Jump to content
Mümin

Honda Farklı Boyutlarda Silindirlere Sahip Bir Motor Üzerinde Çalışıyor

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mümin    858
Mümin

Honda yeni nesil motorları ile ilgili ipucu veren ilginç bir patent başvurusu yaptı.

Honda Farklı Boyutlarda Silindirlere Sahip Bir Motor Üzerinde Çalışıyor

Japonya patent ofisi veri tabanında bulunan başvuruya göre Honda bir motorda her bir silindirin farklı hacme sahip olabilmesine olanak tanıyacak bir çözüm üzerinde çalışıyor. Örneğin, eğer bir Honda 2.0 litre dört silindirli motor alırsanız her silindir 500 cc silindir hacmine sahiptir ve sadece dört hacim seçeneği vardır; kaç silindir kullanıldığına göre değişen şekilde 500cc, 1000 cc, 1500 cc ya da 2000 cc. Yeni teknoloji ise aynı anda dörtten fazla farklı silindir hacmine sahip silindirlerin aralarında ufak bir farkla aynı anda çalışabilmesini sağlayacak. Farklı boyutlarda dört silindirin bulunduğu bir durumu örnek alırsak, bir ile dört arası silindirin ateşleme yaptığı 15 farklı kombinasyon olacak. Yani bir motorda aynı anda 15 farklı silindir hacmi çalışabilecek.

honda-varying-sized-cylinders-patent-02.

 

Dahası, patentte bu teknolojinin sıralı ikili, üçlü ve dört silindirli motorlarda ve V6 da nasıl çalışabileceği de anlatılıyor. Bu tarz bir sistemin yakıt tasarrufunu da arttırabileceği düşünülüyor ancak Honda tam amacını henüz açıklamış değil.  

honda-varying-sized-cylinders-patent-05.

 

kaynak

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.243
Fotifoti

Eline sağlık güzel haber:) silindir kırpıp su motoruyla araç üretmekten daha mantıklı duruyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.083
M.E.G
Eline sağlık güzel haber:) silindir kırpıp su motoruyla araç üretmekten daha mantıklı duruyor

Hangi araçtan bahsediyorsun foti 😀

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.083
M.E.G

act diyorsan o motorun yapabildiklerine bindiğinde sen de inanmazsın :)

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.083
M.E.G
Lafım ortaya [emoji4] ford, bmw, act isteyen üzerine alınabilir

Silindir kırpma derken ben silindir kapayarak gitmeyi anladım nedense 😀 Benimki 4 silindirli şükür 😊

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.243
Fotifoti
Silindir kırpma derken ben silindir kapayarak gitmeyi anladım nedense [emoji3] Benimki 4 silindirli şükür [emoji4]

3 silindir arkadaslardan bahsediyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Teknisyen    152
Teknisyen

Teknik Resimler patent başvurusundan mı acaba? Açıkçası resimlerden silindir hacminin geometrik olarak nasıl değiştirileceğini anlamadım ben.Konuya vakıf bir arkadaş açıklarsa sevinirim ?

Birde kaynakta geçen 2000 cc hacim için 4 silindirli ise silindir başı 500cc hacimlidir diye bir ifade var.Yanlış anlamadıysam sormak isterim motor ifadelerinde CC verilirken tek silindir üzerinden ifade edilmez mi? Yani 2000 motor derken tek silindirin 200cc litre olmasından bahsediyor olmamız lazım değil mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.083
M.E.G

Toplam silindirlerin hacmidir o. Tek silindir yazılmaz.

Tüm detayları paylaşmazlar heralde ama teknik bilgisi olan arkadaşlar yazacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Teknisyen    152
Teknisyen
18 dakika önce, M.E.G :

 

Toplam silindirlerin hacmidir o. Tek silindir yazılmaz.

 

 

Tüm detayları paylaşmazlar heralde ama teknik bilgisi olan arkadaşlar yazacaktır.

 

edit.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Teknisyen    152
Teknisyen
4 dakika önce, M.E.G :

Verdiğiniz kaynak motor hacmini veriyor.Motorun tamamından bahsedince tabiki tüm silindirler toplanır.

