Jump to content

Ford’un 1.0 Ecoboost'u 5.Defa Yılın Motoru Seçildi


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ford’un 1.0-litre EcoBoost motoru, 2016 Uluslararası Yılın Motoru (International Engine of the Year) değerlendirmesi 1.0 litre altı kategorisinde 5’inci defa üst üste “En İyi Motor” seçilerek rakipsiz olduğunu bir kez daha kanıtladı. Eşsiz sportif yapısı ve yakıt verimliliği özellikleri ile 1.0-litre EcoBoost, Yılın Motoru Ödülleri’nde son 5 yılda toplam 9. ödülünü kazandı.

Ford-1.0-liter-EcoBoost-Engine.jpg

Ford’un küçük hacmine karşın yüksek performans ve üstün sürüş dinamikleri sunan, bu özelliklerini teknoloji ve yakıt ekonomisi ile birleştiren 1.0-litre EcoBoost motoru bir kez daha sınıfında “Yılın Motoru” olma başarısını gösterdi. Dünyanın 31 ülkesinden 65 otomobil gazetecisinin oyları ile belirlenen 2016 Uluslararası Yılın Motoru değerlendirmesinde sınıfında yarışan 19 motor arasında 5. defa üst üste “1.0 litre ve Altı Kategorisi En İyi Motor”u seçildi.

Son 5 yıl içerisinde toplam 9. Ödülünü kazanan 1.0-litre EcoBoost motor, 5. Kez sınıfında “Yılın En İyi Motoru” unvanına sahip olarak ulaşılması zor bir başarı elde etti. 3 silindirli 1.0-litre EcoBoost motor, 2012 yılında da “En İyi Yeni Motor” ödülünü kazanmıştı.

Satılan her 5 modelden 1 tanesi 1.0-litre Ecoboost’lu

Avrupa’da Fiesta, EcoSport, B-Max, Focus, C-MAX, Grand C-MAX, Tourneo-Transit Connect, Tourneo-Transit Courier ve Mondeo modellerinde satışa sunulan Ecoboost motor seçeneği en çok tercih edilen motor seçenekleri arasında yer almayı da başardı. Avrupa’da satışa sunulduğu 11 model içerisinde her 5 araçtan 1 tanesi 1.0-litre EcoBoost motor seçeneği ile satılıyor. 1.0-litre EcoBoost, 2014’te satılan tüm Ford modellerinin 5’te birinde ve her 5 Fiesta’nın 2’sinde tercih edildi. Türkiye’de Fiesta ve Focus modelleri ile satılan 1.0-litre EcoBoost motorun modele göre 100, 125 veya 140 PS güç seviyeleri sunuluyor.

1.0 Ecoboost sınıfının referans noktası

“1.0-litre EcoBoost küçük benzinli motorlar sınıfında 5. Defa yılın motoru ödülünü kazanarak bu sınıfta tam bir referans noktası haline geldi. Sınıfında standartları değiştiren Ecoboost, bu sınıfta çeşitliliğin artmasına rağmen liderliğine devam ediyor.” diyen Ford Avrupa Ürün Geliştirme Başkan Yardımcısı Joe Bakaj, “Bu motoru yaratmamızda etken olan inovasyon ruhu, aynı akıllı düşünce tarzı ile verimli, temiz ve düşük hacimli yeni dizel motorlar geliştirme konusunda çalışmalarımıza kaynak oluyor.” dedi.

Ford’un Köln-Almanya ve Craiova-Romanya’daki fabrikalarında üretilen, güçleri 100, 125 ve 140 PS olan 1.0-litre EcoBoost motor, tüm dünyada 72 ülkede satılıyor. Ford’un 140 PS güç üreten motoru Bugati Veyron’dan daha yüksek bir hacim-güç oranına sahip. Bunun yanı sıra Ford Formula aracı için özel olarak üretilen 205 PS’lik 1.0 EcoBoost motor Almanya’da bulunan Nurburgring Pisti’ni 7 dakika 22 saniyede dönerek supercar olarak adlandırılabilecek otomobillerin zamanlarına ulaşmayı başardı.

Ford’un 3 silindirli 1.0-litre ile başlayan EcoBoost ailesi, 4 silindirli olarak 1.5-litre, 1.6-litre, 2.0-litre, 2.3-litre ve V6 silindirli olarak 2.7-litre ile 3.5-litre ile tamamlanıyor. Ford GT modeli ile bu ay içerisinde tarihi bir dönüş yaparak 50 yıl önce başarısıyla üst üste dört kez adını yazdırdığı Le Mans’ta, Fransa’da düzenlenen Le Sarthe etabında yer alacak.

Kaynak


Tüm haberi görüntüle

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen yıl Almanyada kiralayıp 2500km den fazla yol yaptım bu motorla. (Focus SW)

Yakıt sarfiyatına gelince, aracı teslim ettiğinde ortalama 7.4tü. Ancak alman otobanlarının cazibesini unutmayın. Çünkü bayağı abanmıştım.

