Jump to content

3.Nesil Mazda 3 Motor Akü Bitmesi


Anilcanatan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Sabah markete gitmek icin arabamı her zamanki gibi anahtarsız girişi kullanarak açtım. Çalıştırmak için start/stop dügmesine bastığımda devir ibresi sonuna kadar gidip geldi ve calışmadı daha sonra deffalarca denedim fakat bazen bastığımda hiç ışık yanmadı (anahtar ışığı hariç) bazen bastığımda da bütün ışıklar yandı kimisi yanıp söndü sonuç itibarıyla arabayı çalıştıramadım. Bu arada arabnın içindeyken anahtarı alıp gittiğinizdeki uyarı sesi geldi ben de içindeyken anahtarla kapıları kilitledim açtım bir iki kere son olarak arabadan çıkıp kilitlemeye çalıştım fakat o da olmadı artık anahtarı da tanımıyor yedek anahtarla da denedim bugün servisler de kapalı gösteremedim yarın da araba çok lazım yani olmazsa olmaz. Anlayan varsa ve yardımcı olabilecek olan ben buradayım sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yol yardımı aradım akü bitmiş şu an takviye yapıyorum teşekkür ederim. Isin ilginç yanı 1 hafta önce 20000 bakımına götürdüm :)

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 bin bakımında akü kontrolü yokki... Hatta bildiğim kadarıyla hiçbir bakım periyodunda akü kontrolü yok...

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kolayoto.com'da varta akü var. Tavsiye olunur. Istop aküyü çabuk yiyor zannımca

yine de 1 yaşında bittiyse bir şeylerin acık kaldığını düşündürdü bana
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tepe lamba açık kalmış bende de aküyü bitirmişti, sizinki de aynısı olabilir mi acaba?

Redmi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19.06.2016 at 11:54, anilcanatan :

Yol yardımı aradım akü bitmiş şu an takviye yapıyorum teşekkür ederim. Isin ilginç yanı 1 hafta önce 20000 bakımına götürdüm :)

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Geçenlerde de bir arkadaşımız servis sonrası baskı balata arızasından ötürü, servise hayıflanmıştı. Bu tarz kontrolleri bizden bir talep gelmediği sürece servisler yapmazlar. Akü kontrolünü belki 3-4 yılın sonunda size sormadan yapıp durumuyla ilgili belki bilgi verebilirler servisler. Ama sizin araçta 2015 olunca bu ihtimalde ortadan kalkıyor.

 

15 saat önce, EgeG :

Akünüz olması gerekenden çok erken bitmiş. Normalde bir akünün ömrü 3 yıl civarı olmalı

Bu düz mantıkla gidersek o zaman Ege'cim..Bütün otomobil lastiklerinin ömrü 50 Bin km veya 5 yıl mı demeliyiz ?

Dersek yanlış olur tabi..Kullanım koşulları ve şartları..Aynı keza iklim koşulları vs..hepsi bu süre için etken faktör..

Motor çalışmıyorken, açık olan müzik sistemi, farlar, cam açıp/kapama, aynaları kapama, reziztans, klima/fan, farlar..Tüm hepsi akünün ömründen yiyor. Kaldı ki start/stoplu araçların aküsünün ömrü daha kısa oluyor. Uzun süreli açık kalan tavan lambaları zaten bir çoğumuzun başına gelmiştir. Belki akü tamamen bitmeyip, o an araç çalışabiliyor ama..Akünün ömründen ömür gitmiş oluyor..

Ben aracımı park ettiğimde, motoru stop etmeden açık olan camlarımı kapatırım, ardın aynalarımı kapatırım son olarak klimamı..Ardından aracımı stop etip araçtan inerim. Mümkün mertebe aküye yük bindirmemeye çalışırım. 5 Yılın sonunda akümü değiştirdim. Fakat bu süreçte 3-4 sefer tavan lambam açık kalmasından ötürü, akümün ömrü kısalmış olsa gerek..Birde ilave olarak  soğuk hava şartları gelince 5.yılın sonunda ömrünü tamamladı benim akü..

