Jump to content

Bir RX-8 Turbo Ama BÜYÜK TURBO Hikayesi. The Rotary Rocket NYB 62


Setre
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bu arada projeyi baştan sona biliyorum. Tamamen custom ve anormal hiçbirşey yok sistem gayet sağlıklı. 10bin dolara takılmamak lazım. sonuçta mekanik parçalar belli gerisi program işi. doğru ateşleme avansı ve doğru miktarda benzinle neden olmasın ki? Sonuçta wankel mankel çalışma prensibi 4 zamanlı motorla aynı. Sadece çalışma sistemi farklı. Yüksek devir de çevirir çünkü kullanılan turbo büyük bir turbo. Bunun bazı dezavantajları var. Ama avantajlarından biri de daha güvenli olması çünkü geç dolar ve yüksek devirde basmaya başladığı için çok absürt bir ateşleme haritası yoksa krank kırma ihtimali azalır. VS VS. Özetle yapılan işin kötüsü olmaz. Avantajları dezavantajları vardır. Avantajlar ağır basıyorsa yapılır yoksa yapılmaz. Wankel motor daha çok bakir olduğu için ve zaten maliyetsiz bir motor olduğu için Mazda mühendisleri bu motorun parçalarından çok da kısmamış. Mesela magnezyum alaşım bu motorun hiçbir parçasında kullanılmamış ve bloğu bildiğimiz eski teknoloji döküm çelik. Bu da motorun töleranslarını arttırarak bu şekilde uygulamalara daha çok imkan tanıyor. Emre'den ve bir çok insandan duyduğuma göre yunanistan da turbosuz rx yok gibi bir şey. Demek ki alınan güç sıkıntılarına ağır basıyor ki bu araç turbolanıyor. Wankel zaten çok keyifli bir şey turbo wankel nasıl olur merak ediyorum doğrusu :D

Son olarak ben de atmosferik severim. Yanlış anlaşılmasın. 787b motoru hayallerimden biridir mesela. atmosferik 4 rotor 700 bg :D 

iyi forumlar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 hours ago, revivo73 said:

Hocam o kadar para harcamışsın falan ancak bu turbo işine ben hiç sıcak bakmıyorum.

Fabrikasyon motorda (hepmizin bildiği gibi) motor 10bin devire kadar seri şekilde çıkıyor ki bu Wankel'i diğer araçlardan farklı kılan en önemli özelliklerden. Turbo (veya başka herhangi birşey) 10bin devri kısıtlıyorsa o işten soğurum.

Bir de RX-7 döneminden beri RX kullanan Amerikalı RIWWP, RX-8'te iyi bir turbo için $10.000 yatırılmalıdır, onun altında yapılan turbo modifiyesi motoru götürür diyor; (rx8club.com'daki "new and potential owners" başlıklı gönderisinde) şimdi baktım.

Ancak soracağım merak ettiğim başka birşey var; turbo yakıt tüketimine nasıl etki ediyor. Yani resmi olarak 8.9 / 15.8 lt /100 km fiiliyatta ise değişen yakıt tüketimi rakamları turbo sonrası nasıl?

Selamalr,

 

RX8 deviri konusunda yanlışınız var. Stock rx8 ibrede 9500 gösterir ancak aslında limitör 9000 dir. Yani 10000 çevirmiyorsunuz aslında. Benim şu anda yaptığım spec 9000 Euro nun üzerinde :) aslında o RIWWP ye selam sölemek lazım :D Dünya'da en çok kullanılan Greddy kit sıfır fiyatıda 5000 dolar amerikada ve sabit 198K Km de 1.2 bar sabit kullanan bir çok araç var yunanistanda...

 

Yani aslında okuyarak değil bunları deneyerek yapmak. Aracımı yaptırdığım George'un yaptığı 20. turbo rx8 projesi bu bunun yanında rx7 vb. rotary araçlarda yapmaktalar.