Ama sadece silindir hacminden bahsedersek bu işte bir yanlışlık var.Silindir hacmi  tek silindiri ifade eder benim bildiğim  ve formüle edilirken Vh diye yazılıyor.Sizin dediğiniz toplam silindir hacmi oluyor oda Vtop diye tanımlanıyor..Böyle bakınca üreticiler silindir hacmini değil toplam silindir hacmini veriyorlar demektir.Ya biz Toplam kısımını silip attığımız içi yanlış okuyoruz yada üreticiler yanlış tanımlıyor.

Kaynak: Muzaffer hakan yardımın Motor teknolojileri kitabı.

Orjinal Wiki kaynağında silindir hacmi yok galiba oda motor hacminden bahsediyor sanki? Çeviren arkadaş eklemiş sanki.İngilizce bilen arkadaşlar çevirirse daha sağlıklı olur.

https://en.wikipedia.org/wiki/Engine_displacement

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.083
M.E.G

Eğer öyleyse 500 cc lik 12 silindirli araç almak lazım... Vergisi çok düşük olur :)

Rektefeci bi arkadaşa sordum 1.6 motorun her bir silindirine 1.5 litrelik su çok fazla gelir dedi. Toplam silindir hacmi yazan dedi ama teknik açıklamayı bekleyelim...

@Mutlu Tekir ve@zealot yetişir şimdi 😊

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade    215
Renegade

Hayal gücü ya işte, normalde 2000 cc, yokuş çıkarken, kalkışta 4 silindir, düz yolda, eğimli yolda 3 silindir, rölantide 2 veya bir silindirin devrede olması gibi, inanılmaz yakıt tasarrufu gibi, olurmu olur, Teknolojide sınır yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina    644
Katil Balina

bunu yarış motorları için yapmış olabilirler mi? 

valentino rossi yamaha'dayken virajlarda düzensiz ateşlemenin düzenli ateşlemeye göre daha çok yol tutuşu sağladığını keşfetmiş. yani tıkır tıkır işleyen ateşlemenin aksine silindirlerin düzensiz ateşlemesi boşluklarında lastiklerin virajda tutunması için zaman sağlıyormuş. bu tarz bir teknoloji ile bu durum daha teknolojik bir şekilde ele alınmıs olabilir?? büyük silindirde mesela 10 birim güç üretilirken bir sonraki silindirde 8 birim güç üretilerek bu durum yamaha'nın patenti falan varsa aşılmış olabilir. bu arada bahsini ettiğim yamaha r1 

ilgili video da şurada

https://youtu.be/2HaW5eUBIcI

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • NeW3
      Yazan: NeW3
      Darısı Mazda'ya ;
      Japon marka Honda, 2016 yılında Avrupa’nın en hızlı büyüyen otomotiv markası oldu.
      Son iki yıldır ürün gamını yenileyen ve yeni modellerle genişleten Honda, 2016 yılında Avrupa ve EFTA pazarlarında yüzde 20,8'lik büyüme kaydetti.
      Honda Türkiye ise özellikle Aralık ayında yakaladığı satış ivmesi ile Honda'nın Avrupa pazarında Aralık ayı satış lideri oldu. Markanın ürün gamına olan talep artarken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinde ciddi satış artışları yaşandı. Honda 2017 yılında Avrupa'nın en önemli beş pazarında büyüme kaydetti.
      Honda, 2016 yılında Avrupa'nın en hızlı büyüyen ana otomobil markası oldu. ACEA verilerine göre Honda Aralık sonu rakamlarıyla Avrupa ve EFTA ülkelerinde 2016 yılında 159.126 adet otomobil satışı gerçekleştirdi ve 2015 yılı ile kıyaslandığında yüzde 20,8 büyüme kaydetti. Böylece Honda, yüzde 6,8 büyüyen Avrupa pazarının 3 katı büyüme gösterdi.
      Honda Türkiye ise Aralık ayında önemli bir satış ivmesi göstererek Avrupa ülkeleri içinde birinciliği elde etti. Honda'nın mali yıl satışlarında ise Honda Türkiye İngiltere'nin ardından ikinci oldu. Bu başarıda Şekerpınar fabrikasında üretilen ve Ekim, Kasım, Aralık aylarında 6 bin 623 adet satılan Civic Sedan'ın etkisi büyük oldu.
      Honda 2016 yılında tüm ürün gruplarıyla etkin bir performans sergilerken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinin satış performansı dikkat çekiyor. Honda HR-V Avrupa ve EFTA* ülkelerinde 34.921 adetlik bir satış performansına imza atarken, Jazz satışları bir önceki yıla oranla yüzde 26 artarak 39.613 adet ve yeni Type R modelinin sağlamış olduğu ivme ile Civic ürün gamı satışları ise yüzde 4,9 artarak 47.300 adet olarak gerçekleşti.
      Honda, İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya ve İspanya olmak üzere Avrupa'nın en önemli beş pazarında da büyüme kaydetti. En büyük büyümeyi yüzde 98 ile İtalya pazarında kaydeden Honda yüzde 47,7 ile Finlandiya, yüzde 38,6 ile Portekiz ve yüzde 58,1 ile Romanya olmak üzere diğer Avrupa ülkelerinde de büyüdü.
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Honda, Ford, Rolls-Royce, Mercedes-Benz ve Tesla'yı geride bırakarak Google'ın Amerika'nın önde gelen otomotiv markaları listesinin başında geldi.