Bana hiç zayıf izlenimi vermedi.

Alıp kullanılabilir.

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Bora Yetkin :

Focus 1.0 otomatik var mı tr de?ford sitesinde konfigüratörde görünüyor ama pek bilgiye ulaşamadım.

Benim bildiğim kadarı ile 1.0 turbo manuel, 1.6 atmosferik otomatik ile sunuluyor, sonradan bir güncelleme olmadıysa

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

motor teknolojisinde yerinde saymak demeyilim de çok ağır ilerliyor olmayı markaların patentlerine ve  çalışma alanındaki dağınıklıklarına bağlıyorum. bu düzende de misal akademide olduğu gibi dipnotunu verip makaleden alıntılarını yapabilmelisin. peki ne demek bu?

şöyle ki;

ford bunu mu geliştirdi?  mazda gram hukuksal takibe takılmadan al arkadaşım aynı motoru %0.1 geliştirdik bak böyle yapak diyerek yola devam edebilmeli. arkasından ne bileyim honda mazda'yı geliştirsin bmw honda'yı bmw'yi porsche falan...

böyle bi anlaşmaya gitseler 150 yıllık içten yanmalı motor teknolojisi bu kadar ağır ilerlemez. herkes kendine çalışıyor. herkes kebdine müslüman herkse amerika'yı her seferinde sanki yeniden keşfediyor. 

tabi birbirlerinden elbette çalıp çırpıyorlar ama ne bileyim bunu gizlemenin kurnazlıklarına çalışacaklarına direkt alıp geliştirmeleri daha iyi sonuç vermez mi?

elbette dediklerim kapitalizmin ruhuna ters ama ne bileyim neredeyse 150 yıl sonra 1.0 motorun artık  400 beygir üretip 1 litre falan yakması gerekmiyor muydu? 

ne yapak? 2600 yılını mı bekleyek?

"bunun bi ayarı yok mu? yapın gidelim!"

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.0 motorlu aracın motor ömrü de önemli, eskiden mazda motorlu fordlar duratec diye geçiyodu Mazda yolu verince dura sı kalmadı ford motorları eco oldu, bakalım ne zaman elinde kalacak bu motorlar vatandaşın... 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tamirci bir arkadaşım söylemişti,İstanbul sanayide 1.0 motor dolu araç var.

bu motordan uzak dur diye.

kullanmadım ancak  motor ömrü konusunda kafamda soru işaretide yok değil?

tercih meselesi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şehir içi yakıt değerleri Focus için tatminkar değil. Ayrıca aman aman bir atiklik yok. 

1.5 atmosferik her zaman daha canlı ve tatminkar olacaktır 1.0 ın yanında.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mtv'si güzelmiş.:fiuw:

Güncel 1-3 yaş mtv yıllık 623 lira

4-6 yaş yıllık 434 lira...

Forumlarda 1.0 Ecoboost'tan hayıflanmalar gördüm. aynı keza 2.eli düşük fiyatlar denildiğini gördüm..Ama değeri konusunda tabi kalkıp bir araştırma incelem yapmadım..Sadece konuşulanlara şahit oldum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu motor Türkiye'de tutmadı zaten. İkinci elde fiyatı ucuz olur diye bakmıştım zamanında memlekette yoktu neredeyse, çok az vardı..

Bence bunun sebebi klasik Ford Türkiye'nin araç satışında uyguladığı saçmalıklar.

Peugeot-Citroen 1.2 130 hp motoru, aisin otomatik şanzımanla getirdi, performans olarak gayet iyi, tüketim olarak iyi.

VAGgrubu araçların hepsinde 1.2 TSI, B ve C segmenti araçlarda satılıyor, otomatik seçenekleri de var. Performans olarak onlar da gayet iyi ve tüketim olarak başarılılar.

Ford desek, Focusta 1.0 manuel getiriyor, 1.6 atmosferik otomatik, fiesta'da 1.0 da var 1.6 da var ama 1.0, 1.6 atmosferikten pahalı.

Ben olsam Golf 1.2 TSI, C4 1.2 vs. varken bende gidip 1.0 focus almazdım hele ki o klostrofobik iç mekanı daha da karartan simsiyah kokpitiyle. Yoksa iç tasarımı çok hoşuma gidiyor. Bej döşeme olsa düşünürdüm belki :D  He biraz da makyajla gelen o çirkin tasarım düzelmeli.. Nerede 2.nesil Focus'un şıklığı..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ford'un sitesini kontrol ettim. 1.0 otomatik çıkmış ama powershift değil. Yine Ford'un eski teknoloji tork konvertörlüsü. Ve bunun yanında 1.0 otomatik, 1.6 powershiftten daha pahalı.  Sonra neden ecoboost satmıyor :D

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...