 

Resmi verilere gelecek olursak genel olarak rx8 ler 20 litre civarı yakmakta. 15 yakan nadir araç var oda kullanıma göre değişmekte. Benimki şu an stock bir rx8 kadar yakıyor diyebilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim RX 10bin devir basıyor. Tabi ki 10bin devire geldiğinde birden güç düşüyor ve uyarı alarmı da ötüyor ancak onlar 10bin devir görmesine engel değil tabi ki. Ve ş.içi fakat açık güzergahta 11lt civarı yakıyor. Ş.içi yoğun trafige girersem ve keyfi spor kullanırsam o zaman 15lt'leri görüyor, ancak 37bin km'deki motorun tüm bakımlarını kendim yaptığım gibi benzini bildiğim yerden almak, lastik basınçlarını kontrol etmek gibi ceşitli ayrıntılarla birlikte bu rakamlar. Ben $1000 veya $10.000 fark etmez turbo uygulaması ile HP artacak ancak bu rakamlar ve uygun şartlar olumsuz yönde etkilenecekse turbo'nun makalesine bile bakmam.

RIWWP, Amerika'da birkaç RX-7 ve 8 motoru tamamen söküp yeniden montajlamış ve RX8club'ta yüzbinlerce kişinin tecrübelerinden faydalandığı kişi, adam premix'ten tut, nitro uygulamasına kadar her birşeyi coktan denemiş ve + ve -'lerini objektif sekilde gönderilerinde yazmış kişi:

For turbocharging or supercharging, you need a starting amount of about $8,000 to $10,000 for a complete set up. If you find what you think is a "deal", please don't get fooled. If you spent $1,500 on your turbo system, you will still spend $8,000 to $10,000 in modifications, errors, swapping parts, getting stuff to finally work right, and probably an engine replacement along the way.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 minutes ago, revivo73 said:

Benim RX 10bin devir basıyor. Tabi ki 10bin devire geldiğinde birden güç düşüyor ve uyarı alarmı da ötüyor ancak onlar 10bin devir görmesine engel değil tabi ki. Ve ş.içi fakat açık güzergahta 11lt civarı yakıyor. Ş.içi yoğun trafige girersem ve keyfi spor kullanırsam o zaman 15lt'leri görüyor, ancak 37bin km'deki motorun tüm bakımlarını kendim yaptığım gibi benzini bildiğim yerden almak, lastik basınçlarını kontrol etmek gibi ceşitli ayrıntılarla birlikte bu rakamlar. Ben $1000 veya $10.000 fark etmez turbo uygulaması ile HP artacak ancak bu rakamlar ve uygun şartlar olumsuz yönde etkilenecekse turbo'nun makalesine bile bakmam.

RIWWP, Amerika'da birkaç RX-7 ve 8 motoru tamamen söküp yeniden montajlamış ve RX8club'ta yüzbinlerce kişinin tecrübelerinden faydalandığı kişi, adam premix'ten tut, nitro uygulamasına kadar her birşeyi coktan denemiş ve + ve -'lerini objektif sekilde gönderilerinde yazmış kişi:

For turbocharging or supercharging, you need a starting amount of about $8,000 to $10,000 for a complete set up. If you find what you think is a "deal", please don't get fooled. If you spent $1,500 on your turbo system, you will still spend $8,000 to $10,000 in modifications, errors, swapping parts, getting stuff to finally work right, and probably an engine replacement along the way.

Acaba 10k deviri hangi yazılım programı ile ölçtüğünüzü öğrenebilirmiyim ? Biz cobb kullandık yazılım için. Bu arada 10k devir çebirebildiğinizde ibre göstergenin baya altına iniyor bilginiz olsun...

Amerikada bunu okumanız güzek ancak dediğim gibi sadece okuyarak bilgi söylüyorsunuz ülkemizde tipiktir ... George Easytuning, RX-7, RX-8 ve atmosferik olarak yaklaşık 60-70 araç yapmış bir arkadaş. Onun dışında kendi arge'sini yaptığı termostat vb. bir çok parçasını Mazda Japonya fabrikasına ürettiriyor... 

