Jump to content

Mazda RX-8 Almak İstiyorum


Mr.Nobody

Tavsiye Edilen Mesajlar

herkese merhabalar

c.tesi günü bir para bekliyorum o gelirse mazda rx 8 alıcam

2011 model kesinlikle,renk olarak öncelikli siyah tercihimdir :)

iş yerinde kayıtlı linkleride koyucam onlarla beraber bakıp araçları tanıyan varsa tanıyan biri yada uğraşmış usta varsa (özellikle ekrem memiş ustam :) )

fikir verirse çok sevinirim şimdilik bula bildiklerimin linkini koyucam diğerlerini yarın sabah eklerim.fiyatı önemli değil aracın,yakıt veya bakım sıkıntımda yok.sıralama tercih listeme göre yaptım.ilk arac siyah ve modifiyesi beni cezbeddi o yüzden listemde 1 numara :)

1-https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-ekstrasi-bol-rx8-290935127/detay

2-https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-rx-8-r3-renesis-34bg9352-hatasiz-323974907/detay

3-https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-nami-diger-ghost-rx-8-r3-pearlwhite-236468683/detay

4-https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-pasam-garage..tr-de-tek-carbon-rx8-r3-boyasiz-259874266/detay

 

birtane 34 fp **** plakalı siyah vardı süresi dolmuş ekleyemedim tekrar açılırsa eklerim :-

 

şimdiden ilgi ve alakanız için teşekkür ederim.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

100bin TL civarında RX-8  nispeten az sorunlu olmalı. Ancak yine de dikkat edilecek şeyler olabilir.  bu araçlar yere yakın ve süspansiyonu  sert ve kısa olduğu için 100km/h hızlarda aniden çıkan bir tümsek veya cukura tekerlek girerse süspansiyon üstündeki kaporta kalıcı şekilde ezilebiliyor. özellikle sol tekerlek o durumda kalırsa  araç hafif sola doğru yatık kalıyor. Düz zeminde aracın sol ve sağ yükseklikleri cetvelle ölçülerek bu kontrol edilebilir. Piyasada bu şekilde sola doğru eğik iki RX-8 gördüm biri Series II'ydi.  Ayrıca arka tekerlek salıncakları 5 çubuktan oluştuğu için, arka tekerlek yüksek hızda derin çukura girerse ayarı kaçıp tekerlek hafif dönük kalabiliyor, bu sorunu da Amerikan RX-8 forumunda Series II sahibinin gönderisinde gördüm ancak bu da kontrol edilmeli.

Bu arada Eylül 2010'da trafiğe çıkan araçlara da 2011 model yazılabiliyor. Diğer ayrıntı, 2010-2011 arası Series II kasaların motorları Series I'e göre daha güçlü veya daha dayanıklı zannediliyor oysa ki HP ve yakıt değerleri kafa kafaya. Dayanıklılık ise kullanıma bağlı. Türkiye gibi bir yerde spor araç 10 senelik değil de 5 sene kullanılınca daha temiz olduğu için Series II'ler güzel görünüyor sadece .)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, revivo73 :

100bin TL civarında RX-8  nispeten az sorunlu olmalı. Ancak yine de dikkat edilecek şeyler olabilir.  bu araçlar yere yakın ve süspansiyonu  sert ve kısa olduğu için 100km/h hızlarda aniden çıkan bir tümsek veya cukura tekerlek girerse süspansiyon üstündeki kaporta kalıcı şekilde ezilebiliyor. özellikle sol tekerlek o durumda kalırsa  araç hafif sola doğru yatık kalıyor. Düz zeminde aracın sol ve sağ yükseklikleri cetvelle ölçülerek bu kontrol edilebilir. Piyasada bu şekilde sola doğru eğik iki RX-8 gördüm biri Series II'ydi.  Ayrıca arka tekerlek salıncakları 5 çubuktan oluştuğu için, arka tekerlek yüksek hızda derin çukura girerse ayarı kaçıp tekerlek hafif dönük kalabiliyor, bu sorunu da Amerikan RX-8 forumunda Series II sahibinin gönderisinde gördüm ancak bu da kontrol edilmeli.