      Google'ın en çok aranan isimlerden aldığı sonuçları karşılaştırdığı 2015 listesinden farklı olarak, Google Trends 2016 listesinde, arama trafiğinde en belirgin ve sürekli artış gösteren, en yüksek öneme sahip isimler sıralandı. Honda ile ilgili anahtar kelimeler arasında özellikle güncellenmiş 2017 CR-V modeli için yapılan aramalar zirve yaptı, bunu 2017 Pilot, 2017 Civic, 2017 Accord ve 2017 HR-V anahtar kelimeleri takip etti. İkinci sıradaki Mercedes-Benz yıl boyunca tutarlı kaldı ve Florida ve Georgia'da özellikle popüler bir anahtar kelime oldu.

      Üçüncü sırada ise, Mart ayının sonlarında Model 3'ün lansmanını takiben popülaritesi büyük bir hız kazanan Tesla yer aldı. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, elektrikli otomobilleri seven Kaliforniya eyaleti Tesla'yı en çok arayan eyalet oldu.

      Listede Volvo dördüncü, Lamborghini beşinci sırada yer aldı. Skrillex ve Rick Ross tarafından Purple Lamborghini'nin piyasaya sürülmesinin ardından İtalyan otomobil üreticisi Lamborghini için yapılan aramalar zirveye ulaştı.

      ABD'de bu yıl en çok aranan 10 otomobil markası listesinde Ford, Jaguar, Bentley, Maserati ve Rolls-Royce da yer aldılar.
       
      Listenin ilk onu şu şekilde:
      1. Honda
      2. Mercedes-Benz
      3. Tesla
      4. Lamborghini
      5. Volvo
      6. Ford
      7. Jaguar
      8. Bentley
      9. Maserati
      10. Rolls-Royce
       
      Kaynak
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yeni Honda Civic Type R prototipi Paris Otomobil Fuarında tanıtıldı. Prototip geniş ve agresif tamponları, genişletilmiş tekerlek bombeleri ve dramatik arka kanada sahip.
       

      Yeni Honda Civic Type R prototipi 2016 Paris Otomobil Fuarı'nda 29 Eylül’den itibaren sergilenmeye başladı. Paris’teki prototip ile 2017’de çıkacak yeni nesil Civic Type R modelinin stili hakkında tatmin edici şekilde fikir edinilebiliyor. Yeni Civic hatchback modelinin alçak ve geniş boyutları temel alınarak geliştirilen Type R prototipi kaslı kaporta stili ve aerodinamik performansı geliştiren modifikasyonları ile dikkat çekiyor. Dış cephe fuara özel olarak yansımalı, ince taneli ve fırçalanmış alüminyum efektli finiş ile kaplanmış. Ön kısımda agresif tampon kanatlı karbon fiber ayırıcı ile ve sportif kırmızı aksan çizgisi ile vurgulanmış. Panjurlu ilave hava kanalları tamponu daha da geniş gösteriyor, tel örgü kapaklar oyuntulu hava girişlerini örtüyor.
       
