Jump to content
  1. İlhan

    İlhan

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Hyundai'nin model atağı tüm sınıflarda son hızı ile devam ediyor ve bu gidişatın son üyesi de B Segmenti Crossover modelleri arasında yer alacak Kona modeli oldu. Güney Kore'de dün akşam yapılan resmi tanıtım ile basına tanıtılan modelin birçok özelliği ülkemiz şartlarına oldukça uygun görünüyor. 

       
      Oldukça hızlı gelişen B Segmenti Crossover sınıfında yakında VW T-Roc modeli de tanıtacak ve sınıfın diğer modelleri olarak Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur, Fiat 500X, SSangYong Tivoli ve biraz daha büyük bir kasaya sahip olsalar da Toyota C-HR ve Honda HRV modellerini sayabiliriz. Hyundai'nin yeni tanıttığı Kona ise 4165m uzunluk, 2600mm dingil açıklığı ve 1550mm yükseklik ölçüleri ile sınıf ortalamalarına sahipken, 1800mm genişlik ölçüsü ile sınıfının en geniş üyesi olmasıyla öne çıkıyor. 

      Aracın dış tasarımı oldukça modern hatlara sahip ve C sütununun basık yapısı ile ön aydınlatma ve arka stop grubunun ince yapısı da sportif hissi artıran detaylar arasında bulunuyor. Ön panjur tasarımı birçok Hyundai modelinde kullanılmaya başlanmışken, panjur üstünde yer alan ince ve çizgi şeklindeki yarık, ön görünümü gereksiz yere kalabalıklaştırmış gibi görünüyor. Bu detayın ilk makyaj operasyonunda kaybolabileceğini düşünüyoruz. 
       
      Çeşitli araçların arazi özelliklerini vurgulamak için kullanılan siyah plastik tampon ve çamurluk detayları ise Hyundai Kona'da yoğun bir şekilde kullanılmış ve aracın dört bir tarafı bu siyah plastikler ile çevrili. Tavan rengi olarak siyah veya bir başka renk seçilmesi ise Crossover modeller arasında yayınlan bir moda ve Kona'ya da fazlasıyla yakışmış diye düşünüyoruz. Bu detay sayesinde aracın alt ve üstünün siyah olması şık bir görünüm sağlamış.
       
      Hyundai Kona modelinde kullanılacak motorlar ise tam da ülkemiz vergi sistemine uygun olmasıyla öne çıkıyor ve markanın B ve C Segmentlerinde yaygın bir şekilde kullanılmaya başlandı. Ayrıca üst motor seçeneklerinde 4x4 seçeneğinin de sunulacağı belirtilenler arasında yer alıyor. Bu motorlar ve teknik verileri şu şekilde yer alıyor.
      1.0lt turbo-benzin 3 silindir 120ps-175nm, 6 ileri manuel
      0-100km/saat hızlanma: 12 saniye
      Maksimum hız: 181km/saat
      1.6lt turbo-benzin 4 silindir 177ps-265nm, 7 ileri DCT otomatik
      0-100km/saat hızlanma: 7,7 saniye
      Maksimum hız: 210km/saat
      1.6lt turbo-dizel 4 silindir 136ps-300nm (Detaylar henüz belirtilmiyor)
       
      Görüleceği gibi sunulan motor seçenekleri ülkemiz için oldukça uygun ve bu motorlara önümüzdeki yıl tam elektrikli bir motor seçeneğinin de ekleneceği ve 400km civarında bir menzile sahip olmasının planlandığı da açık bir şekilde belirtiliyor. Hyundai Kona'nın 2017 yılı sonunda ülkemizde satılmaya başlanması ve fiyatının da Nissan Juke benzeri olması beklenebilir.
       
       
       
       
       
       
       
       
       
         
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
        Kaynak: SekizSilindir
    • EgeG
      Yazan: EgeG
    • Yılkı
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Yeni Hyundai i30 tanıtıldı. 



       


      Şahsen bu sefer beğenmedim. Dış tasarımda arabaları birbirlerine benzetme mantığını doğru bulmam ama arka kısmı egea Hb'e çok benzettim. İç tasarımda modaya uyum sağlanmış; tabletimsi ekran kullanılmış. Halbuki Hyundai'nin eski tasarım dili çok daha güzeldi bence. Resimlerde lastikler ufak kalmış gibi gözüktü bana.
      Bir de spor versiyonu tanıtılacak.  Bakalım gerçekte görünce beğenecek miyim  
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Hyundai'nin ülkemizde üretilen i20 Active modelinin Türkiye fiyatları açıklandı. Yeni Hyundai i20 Active fiyatı 61.800 TL'den başlıyor.

      Hyundai, yeni nesil Elantra modelinin, yanında yeni i20 Active modelini de ülkemiz pazarına sunuyor. Kore'li üreticinin İzmit Ali Kahya'da yer alan tesislerinde üretilmesi ile öne çıkan i20 Active, plastik gövde kaplamaları, metal ön ve arka tampon plakaları ve gümüş renkli tavan rayları ile standart i20'lerden ayrılıyor. İlk kez geçtiğimiz yılın son aylarında yapılan Frankfurt Otomobil Fuarı'nda Avrupa pazarı için tanıtılan yeni i20 Active, ülkemizde sadece Active Elite donanım seviyesi ve iki farklı motor alternatifi ile sunuluyor. Otomatik şanzımanlı i20 Active tercih edenler için, 1.4 litrelik atmosferik benzinli motor ve 4 kademeli tam otomatik şanzıman birlikteliği 62.400 TL'den sunuluyor. Günümüz teknolojilerinin gerisinde kalan şanzıman teknolojisi ile dikkat çeken bu seçeneği dışında, modern 1.0 litrelik turbo benzinli T-GDI motor ve manuel şanzıman birlikteliği bulunuyor. Yeni Hyundai i20 Active Elite 1.0 T-GDI ise  61.800 TL fiyat ile sunuluyor. 1.4 litrelik MPi motor 100 hp, 1.0 T-GDI motor ise 120 hp güç çıkışı sağlıyor. 
      Yeni Hyundai i20 Active Teknik Özellikleri;
        1.4 100 hp 1.0 T-GDI 100 hp 1.0 T-GDI 120 hp 1.4 crdi 90 hp Motor Hacmi 1368 cc 998 cc 998 cc 1396 cc Silindir Sayısı 4 3 3 4 Motor Gücü 100 hp / 6000 d/d  100 hp / 4500 d/d  120 hp / 6000 d/d  90 hp / 4000 d/d  Maks Tork 134 Nm / 3500 d/d 171.6 Nm / 1500 d/d 171.6 Nm / 1500 d/d 240 Nm / 1500 - 2500 d/d 0- 100 km/s 11,9 sn 10,9 sn 10,3 sn 12,3 sn Maksimum Hız 178 km/s 176 km/s 183 km/s 170 km/s Ortalama Tüketim 5.6 - 5.8 l/100 km 4.6 - 4.8 l/100 km 5.0 - 5.2 l/100 km 4.2 - 4.3 l/100 km  



       
       
×
×
  • Yeni Oluştur...