Jump to content
Mazda41

Dizel Mazda3 Turbo Ömrü

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda41    156
Mazda41

Arkadaslar dizel Mazda 3 lerin turbo omru kac kilometre degisiyor yoksa ariza cikarinca mi degisiyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mersinden_Ersin    225
Mersinden_Ersin

Turbo ve enjektörler genellikle kullanım tarzı ve yakıt kalitesine bağlı bir ömre sahipler. 100ün üstüne çıkıp 150 bin km civarlarına yaklaşan kmler benim kıllanmam için yeterli. Genel gözlemim 1.4 1.6 civarı dizellerin ömürlerinin 2.0 lara göre daha az olduğu yönünde. Motorun tam yükte kullanımının daha az olmasıyla alakalı sanırım bu durum. Bir de 2.0 dizellerde otomatik kullanımı fazla tabi, otomatik vites ne kadar sportif olursa olsun insanoğlu kadar insafsız olamıyor :D

Ancak doğruya doğru, hiç araştırmadım bizdeki motorların ve mevzubahis parçaların ömrünü, Ford-Psa tayfasının takıldığı forumlara (focusclubtr) falan bakmak lazım. Ama 150bin km de turboyu elimize alsak da 1000-1500 lirayı geçmez masraf, açıkcası o kadar mesafede ettiğim kara bakar, umursamam o rakamı da. Yanılmıyorsam orjinal marka Garret, fiyat 1100 lira civarı http://www.yedekparcaford.com/?urun-13570-focus-turbosarj-1-6-tdci-90ps-115ps-2011-2016-garret

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet    1.100
Servet

Turbo ve enjektör. Mekanik ömür sınırı belirli değildir. Kullanım stili bakım dış etkenler direk ömrü belirler. Örneğin Dci motorlar. 100.k oldumu millet öcü gözüyle bakar. Oysaki standard kullanım ve bakım ile ( bizde sınır 450.k ) hiç arıza yapmaz ve araçlar öyle satılır. Psa grubunda volvo 90 ps motorlar turbo bozmaz iken aynı motor ford'da turbo bozabiliyor. Ford kullanıcısı daha sportif sürüş yaparken volvo sürücüsü daha soft kullanıyor. İstisna olabilir.


İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kemal87    72
kemal87

Turbo'nun belirlenmiş bir ömrü yok, arıza verene kadar kullanmaya devam edersiniz. Ne zaman arıza vereceği de büyük oranda kullanım tarzı ile alakalı. Ancak 100bin km turbo arızası için, en azından değişim gerektirecek bir arıza için çok erken. (balansa girerek tamir edilmesi durumu da var, eğer balans bozulduysa) Ben eski VAG grubu aracımda turbo klepesi bozulduğundan dolayı turboyu tamamen değiştirmek zorunda kaldım 80bin'de. Yetkili serviste değişim için istedikleri miktar 6bin lira civarı, ancak çıkma parçayı 1800 liraya taktırmıştım. Bu kadar pahalı bir parçanın bu kadar erken bozulması kabul edilebilir bir durum değil bence.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mehmetsel    11
mehmetsel
Sunday, April 10, 2016 at 18:50, Mazda41 :

Arkadaslar dizel Mazda 3 lerin turbo omru kac kilometre degisiyor yoksa ariza cikarinca mi degisiyor

Aracınız 2012 dizel mi acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazda41    156
Mazda41
8 saat önce, mehmetsel :

Aracınız 2012 dizel mi acaba?

Evet abicim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mehmetsel    11
mehmetsel
12 dakika önce, Mazda41 :

Evet abicim

Memnunusun aracından.bende yeni aldım.senin sayende aracta turbo olduğunu öğrendim. :) ben yok diye biliyordum. Aslında benim hikaye biraz karışık aracı bir arakdaşım aldı adıma daha goremediya o yüzden buralardan hasret giderip bilgi edinmeye çalışıyorum.Turbo olması çok sevindirdi açıkçası. :):)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazda41    156
Mazda41

Haliyle gencligin verdigi atesle ayagimi gazdan cekmiyorum performans olarak beni asiri tatmin ediyor.

Basmasamda uzun yolda 4.5 litre civari yakiti var yol tutusu gercekten ust seviyede lastik continental tavsiye ederim ben suan onu kullaniyorum 

Bakimlarini biraz tuzlu buluyorum en son 550 tl tuttu 80k bakimi

Donanim olarak c sınıfı ve 2012 bir otomobil için cok iyi

Tek eksigi navigasyonlu teypti onuda aldigim zaman taktirmistim geri gorus kamerasıda dahil park ederken buyuk kolaylik sagliyor

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mehmetsel    11
mehmetsel

Kazasız yollar diliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Devrim Babacan    493
Devrim Babacan

10 senedir Clio3 dizel kullanıyorum. Bu işin detaylarını çok bilmeden almıştım. Sonra bazı arkadaşlar turboya dikkat çektiler, ömrü, "çuflaması" vs. tehlikeler için. Bu uyarılara çok aldırmadım çünkü aracı aldığım ilk günden beridir, soğuk çalıştırmada beklerim bir süre yağlanma ve ilk ciddi soğuk sebebiyle. Hele ki Konya gibi yerdeyseniz ve dışarısı -10 falansa. Kısa ya da uzun bir gezinti (ya da şehirlerarası seyahat) sonrası park ettiğimde de bir süre beklerim, öyle stop ederim.

Bu kullanımla 10 senedir en ufak bir problem olmadı araçta. Bir emare de yok. 3-5 sene önce, İstanbul'da bir sarı bir Clio taksiye bindim. Adama sordum turboyu. Yaklaşık 300bin kilometredeymiş ve turbo bir kez uçmuş Fakat kendi hatası olduğunu belirtti. Hatasının detaylarını hatırlamıyorum.

Yukarıda bahsedildiği gibi kullanıma göre turbonun ömrü belli oluyor sanırım. Genellikle F1 aracı kullanır gibi kullananlar turbodan uzun ömür beklememeli belki de.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur    89
Çağlar Bayur

turbodaki en sık görülen yabancı katı cisimin emme havası ile içeri girip pallere çarparak kırması. hatalı takılmış bir hava filtresinden kopan lastik parçası mesela. veya emmenin bir şekilde filtresiz hava çekmesi gibi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×