Bu arada Eylül 2010'da trafiğe çıkan araçlara da 2011 model yazılabiliyor. Diğer ayrıntı, 2010-2011 arası Series II kasaların motorları Series I'e göre daha güçlü veya daha dayanıklı zannediliyor oysa ki HP ve yakıt değerleri kafa kafaya. Dayanıklılık ise kullanıma bağlı. Türkiye gibi bir yerde spor araç 10 senelik değil de 5 sene kullanılınca daha temiz olduğu için Series II'ler güzel görünüyor sadece .)

yorumunuz için teşekkür ederim arka teker kaymasını daha önce paylaşmıştınız onu okudum biliyorum ön içinde dikkat ederim.benim 2011 model takıntım tamamen kasa ile alakalı kasa görünümünü sevdiğim için seçmiştim series olayını hiç anlamadığım ve bilmediğim için giremedim bile :) bu ölçümleri serviste yapıyormu örneğin aracı almaya gittiğimde servise soksam komp. değerleri yağı ve soğutma suyu aklımda olanlar.bunların ölçümünü istesem yada bunlarla ilgili detaylı teknik bilgi verirlermi

 

birde yanlış anlamayın ama az sorunlu derken neyi kasteddiniz acaba merak ettim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Series I'in görünüm, Series II'ün bilhassa beyaz olanlarına göre daha iyi. Çünkü makyaj RX-8 'e uygun değil. Series II spordan cok iyice bir Sedan gibi görünüyor. Bursa'da kaldığım sokakta arkadaşın beyaz 2011 RX-8'i vardı. Bazen güvenlik kamerasından bakıyordum benim siyah RX-8'e gelen geçen bakıyor, bir kısmı önünde resim cektiriyordu. Aracın arkasında bile resim cektiren vardı. Ve kimisi ön kapı ile camurluk arasındaki kısma oturup ta resim cektiriyordu. O yüzden aracı evimin önünde güvenli zannettiğim yere park edemez oldum. O beyaz RX-8' e ise daha bakanı bile görmedim. Benim araçta gecen biri tekmi mi atcak, arka cebinde anahtarlıkla camurluğa mı oturcak, çakıl taşıyla üstüne ismini mi yazacak diye strese girerken o sanki RX-8 deil de kamyonet parketmişcesine rahattı. Nitekim 2013 Haziran 'da 33bin kmde sattı ve Mercedes aldı .) Ben de aracı sonradan sürekli otoparka park ettim, ortalıkta RX-8 falan görünmez oldu .)

Ancak tüm bunlara rağmen yine de Series II'lerin coğu Series I'lerin çoğundan daha  güzel. buradaki güzellik kavramı, görünümden cok aracın kullanım şekli, temizliği, sahiplerinin titiz oluşuyla ilgili. Series I'lerin birçoğu özellikle sahipleri açısından sıkıntılı. Fiyatı çok düşerek 10 senede 15 kez el değiştirerek "kötü yollara" düşmüş araç çoğu .)  O şekilde kötü yola düşmemiş temiz Series I'ler de var ancak azınlıkta.  10 senede 2-3'ten fazla sahip değişmemiş, motor bakımı doğru uygulanmış, alttan veya üstten ciddi darbeye maruz kalmamış Series I'ler daha da azınlıkta. 

Series II bu açılardan daha güzel işte. Öyle cok fazla sahip değiştirmemiş, doğru bakım uygulanmış, kurcalanmamış Series II bulmak mümkün. Ancak Series II'ler içinde de sorunlu olanlar cıkıyor. Cunku Series II'nin bakımını yapıyor, cok km 'de yapmıyor ancak sağlam kaza yapıyor bu sefer. Bu açıdan her iki Series II'den biri sorunlu denilebilir. Series I'de her 10 araçtan 9'u sorunlu denilebilir. Karşılaştırınca Series II için oran yine iyi. Series I veya II fark etmez fiyatı düşükse veya pazarlıkla, nakiti çıkardığında fiyatı iyice düşüyorsa sorunlu olduğuna kesin gözüyle bakılabilir. Fiyatı yukarı-aşağı cok oynayan (10bin TL'ler mertebesinde) araçlarsa al satçı, fırsatçı aracıdır, büyük ihtimalle yıpranmış, elden ele dolaşmıştır.

