Jump to content

Saab'a Yaptıklarım Yapacaklarımın Teminatıdır :)


Srkn
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar selamlar,hayırlı bayramlar hepinize..

                              1.5 sene önce aracı aldığımda zaten hafif vuruntu olan şanzımanım,stage 6 yaptıktan 5 ay sonra yüksek tork yüzünden dahada dayanılmaz boyutlara geldi.Vuruntuların artması ile birlikte soluğu saab servis tunç beyde aldım.Zaten haftanın 4 günü oradayım en ufak birşey sezsem sabah gözümü açtığımda serviste buluyorum kendimi :) Neyse Tunç beyde sağolsun kullandı falan ve sonunda üzgün bir ifade ile şanzımanı kaybettik başımız sağolsun dedi.

Dedim koy bilmem neresine hepi topu 60 kg demir yığını değilmi.O beni teselli edeceğine ben onu teselli ediyorum :) İsveç Saab tuning firması olan maptun'e şanzımanımızı sipariş ettik fakat bu sefer ileride problem yaşamamak adına şanzımanı stock değilde upgrade yapılmış şekilde istedik.Şanzımanın vites dişli oranlarını kısaltacaklar;valf body içindeki geçiş kısımlarını upgrade parçalarla değiştirecekler.Tork konvertörünü açıp pallerini daha sık ve büyük yapacaklar.Dedim madem şanzıman istedik performance camshaft'ta (dereceli egzantrik) isteyelim. +60 hp

Tunç bey'den ufak bir gaz ile turboyada el atmaya karar verdik :) Salyangoz kısmında oynama yaparak (büyük salyangoz ve büyük 12 blade cartridge) daha performanslı hale getirelim.Turboyu Tamioka racing'den istettik.Bununla birlikte tüm motor contaları zamanlama ve balans gergi paletlerinide komple sipariş ettik.Son olarak şanzımana bir sürpriz yapıp saab tan harici bir şanzıman yağ soğutucuda sipariş verdim,hem radyatördeki soğutucu hemde extra taktığımız yağ soğutucu ile birlikte şanzıman yağının devamlı normal sıcaklığın altında olması sağlanacak.

Ufak tefek gümrük aksiliklerinden sonra bütün parçalarımızı teslim aldık ve saab'a uygulandı.Sonrasında tekrardan araçta sıvı adına ne kadar ne varsa tamamını boşalttırıp tekrardan yenilerini koydurttum.Motor için motul yağ ve soğutma suyu için motul un özel ürettiği mocool adında özel bir soğutma sıvısı üzerine sadece saf su. Tüm bu işlemler yapılalı 1 ay oldu yazmak ve sizinle paylaşmak bugüne kısmetmiş.

Şu an dinamometre sonucu %7 oranında hata payı ile 437 hp 587 nm tork değeri verdi.

Şu andan itibaren kesinlikle normal benzin ile oktan düşüklüğünden dolayı motor stabil çalışmıyor.Çok ünlü bir marka olan VP Racing madditive octanium booster kullanmak zorundayım.Şişesi 50 usd her depoda 1 adet mutlaka kullanmam gerekiyor.İlk etapta 10 tüp aldım sonrasına bakacağız artık yurtdışından getirticem.

Rolantide çalışması mükemmel,o dereceli egzantrik 'ten kaynaklanan kesik ses inanılmaz iç gıcıklıyor :) Arabama tekrar tekrar aşık oldum.Turbonun kalibre edilmesi.dereceli egzantrik'in yuvalarına tam alışması ve şanzımanın yerine tam alışması için 300 400 km normal bantta seyir yapmak gerekiyormuş.Dedim valla tunç abi ben 400 km yi doldurmak için bekleyemem hadi kalk tekirdağa köfte yemeğe gidiyoruz :) Maslaktan çıktık bir tekirdağ yapıp geldik.Ertesi gün sabaha karşı 4 te (boş yol) kendimizi otobanda bulduk test için.Adriana'm (lakabı) resmen boyut değiştirmiş.Turbonun basması,ivmelenmesi şanzıman resmen parmak ısırdım diyebilirim.

Bu aracı artık normal trafikte kullanarak yazık etme tavsiyesi ile birlikte zaten haftada 1 çıkardığım aracımı gündüz trafiğinde kullanmamaya karar verdim.10.5 saniye 240 km/h

 

6nE66W.jpg

PMAEpN.jpg

6nE6Z7.jpg

mLa8G1.jpg

goDLkR.jpg

o7azAm.jpg

l18zkX.jpg

Zda1La.jpg

nraG70.jpg

y4vnlL.jpg

Yba5l6.jpg

L3Xo4j.jpg

nraGmV.jpg

l18z9J.jpg

VYGy6Z.jpg

Gzg1or.jpg

 

 

 

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...
  • 2 hafta sonra ...
11 saat önce, İlhan :

@Srkn Saab halen duruyor mu ?

