Jump to content

Adana Mazda Mıçı Bakım Sonrası Başımıza Gelenler


Yalçın
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Iyiaksamlar. Bugun dizel 2012 mazda 3 (35.000km)umu herzaman bakimlarimi yaptirdigim Adana Mazda Mıçı servisine göturdum. Tum filtreler, dizel filtresi, motor temizliği, balata temizligi vs yapilmis, ayrica tum lastikleri yenilettik. Araci teslim aldiktan 45 dk sonra ailemle seyir halindeyken vites atilmaz duruma girdi aniden, vites atılamaz oldu debriyaja basmama ragmen, bu esnada kaza tehlikesi atlattik zar zor saga yanastik. Sonrasinda servisi tekrar aradim 2 tane çalisanini yolladilar. Adamlar gelir gelmez bu durumun servisteki bakimla alakali olamayacagini, dizel araclarda, bakimdan sonra bu tip sanzuman arizasiyla karsilastiklari cok durumun oldugunu, benzinli alsaydik boyle bir sorun olmayacagini soylediler. Arac 35.000 de ve bana aracin cok km yaptigini, baski balata sanzuman sorununun normal oldugunu dile getirdiler. Ben arac konusunda cahilim tamam da okadar km yapmis adamim hicbir problem yoktu da servise girdikten 1 saat gecmeden olusan sorunda kendilerine sorumluluk dogmamasi icin her turlu mazereti surucuye yukleme kabiliyetleri cok etkileyiciydi. Parcanin durumuna gore kullanici hatasi yoksa garantiden degicebilecegini yoksa masrafin tarafimizca karsilanmasi gerektigini soylediler, biz ailecek kazadan donduk adamlar sorumlulugu yikma derdindeler...her 6 ayda muntazam bakima goturdum aracimi fakat yaptiklari muamele budur....canim cok skkin cumleten iyiaksamlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun, mutlaka bir üst merci vardır şikayet iletecek. Bilen arkadaşlar bence yardımcı olacaktır.

Redmi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda turkiye ve mazda global a mesaj attim, baska ulasabilecegim mercii olarak neresi var arastiriyorum. Ben parasindan vs de gectim ailemle araca guvenle binelim diyerek nederlerse tamam diyoruz, 35000km lastik degistiriyoruz, servis ne derse inaniyoruz guvenle binelim diyerek, adamlarin derdi sorumlulugu uzerlerinden nasil atariz. Dalga gecer gibi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun. Bahsettiğin sorun ayırmama problemi gibi görünüyor ve şanzumandan cok debriyaj üst / alt silindiri veya aradaki bağlantı borusundan kaynaklı olabilir. Ancak bunlar 100-150bin km'lerde sorun çıkaracak parçalar. Servis elemanı hazır gelmişken oralara kesin bakmalıydı. Onun yerine alakasız başka muhabetler yapmışlar. Araç sonra cekiciyle mi götürüldü. Vitese atılmayan araç kullanılamaz da...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kaskomun cekicisi geldi servise goturuldu. Aracin yaninda birseye bakilmadi, onlarda arac calisir vaziyetteyken vitesin gecmedigini gorduler. Stop halindeyken sorun yok vitese geciyordu. Kullanici hatasiymis gibi tavirlari insani cileden cikartan, 35000 km boyunca arac tek kisi tarafindan kullaniliyo ve hicbi sorun cikmiyor, arac servisten cikar cikmaz olusan problemde acaba bizim bakimdan kaynakli birsey varmi diye dusunmeyip, olagan bir durum gibi tavir takinmalari uzucu

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun, sorununuz servis ile alakalı değil, debriyaj balatanız yolda tamamen bitmiş veya baskı tırnaklarının bir kısmı vites değiştirdikten sonra basılı kalmış ve debriyaj devre dışı olmuş, yolda olması şansızlığınız, serviste zaten baskı balata ile ilgili herhangi bir işlem yapılmamış, o yüzden servisi suçlamanız yanlış olur. Burada daha önce bir kaç arkadaş yazmıştı, bu yeni nesil araçlarda debriyaj belirti vermeden anında devre dışı kalıyor. 35 000 KM düşük bir süre, sanıyorum kullanma alışkanlığınız, aracınızı herhangi bir yerde fazla zorlama olayı veya debriyajın hatalı üretim olması bu problemi ortaya çıkarmış. Baskı-balata değişimi ile sorun hallolur. Birde debriyaj balatası bitince araç stop halinde geçiş yapar, çalıştırınca geçiş yapmaz, tüm araçlarda böyledir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorun sadece kullanimla alakali ise ben her 6 ayda bir servise gittigimde, baski balata frenler vs kontrol edilmiyor mu, niye kimse degismesi gerektigini, omrunun azaldigini soylemediler, servis bunlara bakmadan mi yolluyor bizleri.

