Jump to content

Mazda CX-3 Otomatik DPF Temizliği - Rejenerasyon


Fotifoti
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Selam arkadaşlar. Biraz dikkatli bir şoför olarak Aracın zaman zaman fazla yaktığını fark ettim. Önce Yakıt filtresi Kaynaklı olduğunu düşündüm. Araya ameliyatlar falan girince epey bir süre bu şekilde kullandım. Araç arada (Bazen bir ay bazen 1 hafta) motor hazır ışığı söndürüp (Istop hazır değil yazıyor) yakıt içmeye Başlıyor. Bakımda Yakıt filtresini değiştik, ama hala aynı şeyi yapmaya devam etti.@Okkko'nun ikazı ve aynı sorunun tdi sahibi bir arkadaşta da olduğunu öğrenmem sonucunda, aslında bunun bir sorun olmadığı Aracın DPF filtresini temizlemek için yaptığı "rejenerasyon" olduğunu anlamış bulunuyorum. Nihayet :)

Yeni nesil tüm dizeller bunu yapıyor. O yüzden Yakıt ortalamanız yükseliyorsa bu DPF rejenerasyondan kaynaklanabilir. Sık sık kısa rotalar gidilmesi, motor ısınmadan hareket edilmesi ve kirli yakıt rejenerasyon sıklığını artırıyor.

Konu hakkında bilgi edildikçe içerik düzenlenecektir,

Şimdilik depo çeyreğin altına inmeden depoyu doldurmanızı ve aldığınız yakıtların ortalama sonuçlarına göre aynı yerden doldurmanızı tavsiye ederim.

DPF temizlerken Yakıt tüketimi

Normalde Yakıt tüketimi

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gösterge üzerinde dpf lambası var. Rejenasyon başladığı vakit aracın seyir halinin devamı stop edilememesi gibi eylemler yapılmalı. Eğer lamba yanmadan rejenasyon yapıyor ise iyi değil

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gösterge üzerinde dpf lambası var. Rejenasyon başladığı vakit aracın seyir halinin devamı stop edilememesi gibi eylemler yapılmalı. Eğer lamba yanmadan rejenasyon yapıyor ise iyi değil

Dediğim gibi yeni nesil tüm dizellerde vaziyet aynı. Tdi'da da uyarı ışığı yakmıyor. Filtre tamamen dolarsa dpf ışığı yanıyormuş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende dpf rejenasyon yapmaz. Devirli kullanırım ara ara. İyi oluyor [emoji573]

Abi küçük şehirde sürekli kısa mesafe yaparsan yapıyor (10dk'lık sürüşler). Senin kadar devirli kullanamayız, kullanacak yol da yok [emoji1]

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Merhabalar bu durumu bende farkettim.benim araç bunu 100-200kmde bir yapıyor.TP kullanıyorum yakıt degistirip deneyecegim.ama yine de çok sık degil mi bu durum?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar bu durumu bende farkettim.benim araç bunu 100-200kmde bir yapıyor.TP kullanıyorum yakıt degistirip deneyecegim.ama yine de çok sık degil mi bu durum?


Diğer başlığa yazdığım gibi durum. Bir de Servisler yeni yeni öğreniyor bu durumu. Bende uzun sure araçta sorun var sanarak dolaştım . Arkadaşların süperb ve kadjar'dan bildiğim onlarda yapıyor. Anlık yakıt bende her zaman acıktır sizin gibi. Bir de kulaklarim duymadığı icin yakıt ekranı da hep açık (İstop gösteren ekran). Motor hazır yerine hazır değil yazıyor dpf temizlerken. Gözümden kaçmaz yani :) temiz istasyon bulun, fark ediyor .
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Diesel Particulate Filter DPF Regeneration işlemi sırasında araba uyarı verir. Bu işlemi yaparken belli devirde ve sabit gitmenizi ister. Burada araç dpf temizliği yapıyor diyenler yanılıyor yani. Araç eğer bu esnada uyarı ışığı yakarsa doğrudur. Ama uyarı ışığı yanmıyorken bu işlem yapılmıyor bilginiz olsun.

anlık tüketim başlığına ayrıca yorumumu yazdım.

bu araç için yeni bültenler yolda bilginiz olsun. 

yakıt filtresinde ki sorundan kaynaklı tüketim değerleri değişken.

filtre değişti düzelme olmadı

yeni bülten ile tapa değişimi yapıldı.

düzelme olacak mı bakacağız. ben hiç sanmıyorum. bu aracın yakıt filtresi komple hatalı üretim.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 hour ago, jackjoker said:

Diesel Particulate Filter DPF Regeneration işlemi sırasında araba uyarı verir. Bu işlemi yaparken belli devirde ve sabit gitmenizi ister. Burada araç dpf temizliği yapıyor diyenler yanılıyor yani. Araç eğer bu esnada uyarı ışığı yakarsa doğrudur. Ama uyarı ışığı yanmıyorken bu işlem yapılmıyor bilginiz olsun.

anlık tüketim başlığına ayrıca yorumumu yazdım.

bu araç için yeni bültenler yolda bilginiz olsun. 

yakıt filtresinde ki sorundan kaynaklı tüketim değerleri değişken.

filtre değişti düzelme olmadı

yeni bülten ile tapa değişimi yapıldı.

düzelme olacak mı bakacağız. ben hiç sanmıyorum. bu aracın yakıt filtresi komple hatalı üretim.