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi akü kontrolü dediğimiz şey 30 sn sürecek bir işlem ki ben fırsat bulduğumda aklıma geldikçe yapardım aslında. Servise hayıflanmıyorum fakat basit bir işlem araç geldiğinde böyle kontrolleri rutine alabilirler diye düşünüyorum almazlarsa da çok mühim değil feveran etmiyorum. @fotifoti tavsiyeniz için teşekkür ederim fakat kontrol edeceğim eğer ömrü bitmişse ki sanmıyorum garanti kapsamına girer ve servis değiştirir diye düşünüyorum emin olmamakla beraber.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, anilcanatan :

Şimdi akü kontrolü dediğimiz şey 30 sn sürecek bir işlem ki ben fırsat bulduğumda aklıma geldikçe yapardım aslında. Servise hayıflanmıyorum fakat basit bir işlem araç geldiğinde böyle kontrolleri rutine alabilirler diye düşünüyorum almazlarsa da çok mühim değil feveran etmiyorum. @fotifoti tavsiyeniz için teşekkür ederim fakat kontrol edeceğim eğer ömrü bitmişse ki sanmıyorum garanti kapsamına girer ve servis değiştirir diye düşünüyorum emin olmamakla beraber.

Akü kontrolünü basitçe kendimiz yapabiliyoruz aslında. Hava karardıktan sonra yada kaplı bir garajda. Aracımızın önü duvara bakacak vaziyette, kısa farlar açık modda. Aracın motorunu çalıştırıyoruz, bu esnada farlarımız ve iç kokpit ışıklarında bir ton düşüklüğü, sönme, göz kırpma var ise..Akü bize göz kırpmaya başlamış demektir.

Bu arada akü seçmeden evvel şu konulara göz atmanızı tavsiye ederim. Ankara soğuk bir şehir olmasından ötürü, 700-750 CCA değerlerinde veya üstünde bir akü kullanmanızı tavsiye ederim. Biten akümün yerine akü alırken bu sefer bu değerin yüksek olmasına dikkat etmiştim. İstanbul'da otursamda Kocaeli'nin bir köyünde çalışıyorum. Burada kışın hava oldukça soğuk oluyor, kapılarımın donup açılmadığını bilirim. Birde üzerine kışın soğuk yerelere seyahatler olunca. Akü seçimimi bu sefer ona göre yapmıştım.

Geçmiş olsun, kolay gelsin.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, İlhan :

Akü kontrolünü basitçe kendimiz yapabiliyoruz aslında. Hava karardıktan sonra yada kaplı bir garajda. Aracımızın önü duvara bakacak vaziyette, kısa farlar açık modda. Aracın motorunu çalıştırıyoruz, bu esnada farlarımız ve iç kokpit ışıklarında bir ton düşüklüğü, sönme, göz kırpma var ise..Akü bize göz kırpmaya başlamış demektir.

Bu arada akü seçmeden evvel şu konulara göz atmanızı tavsiye ederim. Ankara soğuk bir şehir olmasından ötürü, 700-750 CCA değerlerinde veya üstünde bir akü kullanmanızı tavsiye ederim. Biten akümün yerine akü alırken bu sefer bu değerin yüksek olmasına dikkat etmiştim. İstanbul'da otursamda Kocaeli'nin bir köyünde çalışıyorum. Burada kışın hava oldukça soğuk oluyor, kapılarımın donup açılmadığını bilirim. Birde üzerine kışın soğuk yerelere seyahatler olunca. Akü seçimimi bu sefer ona göre yapmıştım.

Geçmiş olsun, kolay gelsin.

 

 

 

Ben ölçüm aletiyle yapıyorum kontrolleri fakat söylediğiniz yöntem çok daha pratik ve mantıklı. Bilgiler gayet açıklayıcı teşekkür ederim benim de bunlara yakın bir bilgim vardı yine de öğrendiğim bir şey oldu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, anilcanatan :

Ben ölçüm aletiyle yapıyorum kontrolleri fakat söylediğiniz yöntem çok daha pratik ve mantıklı. Bilgiler gayet açıklayıcı teşekkür ederim benim de bunlara yakın bir bilgim vardı yine de öğrendiğim bir şey oldu. 

Ölçüm cihazı varsa tabiki en garanti ve en sağlıklı yöntemdir elbetteki. Benim öneri sizinde dediğiniz gibi pratik anlamda bir tavsiye idi.

Bu arada eğer akünüzü değiştirirseniz muhakkak bu dediğim değerlere dikkat edin derim. Bolu'da -18 derecede bile yazın olduğu gibi, tık diye çalıştırmıştım otomobilimi. Belki 80-100 lira daha fazla vereceksiniz ama değer derim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, İlhan :

Ölçüm cihazı varsa tabiki en garanti ve en sağlıklı yöntemdir elbetteki. Benim öneri sizinde dediğiniz gibi pratik anlamda bir tavsiye idi.

