Jump to content

Mazda 626 Kat iptali & Açık Hava Filtresi


Dawence
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

İkisini bir başlıkta toplamak için yeni konu açtım, Bugün çekişi düşün olan aracıma katalizör iptali yaptırdım... Dehşet bir şey oldu yakın zamanda video linkini de atarım. yakıt ve çekiş de değişiklik olacak mı km yaptıkça paylaşacağım, ama özellikle belirtmek istiyorum çekişe %20 civarı katkısı var. Bu işlemin çekişe bir artısı yok diyen kesinlikle denememiştir. Motorumun ateşlemesinde biraz sıkıntı var bayram sonrası halledip Hava filtresi de takacağım... İşlemleri buradan bildiririm. Düşünenlere Tavsiye ederim. Üst devirlerde araç kükrüyor resmen :D:D:D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Katalitik konvertör ya da kısaca kat motorun performansına hiç katkıda bulunmayan ve  düşüren bir parça, tekamacı atık gazları dengelemek.

Benim araçta kat yüksek devirde ses yapıyordu o yüzden çıkarıldı ve motor rahatladı. Ancak hava filtresi orjinal.

Açık hava filtresi takarken, filtre ucuna yağmur gelmeyecek şekilde ayarlamak önemli, yağmur geldiği için motoru kucağına alan var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 saat önce, revivo73 :

Katalitik konvertör ya da kısaca kat motorun performansına hiç katkıda bulunmayan ve  düşüren bir parça, tekamacı atık gazları dengelemek.

Benim araçta kat yüksek devirde ses yapıyordu o yüzden çıkarıldı ve motor rahatladı. Ancak hava filtresi orjinal.

Açık hava filtresi takarken, filtre ucuna yağmur gelmeyecek şekilde ayarlamak önemli, yağmur geldiği için motoru kucağına alan var.

Senin araç başlı başına farklı bir otomobil o yüzden yorum yapamayacağım. :) 

 

18 saat önce, msinang :

Araç ne hocam?

Mazda, aşkın kaportaya bürünmüş halidir..

94 mod 626 ustam,  denemesi bedava 1 haftalığına denesin aklında kalan 30 tl işçilik alıyor. aynı katalizör ü geri taktırırsınız....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dawence alt devirler tamamen ölüyormu bi dikkat edermisin?

Onceki enjeksiyonlu aracim da bu sorunu yaşamıştim birazda yakit artmıştı. Cekis konusuna gelince kesinlikle bariz bir fark hissediyorsunuz.

Aslında suanki mazdam karburator lü beyin olmadığı yani beyinsiz oldugu icin :) ayar kacma gibi sıkıntı yasamam sanırım.

Beni gaza getirdin be bende iptal etttircem hadi hep beraber cevreyi kirletelim:)

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

07.07.2016 at 01:07, Rhapsody :

Dawence alt devirler tamamen ölüyormu bi dikkat edermisin?

Onceki enjeksiyonlu aracim da bu sorunu yaşamıştim birazda yakit artmıştı. Cekis konusuna gelince kesinlikle bariz bir fark hissediyorsunuz.

Aslında suanki mazdam karburator lü beyin olmadığı yani beyinsiz oldugu icin :) ayar kacma gibi sıkıntı yasamam sanırım.

Beni gaza getirdin be bende iptal etttircem hadi hep beraber cevreyi kirletelim:)

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ustam araç 2.000 cc olduğundan mı yoksa aslında öyle bir şey olmadığı için midir bilemem. Yani benim alt devirlerimde ölme olmadı zaten benzinli araç sonradan açılır. kimse 2 bin devire kadar bir şey beklemesin. Yakıt konusuna gelince sesi duymak için vites geçişlerinde gaz vermem artıra bilir ama ben dikkat çekecek bir değişim görmedim şehir içinde benzin kullanıyorum... Ön yargılardan kurtulalım. kat iptali performans araçlarının çoğunda var yani bakımlı araçlarda. bakımsız araçta adam iptal ederse hava çıkışından dolayı gaz ayarı bozula bilir. aracınıza açık hava filtresi de takın katı da iptal ettirin. en son bilgisayar dan gaz ayarınızı yaptırın farkı hisseder, kafanız niye sorun yaratmadı diye arayışta olur... turbo takmıyoruz. masraflı bir iş değil. pişman değilim... orijinalci abilerimiz bana kızıyordur şimdi. :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

32 dakika önce, Dawence :

Ustam araç 2.000 cc olduğundan mı yoksa aslında öyle bir şey olmadığı için midir bilemem. Yani benim alt devirlerimde ölme olmadı zaten benzinli araç sonradan açılır. kimse 2 bin devire kadar bir şey beklemesin. Yakıt konusuna gelince sesi duymak için vites geçişlerinde gaz vermem artıra bilir ama ben dikkat çekecek bir değişim görmedim şehir içinde benzin kullanıyorum... Ön yargılardan kurtulalım. kat iptali performans araçlarının çoğunda var yani bakımlı araçlarda. bakımsız araçta adam iptal ederse hava çıkışından dolayı gaz ayarı bozula bilir. aracınıza açık hava filtresi de takın katı da iptal ettirin. en son bilgisayar dan gaz ayarınızı yaptırın farkı hisseder, kafanız niye sorun yaratmadı diye arayışta olur... turbo takmıyoruz. masraflı bir iş değil. pişman değilim... orijinalci abilerimiz bana kızıyordur şimdi. :D 