 

Buraya da bırakayım o halde kullanım kılavuzundaki yazıyı. Sizin yazdıklarınızla ilk paragraftakiler uyuşmuyor.

vZzb5p.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@tarahumara bey tartışmalarda 2 görüş var siz sanırım reje durumunda ışık yanmalı diyorsunuz ama kılavuzdan benim anladıgım belli seviyeye gelince ışık yanacağı.ama problem rutin olarak ışık yanmadan bunu yapıyor mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 minutes ago, kutayavci said:

@tarahumara bey tartışmalarda 2 görüş var siz sanırım reje durumunda ışık yanmalı diyorsunuz ama kılavuzdan benim anladıgım belli seviyeye gelince ışık yanacağı.ama problem rutin olarak ışık yanmadan bunu yapıyor mu?

Benim dediklerimi yanlış anlamışsınız sanırım. Işık normal şartlar altında yanmamalı. Rejenerasyon sırasında da yanmamalı. Araç ne zaman rejenerasyon işlemini gerçekleştiremiyorsa o zaman ışık yanıyor. Eğer ışık sabit yanıyorsa, rejenerasyon yapılması gerekiyor fakat araç uygun ortamı bulamıyor anlamına geliyor. O yüzden açıklamasında eğer ışık sabit yanıyorsa, motor çalışma sıcaklığında 15-20 dk 20km/h hızın altına düşmeyecek şekilde sürün diyor. Yok eğer sabit değil de yanıp sönüyorsa, DPF sisteminin kendisinde bir sorun olduğunu ve yetkili servise başvurmanızı söylüyor. Benim bu klavuzdan anladığım bu. İngilizcesini okudum, onda da aynı şey yazıyor.

by8Xgn.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 minutes ago, kutayavci said:

Yani sizde bizim ekstra yakma durumumuzu bu reje durumuna mı bağlıyorsunuz sonuç olarak?

Ben ne kadar da bağlasam isabetli olmayabilir zira benzinli bir Mazda kullanıyorum. Teorik olarak bence mantıklı gözüküyor. Elektrikli bir araca geçene kadar, dizel araç kullanmayı da düşünmüyorum bu ve benzeri sebeplerden dolayı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 ay sonra ...
1 Temmuz 2016 at 02:25, Fotifoti :

Selam arkadaşlar. Biraz dikkatli bir şoför olarak Aracın zaman zaman fazla yaktığını fark ettim. Önce Yakıt filtresi Kaynaklı olduğunu düşündüm. Araya ameliyatlar falan girince epey bir süre bu şekilde kullandım. Araç arada (Bazen bir ay bazen 1 hafta) motor hazır ışığı söndürüp (Istop hazır değil yazıyor) yakıt içmeye Başlıyor. Bakımda Yakıt filtresini değiştik, ama hala aynı şeyi yapmaya devam etti.@Okkko'nun ikazı ve aynı sorunun tdi sahibi bir arkadaşta da olduğunu öğrenmem sonucunda, aslında bunun bir sorun olmadığı Aracın DPF filtresini temizlemek için yaptığı "rejenerasyon" olduğunu anlamış bulunuyorum. Nihayet :)

Yeni nesil tüm dizeller bunu yapıyor. O yüzden Yakıt ortalamanız yükseliyorsa bu DPF rejenerasyondan kaynaklanabilir. Sık sık kısa rotalar gidilmesi, motor ısınmadan hareket edilmesi ve kirli yakıt rejenerasyon sıklığını artırıyor.

Konu hakkında bilgi edildikçe içerik düzenlenecektir,

Şimdilik depo çeyreğin altına inmeden depoyu doldurmanızı ve aldığınız yakıtların ortalama sonuçlarına göre aynı yerden doldurmanızı tavsiye ederim.