Neyse iz amerikada'ki firmaya yaptırında görelim :) umarım daha iyisini yapabilirsiniz ... Ancak bence bu tip yorumlar yapmadan önce bişi yapmak lazım yapmadan yapılan bu tip yorumlar komik oluyor :)

Bu tip araştırmalar vs. ler bende çok yaptım zamanında ve en doğru kişi olduğunu düşündüğüm için bu arkadaşı seçtim ki bu arkadaş LPG den tutun Supercharger, bolt-on kitler ve custom turbo kitler konusunda profesyonel ... Ayrıca avrupa kıtasında cobb firmasından onaylı tek RX8 yazılımcısı ... Bunuda bir araştırmanızı öneririm :) 

 

8-10 K dan başlar demişsiniz ... Merak ediyorum :) 8-10 bin dolardan başlar dediğiniz bir araçta acaba benim takmış olmadığım ne takabilirsiniz paylaşırsanız bizde öğrenmiş olalım :)

 

Ben geliş fiyatından aldığım için çok uyguna yaptım çünki düğün hediyesi idi ... Çok profesyonel bir setup yaptık. Parça listesini yukarıda paylaştım ... İsterseniz TR'de bir fiyatlarını araştırın ... Hatta TR pahalı dersiniz Amerika'da bir araştırın ... Bakalım ne kadar bir maliyetmiş =) Neyse yarış yapmaya gerek yok dediğim gibi ... 

Umarım cesaret eder daha iyisini yaparsınız bizde gururlanırız başka bir arkadaş daha bunu yapmaya cesaret etti diye 

Ha ne zaman isterseniz misafirim olun, yazılım işlemi yapılamamış hiçbir rx8 10k devir göremez... Motor güvenliğinden dolayı 9k devirde sınırlandırılmıştır. 10K devir görebilmeniz için motor ile ilgili özel doğutma işlemleri ve yazılım ile yağlama oranlarını vs. bunun gibi bir çok ayarı değiştirmeniz gerekiyor... 

 

Ne yazıkki bunu da Türkiye'de yapabilen biri yok henüz rotary için en azından ... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tebrik ederim. Mazda Aşkı bir başka. İnsana her şey yaptırır. Şimdi sıfırdan bir rx8 alsanız bu işlemlerin hepsi kaça mal oluyor acaba merak ettim.

SM-G900H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Setre :

<.. ..>
Neyse siz amerikada'ki firmaya yaptırında görelim :) umarım daha iyisini yapabilirsiniz ... Ancak bence bu tip yorumlar yapmadan önce bişi yapmak lazım yapmadan yapılan bu tip yorumlar komik oluyor :)

Bu tip araştırmalar vs. ler bende çok yaptım zamanında ve en doğru kişi olduğunu düşündüğüm için bu arkadaşı seçtim ki bu arkadaş LPG den tutun Supercharger, bolt-on kitler ve custom turbo kitler konusunda profesyonel ... Ayrıca avrupa kıtasında cobb firmasından onaylı tek RX8 yazılımcısı ... Bunuda bir araştırmanızı öneririm :) 

8-10 K dan başlar demişsiniz ... Merak ediyorum :) 8-10 bin dolardan başlar dediğiniz bir araçta acaba benim takmış olmadığım ne takabilirsiniz paylaşırsanız bizde öğrenmiş olalım :)
<.. ..>

Yanlış anlama olmasın, turbo yaptırmayı düşünmem cunku fabrikasyon RX-8 yeterli. Güç arttırımı konusunda başka bir forumda da cabalayan arkadaşlar vardı; 288km hızı gördüm diyordu bir keresinde bir diğeri cıktı 300'ü gördüm falan dedi. RX-8  hız ve güç arabası değil, baştan şu noktayı koyalım. Nitekim biri 288 diğeri 300km/h derken aldım oradan bir Koenigsegg R1 kadranı koydum, kadranda 450 km/h var, o ***** zoruyla yapılan 300km/h yanında Şahin Doğan takımı gibi kaldı mı, kaldı .) Bu muhabbet geçen sene oldu, ardından 1500HP Chiron çıktı kadran 500 km/h ve hatırladığım son şey Chiron tasarım şefinin bacak bacak üstüne atmış halde kısıklı gülme sesiydi .)