Servisi suclama durumu yok, sorun onlarin takindigi tavir, ve sorumlulugu tamamiyle kullaniciya yikma konusmalari. Mazda 3 dizellerde boyle olabiliyor diye bir cumle olabilir mi? Kaldiki her 6 ayda bir bu bahsekonu parcalarin durumuda kontrole tabi degil mi? Ciplak gozle kontrolleri yapilmazsizin yollaniyorsak ve arac konusunda servis de bu tip durumlari belirleyemeyecekse ne anlami kaldi ( bu gidisimde ekstradan dizel filtresi degismesi gerek dediler degistirdik, ama baski balata vs vs bunlarda soyle soyle problem var degismesi gerek diye kimse bahsetmedi) eger bu servis bakimindan kaynakli problem degil se, gercekten bu sorunun, bugun servisteki islemlerin bitiminden 45 dk sonra olmasi cok cok buyuk bir bahtsizlik, servis adina:) bu dusunce tarzi hayatin olagan akisina aykiri bence

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önce 10,5 yıl kullandığım ve sıfır aldığım logan aracım. Motor clio, şanzuman tamamen megan 1 çok uzun yıllar araç kullandım, acemi olmadığım halde loganım şehir merkezinde stop ettim, işimi gördüm geldim, çalıştırmak için vitesi boşa aldım, çalıştırıp 1. vitese takayım dedim debriyaj devre dışı, aracım daha 17000 km idi, çok profesyonel ustam olmasına rağmen bu anlık bişey kimse anlayamadı, ben hiç anlamadım, anlamak mümkün değil, balata söküldü ve görüldüki baskı tırnaklarında dördü basık kalmış, balata tamamen yeni duruyor, garanti yıl olarak bittiği için garanti yoktu, 300 tl ye değiştik, daha sonra  aracımı 94000 km sattım baskı balatayı gösterdi alan arkadaş ustasına daha sıfır gibi dedi, işte böyle bişey bu  araç işleri.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Unuttugunuz nokta şu ki ben bugun servisten çıktım, araca serviste tam olarak neler yapildi ben musteri olarak bilemiyorum. Bakim sonrası meydana gelen bu durumun servisteki islemden kaynakli olmasi cok daha agir basiyor, aracta zaten olabilecek problemin tam da bakim sonrasinda olmasi ve buna tesaduf dememiz orantisal olarak cok abes. Emin olun boyle bir durumda hepimizin aklina servis bakimindaki durumdan kaynakli oldugu disuncesi gelir. Sizin basina gelen ornekteki gibi aracta heran hersey olur diyecek bir durum oldugunu dusunmuyoeum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba öncelikli olarak çok geçmişler olsun.

Bu yaşadığınız baskı balata sorununu forumda bayağı bir yaşayan arkadaşımız oldu. Kimisi 15-20 Binde kimisi 30-40 bin km aralığında, bende 105 Bin km'de yaşadım. 

Forumda Mazda3 Dizel Baskı Balata Sorunu şeklinde arama yaptırırsanız, bu olayı yaşayan arkadaşların anlattıklarına ulaşabilirsiniz.

Sorunu özetlemek gerekirse baskı yayı kırılıyor, o kırıldığı içinde debriyaja bassanızda bir işlevi kalmıyor, balata volanttan ayrılmıyor. Sorun kırılan yaydan kaynaklı.

Bu arıza öncesinde aracınız hiç bir bulgu olmuyor. Yani yavaş kalkma, performans düşüklüğü, yakıt artışı, yokuşta vs çekişten güçten düşme vs durumların hiç birisi olmuyor. Normal zıpkın gibi fişek gibi kulanırken aniden oluveriyor.

Bu arada volanınızda çok büyük olasılıkla sıyırmıştır. Garantiniz devam ediyorsa, garantiden değiştirirler. Garantiniz bitmiş isede, sadık daimi yetkili servis müşterisi iseniz, iyi niyet garantisine sokmaya çalışırlar. Ama bu duruma yetkili servis karar veremiyor, Mazda Türkiye/Avrupa ile yazışıyorlar, oradan gelen yanıt doğrultusunda hareket ediyorlar.

Benim garantisi biten aracımın başına gelmişti, iyi niyet garantisine sokabilmek için ellerinden gelen her şeyi yaptılar. Ama km 105 bin olup yüksek olduğu için olumsuz yanıt geldi merkezden. Ama servisimde maksimum yapacağı iskontoyu yaparak sorunumu giderdiler.

35 bin km çok düşük bir km, bu km'de ki bir araçta sizin bir şikayetiniz olmadığı sürece baskı balatayı kontrol/test yapmazlar. Bu yaşadığınız durum tamamen bir tesadüf.. Bu durumun bakımla/kontrolle/servisle bir ilgisi yok.

Bu baskı balata sorununu olup buraya yazanlar oldu. Bir o kadarda yaşayıp buraya üye olmayan yada üye olup ama tanışma mesajı yayınlamadığı için yazamayan arkadaşlarımızda olmuştur.

Not: Mazda 3 dizelde kendi motorunu kullanmadı. PSA'nın Volvo-Ford-Peugeot-Citreon'de kullanılan motorunu kullandı. Bu yaşanılan sorunlarda sebep olsa gerek, kullanmayı bırakıp kendi dizel motorunu üretti. 