RX-8 komp değerlerini sadece birkaç yer yapıyor. PC ekranından ölçüm yaptığını iddia edenler var onlar Mazda resmi ölçüm cihazları değil dolayısıyla dikkate alınacak ölçüm de değil.  Soğutma suyu yağdan bile önemli, Mazda radyatör kapağına kocaman FL22 yazmış kullanım kitapcığında da FL22 kullanın demiş. FL22 RX-8e özel hazır antifriz suyu. FL22 olmadığı  durumlarda başka antifriz değil, sadece saf su konulmalı. Çeşmeden direkt su da konulmamalı, cunku cesme suyu içindeki kireç ve diğer kimyasallar olumsuz etkiliyor. Bu açıdan aracın radyatör üstündeki yarı şeffaf su kutusuna bakılabilir. normalde sarı renk olan o kutunun içi kirlenmiş rengi balmumu rengi, kahverengiye doğru değişmiş ise büyük ihtimalle uygunsuz sıvı konulmuş demektir. Bu şekilde rengi koyulaşmış kutulara rastlanabiliyor, Series II dahil. O kutuların fiyatı yüksek old için pek değiştirmiyorlar da.

Yağ konusunda ise benim Mazda el kitabı Program 1 ve Program 2 şeklnde iki farklı program veriyor. Program 1'e göre yağ değişim aralığı 6 ayda bir veya 12bin kmde bir, hangisi önce gelirse:

PQvll7.png

Buradaki 12bin km servislerde 10bin km olarak uygulanıyor. Ancak artık coğu kullanıcı 5bin km'yi cok geçirmeden değiştiriyor. Ben ise bir kere 3bin km'de değiştirdim; ancak aracı az kullanıyorum 1 senede 3bin km bile yapmadığım; yağ durduğu yerde eskidiği için.

Ve Mazda kullanım şartlarına bağlı olarak Program 2de bakım sıklığını arttırıyor:

VE2rPj.png

4 ayda bir veya 8bin kmde bir, hangisi önce gelirse. Orada dikkat edilirse Porto Riko (Okyanus ortasında ada ülkesi) için 3 ayda bir veya 5bin kmde bir olarak daha da sıklaştırılmış. Yani buradan nemli ve sıcak ortamlarda motor koruması için yağı sık değiştirmenin önemi anlaşılıyor.

Program 2 şu şartlar altında da uygulanmalı diyor kullanım kitabı:

Repeated short-distance driving
l Driving in dusty conditions
l Driving with extended use of brakes
l Driving in areas where salt or other corrosive materials are being used
l Driving on rough or muddy roads
l Extended periods of idling or low-speed operation
l Driving for long periods in cold temperatures or extremely humid climates

Yani şu şartlar altında:
--> Kısa mesafede sık kullanmak

--> Tozlu ortamda kullanmak

--> Frenleri yoğun olarak kullanmak

--> Tuz ve benzeri aşındırıcı maddenin kullanıldığı ortamlarda kullanmak

--> Sert veya camurlu yollarda kullanmak

--> Rölantide bekletmek veya düşük hızda kullanmak sık yapılıyorsa

--> Soğuk ortamda veya cok nemli ortamlarda uzun süreler kullanmak.

Yani neredeyse, bir insana soğukta fazla gezindiysen C vitamini al, tozlu ortamda gezdiysen suyla gargara yap diye tavsiyeler verir gibi .)

İşte motor böyle gereksinimleri olduğu için fakat kimse öyle olduğunu bilmediği için 2006-2010 arasında gelen RX-8'lerin coğunun ömür "88bin km" oldu . Yani o 88bin km aslında motorun gerçek ömrü değil, bilmeden kullanma ömrü. Üstüne bir de olur olmaz yerde drift vs yapıyorsa oldu mu ömür 50-60bin km .=)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, revivo73 :