DPF temizlerken Yakıt tüketimi

 

Normalde Yakıt tüketimi

 

Ben bu hususa bir ford araçta da benzer durumu gözlemlediğim için katılıyorum :) Fordda (1.5 120bg powershift-sıfır alındı) 9000 km civarında yaklaşıkta bir ay önce anlamadığımız bir şekilde bir gün boyunca start stop hiç çalışmadı ve çok hafif koku geliyordu (Sanayi bölgesi yol güzergahında olduğu için dışardan olduğunu düşünüp önemsemedik) :) en son aracı stop edince aracın fanı da bi 5 dk daha çalışmaya devam etti (oluşan fazla ısının tahliyesi zaman alabiliyormuş) O an yakıta dikkat etmedik ama şehiriçi kullandığımız için start-stop da olmayınca zaten tüketim hızla yükseldi. Başta arıza olduğunu düşündük ancak öğrendiğimiz dpf filtresi otomatik temizlemede bu şekilde herhangi bir bilgi yada arıza ışığı yakmıyormış ve bu süreçte de dediğim belirtiler oluşuyormuş. Eğer Dpf filtesi otomatik temizlemesini uzun süre yapamazsa uyarı verip yüksek devirli sabit hızda kullanılmasını istiyormuş. @Fotifotinin bahsettiği hususta bu durumla benzerlik gösteriyor bence O0

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Biz bu durumdan haberdar olmadığımız için Mazda 3 Dizel test aracını az daha sorun var diye servise bırakıp Konya seyahatinden vazgeçecektik değil mi @Zealot   ? Sabah servise gidip bunun DPF rejenerasyonundan kaynaklandığını öğrenince içimiz rahatladı.

Servis bilgisayarda bir değere baktı ve onu 0.1 gördü. Bu aracın çok kısa süre önce rejenerasyon yaptığını gösterir dedi ki o andan sonra fanın sürekli çalışması, i-stop un devreye girmemesi problemini uzun süre yaşamadık.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yani sizde bizim ekstra yakma durumumuzu bu reje durumuna mı bağlıyorsunuz sonuç olarak?

Yeni nesil dizeller böyle. Dpf filtresi dolarsa masrafı çok. Aktif rejenerasyon o masrafın önüne geçiyor. Partiküller yüksek sıcaklıkta araç çalışırken yakılıyor. Yanı ya az yakacaksınız dpf masrafına gireceksiniz ya da bu sekil bir miktar yakıtla temizlik yapacaksınız . Mazda 2.'yi seçmiş
Evet,  [mention=2]Burak[/mention] 
Rolantide Dpf temizliği yaparken fan açması,  bizi şaşırtmisti

Hepsi açıyor .
Selam arkadaşlar. Biraz dikkatli bir şoför olarak Aracın zaman zaman fazla yaktığını fark ettim. Önce Yakıt filtresi Kaynaklı olduğunu düşündüm. Araya ameliyatlar falan girince epey bir süre bu şekilde kullandım. Araç arada (Bazen bir ay bazen 1 hafta) motor hazır ışığı söndürüp (Istop hazır değil yazıyor) yakıt içmeye Başlıyor. Bakımda Yakıt filtresini değiştik, ama hala aynı şeyi yapmaya devam etti.[mention=570]Okkko[/mention]'nun ikazı ve aynı sorunun tdi sahibi bir arkadaşta da olduğunu öğrenmem sonucunda, aslında bunun bir sorun olmadığı Aracın DPF filtresini temizlemek için yaptığı "rejenerasyon" olduğunu anlamış bulunuyorum. Nihayet [mention=2020]Fotifoti[/mention]nin bahsettiği hususta bu durumla benzerlik gösteriyor bence O0

Shell fuel save yada temiz bir Opet bulursanız rejenerasyon sıklığınız azalır. Benim 2 aydır depoda tek sefere düştü hem de bu soğukta
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Fotifoti :


Yeni nesil dizeller böyle. Dpf filtresi dolarsa masrafı çok. Aktif rejenerasyon o masrafın önüne geçiyor. Partiküller yüksek sıcaklıkta araç çalışırken yakılıyor. Yanı ya az yakacaksınız dpf masrafına gireceksiniz ya da bu sekil bir miktar yakıtla temizlik yapacaksınız . Mazda 2.'yi seçmiş
Hepsi açıyor .
Shell fuel save yada temiz bir Opet bulursanız rejenerasyon sıklığınız azalır. Benim 2 aydır depoda tek sefere düştü hem de bu soğukta

Opetler denetleniyor hile hurda temizlik konusunda ödün veren bayiliklere el konuluyor. Dizel araç kullandığımızdan beri Opetten alıyoruz temiz mazot. Sadece biraz gürültülü yapıyor 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, SafaTR :

Opetler denetleniyor hile hurda temizlik konusunda ödün veren bayiliklere el konuluyor. Dizel araç kullandığımızdan beri Opetten alıyoruz temiz mazot. Sadece biraz gürültülü yapıyor 

bu işte sadece opet yada başka bir petrol şirketinden ziyade, bayinin yakıt kalite standartlarına ne kadar riayet ettiği önemli O0 iş bayide bitiyor bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu işte sadece opet yada başka bir petrol şirketinden ziyade, bayinin yakıt kalite standartlarına ne kadar riayet ettiği önemli O0 iş bayide bitiyor bence.

Kesinlikle, Eskişehir'de ilk Opet var ama
Ben uzak olandan alıyorum . Bariz fark ediyor. Ülkede hiç bir şeyin standartı yok zaten, içtiğin güzel bir Kahveyi bile tekrar içemiyorsun
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...