      Honda’nın tüm Type R modellerini süsleyen meşhur kırmızı “H” logosu artık yeni bir hava girişinin üzerinde, otomobilin burnunda yer alıyor. Kaputun üzerinde de ortaya yerleştirilmiş ikizkenar yamuk şeklinde bir hava girişi var. LED farlarda buzlanmış lensler, sinyal lambaları ve yan tekrarlayıcılar (LED repeater) Type R prototipinin agresif karakterini yansıtıyor.

      Karbon fiber yan etekler aks aralığı boyunca 20 inç piyano siyah renkte ve kırmızı aksanlı alaşım tekerlekler ile 245 tabanlı yüksek performans lastikleri arasında uzanıyor. Genişletilmiş tekerlek bombeleri yeni tekerleklere ev sahipliği yapıyor.
       
      Sağlam bir karbon fiber difüzör geniş arka tamponun altından geçiyor, arka tampon ise üçü de tam fonksiyonel durumdaki egzoz borularını çerçeveliyor. Ortadaki egzoz borusu çap olarak daha küçük ve parlak metalik kırmızı renkte. Çatının bitiminde yer alan arka kanat dramatik ve görsel olarak etkileyici.
       
      Yeni nesil Civic Type R’ın mühendisliği, Civic ailesinin diğer üyeleri ile aynı geliştirme programı içerisinde yapılmış. Model gelecek yıl üretim versiyonu ile tanıtılacak. Modelin üretimi Honda’nın İngiltere Swindon fabrikasında yapılacak. Satışların ise 2017’nin ikinci yarısında başlaması bekleniyor.

      Type R bu fabrikadan dünya piyasalarına ihraç edilecek. Honda Type R ilk kez Kuzey Amerika’da da satılacak.
       