Cevap için teşekkür ederim. Sorun yaşamadığına ve memnun kalmana sevindim öncelikle

Performans araçlarının çoğu iptal ettirir hatta önce ordan başlar diye biliyorum ama hepsi değil bazı araçlarda beyinle biraz uğraşmak extra ayar v.s gerekiyor. Benim önceki aracımda 2 hafta gibi bir zamanda yakıt artışı ciddi oranda hissettirmiş ve alt devirlerde boğulma olmuştu. Son bi dokunuşla usta biraz düzeltmişti ki fazla sürmedi yine başladı. Keyif almak için sürekli devirli kullanıyordum bende performans abart egzoz ve hava filtreside vardı oldukça iyiydi yani araba.

Araştırdığımda benimle aynı sorunu yaşayan başkalarıda olduğunu gördüm Yan sanayi bi kat ekledik herşey rayına oturdu bi anda. Tabi her arabada olacak diyemem. O yüzden ön yargı değilde tecrübe diyelim biz ona.

Orjinallik konusuna gelince ben arabaların çoğunu orjinal halleriyle beğenmiyorum mutlaka ufakta olsa bir iki dokunuş yaparım. Araba alırkende modifikasyona uyumluluğunu göz önünde bulundururum mutlaka.

Şuan ki kasa aslında tam modifiye için bence. Ama herşey para tabiki . Önceden 2004 megane 2 vardı sadece jant, cam ve egzoz ucu yapıp bırakmıştım.Bi ara basmıştım ama baktım çok esnekk bi araç geri orjinaline çevirdim. Basmaya ayrı çevirmeye ayrı para :)

Küçük büyük ne modifikasyon yaparsan zevkle takip edicem gözüm üzerinde ona göre :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gücüm yetse turbo bile düşünürüm. Ama iş turboyu takınca bitmiyor nelerle karşılaşacağımı bilmediğim için sadece aklıma geliyor arada bu tür güçlendirmeler yapılmadı şu an dizel araçların neredeyse %30 unda chip tuning var.Her erkek ister ayağının altında 150-200 hp araç olmasını amacımız hız yapmak değil ben 200 ün üstüne çıkmam otoban da oda. Amaç şehir içinde seri olması araştırarak denemeler yapacağım sizinle paylaşırım. Bugün jantı taktım 16 inç araçta hantallaşma hissetmedim fakat arka çamurluk sürttü :D 323 ler çok seri araç beyinli araca dönme bile bence 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim orjinal jantlar 13.

16 ve geniş yanak takmıştım görüntü güzeldi (GTA5 deki bi arabadan esinlenmiştim :rolleyes:)

Şimdi 15 e döndüm. Turboyu bende düşündüm bir arada hadi turbo takalım demekle olmaz tahminimce. Bir takım extra iyileştirmeler yapılması gerekir bence.

Bide şu var turbo ile uğraşmak adamı yıpratır haberin olsun

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Rhapsody :

Benim orjinal jantlar 13.

16 ve geniş yanak takmıştım görüntü güzeldi (GTA5 deki bi arabadan esinlenmiştim :rolleyes:)

Şimdi 15 e döndüm. Turboyu bende düşündüm bir arada hadi turbo takalım demekle olmaz tahminimce. Bir takım extra iyileştirmeler yapılması gerekir bence.

Bide şu var turbo ile uğraşmak adamı yıpratır haberin olsun

Çok haklısın turbo beni aşar zaten. Ama jant-kamber-egzoz-hava filtresi-spor bujiler-spor yay amatör şeyleri deneyeceğim. :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kamber düşündüğüne göre arka koltuklara pek yolcu almıyorsun sanırım? 

Arkada 2-3 kişi sürekli taşıyorsan kamberden çabuk soğursun ve boşa paran gider. Kamber güzel görüntü ama tehlikeli ve düşünsene lastiklerinde yeniyse eğer sürekli içerden yicek dişleri sonra  normale çevirdiğinde ise dıştan düzgün gözüksede içi kan ağlıyor olacak :) Daha nasıl soğuturum seni bilemiyorum ama bence kambere girme hem uzun süre kamberli bir araç görebileceğini sanmıyorum mutlaka bir süre sonra herkes normale çeviriyor.

Spor buji den kastın performans bujilerini söylüyorsun sanırım.Valla bende istiyorumda LPG işi bozuyor. Malum benim araç şu sıralar ameliyatta. Çıkınca LPG yi iptal etsemmi etmesemmi diye düşünüyorum. Etsem Hava filtreside takarım ama yol yapıyorum 200 km filan. Benzinlede nereye kadar? kararsız kaldım yani.