RX-8 bir Mustang değil. Görüntüsü perspektifden yarasa gibi, önden Helloween gibi, arkaya acılan kapıları ile Bentley gibi değişik karma birşey, herşey olur ancak kaslı güçlü araba olamaz. RX-8'i almadan önce ilk gördüğümde edindiğim izlenim oydu şimdi 300 yapan RX-8 görsem de bu izlenim değişmez.

Ancak yine yanlış anlaşılmasın tüm bunları senin turbo iyi yapılmamıştır anlamında söylemiyorum. Aksine sende turbo gayet düzgün uygulanmış, dikkat ettim kalın turbo borularına yer açmak için radyatör yeri değiştirilmiş öne taşınmış  ve görüldüğü kadarıyla akü başka yere taşınmış. Olay sadece turbonun hiçbir türlüsüne gerek duymama olayıdır. Ha ben neye bakarım Bursa'da dümdüz bir otoban var orada tam yüklenerek araç 235km/h'yi rahatlıkla görüyor mu görmüyor mu, o hızda araç titreşim ses yapmadan güzel gidiyor mu ona bakarım. En son bastırdığımda ön tekerleklerden biraz fazla titreşim sesi geldi ki o da bazen yoğun frenli kullanmamdan kaynaklı, diskler sonunda biraz eğilmiş olmalı. Ancak diskler orj Mazda değil, oluklu ve boncuk delikli EBC marka birşey ve böyle eksen kaçıklığı yaptığı için soğudum, Mazda diskler aşınmaktan laciverte dönmüştü yine de öyle titreşim yapmıyordu bu durumda ne yaparım diskte bile Mazda'dan şaşmam cunku kimse 200 hızda titreşim yaşamak istemez herhalde :)

Bu arada 8-10 K'dan başlar diye ben değil, RIWWP diyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tebrikler, bunca işe girişmek büyük cesaretken Türkiye'de bu kadar büyük çaplı bir modifikasyona kalkışmak (parça temini, maddi fiyat farkları, profesyonel modifikasyon firmalarının azlığı..vs varken) çok daha zor ve zahmetli bir iş olsa gerek. Bunun adı tutukudan başka bir şey olamaz... müthiş olmuş!
bu yazınızı  speedhunters gibi sitelere profesyonel fotoğraf çekimleriyle birlikte mutlaka göndermenizi tavsiye ederim. Güzel günlerde keyifl kullanmanız dileğiyle...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vay arkadaş neler olmuş burada. Kaputun altına ehil eller girince nelerin olacağının kanıtı olmuş. Yardımcı olan Adam'ı taktir ediyorum. Siz, Yunan vatandaşını över iken araya eklemek isterim; "kişi kendinden bilir işi" ;)

Dip not: bizim cx3'ler ile ilgili yazılım yapsın. Böyle antin kuntin işlerle uğraşmasın :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

51 dakika önce, qwertykam :

acaba yenı gelecek olan aracta turbo wankel olurmu kı fabrıka cıkısı? :) 1.6 wankel turbo :P

Evet öyle olacağı açıklandı zaten.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun, ben aracı almadan önce de sizin gibi baya araştıranlardanım. Turbo takılırsa ayarı tutmaz vs gibi şeyleri çok okumuştum, fakat profesyonel ellerde normal araçların bile neler yapabileceği ortadayken rx8 in çok daha iyi sonuç vereceğini içten içe düşünüyordum. Zira rx7 nin motorunun turbo wankel olması bile güzel bir sonuç çıkacağının göstergesiydi.

Ben aracımı mümkün olduğunca orijinal kullanmak istiyorum, o yüzden henüz bu uygulamaya girmem diye düşünüyorum. Danışmak istediğim konu denge ile ilgili. Şu an virajlarda gücün fazla gelip sorun çıkarttığı oluyor mu ve %50-50 ağırlık dengesi bozuldu mu?

