Jump to content

Mazda RX-8 Isınınca Performansın Düşmesi


BigSexy
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaslar merhaba forumu takip edenler bilir aracimi yeni aldim yavas yavas alisiyorum araba ilk basta canavar sonrada cekisi dusuyor gibi bi 20 km yol yapinca asagi yukari hissedilir bir dusus yasaniyor 

Bujilerden olabilir diye dusunuyorum siz ne dusunuyorunuz

Sicak marslamada cok fazla sikinti yok. Cekiste var 

 

eski sahibi bakim konusunda yetersiz kalmis biraz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yanlış hatırlamıyorsam orda doğru düzgün servis yok demiştin. Umarım kötü bir durum yoktur, ama her ihtimale karşı İstanbul daki usta ellere baktırmanda fayda var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir RX-8

Düz ve rüzgarsız otobanda 234km/h'ye kolaylıkla ulaşabilmeli.
Dik yokuş yukarı bir yolda 2. viteste 1.vitestekine benzer şekilde hızlanabiliyor olmalı, yanınızda yolcu olduğu halde.

Serviste komp ölçtürme imkanı yok ise bu iki şey motorun durumu hakkında baya fikir verir.

Çoğu kişi RX-8'i normal binek otomobil gibi kullandığı için aracın performans değerleri zamanla düşmüş oluyor. BMW M5 veya Mercedes CL olsa sorun değil, ancak RX-8'te sorun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yag yag filtresi buji bunlari degistiricem ilk etapta egerki devam ederse kompresyonla ilgili fakat dedigim gibi burdakiler rx8 den anlamiyor. bu arabayi almadan 7 tane rx8 e baktim hepside cok kotuydu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor km'si kaç? Bilgisiz ellerde 50-60bin km'de kompresyonu gidiyor, aynı şekilde devam edildiği takdirde 90bin km'de motor değişim istiyor. Bu, RX8Club ve Türkiye'deki anlatılanlardan ve kendi aracımdan tahmin ettiğim şey.Benim aracın ilk sahibi 90bin km'de motoru değiştirtmiş örneğin. Türkiye'de 2006-2008 arası RX-8'lerin önemli kısmı motoru deişmiş halde (yine kendi tahminim)

Eski buji soğukken daha kendini daha belli eder. Isınmış motorda buji daha düzgün çalışır. Yağ bakımı ise uzun vadeli koruma için yani güç düşüklüğü sorunu olan bir motorda yağ bakımını yaparak güç artar mı?

Her halukarda motorda segman setini bir yenilemen iyi olur. Güç ve kompresyon fabrika değerlerine ulaştığı gibi yakıt tüketimi de azalır hem.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Onu bilmiyorum ancak orjinal parça alman önemli. Yani eBay'de ilk gördüğün uygun fiyatlı bir segman setini alırsan elinde patlayabilir diye düşünüyorum. O açıdan AtkinsRotary.com 'a bakmanı tavsiye ederim; orası kesin orjinal parça satan güvenilir bir yer ve dünyanın heryerine kargo yapıyor. Şu sayfayı senin için buldum: http://atkinsrotary.com/store/Rebuild-Kit-Chart.html

motorun duruma göre deişmesei gereken parçaların kabaca maliyetini gösteriyor, RX-8 için deişm seti $445 'ten başlıyor, tüm segmanlar, contalar, vs Master Kit dediği değişm $1340'a kadar çıkıyor. Yani parça maliyeti olarak en az minimum $500'ü gözden çıkartacan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilgisayar başında oldğum sürece cevap yazmak gayet kolay. Bir de kullandığım Apple klavye, diğer tüm klavyelere göre cok daha hızlı ve rahat yazabiliyorum. PC klavyesi olsa yazamıyor insan .=)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ekrem Usta geldiğinde bir de sayfasındaki videolarıa baktığımda birinin altına "deponuz bitene kadar aracı kullanmayın .3/1 geldiğinde yakıt alın." diye bir yorum yazmış, onu açıklayabilir mi? Ben bazen hep depo 1/3 altında geziyorum, sorun olmaması gerek. Depo tamamen bitti yani motor durdu diyelim o zaman da sorun olmaması gerek cunku benzin filtresi ne güne duruyor. Ancak buna rağmen muhtemel bir sorun varsa nedir, anlatırsa sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

balıkesırde bır arkadasın fl22 kullanılmadıgından dolayı sıkıntı cıktı motorunda. burdakı usta motoru acıp oyle parca sıparısı verdırdı gereklı olan parcaları. dırek set almadan once acıp sıkıntılı olan parcaların sıparısını verırsenız daha ıyı olur fazla masraftan kacınmıs olursunuz. amerıkadanda kargo seceneklerınde hızlı bır secenegı secersenız cabuk gelıyor zaten... ama ne kadar hızlı o kadar kargo pahalı :))

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de aynı şeyi farkediyorum. Özellikle uzun yol kullanımında araç hantallaşıyor. Biraz soğuduğu zaman fişek gibi oluyor. Ben bunu 2 şeye bağladım. 1. yağ soğutmalarında ayrıca fan yok. Sıcak yağ ile kompresyon arasında ters bir ilişki olabilir? 2. de bobinler ateş gibi oluyor. Direk bloğa bağlı olduğu için. Isınan bobin de iyi ateşleyemez ama missfire hatası da vermiyor. Bunlar bu gün yolda düşündüklerim. Her halukarda kurşun gibi. Seviyorum bu aracı :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ekrem Usta geldiğinde bir de sayfasındaki videolarıa baktığımda birinin altına "deponuz bitene kadar aracı kullanmayın .3/1 geldiğinde yakıt alın." diye bir yorum yazmış, onu açıklayabilir mi? Ben bazen hep depo 1/3 altında geziyorum, sorun olmaması gerek. Depo tamamen bitti yani motor durdu diyelim o zaman da sorun olmaması gerek cunku benzin filtresi ne güne duruyor. Ancak buna rağmen muhtemel bir sorun varsa nedir, anlatırsa sevinirim.

Muhtemelen yakıt pompasının sürekli çalışmasından ötürüdür. LPG'li araçta da çeyrek depo bulundurun derler. Benzinin içinde soğuduğu için Pompa ısınıp verimi düşebilir, uzun süre kullanımda bozulabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar yorumlarınız güzel , hepsindede doğruluk payı var, deponuz sonuna gelmeden veya 3/1 seviyesine geldiğinde yakıt almanızı önermemin sebebi,,,   biliyorsunuz şamandrada bulunan benzin pompası ve filtresi var , bunun tıkanmasını  bozulmasını önlemek veya geciktirmek.                                         

ayrıca ,ne kadarda benzin pompasının ucunda filtre bulunsa bile, benzin azaldığında ve filtre seviyesine geldiğinde ,kalan benzindeki ( tortu ,su, atık v.s )

dahada konsantre (yoğunlaşıyor). benzin pompası oldukça küçük ama güçlü bir motor olduğunda bunları çekip motora basabiliyor,filtre bu basınç karşısında işlevini tam anlamıyla yapamaya biliyor veya yırtılabiliyor. haliyle kaçan atıklar drekt enjeksiyonlara gidiyor. gerisini sanırım anlatmaya gerek yok. http://www.armagarage.com/2004-rx-8-motor-revizyon

Screenshot_2016-03-28-00-14-05.png

Screenshot_2016-03-28-00-14-01.png

Screenshot_2016-03-28-00-13-57.png

Screenshot_2016-03-28-00-13-53.png

Screenshot_2016-03-28-00-13-49.png

Screenshot_2016-03-28-00-13-45.png

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...