      Kaynak
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Çok uzun zamandır benimde merak ve takip edip, bekleyip, sürekli araştırdığım bir konu. Bu konuda bir takım araştırmalar ve yorumlar yapılmış sizlerle paylaşmak istedim.   Alıntıdır   Otomotiv sektörü ile ilgisi olsun olmasın neredeyse herkesin haberdar olduğu dizel skandalı VW Grubu'nun başına ciddi miktarda bela oldu ve bu durumun tüm dünya çapında markaya maliyetinin 100 milyar doları bulabileceği belirtiliyor. Ayrıca şu anda sorunların devam ettiği hiçbir ülkede çözüme de tam ulaşılabilmiş değil. Ancak öyle görünüyor ki bu durum sadece VW ile kalmayacak ve tüm markalara da sıçrayacak. Yaşadığımız son gelişmeler ise Honda'nın da dizel emisyonu konusunda sıkıntıları olduğunu gösteriyor.    Geçtiğimiz günlerde yaptığımız bir yeni Honda Civic haberinde, Türkiye'de çeşitli markalara dizel enjektörü, pompa ve valf üreten yabancı bir bir fabrikada çalışan bir takipçimiz; Honda'nın bir süre önce kendilerine dizel enjektörü için numune parçalar ürettirip, testler yaptırdığını, belli bir tarih vererek de seri üretime geçileceğini belirttiğini ancak üretim tarihi gelmeden hemen önce motorlardaki emisyon sorununu öne sürerek üretimi iptal ettirdiğinden bahsetti.    Açıkçası normal bir zaman olsa takipçimize teşekkür eder ve bu tip bir haberi aldatmak için bile herhangi birinin verebileceğini düşünerek oldukça temkinli yaklaşırdık. Temkini elden bırakmasak da takipçimizin bu haberini doğrulayan bazı önemli gelişmeler ile karşı karşıyayız. Biz de bu doğrultuda Honda markasının dizeller konusunda nasıl bir durumda olduğunu mevcut gelişmeler ışığında analiz etmek istedik.    Şimdi tüm bu gelişmeleri madde madde olacak şekilde yorumlayalım;   Honda'nın yeni Civic modelini Türkiye'de benzin+LPG ile satışa sunması   Bu konu modeli bekleyen insanlar arasında o kadar büyük bir hayal kırıklığına neden oldu ki "Bu devirde atmosferik motor Honda'ya yakışmıyor" diye sitem eden birçok kişi bulunuyor. Bilindiği gibi 1.0lt ve 1.5lt olarak iki farklı turbo benzin motoru Honda Civic modelinin esas motorları ancak bu motorların 3-4 aydan önce de ülkemize gelmesi beklenmiyor. Ayrıca bu motorlar LPG ile kullanıma da çok uygun değil. İşte bunun etkisi ile de atmosferik-benzin tercihi yapılmış olunabilir ancak ana neden bize göre bu da değil.      Bu noktada takipçimizin; "Honda'nın emisyon sorununu neden göstererek enjektör siparişlerini iptal ettiği" sözünü hatırlayalım. Şok bir karar ile atmosferik+LPG seçeneğinin sunulmuş olması burada daha da önem kazanıyor. Aslında Honda'nın bir önceki modelde ve CR-V modelinde kullandığı 1.6lt 120ps turbo-dizel motoru bulunuyor ve bu motorun Euro 6 normlarına uygun olduğu belirtiliyor. Ancak bu motor 2014 yılında kullanılmaya başlandı ve VW'in emisyon skandalı da henüz patlak vermemişti. Ayrıca CR-V modelinde de 1.6lt turbo-dizel 160ps gücündeki motor hala kullanımda.      Honda yetkililerinden aldığımız bilgiye göre dizel motorlu yeni Honda Civic'in 2018 yılında satışa sunulması planlanıyor. Eğer bu bilgi doğruysa ve esas amaç LPG'li atmosferik benzin motor satmak değilse; enjektör imalatlarının iptal edilmiş olmasının bir nedeni de bu olabilir diye düşünüyoruz. Kısacası Honda'nın bu motorlarında emisyon ile alakalı bir sorun olması yeni Civic modelinde satışının gecikmesinin en büyük nedeni olabilir.   Yeni tanıtılan Civic HB modelindeki dizel motor karmaşası   Hatırlanacak olursa yeni Civic modelinin HB kasa tipi geçtiğimiz haftalarda resmi olarak tanıtılmıştı. 1.0lt ve 1.5lt turbo-benzin motorların yanında 1.6lt turbo-dizel motorun da satışa sunulacağı açıklandı ancak motor gücü hakkında herhangi bir bilgi verilmedi. Bu durum kafalarda karışıklığa neden oldu ve diğer motorlar ile ilgili bilgiler kesin olmasına rağmen dizel motor ile ilgili güç verilerinin açıklanmaması gerçekten de ilginç. Aslında diğer nedenler olmasa bu duruma anlam yüklemezdik ancak birçok farklı nedenin yan yana gelmesi dizel motorun gücünün açıklanmamasında bir sorun olduğunu gösteriyor. Bu da yine takipçimizin enjektör konusunda bahsettiği iptalleri doğrular nitelikte gibi görünüyor.      