Jump to content

Mazda CX-3 Otomatik DPF Temizliği - Rejenerasyon


Fotifoti
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Fuel save mi nitro mu? Bunu cok merak ediyorum. Petrol ofisinde ayni seyi denemistim ama sonuc yine ayni olmustu. Katkisiz mazot daha mi iyi yoksa?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Shell fuel save yada temiz bir Opet bulursanız rejenerasyon sıklığınız azalır. Benim 2 aydır depoda tek sefere düştü hem de bu soğukta

Fuel save mi nitro mu?

Fuel save ekonomi için daha iyi. Yok ben basarım gerisi hikaye diyorsanız nitro:) bu aralar Opet alıyorum

Nitro çok rejenerasyon yaptırıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Mazdasever forum üyeleri merhaba,

Aranıza yeni katıldım sayılır. 2016 Model Power Sense 1.5D AT CX-3 sahibiyim. Aracım henüz 3300 km civarında. Çok isteyerek aldım ve severek kullanıyorum. Ancak araç alındığından beri birçok kez DPF arızası verdi. İstanbul'da olduğum için aracı 2 defa Mazda Evo Servisi'ne götürdüm. İlk seferde herhangi bir sorun yok deyip DPF lambasını söndürüp gönderdiler. İkinci sefer ise biz arıza kaydını açtık Mazda ile durumu konuşup size döneceğiz dediler ses soluk yok. Ve aracımda yine DPF ışığı yanıyor  ayrıca uyarılarda da DPF arızası uyarısını alıyorum. Lütfen bana bir yol gösterin ne yapmalıyım bu noktadan sonra nasıl bir çözümü var bu konunun?
 

 

IMG_3631.JPG

IMG_3633.JPG

IMG_3635.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Servet :

Hangi firmanın yakıtını kullanıyorsunuz? Kullanım devir aralığınız nedir?

İlk arızadan önce Shell'den alıyorudum. Daha sonra düzenli olarak Opet'ten almaya başladım yine aynı arıza yaşandı. Haftada 1-2 gün İstanbul şehir içi 15-20 km yapıyor araç düşük devirde düşük hızda. 2 haftada bir de uzun yol yapıyor 2000 devir üstü. Kısacası zaman zaman yatıyor araç, zaman zaman da yoğun kullanıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, halicik :

İlk arızadan önce Shell'den alıyorudum. Daha sonra düzenli olarak Opet'ten almaya başladım yine aynı arıza yaşandı. Haftada 1-2 gün İstanbul şehir içi 15-20 km yapıyor araç düşük devirde düşük hızda. 2 haftada bir de uzun yol yapıyor 2000 devir üstü. Kısacası zaman zaman yatıyor araç, zaman zaman da yoğun kullanıyorum.

Bir de shell fuel save dener misiniz? nitro koymayın. bir de araç aktif rejenerasyon yapıyor mu? I-stop hazır değil, motor hazır işareti olan mavi lamba söndüğünde aktif rejenerasyon yapar . @okkko reis ne diyorsun bu konuda? hiç rastlamadığımız bir durum.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün tekrardan Evo'ya gittim. Bilgisayar aracılığı ile aktif rejenerasyon yapıldı araca. Daha devirli kullanmam gerektiği söylendi. Eğer tekrardan aynı arıza oluşursa sensörden kaynaklı olması yüksek ihtimalmiş o durumda da sensör değişimi yapılacakmış. Rejenerasyon işleminden sonra dediğiniz gibi Shell Fuel Save ile doldurdum depoyu. Yarın Kayseri'ye yolculuk var inşallah bakıp göreceğiz. Cevaplarınız için teşekkürler.
Bu arada Mazda Evo oldukça ilgili ve müşteriyi ön planda tutan bir servis ben öneriyorum her türlü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün tekrardan Evo'ya gittim. Bilgisayar aracılığı ile aktif rejenerasyon yapıldı araca. Daha devirli kullanmam gerektiği söylendi. Eğer tekrardan aynı arıza oluşursa sensörden kaynaklı olması yüksek ihtimalmiş o durumda da sensör değişimi yapılacakmış. Rejenerasyon işleminden sonra dediğiniz gibi Shell Fuel Save ile doldurdum depoyu. Yarın Kayseri'ye yolculuk var inşallah bakıp göreceğiz. Cevaplarınız için teşekkürler.