Series I'in görünüm, Series II'ün bilhassa beyaz olanlarına göre daha iyi. Çünkü makyaj RX-8 'e uygun değil. Series II spordan cok iyice bir Sedan gibi görünüyor. Bursa'da kaldığım sokakta arkadaşın beyaz 2011 RX-8'i vardı. Bazen güvenlik kamerasından bakıyordum benim siyah RX-8'e gelen geçen bakıyor, bir kısmı önünde resim cektiriyordu. Aracın arkasında bile resim cektiren vardı. Ve kimisi ön kapı ile camurluk arasındaki kısma oturup ta resim cektiriyordu. O yüzden aracı evimin önünde güvenli zannettiğim yere park edemez oldum. O beyaz RX-8' e ise daha bakanı bile görmedim. Benim araçta gecen biri tekmi mi atcak, arka cebinde anahtarlıkla camurluğa mı oturcak, çakıl taşıyla üstüne ismini mi yazacak diye strese girerken o sanki RX-8 deil de kamyonet parketmişcesine rahattı. Nitekim 2013 Haziran 'da 33bin kmde sattı ve Mercedes aldı .) Ben de aracı sonradan sürekli otoparka park ettim, ortalıkta RX-8 falan görünmez oldu .)

Ancak tüm bunlara rağmen yine de Series II'lerin coğu Series I'lerin çoğundan daha  güzel. buradaki güzellik kavramı, görünümden cok aracın kullanım şekli, temizliği, sahiplerinin titiz oluşuyla ilgili. Series I'lerin birçoğu özellikle sahipleri açısından sıkıntılı. Fiyatı çok düşerek 10 senede 15 kez el değiştirerek "kötü yollara" düşmüş araç çoğu .)  O şekilde kötü yola düşmemiş temiz Series I'ler de var ancak azınlıkta.  10 senede 2-3'ten fazla sahip değişmemiş, motor bakımı doğru uygulanmış, alttan veya üstten ciddi darbeye maruz kalmamış Series I'ler daha da azınlıkta. 

Series II bu açılardan daha güzel işte. Öyle cok fazla sahip değiştirmemiş, doğru bakım uygulanmış, kurcalanmamış Series II bulmak mümkün. Ancak Series II'ler içinde de sorunlu olanlar cıkıyor. Cunku Series II'nin bakımını yapıyor, cok km 'de yapmıyor ancak sağlam kaza yapıyor bu sefer. Bu açıdan her iki Series II'den biri sorunlu denilebilir. Series I'de her 10 araçtan 9'u sorunlu denilebilir. Karşılaştırınca Series II için oran yine iyi. Series I veya II fark etmez fiyatı düşükse veya pazarlıkla, nakiti çıkardığında fiyatı iyice düşüyorsa sorunlu olduğuna kesin gözüyle bakılabilir. Fiyatı yukarı-aşağı cok oynayan (10bin TL'ler mertebesinde) araçlarsa al satçı, fırsatçı aracıdır, büyük ihtimalle yıpranmış, elden ele dolaşmıştır.

RX-8 komp değerlerini sadece birkaç yer yapıyor. PC ekranından ölçüm yaptığını iddia edenler var onlar Mazda resmi ölçüm cihazları değil dolayısıyla dikkate alınacak ölçüm de değil.  Soğutma suyu yağdan bile önemli, Mazda radyatör kapağına kocaman FL22 yazmış kullanım kitapcığında da FL22 kullanın demiş. FL22 RX-8e özel hazır antifriz suyu. FL22 olmadığı  durumlarda başka antifriz değil, sadece saf su konulmalı. Çeşmeden direkt su da konulmamalı, cunku cesme suyu içindeki kireç ve diğer kimyasallar olumsuz etkiliyor. Bu açıdan aracın radyatör üstündeki yarı şeffaf su kutusuna bakılabilir. normalde sarı renk olan o kutunun içi kirlenmiş rengi balmumu rengi, kahverengiye doğru değişmiş ise büyük ihtimalle uygunsuz sıvı konulmuş demektir. Bu şekilde rengi koyulaşmış kutulara rastlanabiliyor, Series II dahil. O kutuların fiyatı yüksek old için pek değiştirmiyorlar da.

Yağ konusunda ise benim Mazda el kitabı Program 1 ve Program 2 şeklnde iki farklı program veriyor. Program 1'e göre yağ değişim aralığı 6 ayda bir veya 12bin kmde bir, hangisi önce gelirse:

PQvll7.png

Buradaki 12bin km servislerde 10bin km olarak uygulanıyor. Ancak artık coğu kullanıcı 5bin km'yi cok geçirmeden değiştiriyor. Ben ise bir kere 3bin km'de değiştirdim; ancak aracı az kullanıyorum 1 senede 3bin km bile yapmadığım; yağ durduğu yerde eskidiği için.