Bu arada eğer akünüzü değiştirirseniz muhakkak bu dediğim değerlere dikkat edin derim. Bolu'da -18 derecede bile yazın olduğu gibi, tık diye çalıştırmıştım otomobilimi. Belki 80-100 lira daha fazla vereceksiniz ama değer derim.

Tavsiyeniz için tekrar teşekkürler mutlaka dikkat edeceğim hatta ben garanticiyimdir 1100 cca alırım kesin :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir şeyler açık kalmıştır. Bu kadar kısa sürede akü ömrü bitmez. Çok takmayın bence kullanmaya devam edin.

Mazda' da neden akü eşik değerine geldiğinde tüm elektrik sitemini kapatmaz anlamıyorum. 2006 model c4 te vardı. Kapılar kilitliyse ve bir şeyler açık kalmışsa belli bir süre sonra ne varsa kapatıyordu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, M.E.G :

Mazda' da neden akü eşik değerine geldiğinde tüm elektrik sitemini kapatmaz anlamıyorum. 2006 model c4 te vardı. Kapılar kilitliyse ve bir şeyler açık kalmışsa belli bir süre sonra ne varsa kapatıyordu. 

Bu durum bazı 1.Nesil Mazda 3'lerde var. @Semih Uluca yanlış hatırlamıyorum dimi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, İlhan :

Bu durum bazı 1.Nesil Mazda 3'lerde var. @Semih Uluca yanlış hatırlamıyorum dimi ?

Yanlış hatırlıyorsun heralde abi 1. nesilde de yoktu. 7 sene kullandım. Arkadaşta c4 varken bende 1. nesil mazda 3 vardı ve mangala gittiğimizde benim akü bitti oradan hatırlıyorum :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, M.E.G :

Yanlış hatırlıyorsun heralde abi 1. nesilde de yoktu. 7 sene kullandım. Arkadaşta c4 varken bende 1. nesil mazda 3 vardı ve mangala gittiğimizde benim akü bitti oradan hatırlıyorum :) 

Mustafa'm tüm 1.nesil Mazda 3'lerde değil zaten. @Semih Uluca görünce adını koyacaktır bu durumun. :)

Bu şey gibi düşün..2.nesil Mazda 3'lerin bir kısmında akıllı kilitleme olayı vardı ya..Sanırım bir benzer durum buda.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, İlhan :

Mustafa'm tüm 1.nesil Mazda 3'lerde değil zaten. @Semih Uluca görünce adını koyacaktır bu durumun. :)

Bu şey gibi düşün..2.nesil Mazda 3'lerin bir kısmında akıllı kilitleme olayı vardı ya..Sanırım bir benzer durum buda.

 

O zaman olabilir abi.. Bende ki 2006 modeldi. Belki 2007  makyajdan sonra o durum eklenmiş olabilir.

2012 2. nesil makyajlı kasada da yok :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi akü kontrolü dediğimiz şey 30 sn sürecek bir işlem ki ben fırsat bulduğumda aklıma geldikçe yapardım aslında. Servise hayıflanmıyorum fakat basit bir işlem araç geldiğinde böyle kontrolleri rutine alabilirler diye düşünüyorum almazlarsa da çok mühim değil feveran etmiyorum. @fotifoti tavsiyeniz için teşekkür ederim fakat kontrol edeceğim eğer ömrü bitmişse ki sanmıyorum garanti kapsamına girer ve servis değiştirir diye düşünüyorum emin olmamakla beraber.

Akü garanti kapsamına girmez...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Eğer arıcınızda bose müzik sistemi var ve araç çalışmıyorken uzun süreli müzik dinlediyseniz kesin bose yemiştir diye aklıma geldi şimdi...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

28 dakika önce, sergio_01 :

Akü garanti kapsamına girmez...

Bende garantiye gireceğini pek düşünmüyorum. Ancak müşteri memnuniyeti doğrultusunda, kılıfına uydurarak belki bir güzellik yapabilirler.

Aküde ne bileyim voltaj sorunu olur, şarj olmaz, patlar, çatlar, akıtır vs..o zaman garanti aranır. Ama şu haliyle pek bir garantilik gibi görünmüyor. Ama inşallah biz yanılıyoruzdur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...