@İlhan Abi duruyorda ne kelime 3 haftadır serviste çalışıyorum :) Motor komple aşağı indirdik bloğunu performans tip getirttim yurtdışından onu toparladık kollar pistonlar forge oldu ayrıca motorun içinde ne kadar parça varsa contasına kadar değişti.   

a1oGJ7.jpg

YOvN2A.jpg

8Nld0A.jpg

DyldVZ.jpg

mJGkjY.jpg

 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben senin aracı en son gördüğümde 380 hp civarıydı. Sadece gördüm hala içimde :D Binemedik. Bu haliyle ne olur ne olmaz çok merak ediyorum. Bu kadar gücü karşılayacak egzoz fren süspansiyon sistemi de lazım. Bunların hepsi dünya para. Bu kadar meblağı araca yatırabildiğin için sana imreniyorum @Srkn abi. Bunun için sadece cebinde para olması yetmiyor, şartların da uygun olması gerekiyor. Devam git gidebildiğin yere kadar. Birileri ferrariye maseratti ye porsche ye binebilir. Hazırdır binilir. Ama böyle bir arabaya binebilecek adam sayısı dünyada azdır ben diyim. 

BiBiskrem versem Bitur binsem? :clap::2funny:

2.0 idi sanırım bu hacimde 3.0bar net basılsa (Önceki tork değerlerinden anlaşılan dana önce basmışsınız ;D )  450-500 arası alınır. Fazlası biraz ciğer-yürek ister. 

Önceki blok kol falan mı çıkardı taze taze leziz blok gelmiş @Srkn abi? Keşke orada olsam gelir çalışırdım birlikte. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

56 dakika önce, zoptrik :

Ben senin aracı en son gördüğümde 380 hp civarıydı. Sadece gördüm hala içimde :D Binemedik. Bu haliyle ne olur ne olmaz çok merak ediyorum. Bu kadar gücü karşılayacak egzoz fren süspansiyon sistemi de lazım. Bunların hepsi dünya para. Bu kadar meblağı araca yatırabildiğin için sana imreniyorum @Srkn abi. Bunun için sadece cebinde para olması yetmiyor, şartların da uygun olması gerekiyor. Devam git gidebildiğin yere kadar. Birileri ferrariye maseratti ye porsche ye binebilir. Hazırdır binilir. Ama böyle bir arabaya binebilecek adam sayısı dünyada azdır ben diyim. 

BiBiskrem versem Bitur binsem? :clap::2funny:

2.0 idi sanırım bu hacimde 3.0bar net basılsa (Önceki tork değerlerinden anlaşılan dana önce basmışsınız ;D )  450-500 arası alınır. Fazlası biraz ciğer-yürek ister. 

Önceki blok kol falan mı çıkardı taze taze leziz blok gelmiş @Srkn abi? Keşke orada olsam gelir çalışırdım birlikte. 

Bibiskrem'e olmazda yanında Bi cola zero alırsan düşünebilirim :) Ayıp ettin her zaman gel.Hesaba göre 490 hp civarı olması gerekiyor biraz fazlada olabilir.Ama bu hp yi pompa yakıtla alamayız mutlak torco gerektirir.650 hp leri almak çok kolay ama oralara çıkmayı düşünmüyorum fazlası şehir içinde kullanımı imkansız kılacaktır çünkü.Yoksa biraz daha büyük turbo performans headers ile alınabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi biraz ayrıntı sorsam; Yazılımla ilgili güncellemeleri nasıl yapıyorsun? ECU orijinal mi? Burada herkesin tıkandığı kilit nokta o. Hepsini aklım alıyor da o iş çok çetrefilli iş. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, zoptrik :

Abi biraz ayrıntı sorsam; Yazılımla ilgili güncellemeleri nasıl yapıyorsun? ECU orijinal mi? Burada herkesin tıkandığı kilit nokta o. Hepsini aklım alıyor da o iş çok çetrefilli iş. 

Maptunden aldığım box ile her şeyi kolayca yapabiliyorum.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, zoptrik :

59c58b87a625b_EkranAlnts.thumb.JPG.893736d5d56439b07c21fea018ada2ea.JPG

Çok garip. Adamlar buna özelleşmiş. Peki bu cihaz harita ile oynamaya müsade ediyor mu stock ecu da? 

Bu eski tip cihaz,yenisi bendeki maptuner x.Hayır harita ile oynayamassın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...