Ve Mazda kullanım şartlarına bağlı olarak Program 2de bakım sıklığını arttırıyor:

VE2rPj.png

4 ayda bir veya 8bin kmde bir, hangisi önce gelirse. Orada dikkat edilirse Porto Riko (Okyanus ortasında ada ülkesi) için 3 ayda bir veya 5bin kmde bir olarak daha da sıklaştırılmış. Yani buradan nemli ve sıcak ortamlarda motor koruması için yağı sık değiştirmenin önemi anlaşılıyor.

Program 2 şu şartlar altında da uygulanmalı diyor kullanım kitabı:

Repeated short-distance driving
l Driving in dusty conditions
l Driving with extended use of brakes
l Driving in areas where salt or other corrosive materials are being used
l Driving on rough or muddy roads
l Extended periods of idling or low-speed operation
l Driving for long periods in cold temperatures or extremely humid climates

Yani şu şartlar altında:
--> Kısa mesafede sık kullanmak

--> Tozlu ortamda kullanmak

--> Frenleri yoğun olarak kullanmak

--> Tuz ve benzeri aşındırıcı maddenin kullanıldığı ortamlarda kullanmak

--> Sert veya camurlu yollarda kullanmak

--> Rölantide bekletmek veya düşük hızda kullanmak sık yapılıyorsa

--> Soğuk ortamda veya cok nemli ortamlarda uzun süreler kullanmak.

Yani neredeyse, bir insana soğukta fazla gezindiysen C vitamini al, tozlu ortamda gezdiysen suyla gargara yap diye tavsiyeler verir gibi .)

İşte motor böyle gereksinimleri olduğu için fakat kimse öyle olduğunu bilmediği için 2006-2010 arasında gelen RX-8'lerin coğunun ömür "88bin km" oldu . Yani o 88bin km aslında motorun gerçek ömrü değil, bilmeden kullanma ömrü. Üstüne bir de olur olmaz yerde drift vs yapıyorsa oldu mu ömür 50-60bin km .=)

abi maşallah döktürmüssün baya şey öğreniyom rx 8 i gördüm göreli :) de ben ben tam ayırt edemiyom series 1 ile 2 yi çok detaylı zaten arabalardan anlamam rx 8 le arabaları öğreniyom :) ben bayadır forumdayım ama üyeliği yeni açtım fl22 nin önemini ekren memiş usta paylaşınca gördüm contalar erimiş resmen,yağ olayı zaten ortada delixia yağ ve 5000 de bakım.şimdi 5000e kadar eksileni tamamlıycaz 5000de yağ+filtremi değişicez yoksa sadece yağ yeterlimidir.genç olduğumdan arada bir drift canım çekecektir :tey: o konuda kontrollü ve düzgün anları tercih edeceğim.ve aracı günlük kullanım için alıcam :)

 2. sıradaki beyazda baya iyi duruyor açıklama kısmındada ağ ve su bakımını yerinde yaptığından bahsediyor ama aynısını ilk sıradakide yapmış olabilir para gelince konuşmayı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yağ değişti mi yağ filtresi de değişir ki zaten orjinal Mazda filtre 15-20TL birşey.  yağ değişimini kendim yaptığım için filtre değişimine özellikle dikkat ediyorum. Örneğin yenisini takarken içine bir miktar yağ koyup öyle takıyorum, ilk calıştırmada motora hemen yağ gitsin diye. Cok gerekli birşey deildir ancak yapılabiliyorsa iyidir. Ancak daha önemlisi ; yağ filtresini  özellikle ilk kez götürdüğün bir kişi değiştiriyorsa filtreyi cok aşırı sıkabiliyor --yolda giderken gevşeyerek açılabilir ya, o olmasın diye-- ancak o şekilde aşırı sıkılan filtreyi sonradan cıkarmak çok zorlanabilir ve arabaya zarar dahi verebilir. Ben kendim ilk filtreyi değiştireceğim zaman çıkaramadım, başka tamirciye götürdüm zincir kavrama ile güç bela cıkardık, o esnada aracın aksamlarına zarar gelmemesi için bayağı uğraştım. Filtre değişimi gibi basit seyden bile sorun yaşanabilir yani. Nitekim şu anda buji değişimi, buji kablosu takmak, ESS sensörü temizliği, vs gibi ayrıntılara dahi sadece kendim bakıyorum.