Yazdığınızı sonradan gördüm , dizeli sürekli devirsiz kullanırsanız partikül birikir . Arada kırbaçlayın, tadını çıkarın :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Fotifoti :


Yazdığınızı sonradan gördüm , dizeli sürekli devirsiz kullanırsanız partikül birikir . Arada kırbaçlayın, tadını çıkarın :)

Benim olucak CX-3  binicem üstüne vurucam  kırbacı vurucam kırbacı ;D  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim olucak CX-3  binicem üstüne vurucam  kırbacı vurucam kırbacı ;D  


Kimin ki? Olsun yine vur mahsuru yok. İyi gelir hatta [emoji1]
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Devirli kulanın. Kısa mesafelerde motor ısınmadan kullanılan sürümler partikül biriktirir. Bazen enjektör probleminden veya yakıt kalitesinden de olur. Ama uzun mesafe kullanılmayan araçlar için muhtemel seneryo budur ki birikim belli bir aşamayı geçtikten sonra uzun yola da çıksanız kendi kendine temizleyemeyebilir araç dpf yi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Serviste aktif jenerasyon yapıldıktan sonra, depoyu doldurup aracı garaja park ettim. Ertesi akşam İstanbul- Kayseri arası yolculuğa çıktım. Yola çıkalı 170 km olduktan sonra araç dpf arızası verdi. 2500-3000 devir aralığında gayet devirli bir sürüş gerçekleştiriyordum. Daha yeni rejenerasyon yapılmasına rağmen ve herhangi bir aksi durum olmamasına rağmen bu arızayı veriyor olması gerçekten düşündürücü. Umarım servisin bana söylediği gibi sensörde hata vardır, daha büyük bir şey söz konusu değildir :-[

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Serviste aktif jenerasyon yapıldıktan sonra, depoyu doldurup aracı garaja park ettim. Ertesi akşam İstanbul- Kayseri arası yolculuğa çıktım. Yola çıkalı 170 km olduktan sonra araç dpf arızası verdi. 2500-3000 devir aralığında gayet devirli bir sürüş gerçekleştiriyordum. Daha yeni rejenerasyon yapılmasına rağmen ve herhangi bir aksi durum olmamasına rağmen bu arızayı veriyor olması gerçekten düşündürücü. Umarım servisin bana söylediği gibi sensörde hata vardır, daha büyük bir şey söz konusu değildir :-[

Muhtemelen sensördür ama 2500 yüksek bir devir değil :) gazı köklediğinizde araç 4bin civarı vites değiştirir . Arada öyle kullanmak dizel için faydalı
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

serviste makinaya bağlatıp kül birikim miktarına baktırın. mazda dpf sistemi sıvılı ise, sıvı miktaroına da bakılacak. ya rejenerasyon başarısız sonuçlanıyor, ya da aşırı kül birikmiş yakamıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

serviste makinaya bağlatıp kül birikim miktarına baktırın. mazda dpf sistemi sıvılı ise, sıvı miktaroına da bakılacak. ya rejenerasyon başarısız sonuçlanıyor, ya da aşırı kül birikmiş yakamıyor.

Bizdeki araçlar kuru tip. Gerçi kuru sulu farkı nedir onuda bilmiyorum ya. Bi söküp baksam mı?
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evo ile görüştüm bugün %99 ihtimalle belirtiler sensör hatasını işaret ediyor dediler, enjektör arızası farklı şekilde oluyormuş. Sipariş verilip bir an önce değiştirilecek parça. Yardımcı olan herkese teşekkürler :) İnşallah sensör değişince kafam rahat bir şekilde binebileceğim Mazda'ma .

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22.04.2017 at 21:51, Servet :


Bizdeki araçlar kuru tip. Gerçi kuru sulu farkı nedir onuda bilmiyorum ya. Bi söküp baksam mı?

sağda solda genelde deponun orada sıvı deposu yoksa kuru tip. rejenerasyonda dayanıyor enjektörün püskürtme gücüne

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...