Tekrar geçmişler olsun.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Normal bakım prosedürlerinde bu parçanın kontrolü yoktur...@ilhan beyin söylediği gibi bir şikayetiniz olmadığı sürece bunu kontrol etmezler...

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda global den konuya iliskin cevap maili attilar, Adana Mazda Miçi otomotiv de garanti kapsaminda gerekeni yapiyorlar. Sorun anladigim kadariyla bahsekonu baskı yayının kırılmasi...hareket halinde olmasi baya tedirginlik olusturdu bizde.herkese kazasız sorunsuz sürüşler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Beklenmedik olaylar karşısında sabırlı ve sakin olmak, doğru kararlar vermemizi sağlar, buda ömrümüzü daha fazla uzatır, sorununuzun garanti kapsamında çözülmesine sevindim. inşallah kısa sürede aracınıza kavuşursunuz.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda global den konuya iliskin cevap maili attilar, Adana Mazda Miçi otomotiv de garanti kapsaminda gerekeni yapiyorlar. Sorun anladigim kadariyla bahsekonu baskı yayının kırılmasi...hareket halinde olmasi baya tedirginlik olusturdu bizde.herkese kazasız sorunsuz sürüşler

Çok gecmiş olsun. Söylediklerinize katılmamak elde değil. Maalesef servislerde pervasız çalışanlara denk gelebiliyor insan.

Denk geldiğiniz arıza kontrolde çıkacak, önlenebilecek bir arıza değil. Yukarıda arkadaşların yazdığı gibi başına gelenler de var. Hiç arıza vermeyenler de var. Biraz kısmet işi dizel 3'lerin durumu. Kazasız sürüşler diliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sorun debriyaj baskı yayının kırılmasından kaynaklandığına göre şimdi onunla ilg arama yaptım ve Almanya'da da aynı sorunun benzer km'de yaşandığını gördüm şu linkte: http://www.mazda-forum.info/mazda3-und-mazda3-mps/70089-mazda-3-bl-1-6-diesel-kupplung-druckscheibe-defekt.html

55000km deki 2011 Mazda 3 SP CD116 TX 'iyle işten eve dönerken kavşakta durunca motor arabayı birkaç cm öne zorlayarak duruyor. Sonra duran motoru çalıştırayım derken arabadan kedi ciyaklaması gibi ses geldi ve vitese geçmedi diyor. arabayı aldığı yerin servisine götürünce debriyajdaki baskı yüzeyinin bozulduğunu değişmesi gerektiği söylenmiş ve tüm masraflar başta €1725 gibi hesaplanmış.

Yani senin başına gelen başka türlü şekilde başına gelmiş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok geçmiş olsun. teşhisi hemen koymaları gerekirdi aslında, defalarca karşılaşmış olmaları gerekirdi bu sıkıntıyla. ben bile ilk cümlelerinizden sonra bunun meşhur baskı balata yayı sıkıntısı olduğunu anladım. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, Mehmet Özdemir :

çok geçmiş olsun. teşhisi hemen koymaları gerekirdi aslında, defalarca karşılaşmış olmaları gerekirdi bu sıkıntıyla. ben bile ilk cümlelerinizden sonra bunun meşhur baskı balata yayı sıkıntısı olduğunu anladım. 

Demekki baskı üzerindeki yaylar ihtiyaç duyulan kalitede değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

herkese selamlar. bugün aracımı servisten aldım sorun baskı yayının kırılmasıymış. bana söylenildiğine göre baskı balata, bilyalar garanti kapsamında değiştirilmiş. Adana Mazda Mıçı Grup sahipleri/ortakları/patronları hariç olmak üzere,  öncelikle mazdatürkiye gibi robot email cevabı vermeksizin, beni muhatap alarak maillerime cevap veren Mazda Global Almanya' ya, Adana Mazda Mıçı servisinde çalışan müdür, müdür yardımcısı ve tüm çalışanlara verdikleri hizmetten dolayı teşekkür ediyorum, yapılan işle ilgili tam anlamıyla tatmin ettikleri için. Dediğim gibi müşteri olarak olaydan sonraki ilk muhatabımda, direk olarak bu sorunun servis bakımından kaynaklı olmadığı söylemlerinde bulunularak sorumluluktan kaçma çalışmalarından dolayıydı üzüntüm. velev ki servis bakımından kaynaklı olmadığı yüzde yüz doğru olsaydı bile, bakımdan çıkıp hemen meydana gelen olayda, müşteri memnuniyeti açısından sorumluluk alıp bu tarz söylemlerde bulunmayarak işleri çözmeleri gerekirdi, hoş bu parça garantiden de değişse, garanti dışı paramızla da değişse servis patronları her iki durumda da para kazanmakta. herkesin konuya bakış açısı farklı olabilir ama türkiye sınırları dışından gelen e- mail de dahi, mazda türkiye ve tüm servislerden daha çok sorumluluk sahibi oldukları anlaşılmakta. ülkem için üzücü durum...tekrar yineliyorum mıçı servisinde çalışanların tamamının bir sorun karşısındaki sorumlu davranış tutumlarından dolayı teşekkür ediyorum, işyeri sahipleri istisna olmak üzere....iyigünler   

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...