Bir diğer sorumda 0-100 ve 0-200 değerlerini ölçtünüz mü? 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 minutes ago, SweepeR said:

Hayırlı olsun, ben aracı almadan önce de sizin gibi baya araştıranlardanım. Turbo takılırsa ayarı tutmaz vs gibi şeyleri çok okumuştum, fakat profesyonel ellerde normal araçların bile neler yapabileceği ortadayken rx8 in çok daha iyi sonuç vereceğini içten içe düşünüyordum. Zira rx7 nin motorunun turbo wankel olması bile güzel bir sonuç çıkacağının göstergesiydi.

Ben aracımı mümkün olduğunca orijinal kullanmak istiyorum, o yüzden henüz bu uygulamaya girmem diye düşünüyorum. Danışmak istediğim konu denge ile ilgili. Şu an virajlarda gücün fazla gelip sorun çıkarttığı oluyor mu ve %50-50 ağırlık dengesi bozuldu mu?

Bir diğer sorumda 0-100 ve 0-200 değerlerini ölçtünüz mü? 

 

Coilover ve jant büyüme olduğundan dolayu herhangi bir kopma problemi yaşamıyorum. Ancak fren sistemini değiştirmem lazım biraz mesafe uzadı. Onun dışında 0-100 yada 100-200 henüz ölçmedim çüki hala alışmaya çalışıyorum ve doğru devirleri bulmam lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yol tutuş korunabildiyse gerçekten güzel bir çalışma olmuş demektir, tekrar güle güle kullanın diyorum. Hızlanmalar ile ilgili iyi haberlerinizi bekliyorum. Stok hali yeterli hissi veriyor, fakat 0-200 de 30 sn gerçekten uzun bir zaman.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, SweepeR :

Stok hali yeterli hissi veriyor, fakat 0-200 de 30 sn gerçekten uzun bir zaman.

0-200 30 sn demek? Koenigsegg 0-300 (dikkat "üç" yüz) 11.9 saniyede yapıyor .) Benim bu güç arttırma işlemleriyle uğraşmama sebebim bu işin sonu yok. Geçen sene Vectra 2.6 denk geldi onu geçemedim.Sebebi ise şanzumana aşırı yüklendim 4-5 ve 5-4 vites geçirirken senkro sürttürdüm, konstantrasyonum bozuldu, yarışı bıraktım. Vectra kendini birşey zannetmiştir. fakat RX-8'in şanzumanu bile narin araç, bu Yunanlılar neye napıyorlar bilsinler. Öyle yüklenmeye gelmez.

1NmJ3A.jpg

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 minutes ago, revivo73 said:

0-200 30 sn demek? Koenigsegg 0-300 (dikkat "üç" yüz) 11.9 saniyede yapıyor .) Benim bu güç arttırma işlemleriyle uğraşmama sebebim bu işin sonu yok. Geçen sene Vectra 2.6 denk geldi onu geçemedim.Sebebi ise şanzumana aşırı yüklendim 4-5 ve 5-4 vites geçirirken senkro sürttürdüm, konstantrasyonum bozuldu, yarışı bıraktım. Vectra kendini birşey zannetmiştir. fakat RX-8'in şanzumanu bile narin araç, bu Yunanlılar neye napıyorlar bilsinler. Öyle yüklenmeye gelmez.

1NmJ3A.jpg

 

Kusura bakmayın ama bilgileriniz son derece yanlış ... Öncelikle rx8 şanzımanı narin bir şanzıman değildir. 300 HP ye kadar 6 ileri şanzuman sorunsuz olarak desteklemektedir. Senkromeç probleminin sebebi Güç vs. değil yüksek devir olmasıdır. 

Bir diğer konu olarak ta stock bir rx8 100-200 30 saniye değil yaklaşık 24 saniyedir ki bunu indirmek çok kolaydır. Sadece diff dişlisi ile bunu 17 saniyelere indrebilirsiniz.

