Jump to content
BigSexy

Mazda RX-8'in Motorunu Çalıştırma ve Stop Etmede Dikkat Edilmesi Gerekenler.

Tavsiye Edilen Mesajlar

BigSexy    17
BigSexy

Bu özel araçlarımızin calistirma ve kapatma prosedurunu tam olarak dogru bilip aydinlatacak olan var mi acaba ? Internette yaptigim arastirmalarda her kafadan farkli ses cikiyor. Yabanci forumlarda da ortak bir fikir birligi olusmamis maalesef. Kimisi diyorki debriyaja basarak calistir kimisi diyor basmadan calistir kapatirken devirlendir oyle kapat.

 

Daha cok taze bir rx8 sahibi oldugum icin heycanla hata yapmak istemiyorum ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.124
Revivo73

RX8Club'taki RIWWP o konuda şunu diyor: (RIWWP'i bilmeyenler için 1990'lı yıllardan bu yana RX7 ve 8 kullanan, defalarca RX motoru söküp toplamış her türden deneyimi yaşamış ve deneyimlerini cok iyi anlatabilen Amerika Kalifornalı bir vatandaş; kendim RX'le ilgili birçok şeyi onun yazılarından öğrendim, diyebilirim ki bilgimin 75% i ondandır)

http://www.rx8club.com/new-member-forum-197/new-potential-owners-start-here-202454/page2/#post4533729

How do I shut off an RX-8?
RX-8 'in motorunu nasıl kapatırım?

This somewhat ridiculous question keeps popping up recently.
Bu komedi soru son zamanlarda çok sık geliyor.
Other than the obvious "turn the key counter clockwise and remove", there is literally nothing special that you have to do.
"Anahtarı saat istikametinin tersi yönde çevirip yerinden çıkarmak" haricinde yapılacak hiçbir özel şey yok.
You will find people that insist that I am wrong in making this statement, but no, it is just that they are taking one symptom and extrapolating preventative measures even further off base than they already were.
Benim bu ifademin yanlış olduğunda ısrar edecek kişiler olacaktır fakat onlar sadece bir belirtiye (kapatırken motor içinde benzin birikmesi sonucu sonraki çalıştırmada motorun zor calışması; "flooding") bakarak temeldeki sorunu sadece önleyici tedbirler ile çözdüklerini zannediyorlar.
For example, you will find people that swear by reving the engine to 4,000rpm in neutral and cutting the key out there, with the revs up.
Örneğin, motoru 4000devire getirip ve o devirde dönerken motoru kapatmaya fazla güvenen insanlar var.
They are doing this under the assumption that the faster spinning rotors will help sweep excess fuel out of the rotor housing, to prevent a flood.
Bunu  motor içinde kalan fazla yakıtın hızla dönen rotorlar tarafından dışarı çıkarılıp flooding'i önleyeceği varsayımı ile yapıyorlar.
The problem with this idea is already explained in the Flooding section above.
Bu fikirdeki yanlışlık yukardaki Flooding kısmında zaten anlatılmıştı.
If your engine is already warm, there is no excess fuel being dumped in! (Except perhaps the fuel needed to rev to 4,000rpm). Shutting it off at 4,000rpm is no different in terms of fuel than shutting it off at 750rpm.
Motorunuz sıcaksa, zaten fazla yakıt gönderilmez! (4000devire çıkartmak için gerekli olan yakıt hariç) Yakıt miktarı açısından 4000devirde kapamakla 750devirde kapamak arasında fark yoktur.
If your engine is currently cold, then this could only POSSIBLY have an impact if your ignition or starter or battery is failing, in which case 'yes', it might help prevent a flood.
Motoru kapatacağınız sırada motor soğuk ise ve ateşleme sistemi veya marş motoru veya akü bakımsız kalmış ise sadece o zaman evet, Flooding'i önlemeye yardımcı olabilir.
But a flood is a symptom of another issue anyway, and only happens on START, not on SHUTDOWN.
Ancak zaten flooding başka bir sorunun belirtisidir ve sadece motoru çalıştırırken gerçekleşen birşeydi, kapatırken değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
BigSexy    17
BigSexy

Rx8club taki bu konuyu sonuna kadar okudum cok yararli gercekten. Peki calistirmayla ilgili dusunceler nelerdir? Bazi yerlerde debriyaj basilmali ve ya basilmamali diyenler var

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.124
Revivo73

Çalıştırırken debriyaja basılması olayı (kendi tahminimce, bir ihtimal...)  RX-8'in vites boş anahtarı (Google'da bak: RX-8 neutral switch) ile ilgili olabilir, o anahtar zamanla (tahminimce) toz ve kirden dolayı doğru başlangıçtaki gaz ayarını doğru yapamayabiliyor o yüzden motoru boş viteste değil de, debriyajda çalıştırmak tercih edilebiliyor. Benim de araç tam 10 yıllık ve o anahtar pislendiği için başlangıçta motorun inişli çıkışlı calışmasına yol acabiliyor o yüzden hemen her zaman debriyaja basıp calıştıyorum. Bazen ayağımı debriyajda tutmaktan sıkılıp cekiyorum motor devrinde hafif iniş çıkışlar olabiliyor. Bazen arabanın öncamına su dökmek için falan kapıyı açıp cıkınca o iniş çıkışlar daha da artıyor. Ancak tüm bu olaylar tamamen zararsız ve RX-8'in özelliği yani debriyaja basıp basmamak sadece tercih konusu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR    215
SweepeR

Dostum sen yağ ışığı yanan aracı mı aldın? 1 saat gecikmeli yorun yazmıştım, bayandan satılık rx e :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
BigSexy    17
BigSexy

Evet yag isiginin sebebi yag duzeyinden dolayiymis :) ablamiz cok kullanmiyor araci 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik    645
zoptrik

Araç debriyaja basarak çalıştırılmalı. Bu rx8 e özgü bir durum değil. Bütün düz vites araçlar için geçerlidir. Buradaki amaç marş motoruna ve volan dişlilerine zaten soğuk olan, dönmesi nispeten zor olan motorun yüküne ek olarak şanzımanın da yükünü de bindirmemek içindir. Bu hem marş motorunuzu korur, hem marş devrini kısmen arttırarak motorun daha rahat çalışmasını sağlar. 

Kapatma olayına da katılıyorum. Flooding yani halk tabiriyle "boğulma" zaten kendisi başlı başına bir problemdir. başlıca sebepleri marş dinamosu, akü, ateşleme veya kompresyon yetersizliğidir. Bunu engellemek için bir sonraki marşa yakıt açısından tertemiz bir motor bırakmak için stop prosedürü uygulanıyor. Şahsen ben de inanmıyorum. Gavur dayı güzelce açıklamış. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×