Spor yay - Amörtisör diyosun yani direk canlı para diyosun. Araştırdınmı biraz pahalı bir işlemdir Spor yay ve Amortisör olayı

Eğer yaptırırsan, madem kaçan kaçtı tam kaçsın deyip bodykit olayına gir ama hemen sonrasında arabanı bana sat forumdaşız uygun fiyat yaparsın artık:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Rhapsody :

Kamber düşündüğüne göre arka koltuklara pek yolcu almıyorsun sanırım? 

Arkada 2-3 kişi sürekli taşıyorsan kamberden çabuk soğursun ve boşa paran gider. Kamber güzel görüntü ama tehlikeli ve düşünsene lastiklerinde yeniyse eğer sürekli içerden yicek dişleri sonra  normale çevirdiğinde ise dıştan düzgün gözüksede içi kan ağlıyor olacak :) Daha nasıl soğuturum seni bilemiyorum ama bence kambere girme hem uzun süre kamberli bir araç görebileceğini sanmıyorum mutlaka bir süre sonra herkes normale çeviriyor.

Spor buji den kastın performans bujilerini söylüyorsun sanırım.Valla bende istiyorumda LPG işi bozuyor. Malum benim araç şu sıralar ameliyatta. Çıkınca LPG yi iptal etsemmi etmesemmi diye düşünüyorum. Etsem Hava filtreside takarım ama yol yapıyorum 200 km filan. Benzinlede nereye kadar? kararsız kaldım yani.

Spor yay - Amörtisör diyosun yani direk canlı para diyosun. Araştırdınmı biraz pahalı bir işlemdir Spor yay ve Amortisör olayı

Eğer yaptırırsan, madem kaçan kaçtı tam kaçsın deyip bodykit olayına gir ama hemen sonrasında arabanı bana sat forumdaşız uygun fiyat yaparsın artık:)

Ahahaha :D Ben bunu biraz güzelleştirip Lantise geçmek istiyorum açıkçası. araca tek ben biniyorum. hafta sonları ailem biner zaten 4 kişiyiz :D .
Ben kolay kolay soğumam kat konusunda çok soğuttular ama yaptırdım.

- Eğer sen uzun yol yapıyorsan o km yi lpg çamurlu su içermiş gibi düşün ben şehir içinde kullanmıyorum lpg anca uzun yolda belki oda spor yay dan ziyade coilover taktırmayı düşünüyorum boddy kit araç sade olacak benim için. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şuraya bir bak istersen

https://www.ngk.de/nc/tr/ueruen-bulma-araci/produktfinder/PKW/ZK_LPG/

 

Buda NGK buji  işaretlerini çözebilmemiz için döküman

ngk_code_zuendkerzen_tr_Sayfa_2.jpg

 

LPGli araçlar için linkteki NGK bujisini birkaç kişi test etmiş ve olumlu fakat ince bir ayrıntı var oda kesinlikle  ve kesinlikle Katkılı lpg kullanmıyoruz.

http://www.otomobilyedekparcalari.com/TUPLU-GAZLI-ARACLAR-ICIN-LPG-LI-BUJI-LPG-1-Bujisi-Fiyatlari,PR-687.html

 

Kullanıcılar tarafından ortak görüş performans bujilerinin ömrünün biraz daha uzun olması. Onun dışında çok etkili bir performans alamamış çoğu kişi.Bununla birlikte tabiki buji kablosununda iyi olması gerekir yani ya orjinali yada ngk buji kablosu.

Bu arada 323 için NGK buji kablosu bulamadım?

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Denemeden bilemeyiz sana yarar bana zarar verebilir bu işlemler araçlarımız 2-3 yaşında olsa derim ona olmadıysa bana da olmaz ama vereceği etkinin diğer elemanlar ile alakası kesinlikle vardır. Katkılı lpg den kastınız aygaz falan galiba. ben shell den alıyorum şuan...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bi tecrübede sen oluştur bakalım. Evet aygaz gibi katkılı lpg.

Ustayla görüştüm benim bujilere baktırdım zaten NGK takmışım ve iyi durumdaymış.Ben totalden alma taraftarıyım tanıdıklardan uzun yol yapan kim varsa total tavsiye ediyor birde milangaz kullananda ciddi bir kitle var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende shellden memnun değilim. Dün 50 tl lik aldıktan sonra sormak aklıma geldi onların da katkılı imiş. Ben 92 mod 323 hb aracıma P.O. dan alıyordum, memnundum. Totel deniyeceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben guzuyu aldığımda hep shellden gaz alırdım öyleki başka hic gaz almadım memnundum bi sorun yoktu taki bir gün gazım bitti shell yoktu en yakın total vardı girdim mecburen bi deneyelim dedim 2 aydan fazladır 3 ay olucak total kullanıyorum performans arttı vede kilometre olarak daha uzun gidiyor total bende sıralı sistem atiker kiti var bence bi deneyin derim total kötü deil

GALAXY J7

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kesinlikle total çok iyi bende bir süredir deniyorum ve nerdeyse her istasyonda yanı olumlu sonucu alıyorum.

Totalın tek dezavantajı istasyon ağının çok dar olması.

Kaç kere yol üzerindeki totala ulaşmak için benzinle sürdüm.

(benzinde performans artınca kaç kezde totalı kaçırdım :) )

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...