Jump to content

Bu Araç Alınır mı ? - V Ortak Konu


Mersinden_Ersin

Tavsiye Edilen Mesajlar

7 dakika önce, abcsefa :

Peki birşey merak ettim. Örneğin, aracın orijinal sübapları yandı ve değiştirmek istediğimizde yine orjinalini mi taktırmalıyız yoksa herhangi bir çelik sübapa mı geçmeliyiz? 

Yine kısa sürede yanmasını istiyorsanız orjinal,

Biraz daha uzun süre gitmesini istiyorsanız herhangi bir marka,

Daha uzun süre gitmesini istiyorsanız stelitli subap.

Çelik subap diye birşey yoktur. Halk arasında yanlış bilinen birşeydir, aslı ısıya dayanıklı subaptır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 1,4b
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt
16 dakika önce, ozgur35 :

Subab degılde Şu dıreksıyonlara bı ısıtıcı taksak ıyı olurdu kış da  geldı

Direksiyon zembereğinde boş pinler var aslında. Bu pinler kullanılarak ve ısıtıcı padle yapılabilir. Ben düşünüyordum da, diktiğim deri kılıfı çıkarmak ve uğraşmak işime gelmedi açıkçası.

Burada zembereği göstermiş aslında. Alttaki soket ile zemberek üstündeki aynı pinlerden boşta 2 tanesi seçilip, araç içi sigaralıktan elektrik alınabilir, zemberek üstündeki 2 pin de aliexpressten alınacak ısıtıcı pedlere bağlanacak, araya da bir anahtar konacak. Aliexpresste motorcuların kullanması için küçük boyutta ısıtıcı padler bulunmakta. Malzemeler hazır olsun elektrikçi bile halledebilir bence.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

37 dakika önce, abcsefa :

Peki birşey merak ettim. Örneğin, aracın orijinal sübapları yandı ve değiştirmek istediğimizde yine orjinalini mi taktırmalıyız yoksa herhangi bir çelik sübapa mı geçmeliyiz? 

Orjinal subap olmazsa emisyon oranı yükselebilir, orjinalda taksan çelik subaplarda taksan illaki yanacak subaplar 😫

Yeni çıkacak olan skyactiv x motorlar o kadar çok az yakacak ki lpg ye gerek kalmayacak, düşüncesinize 90 kmh hızla giderken 3.5 litre yaktığınızı inanılmaz... 😍

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, speed :

Orjinal subap olmazsa emisyon oranı yükselebilir, orjinalda taksan çelik subaplarda taksan illaki yanacak subaplar, yeni çıkacak olan skyactiv x motorlar o kadar çok az yakacak ki lpg ye gerek kalmayacak, düşüncesinin 90 kmh hızla giderken 3.5 litre yaktığınızı inanılmaz...

Sky-x 1.5 motora gelmeyecek. O nedenle %99 ihtimalle mazda 3 ile gelmeyecek. 

Gerçek sürüş koşullarında o tüketim ancak uzun yolda yakalanabilir. Kendi kendine ateşleme ile çalışacağından zaten lpg kullanılması HCCI motorun çalışma yapısına aykırı. 

Orjinal subap olmasaydı bir çok subabı değişmiş araç Tüv muayenesinde egzostan kalırdı. Subapların ağırlığı motor gücü ve torku etkiler. Subabı yeni değiştirmiş biri olarak da bunu son kullanıcının anlamasının son derece güç olduğunu düşünüyorum.

Yukarıdaki sorularıma cevap bekliyorum bu arada.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Mutlu Tekir :

Subap nasıl ateşleniyor?
Lpgde nasıl vuruntu oluyor? 

Subaplar ateşleme esnasında nasıl geniş alana yayılıyor?

65de biten zaten orjinal subaplar.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, speed :

 

Subap nasıl ateşleniyor?
Lpgde nasıl vuruntu oluyor? 

Subaplar ateşleme esnasında nasıl geniş alana yayılıyor?

Subaplar değil yakıtlar ateşlenir.

Lpgde vuruntu olmaz, bu sizin lpg ayarınızdan kaynaklıdır. Lpgnin oktan sayısı 103'tür. Yani benzine göre vuruntuya (kendi kendine ateşlemeye) çok daha dayanıklıdır.

Subapların alanı değişmez, ateşleme yapmaz, ateşlenmez. 
 

Lpg'de subapların sıkıntı çıkarmasının sebebi kuru yakıt ya da yağlama gibi özelliklerinin olmaması değil subaplara değdiğinde subaplardaki ısıyı soğuramamasından kaynaklıdır. Benzin püskürtüldüğünde sıvı fazdan gaz faza dönüşürken ısıyı soğurarak sıcaklık düşmesini sağlar.