Bu arada araç sola doğru eğik mi düz mü duruyor bahsettiğin ilanlar arasında da dikkat et. İcabında emin olmak için resim üzerinde  sağ sol zeminden cetvelle yükseklikleri ölç.

Ve bir diğer önemli ayrıntı: Orjinal Mazda parçaları pahalı olduğu için, ateşleme bobini gibi önemli parça için bile Çin'de tanesi $10-$15'e maledilen bobin kullanabiliyorlar. Baktığın zaman orjinal görünümlü orjinalinden ayırt etmek zor ancak orta vadede sürpriz sorunlara yol açtığı zaman anlaşılıyor. Bobin sahte mi orjinal mi aracın sahibine sorarak ta anlaşılabilir. Geçen Mayıs'ta RX-8 satan birine sordum; bana dedi ki "bobin bakımını yaptırdım, elektrikçiye gittim 150TL ye çalışmayan bir bobini değiştirttim" diye anlattı. Oysa ki bobinin orjinali en az 400TL ve tek değişmez, 4'lü set olarak değişir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben sanayiciye para vermekten bıktım şahsen.mümkün olduğunca aracımdaki sorunları kendim gidermeye çalışıyordum.o yüzden rx 8 e de kendim yapıcam hatta bazı modifikasyon fikirlerim var telefondan uzaktan çalıştırma gibi :) ilk ilandaki rx 8 arkadan görünümünde sağdaki teker kamber var gibi yatık duruyor diğer teker düz duruyor sanki.tabi bozuk gözlerim yanıltıyoda olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen ay bir ark bir RX-8 göstermişti alayım mı diye sormuştu; arac her resimde sola doğru eğik duruyordu. Örnek:

9Gvkmr.jpg

Araçların eğik durması süspansiyonları yüksek km, fazla yorulma veya üretim hatası nedeniyle yumuşaması sonucu da olabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğik durma zemin ile de alakalı olabilir. En mantıklısı aracın düz bir yüzeyde olduğuna emin olmak ve cetvelle ölçüm yapmak. Tabi ustalar gördüğünde cetvele gerek kalmadan ne olduğunu anlayabilir, fakat yine de yanından bakmak şart diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 minutes ago, revivo73 said:

Aynı araç başka açıdan:

Yine sola doğru yatık.

Bu fotoğraftan yatıklık baya belli oluyor. Acaba alçaltma işlemi yapıldı da düzgün mü yapılmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence alçaltma işleminden veya coilover uygulamasından olamaz cunku o işlemi yapan yerler profesyonel; öyle amatörce hata nasıl yapabilirler düşünsene aracın yayları alçaltılsın diye veriyorsun ve sonra eğik duran araç veriyorlar. Coilover olsa, düz duruşu otomatik ayarlardı.

Bu şekilde eğik durmanın sebebi olarak Amerikan sitelerinden baktığım sayfalarda şunlar sebep olarak gösteriliyor:

1- Kaldırıma veya büyük cukura girmek
2- Çekme halatıyla aracın uygunsuz şekilde çekilmesi
3- Araçla şarampole girmek
4- Önceden yapılmış uygunsuz tamir
5- Çatlaklar ve paslanma hasarı
6-Yolda duran birşeyin üstünden geçmek
7- Vida salmış amortisör
8-Eskimiş süspansiyon veya viraj çubuğu
9-Eğilmiş süspansiyon parçaları
10- Bükülmüş şase

Yani olay büyük oranda yol şartlarına göre uygunsuz kullanmak, bakımı gerekiği gibi yapmamak, gereksiz modifiyelerle bakımı zorlaştırmak gibi etkenlere bağlı.

Kaldırıma, cukura veya yoldaki bir cisme çarpma ihtimali herkes için var. Ancak olur olmaz yerde hızlı ve sert kullanan için bu ihtimal artar tabi ki.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arşivlendi

Bu konu arşivlendi ve yorumlara kapatıldı

Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.
×
×
  • Yeni Oluştur...