Ayrıca bu durum ilk maddede nedenlerini açıkladığımız atmosferik benzin motor + LPG ile de doğrudan alakalı ve öyle görünüyor ki modelin ve markanın hayranları kadar Honda Türkiye yöneticilerini de şaşırtmış. Dizel motordan umudu kesen ve turbo motorların da LPG ile uyumlu olmaması sonucu bu kararı vermek zorunda kalmış gibi görünen yöneticiler hiç olmazsa fiyatları makul bir seviyede belirleselerdi insanların gözü konuya bu kadar batmazdı diye düşünüyoruz.    Katı Euro 6 Emisyon kuralları   Dizel ve benzin motorlar için Euro 6 standartları Eylül 2015 tarihinde Euro 5 standartları yerine yürürlüğe girdi ve her aracın bu tarih itibariyle belirlenen CO ve NOx seviyelerinin üstüne çıkmaması isteniyor. Dizel motora sahip araçlar için NOx sınırı (Azot oksit gazları) 180 mg/km'den 80 mg/km düşürüldü ki bu da oldukça düşük bir değer. Bu kadar düşük bir veri elde etmek için de aracın EGR ve dizel partikül filtresinin de dahil olduğu egzoz sisteminde önemli ve masraflı değişiklikler yapmak gerekebiliyor.      Her ne kadar VW'in bu konuda başı fena halde belaya girmiş olsa da bu belanın da etkisi ile EURO 6 için daha iyi hazırlandığı Avrupa'da faaliyet gösteren Transport&Environment kuruluşunun yaptığı testlerden net bir şekilde anlaşılıyor. Gerçi bu konuda o kadar çok spekülasyon yapıldı ki kime ve neye inanacağımızı biz de şaşırdık ancak yine de bu testlerdeki sonucun Honda ile de yakından ilgili olduğuna inanıyoruz. Bu test sonucunda ise; VW'e ait dizel motorların Euro 6'ya göre belirlenen NOx değerlerini 160 mg/km ile 2 kat aştığı belirtiliyor ancak işin ilginci tüm testler içinde en temiz değerlerin de VW'e ait olması ile öne çıkıyor.      Markaların normal yol şartlarındaki emisyon değerleri. Sol sütun 80mg/km değerinin kaç kat fazla olduğunu gösteriyor.   Testlerin genelinde bakılınca normal yol şartlarında Euro 6 dizel motora sahip araçların 3'de 2'sinin 80mg/kg değerini 3'e katladığını, Fiat ve Suzuki'nin 15 kat, Renault ve Nissan'ın 14 kat, Opel'in 10kat, Hyundai'nin 8 kat ve Mercedes'in de 6 kat yüksek NOx değerlerine sahip olduğu açıklandı. Honda'nın ise diğer markalardan çok daha iyi olsa da 4 kat ile VW'den 2 kat daha yüksek NOx değerlerine sahip olduğu yukarıdaki tablodan anlaşılabiliyor.    Tabi ki farklı kuruluşların farklı araştırmaları ortaya çıkabilir hatta bu kuruluş bizzat VW markasını bu konuda aklamaya da çalışıyor olabilir ancak VW'in emisyon skandalını ortaya çıkaran dizel motorların büyük bir çoğunluğunun  Euro 5 normlarında olduğunu da hatırlatmakta fayda görüyoruz. Bu tip araştırmalara karşı temkinli olmakta fayda olsa da Honda'nın 4 kat yüksek olan NOx değerinin diğer üreticilere göre çok da abartı olmamasına rağmen Honda yetkililerini fazlasıyla korkuttuğunu düşünüyoruz. İşte bu nedenle enjektör siparişlerini iptal ederek dizel motorun tanıtımını geciktirmiş olabilirler. Büyük bir ihtimalle şu anda Honda Mühendisleri Euro6 emisyon değerlerini sağlayabilecek şekilde çalışmalar yapıyor. Bu da doğal olarak ülkemizi de etkiledi ve dizel yerine atmosferik+LPG motor sunuldu diye düşünüyoruz.    Kaynak: SekizSilindir
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Millet merakla heyecanla dizeli beklerken benzinli fiyatları belli olmuş.
      Yeni Honda Civic fiyatları açıklandı. İşte rakamlar ;
      - Honda Civic 1.6lt atmosferik-benzin 125ps güç 6 ileri manuel
      Premium: 75.450TL
      Premium: 83.640TL (LPG)
      Elegance: 78.700TL
      Elegance: 84.300TL (LPG)
      Executive: 93.550TL (LPG)
      - Honda Civic 1.6lt atmosferik-benzin 125ps güç CVT otomatik
      Premium: 83.640TL (LPG)
      Elegance: 81.000TL
      Elegance: 86.600TL (LPG)
      Executive: 90.250TL
      Executive: 95.850TL (LPG)

       
      Kaynak: Alper Güler

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×