Bir diğer etken ise lpg ile benzinin yanma sürelerinin farklı olmasından ötürü avans ayarından kaynaklanmaktadır. 3000 devir üstünde lpgnin yanması egzos zamanına denk gelecek kadar uzadığından alevler egzos subaplarını tabiri caizse yalayarak geçer ve bu da egzos subaplarındaki ısıl yükü çok artırır.

Bu 2 sebebin dışında asıl suç, araba üreticilerinin maliyetler sebebiyle motorları üretirken hidrolik itici değil de lifter fincanı kullanmaya geçmiş olmasıdır. Hidrolik iticiyle subapların boyları ne kadar değişirse değişsin ayarlanabilirken, fincan kullanıldığında ayar yapılmamasından ötürü subabın boyu değiştirkçe bagaya vurma ve subabın yapısını değiştirme başlar. 

Bu nedenledir ki eski motorlarda ya da sakin kullanan 3bin devri geçmeyen araçlarda subap sıkıntısı çok geç görülür.

Doğru bilinen yanlışları düzeltmek adına......

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Mutlu Tekir :

Yine kısa sürede yanmasını istiyorsanız orjinal,

Biraz daha uzun süre gitmesini istiyorsanız herhangi bir marka,

Daha uzun süre gitmesini istiyorsanız stelitli subap.

Çelik subap diye birşey yoktur. Halk arasında yanlış bilinen birşeydir, aslı ısıya dayanıklı subaptır.

Peki orijinal sübabı takılmadığında aracın performansında, gidişinde bir düşüş oluyor mu? Yeni değiştirdiğinize göre fark var mı en iyi siz bilirsiniz 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

24 dakika önce, abcsefa :

Peki orijinal sübabı takılmadığında aracın performansında, gidişinde bir düşüş oluyor mu? Yeni değiştirdiğinize göre fark var mı en iyi siz bilirsiniz 

"Subabı yeni değiştirmiş biri olarak da bunu son kullanıcının anlamasının son derece güç olduğunu düşünüyorum." 

Diye yazmıştım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23 dakika önce, Mutlu Tekir :

"Subabı yeni değiştirmiş biri olarak da bunu son kullanıcının anlamasının son derece güç olduğunu düşünüyorum." 

Diye yazmıştım. 

İfadenizi okumuştum ancak net olarak sizin sübap değişim öncesi ve değişim sonrasına dair tecrübelerinizi soruyorum. herhangi bir memnuniyetsizliğiniz var mı bağlamında

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, abcsefa :

İfadenizi okumuştum ancak net olarak sizin sübap değişim öncesi ve değişim sonrasına dair tecrübelerinizi soruyorum. herhangi bir memnuniyetsizliğiniz var mı bağlamında

Hayır yok. Detaylı olarak "Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3" başlıklı konumda anlatmıştım süreci de.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, Mutlu Tekir :

Hayır yok. Detaylı olarak "Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3" başlıklı konumda anlatmıştım süreci de.

toyota forumundan okumuştum biraz evvel. teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Mutlu Tekir :

 

O kadar uzağa gitmeye gerek yoktu. :)

Araştırırken tevafuken denk geldi ordan isminizi gördüm :) eyvallah 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Birkaç gün önce yorumlarınızı aldığım araç maalesef satılmış. Araç alırken hem servise hem ekspertize göstermelisiniz şeklinde bir tavsiye vardı. İkisi birden yaklaşık 500 tl civarında bu işin daha optimum bir çözümü var mıdır ya da ikisinden biri tercih edilse yeterli olur mu?

2010 model 70.000 km de araç için değerlendirirseniz sevinirim.

Ayrıca ist. anadolu yakası ekspertiz önerilerinize de açığım, hemen her firma hakkında hem çok iyi hem de çok kötü yorumlar mevcut bu da karar vermeyi zorlaştırıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

05.12.2018 at 13:57, abcsefa :

O Opsiyonlayan siz miydiniz bende o araca bakmıştım gayet uygun görünüyor..Sadece dokunmatik ekran takmasaymış iyyimiş.Fakat yine de sağlam duruyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

33 dakika önce, mertus :

Bir de Mazda'nın 2. eli zayıf derler. Yorumlayana kadar satılmış araba.

Sanırım 3. kez aynı şey oldu, fiyat ve kondisyon uyumu varsa birkaç güne satılıyor 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Sibiryaberberi :

O Opsiyonlayan siz miydiniz bende o araca bakmıştım gayet uygun görünüyor..Sadece dokunmatik ekran takmasaymış iyyimiş.Fakat yine de sağlam duruyor.

Hayır ben değilim opsiyonlayan

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arşivlendi

Bu konu arşivlendi ve yorumlara kapatıldı

Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.

×
×
  • Yeni Oluştur...