkat Satıcıyı Bıktırıp, Yıldırmayın !

Kaynak:SubaruClubTR

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Önceki aracımı  ekspertize verdi alan üniformalı subay, tam 150 nokta kontrole tabi tutuldu , birde subay diye daha da eğildiler, baktım araç 210 km sürate çıktı (ben 170 i geçmemiştim) , amortisörler , şasi falan eğildi büküldü makinada , sonuçda birkaç boya haricinde hata bulamadılar az daha vazgeçiyordum satmaktan :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben 2010'da Peugeot'umu satarken alıcıya tüm kazalı noktaları anlattım, söyledim. Değişen yoktu, hepsi panel düzeltme ve Bursa'daki sanatkâr bir kaportacıya düzelttirmiştim araç şahane temizdi. Aracın piyasası 10bin TL ben 7750TL'den satıyorum bu arada. Yani hem temiz hem ucuz. Neyse bu alıcı yine de ekspertize götürdü, hayatımda ilk kez ekspertiz o zaman gördüm  ve ekspertiz raporu aynen dediğim şekilde çıktı. bu durum karşısında "haklıymışsın" falan demesini beklerken notere giderken "fiyatı biraz daha kırmak üzere pazarlık yaptı 7500'den anlaşmıştık param yok şudur budur falan, ne kadar indiğimi hatırlamıyorum 7100TL'ye gitti galiba. Şu anki aklım olsa kesin ****** cekerdim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

En son aracım efsane kasa toyota corolla 96 modeliydi 1.3 karburatorlü ve sakin kullanım için performansız sağlam bir araçtı ben 2014 de 11.000 tl ye almıştım 1 yıl kadar kullandım halamın oğlu sat bana dedi sattım ben ne olursa olsun titizlikle bakarım malıma temizdi araba halamın oğlu hiç bir şeyine bakmadan baktırmadan 15.000 tl ye aldı arabayı 1 yıla yakın kendi bindi sonra 15.500 e başkasına sattı piyasası hareketli olan bir araçtı herkes kâr eddi ☺ ama şimdi mazda sahibiyim çok şükür memnunum allah herkese kazasız kullanım nasip edsin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ağustos 2014'de ekşi sözlük ve donanım haber'de çıkan bir konu vardı, görmeyenler için iki paragraf alıntı:

Spoiler

opel vectra'nın son kasasından güzel bir örnek, sanıyorum 2007 model bir temsilcisiydi... ben bu olaya şahit olduğum günlerde aracın değeri 30.000tl civarında. mevzubahis araç ise 20.000tl'ye satılıyor. aracın motoru sapasağlam, kilometresi az, pırıl pırıl, hiçbir kaza kaydı ve değişen parçası falan yok. kısacası, araba taş gibi ve piyasadan 10.000tl ucuz olmasının hiçbir mantığı yok. satışı yapan kişinin ise bu fiyatı vermesindeki tek amaç "acil nakit paraya sıkıştım, derhal elimden çıksın diye böyle kelepir satıyorum" diyerek kerizleyeceği birine arabayı kakalamak ve kurtulmak. aracın tek bir kusur var: sağ ve sol ön çamurlukların az gerisinde, ön kapıların eşiğinde 20cm uzunluğunda bir kısımda boya var. dışarıdan bakılınca bu asla belli olmuyor. boya kalınlığı ölçen cihazlarla kontrol yapan servislerin de o noktaya bakıp bakmaması tamamen şans. sonuç olarak bu ufak ve önemsiz görülen kusuru farketme ihtimaliniz çok düşük. 10.000tl farkın ise tek sebebi bu ufak kusurun altındaki gerçek.

aracı satan kişi oto mekanik tamircisi bir usta. bu usta, 3.000-4.000tl civarında iki adet hurda araç alıyor. birinin ön kısmı, motor falan tamamen dağılmış. bir diğeri ise tam aksine arkadan kamyon çarptığı için akordiyona dönen fakat ön kapı menteşelerinden itibaren hiçbir hasarı olmayan bir araç. bizim usta bu iki arabayı resmen spiralle kesiyor. kestiği yer ise aracın ön konsolunun iç kısmı. yani o boyalı kısımlardan başlıyor ve direksiyon, orta konsol, torpido gözü vs ile kapatılan aksamı olduğu gibi deşip geçiyor. iki aracı aynı şekilde kestikten sonra sağlam bir kaynak atarak birleştiriyor. elbette mekanik ustalığını da konuşturuyor burada. bazı yedek parçalar alarak iki bölüm arasında uzanan ve hasar görmüş kısımları da çözüyor. neticede adama toplam maliyeti 10.000tl'den fazla olmayan yepyeni bir araba kalıyor. aracın kaza yaptığı resmi kayıtlarda olmadığı için şase numarasına uygun olan ruhsatı kullanarak arabayı çatıır çatııır satabiliyor herif.

şimdi siz düşünün, insanların "boya var mı? değişen var mı?" diye merak etmesi mantıklı mı mantıksız mı..

Alıntı: 2. EL Araçta Neden Boya Ve Değişene Bakılır? - Donanım Haber

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...