Ayrıca özelilkle S1 kasa yazılımsal olarak kısık gelmektedir TR'ye. Ufak bir yazılım değişikliği ile birlikte çok ciddi araçlar ile yürümeniz mümkündür. Umarım altınızda olan aracın kıymetini ileriki zamanlarda anlarsınız... Benim aracım turbo öncesi bile S2000 ler ile kafa kafaya yürüyebilir duruma gelmişti ... 

Doğru araştırma ve doğru parçalar ile aracı istediğiniz hale getirebilirsiniz. Ayrıca laf ettiğiniz Yunan'lı arkadaşlarda stock rx8'i geçin, turbosuz rx8 dahi çok nadir. Bu adamlar işi bilmekte.  Umarım birgün doğru yerlerde doğru araştırmalar yaparsınız.  Tek biryerden döküman okumakla olmuyor bu işler... Biraz içine girmeniz birşeyler yapmanız lazım ... Aksi halde okuduğunuz herşey boş

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Setre :

Bir diğer konu olarak ta stock bir rx8 100-200 30 saniye değil yaklaşık 24 saniyedir ki <-- -->

30 saniye ben demedim ki, SweepeR dedi.

Yanlız şanzuman konusunda "doküman" değil, bizzat kendi RX'imde 5. ve 4. vitese hızlı geçişlerde yaşadığım sorunlara göre yorumum şekillendi. Benden önceki sahibi bakımını yaptı veya yapmadı nasıl kullandı bilmem.

Aslında 5.vitesteki sorunum büyük ihtimalle yanlış kullanım, eksik bakım veya yetersiz tamirden (tamircim, şanzuman birleşim yerinde silikon kalıntılarına bakarak o silikonların şanzuman açılırsa olacağını söyledi yani şanzumanım ilk sahibinde tamir de görmüş) kaynaklı. Ancak yine de şanzumanın bir Mustang, S2000, BMW gibi olmadığını düşünüyorum .)

Şu an için ne yapıyorum yüksek hızlarda kimseyle yarış yapmıyorum; ilerde şanzumanı bildiğim bir tamirciye baktıracağım ancak daha parçalarına bile bakmadım erteleyip duruyorum. 5. viteste yüksek devirde vites değiştirmeyi özledim .)

Bu arada başka not: RX-8'lerde 1.vitesten 8500rpm'de vites değiştirme olayı da önemli. 2.el alırken muhakkak onu deneyin diyorlar. Benim araçta o neyseki sorunlu değil ancak tahminen ilk sahibinde o sorun oldu ve şanzumanu açtırdığında onu yaptırdığı için sorunlu değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, revivo73 :

30 saniye ben demedim ki, SweepeR dedi.

Yanlız şanzuman konusunda "doküman" değil, bizzat kendi RX'imde 5. ve 4. vitese hızlı geçişlerde yaşadığım sorunlara göre yorumum şekillendi. Benden önceki sahibi bakımını yaptı veya yapmadı nasıl kullandı bilmem, aslında 5.vitesteki sorunumun yanlış kullanım eksik bakım ve yetersiz tamirden (tamircim, şanzuman birleşim yerinde silikon kalıntılarına bakarak o silikonların şanzuman açılırsa olacağını söyledi yani şanzumanım ilk sahibinde tamir de görmüş) kaynaklı ancak yine de şanzuman bir Mustang, S2000, BMW olmadığını düşünüyorum .) Şu an için ne yapıyorum yüksek hızlarda pek kimseyle yarış yapmıyorum; ilerde şanzumanı bildiğim bir tamirciye baktırmayı düşünüyorum ancak piyasada parçalarına bile bakmadım erteleyip duruyorum. 5. viteste yüksek devirde vites değiştirmeyi özledim .)

 

O kadar da hassas değildir. Şanzımana asıl yük 1 ve 2 . Viteslerde biner ki en yüksek tork ve güç o viteslerdedir. Başka bir mekanik arıza oluşmuştur sizin araçta. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...